Amper nog tijd voor elkaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stroopkoek

Amper nog tijd voor elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 22:02

Even van me afschrijven dan maar..

Vandaag heb ik een hele leuke dag gehad met vriend en ik vind hem echt heel erg leuk. Maar goed nu het punt waar ik echt heel erg mee zit en dat is het feit dat hij verhuisd is naar zijn moeder (zijn ouders zijn gescheiden en hij woonde altijd bij zn vader die 10 minuutjes verderop woont. Nu woont hij 20/30 minuten verder). Opzich valt de reistijd wel mee, hij heeft dan een brommer als vervoersmiddel dus het kan wel heel erg koud zijn, maar de afstand is als je het zo zegt niet echt het probleem. We hebben het allebei heel erg druk; allebei baantje, vrienden, school en dan tijd maken voor elkaar dus de weken zitten altijd heel erg vol. Toen hij nog echt om de hoek woonde was hier geen probleem, want hij had weinig regels bij zijn vader dus doordeweeks kwam hij meestal spontaan na school even langs of gewoon gezellig een avondje. Nu hij bij zijn moeder woont doordeweeks mag hij eigenlijk niks meer. Zo moet hij om half 10 al thuis zijn en met de reistijd die er aan vast zit is het dus doordeweeks eigenlijk niet eens meer te doen. Ik vind dit heel erg jammer, omdat we net een avondje samen hadden en dat nu dus compleet wegvalt. Alleen het weekend is nu nog over, maar aangezien hij ook heel veel vrienden heeft, naar zijn sport moet en ik moet werken is dit dus ook niet bepaald relaxed meer. De tijd die we samen hebben is nu dus eigenlijk echt super minimaal geworden en ik ben hier echt ontzettend teleurgesteld over aangezien we net meer tijd samen hadden en we nu daar dus bijna niks van over is. Alles is echt een beetje een chaos geworden in onze relatie en ik weet eigenlijk niet hoe ik ermee om moet gaan. Elkaar zien wordt steeds lastiger en ik zit echt een beetje met mijn handen in het haar. Ik hou echt onwijs veel van die jongen en het gaat echt super goed tussen ons, maar ja het voelt of we nu eigenlijk helemaal opnieuw moeten beginnen met een weg zoeken. Ik ben het meeste bang dat er geen tijd meer voor mij gaat zijn waar ik wel heel erg naar verlang. Iemand tips om hier mee om te gaan misschien? Wilde het graag van me afschrijven :)

verootjoo

Re: Amper nog tijd voor elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:06

Misschien kan jij naar hem gaan? En dan half 10 vertrekken naar huis? Of bij elkaar blijven slapen in het weekend. Of gaan samenwonen? (Weet niet hoe oud jullie zijn)

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 22:09

verootjoo schreef:
Misschien kan jij naar hem gaan? En dan half 10 vertrekken naar huis? Of bij elkaar blijven slapen in het weekend. Of gaan samenwonen? (Weet niet hoe oud jullie zijn)

Ik heb zelf geen vervoersmiddel dus we zijn afhankelijk van zijn brommer eigenlijk of mijn ouders die mij kunnen brengen. Dan alsnog is er ook iedereen avond wel wat, want dan moet de een weer werken en de ander heeft dan die sport etc. We zijn 16 en 17 dus samenwonen zou geen oplossing zijn :+

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 22:10

Heb trouwens bij mijn werk aangegeven van de woensdag avond af te willen, dus misschien dat we die avond wel terug kunnen winnen. Het is heel frustrerend dat het zien nu zo weinig is en ik zit er echt heel erg mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:18

Elkaar eens in de week zien is op jullie leeftijd toch helemaal niet verkeerd in het begin? :)
Wij waren 15/16 toen we samen kwamen en zagen elkaar ook alleen in het weekend en gingen dan om de week uit met zijn vrienden. Dat is langzaam uitgegroeid naar meer en meer samen zijn en inmiddels zijn we bijna 11 jaar samen, wonen we 4 jaar samen en zijn 2,5 jaar getrouwd.

