Trouble in pakketjesland, wie kan mij helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Trouble in pakketjesland, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 16:35

Hello bokt!

Aangezien ik alleen een topic open als ik het zelf even niet meer weet en dit is weee zo’n moment. Hopelijk kunnen jullie mij even met een eventuele ervaring, want dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Oké, hier komt het. Een bestelling gedaan bij de Adidas en met een bewuste keuze laten bezorgen bij een DPD punt, want die bezorgers hebben het al zo druk. Nu heeft Adidas er geen DPD label aan gehangen, maar een PostNL label. Dit pakket wordt dus gewoon naar het adres in de winkel bezorgt via PostNL, maar met mijn naam erop. Het lijkt dus een beetje op de oplichting die ze de laatste tijd wel eens doen met iemand naam erop en dan het adres waar het afgeleverd moet worden (dit geval niet echt geval, zeker niet. Want we is al betaald ed).

Nu kan Adidas niets meer doen, want het is allemaal een geautomatiseerd proces, maar alle punten waar je kan zien dat ik goed heb gehandeld, zijn in mijn voordeel.
Nu zat ik aan het volgende te denken:
Eerst aanstaande woensdag af te wachten, of ik het pakket niet via de app kan wijzigen naar een PostNL punt. Kan dat niet? Dan moet ik donderdagochtend met de kinderen naar de winkel toe gaan. Bovenstaand verhaal uitleggen en vragen of hij eventueel het pakket zou willen aannemen en desnoods iets van borg achterlaten, zoals een pinpas oid. Zeker geen paspoort. Indien hij dit zou willen doen, komt er zeker een grote doos merci zijn kant op, want dan zou hij me echt onwijs helpen.

Maar wat vindt bokt hiervan? Is het een beetje een goede route om af te leggen richting die winkel of moet ik al eerder naar de winkel? Het gaat namelijk om een best groot bedrag. Heb sowieso al een hekel aan pakketjes en dit helpt niet echt mee :') .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:40

Ik zou gewoon de winkel even bellen met deze uitleg. Als het fout gaan mailen naar Adidas dat het pakket naar hun terugkomt en of ze het dan opnieuw willen versturen. :) Een borg achterlaten zou ik nooit doen.
Je zou inderdaad via de track en trace kunnen proberen of het op een PostNL punt bezorgd kan worden.

Diddykong

Re: Trouble in pakketjesland, wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:56

De fout ligt bij adidas toch? Ik zou helemaal niet zoveel moeite doen. Waarom zou jij naar de winkel gaan om te vragen of ze het aan willen nemen en een borg achter laten? Waarschijnlijk komen dit soort fouten wel vaker voor. Ik zou even afwachten waar het pakket bezorgd wordt, en dan je pakket daar ophalen. (Hoe weet je nu dat het in de winkel bezorgd wordt dan?) Misschien komt ie wel gewoon thuis ;). Hoe dan ook, je niet gelijk druk maken, en zeker niet gaan invullen dat een ander denkt dat je de boel oplicht. Ten slotte heb je gewoon een betaalbewijs en een bankafschrijving. Dus bewijs van betalen kun je altijd nog laten zien. Je gaat je nu druk maken over wat mogelijk mis kan gaan. Ik zou pas reageren als het mis is, en daar dan aktie op ondernemen.
Ik heb trouwens wel eens pakketjes besteld, die ik dan in de winkel zelf kon ophalen (was wel hema geloof ik, maar dat moet niet uitmaken). Ik kreeg toen gewoon een melding dat het er was, en kon het daar ophalen. Niks oplichting, en ze konden aan de barcode ook zien of ik al betaald had. Don't worry dus, als het via de adidas winkel zou gaan, als die mogelijkheid er is, dan zijn ze in de winkel ook bekend en houden ze het pakje apart voor je.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:00

Ik had laatst een verwisseling tussen afleveradres en factuur adres. Pakketje was t.a.v. supermarkt verzonden i.p.v. mij. Ik kon aan de hand van de mails en track en tracé aantonen dat het wel echt mijn pakketje is ondanks dat naam niet klopte en kreeg hem wel mee.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:07

Het pakketje gaat naar de winkel waar een DPD punt is, maar dan met postnl label verstuurd? Dan zou ik de winkel wel van tevoren even bellen en het simpel houden "postnl label ipv. DPD label". Ik vind de fout ook niet zo vreemd om eerlijk te zijn. Hoe zorgvuldig mensen ook werken er gaan altijd wel eens iets fout. Dat zullen die mensen van die winkel ook wel weten. Juist als je met dingen als borg gaat komen wordt het verdacht hihi.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:09