Ohja en wij woonde nog wat verder uit elkaar. Met de scooter was het ongeveer zo’n 35/40 minuten rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-19 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:19

Ik snap niet zo goed waarom een avondje wel kon toen hij 10 min verderop woonde, maar nu niet meer. Als hij rond etenstijd langs komt en om 21:00 weer naar huis dan hebben jullie toch nog steeds het grootste deel van de avond samen? En als hij het in 20 min kan redden op de scooter, dan kun jij met mooi weer misschien af en toe fietsen?

Ik denk dat jullie gewoon een beetje teveel willen. Het voelt voor mij een beetje als vrienden, werk, studie en andere activiteiten moeten sowieso, en dan komt jullie relatie omdat het koud en ver is een beetje op de laatste plaats. Want de eis van zijn moeder dat een 17-jarige door de weeks om half 10 thuis moet zijn, vind ik persoonlijk niet overdreven. Jullie zijn wat dat betreft gewoon verwend doordat bij zijn vader alles mocht :D Misschien kunnen jullie de schema's eens naast elkaar leggen en kijken of jullie dingen zo kunnen plannen dat er een doordeweekse dag is waarop jullie beide niks hebben? Bijv. dat hij zijn sport op dezelfde avond heeft als jij jouw werk?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:22

Hij kan toch wel in het weekend tijd voor je maken? En dat ene avondje moet ook wel lukken toch? Dan zie je elkaar gewoon iets minder lang.

20 minuten reistijd is luxe in mijn ogen. :=

Mijn vriend en ik wonen 100km van elkaar af en we zien elkaar elk weekend, waar een wil is, is een weg. ;)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:24

Heb jij geen ov-kaart zodat je evt met de bus naar hem toe kan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:27

Heb je zelf niet de mogelijkheid om een scooter te kopen? Of idd met de bus gaan

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:39

Toen ik 16 was kreeg ik verkering met mijn vriend, we woonden 70km uit elkaar. We zagen elkaar alleen in het weekend, waarom is een doordeweekse dag zo belangrijk?
Ik zou voor een vervoersmiddelen zorgen (bus, trein, scooter?) als het zo belangrijk voor jullie is om elkaar op woensdag te zien.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:46

Toen ik die leeftijd was en verkering met mn vriend kreeg wou ik hem elke avond zien liefst elke minuut :') lekker klef waren we!
Ts waar een wil is, is een weg dus misschien je scooterrijbewijs halen of zo of verzin een manier om elkaar toch te zien.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:49

Op die leeftijd woonde de vriend die ik toen had 2 uur en drie kwartier met de trein... we kwamen op vrijdag avond na elkaar en op zondag terug en dan om de week de ene week bij mij andere bij hem... al maar ik had een goede krantenwijk en op zaterdag deed mijn moeder het koste mij wel mijn geld van die dag..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:52

Je gaat toch binnenkort stoppen met je werk? Toch niet alleen op woensdagavond?

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:00

Yessy schreef:
Ik snap niet zo goed waarom een avondje wel kon toen hij 10 min verderop woonde, maar nu niet meer. Als hij rond etenstijd langs komt en om 21:00 weer naar huis dan hebben jullie toch nog steeds het grootste deel van de avond samen? En als hij het in 20 min kan redden op de scooter, dan kun jij met mooi weer misschien af en toe fietsen?

Ik denk dat jullie gewoon een beetje teveel willen. Het voelt voor mij een beetje als vrienden, werk, studie en andere activiteiten moeten sowieso, en dan komt jullie relatie omdat het koud en ver is een beetje op de laatste plaats. Want de eis van zijn moeder dat een 17-jarige door de weeks om half 10 thuis moet zijn, vind ik persoonlijk niet overdreven. Jullie zijn wat dat betreft gewoon verwend doordat bij zijn vader alles mocht :D Misschien kunnen jullie de schema's eens naast elkaar leggen en kijken of jullie dingen zo kunnen plannen dat er een doordeweekse dag is waarop jullie beide niks hebben? Bijv. dat hij zijn sport op dezelfde avond heeft als jij jouw werk?

Klopt hoor haha! Het is nu vooral heel erg wennen dat er vanaf zijn kant ineens ook regels aan vast zitten en het proces van naar zijn moeder gaan gaat allemaal heel erg snel, dus heb wel moeite met accepteren dat we elkaar nu niet meer spontaan kunnen zien. Ik wil het voor nu nog even aan blijven kijken hoe het gaat (tot aan de kerstvakantie ong) en dan over het weekend beginnen + hoe hij het vind gaan.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:01

Storm schreef:
Je gaat toch binnenkort stoppen met je werk? Toch niet alleen op woensdagavond?

Als ik van de woensdag avond niet af kan dan stop ik er wel helemaal mee en dan komt er automatisch ook net ietjes meer tijd vrij.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:03

capopjekop schreef:
Heb je zelf niet de mogelijkheid om een scooter te kopen? Of idd met de bus gaan

Op zich zou ik uit school de bus naar hem kunnen pakken alleen moet dan eerst die woensdag avond vrij komen van werk. Zat nu zelf te denken dat we bijv vrijdag samen thuis zijn bij mij en dat we zaterdag avond weggaan + dat hij blijft slapen. Dan hebben we een heel weekend en is er geen doordeweeks. Ik ga dit denk ik binnenkort voorstellen als ik het idee heb dat het gewoon niet werkt op deze manier. Stiekem hoop ik dan dat hij zich dat ook beseft natuurlijk.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:05

Maar begrijp ik nu goed dat je om deze reden ontslag wil gaan nemen?

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:06

marleen_88 schreef:
Toen ik 16 was kreeg ik verkering met mijn vriend, we woonden 70km uit elkaar. We zagen elkaar alleen in het weekend, waarom is een doordeweekse dag zo belangrijk?
Ik zou voor een vervoersmiddelen zorgen (bus, trein, scooter?) als het zo belangrijk voor jullie is om elkaar op woensdag te zien.

Doordeweeks vind vooral ik belangrijk trouwens, maar dat komt omdat we in het weekend altijd wel met vrienden zijn of ergens heen gaan. Ik mis dan vooral de tijd die we dan echt samen hebben en dacht dat op te lossen met een doordeweekse avond. Ieder weekend gewoon weg en naar vrienden en dan heb ik mijn deel van het alleen samen zijn ook weer.

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 23:08

xLeoniee schreef:
Maar begrijp ik nu goed dat je om deze reden ontslag wil gaan nemen?

Nee zeker niet! Meerdere factoren en eigenlijk vooral school (zit examen jaar). Heb er een topic over gemaakt ook, dus daar staat eigenlijk alles in. Maar het is zeker niet alleen hiervoor aangezien hij ook later pas bij zijn moeder gaan wonen is.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:12

Ik was 16/17 toen ik mijn eerste vriendje had. Ik woonde in de Noordoostpolder en hij bij den haag
Ging met openbaar vervoer naar hem toe we zagen elkaar om de week. Dat stopte na 5 maand.
Op mijn 18/19 kreeg ik een relatie met mijn huidige man.
We zagen elkaar elk weekend van vrijdag avond tot zondag avond. Ging met openbaar vervoer naar hem toe hij had een auto dus bracht me zondags thuis.

We belde veel, sms'te veel en ik schreef hem wel eens een briefje.

Weekenden zaten hier ook vaak vol maar ja wou wel bij hem zijn. Hij woonde samen met een neefje dus die was er vaak inclusief zijn vrienden. Maar liever dat dan elkaar niet zien.
Ik werkte 2 avonden in de week en hij fulltime. En ik studeerde gewoon nog.

Inmiddels zijn we 9,5 jaar getrouwd. Hij woonde trouwens 1,5 uur bij mij weg.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:28

Waar een wil is, is een weg inderdaad. Mijn situatie zal ik niet schetsen. Wel lange reistijd (3.5 uur, maar zat in een luxepositie. Partner eigen huis, hij had auto van de zaak, ik had half jaar tussenjaar). Maar een klasgenoot van mij heeft een vriendin die 2.5 uur van zijn huis woont. Die gaat ieder weekend met OV die kant op, of zij naar hem toe. Beide aan de studie, geen auto, wonen beiden nog thuis. Het is dus maar net wat je erin wilt investeren.