Ik zou het ook niet ingewikkelder maken dan het is. Even bellen van tevoren om te melden dat je pakketje eraan komt en zorgen dat je je legitimatiebewijs meeneemt bij het ophalen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 17:10

Diddykong schreef:
De fout ligt bij adidas toch? Ik zou helemaal niet zoveel moeite doen. Waarom zou jij naar de winkel gaan om te vragen of ze het aan willen nemen en een borg achter laten? Waarschijnlijk komen dit soort fouten wel vaker voor. Ik zou even afwachten waar het pakket bezorgd wordt, en dan je pakket daar ophalen. (Hoe weet je nu dat het in de winkel bezorgd wordt dan?) Misschien komt ie wel gewoon thuis ;). Hoe dan ook, je niet gelijk druk maken, en zeker niet gaan invullen dat een ander denkt dat je de boel oplicht. Ten slotte heb je gewoon een betaalbewijs en een bankafschrijving. Dus bewijs van betalen kun je altijd nog laten zien. Je gaat je nu druk maken over wat mogelijk mis kan gaan. Ik zou pas reageren als het mis is, en daar dan aktie op ondernemen.
Ik heb trouwens wel eens pakketjes besteld, die ik dan in de winkel zelf kon ophalen (was wel hema geloof ik, maar dat moet niet uitmaken). Ik kreeg toen gewoon een melding dat het er was, en kon het daar ophalen. Niks oplichting, en ze konden aan de barcode ook zien of ik al betaald had. Don't worry dus, als het via de adidas winkel zou gaan, als die mogelijkheid er is, dan zijn ze in de winkel ook bekend en houden ze het pakje apart voor je.

Fout ligt inderdaad bij Adidas zelf, hebben ze ook gezegd. Ik weet dattie daar bezorgd wordt, omdat dit hetzelfde adres is als het dpd pakketpunt. Nu wordt hij als PostNL pakket verzonden daarheen, zonder dat daar een pakketpunt voor is. Dit pakket wordt dan als particulier verzonden naar een winkel zonder dat daar een punt voor is. Thuis wordt hij sowieso niet bezorgd, want ik heb het adres van het pakketpunt ingevuld.

Ik ga het even aankijken en anders hoop ik dat ik m’n geld terug krijg.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 17:12

imaudy schreef:
Het pakketje gaat naar de winkel waar een DPD punt is, maar dan met postnl label verstuurd? Dan zou ik de winkel wel van tevoren even bellen en het simpel houden "postnl label ipv. DPD label". Ik vind de fout ook niet zo vreemd om eerlijk te zijn. Hoe zorgvuldig mensen ook werken er gaan altijd wel eens iets fout. Dat zullen die mensen van die winkel ook wel weten. Juist als je met dingen als borg gaat komen wordt het verdacht hihi.

Dit precies, labels zijn verwisseld. Ik ga er donderdag dan even langs en van het goede van de mens uitgaan :).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:30

Justme_Lisaa schreef:
Diddykong schreef:

Fout ligt inderdaad bij Adidas zelf, hebben ze ook gezegd. Ik weet dattie daar bezorgd wordt, omdat dit hetzelfde adres is als het dpd pakketpunt. Nu wordt hij als PostNL pakket verzonden daarheen, zonder dat daar een pakketpunt voor is. Dit pakket wordt dan als particulier verzonden naar een winkel zonder dat daar een punt voor is. Thuis wordt hij sowieso niet bezorgd, want ik heb het adres van het pakketpunt ingevuld.

Ik ga het even aankijken en anders hoop ik dat ik m’n geld terug krijg.

Je hebt gewoon recht op je product, bij een bedrijf is het verzendrisico voor hen. :) Dus je hebt gewoon recht op je spullen of geld terug.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:30

En als ze hem niet aannemen, dan gaat hij waarschijnlijk retour afzender. Dan kan adidas hem de volgende dag weer versturen, maar nu goed ;). Dan is het alleen iets later :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:48

Gewoon even bellen naar de winkel of er even langsgaan inderdaad. Ik heb bij een pakketjespunt gewerkt en vaak als het rustig werd uitgelegd namen wij ze wel aan (gebeurt wel vaker namelijk).

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 09:32

Even een update. Weer een aantal keren met Adidas gebeld, maar zij kunnen en willen niets voor mij doen. Ik moet het zelf oplossen en het regelen met het eventuele pakketpunt. Geld krijg ik niet terug als het verkeerd geleverd is en willen er geen anders verzendlabel aan hangen.
Ik weet wel dat dit voor mij de laatste keer is dat ik hier wat bestel, want de klantenservice (zowel telefonisch, als via Twitter), willen mij niet helpen..

Morgen ga ik even naar het pakketpunt toe en het probleem uitleggen en anders gaat het pakket helaas retour afzender.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:36

De kans is erg groot dat het inderdaad retour afzender gaat. Want andere punten nemen geen andere maatschapij pakketten aan.
Is er via de postnl app nii een keuze het te herouteren naar een ander postnl punt?

Hoor vaker gezeur over adidas klantenservice. Erg jammer.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 09:44

Twilight schreef:
De kans is erg groot dat het inderdaad retour afzender gaat. Want andere punten nemen geen andere maatschapij pakketten aan.
Is er via de postnl app nii een keuze het te herouteren naar een ander postnl punt?

Hoor vaker gezeur over adidas klantenservice. Erg jammer.

Dat wacht ik woensdag nog even af, als het goed is komt het dan ik de app te staan, andere optie is nog op in een restaurantje te wachten tot ik de pakketbezorger zie langskomen. Ik kijk het even aan. Eerst bekijken wat de eigenaar van het pakketpunt wil doen, want dan moet hij hem accepteren als particulier ipv pakketpunt of naar een restaurantje zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:49

Een bokker had hier onlangs ook problemen met adidas ivm retourneren. Waardeloos bedrijf zo te horen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:50

Je pakket wordt verzonden naar de afgesproken plek, met een PostNL label ipv met een DPD label?
Dan bel je gewoon even die winkel en zeg je dat je pakket per abuis met een andere koerier dan afgesproken bij ze binnen komt. Dan weten ze er van en kunnen ze het voor je aannemen. Lijkt me niet zo’n enorm probleem, toch?

Adidas kán het pakket niet nu wijzigen als het al verstuurd is. Is geen onwil, maar onmacht. Als de winkel lastig doet en het pakket niet wil aannemen, dan zal het pakket retour gaan. Als Adidas het terug heeft ontvangen, zullen ze ongetwijfeld een nieuwe afspraak met je maken of geld terug storten.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 09:58

Ocean_Child schreef:
Je pakket wordt verzonden naar de afgesproken plek, met een PostNL label ipv met een DPD label?
Dan bel je gewoon even die winkel en zeg je dat je pakket per abuis met een andere koerier dan afgesproken bij ze binnen komt. Dan weten ze er van en kunnen ze het voor je aannemen. Lijkt me niet zo’n enorm probleem, toch?

Adidas kán het pakket niet nu wijzigen als het al verstuurd is. Is geen onwil, maar onmacht. Als de winkel lastig doet en het pakket niet wil aannemen, dan zal het pakket retour gaan. Als Adidas het terug heeft ontvangen, zullen ze ongetwijfeld een nieuwe afspraak met je maken of geld terug storten.

Het klopt dat de label van PostNL verwisseld is met die van dpd. Lijkt mij oook geen probleem als die man dat wil doen, maar het gaat me meer om dat hun een fout maken en dat ik dat dan moet regelen met het pakketpunt ;) .
Het pakket is nog niet verstuurd, is nog in het magazijn en vanuit daar willen ze niets doen. Als het pakket verstuurd was, snap ik dat je er niets meer aan kan doen da is logisch. Maar zij willen niets voor mij betekenen, dat is in mijn ogen iets anders dan kunnen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:16

Ik zou inderdaad gewoon de winkel bellen en het aangeven.
Enige probleem is is dat ze hem niet kunnen scannen als afgeleverd,.maar dat moet de winkeleigenaar dan doen bij de postnl bezorger.
Maar als je het gewoon aardig uitleg, moet dat toch geen probleem zijn.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:28

Ik zou absoluut geen pinpas achterlaten. Kan je makkelijk geld afhalen met het contactloos pinnen... Ik zou gewoon even contact opnemen met die winkel en afwachten wat hij zegt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:31

Ik heb zoiets ook wel eens gehad. Bij mij had de winkel het gewoon aangenomen, ondanks dat zij officieel geen aanneempunt waren.

Zou gewoon die winkel even bellen. Lijkt me voor hen een kleine moeite als ze weten wat er speelt.