Asociale oudjes, spill

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:16

Ja, helaas, zij zegt dit echt.

Zo zegt ze ook tegen iedereen die het maar wil horen dat ik nooit langs kom,
maar als ik bel om langs te komen dan heeft ze altijd wel een reden waarom het niet kan en als ik spontaan langs kom dan laat zij mij voor de deur staan :j
Ik ben ook samen met mijn oom (ja, haar zoon) de enige die geen sleutel heeft van haar ivoren toren :')
Deze oom woont in het buitenland en is daardoor niet vaak in Nederland.
Toen hij vorig jaar in Nederland was en op bezoek wilde bij zijn moeder kreeg hij eerst te horen dat hij daarvoor nooit een afspraak hoefde te maken want hij was haar zoon...
En die dag heeft zij hem gewoon voor de deur laten staan om dan 's avonds bij het diner tegen hem te zeggen: Nou, ik slaap gewoon hoor op dat tijdstip (hij had geen tijdstip genoemd waarop hij voor de deur stond) en een goede liefhebbende zoon had dit geweten en had netjes gebeld... :+

pien_2010

Berichten: 43845
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:07

Hier schrik ik ook echt van en ik vind het onbegrijpelijk.
Hier gaat letterlijk de vlag uit als we (klein) kinderen of vrienden krijgen die de moeite nemen om zo'n lange afstand te rijden.
En wat een nare opmerking over het koppel en de maat van de kleren. Een ding is wel duidelijk→ dat zegt meer over diegene die deze opmerking maakt als over de maat of over het koppel.

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:57

Ik had het er laatst in mijn familie over na aanleiding van dit topic en kreeg nogal wat verhalen te horen hoor.

Mijn overgrootmoeder was echt gemeen soms, toen een van de kleinkinderen met blauw haar verscheen had ze het nodige commentaar, daar heeft die toen een gehaaid antwoord opgegeven en toen was het hek van de dam. Jongen was 12 jaar oud en dat kon toch echt niet.
Op de verjaardag van hem en zijn tweelingbroer kwam ze aan met een enorm groot duur cadeau voor de ene, en kreeg hij een doos hondenkoekjes. Dat heeft toen een hele rel opgeleverd binnen de familie die uiteindelijk werd opgelost toen ze dood ging.

Gelukkig heb ik haar nooit gekend :o

Christiene
Berichten: 7741
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:05

Oké eergisteren oud mens gooit der spullen op de band nou een ding hoefde niet andere ding moest vervangen worden en ze liep zelf ook weer de winkel in .. der lege boodschappentas aan begin van de band laten staan die half leeg was.dus heb ik em maar naar voren verplaatst.

Daarna moest dat ene zakje noten er niet bij dat andere wel bla bla eerst inpakken ipv betalen .. tjonge de rij achter mij werd me lang.

Rij ik naar huis linksaf groen ligt stopt de auto voor mij staat er dus een grijze bejaarde meneer voor gesorteerd om links te gaan op de baan van de tegenligger...

Die auto voor mij dacht van bekijk het maar ook een oudere je rijd zelf maar naar de baan ernaastaltoeterend..

En die bejaarde bleef ook staan ben er maar om beide heen gereden.. zullen ze er nu nog staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:28

Christiene schreef:
Oké eergisteren oud mens gooit der spullen op de band nou een ding hoefde niet andere ding moest vervangen worden en ze liep zelf ook weer de winkel in .. der lege boodschappentas aan begin van de band laten staan die half leeg was.dus heb ik em maar naar voren verplaatst.

Daarna moest dat ene zakje noten er niet bij dat andere wel bla bla eerst inpakken ipv betalen .. tjonge de rij achter mij werd me lang.

Rij ik naar huis linksaf groen ligt stopt de auto voor mij staat er dus een grijze bejaarde meneer voor gesorteerd om links te gaan op de baan van de tegenligger...

Die auto voor mij dacht van bekijk het maar ook een oudere je rijd zelf maar naar de baan ernaastaltoeterend..

En die bejaarde bleef ook staan ben er maar om beide heen gereden.. zullen ze er nu nog staan...

Zo dit heb ik drie keer moeten lezen voor ik er iets van kon maken. De punten die je aan het eind van je zinnen teveel gebruikt, zou je beter her en der in het midden van je verhaal kunnen plaatsen. :D

Onali

Berichten: 18516
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:45

Ik was dus niet de enige die moeite had met lezen :+

Christiene
Berichten: 7741
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:14

Ja dat hoor ik vaker. irritante gewoonte geworden. Met typen op de mobiel.

Word ook al ouder pas straks bij de oude pruimen met aparte gewoontes:p

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:29

Christiene schreef:
Ja dat hoor ik vaker. irritante gewoonte geworden. Met typen op de mobiel.

Word ook al ouder pas straks bij de oude pruimen met aparte gewoontes:p

Schrijven kunnen die oude grijze pruimen vaak wel beter.

pien_2010

Berichten: 43845
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:40

pillow schreef:
Schrijven kunnen die oude grijze pruimen vaak wel beter.
_O- Lieve jonge frisse appeltjes, rood, geurig en kleurig zo om in te bijten→ laten jullie nog iets over van onze eigen waarde? ik ben al 61+ dus ik begin me toch al aangesproken te voelen _O- :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:43

Christiene schreef:
Ja dat hoor ik vaker. irritante gewoonte geworden. Met typen op de mobiel.

Word ook al ouder pas straks bij de oude pruimen met aparte gewoontes:p

Ik doe het zelf ook hoor! Net als het overmatig gebruik van uitroeptekens! Maar ik zet ze ook nog waar ze horen. *D Soms.

Ach Pien, jij bent en blijft een jonge deerne, zelfs als je straks 97 bent!

pillow
Berichten: 7861
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:54

pien_2010 schreef:
pillow schreef:
Schrijven kunnen die oude grijze pruimen vaak wel beter.
_O- Lieve jonge frisse appeltjes, rood, geurig en kleurig zo om in te bijten→ laten jullie nog iets over van onze eigen waarde? ik ben al 61+ dus ik begin me toch al aangesproken te voelen _O- :=

Ik citeer Christiene met als doel dat ze er ms over na denkt hoe beledigend (en slecht) ze schrijft. Ik ben ook 60 dus..

pien_2010

Berichten: 43845
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:17

Anoniem schreef:
Ach Pien, jij bent en blijft een jonge deerne, zelfs als je straks 97 bent!
+:)+ Was dat maar waar. Ik hoop dat ik er dan nog ben en het ook nog allemaal weet hoe de wereld in elkaar steekt. Maar Tica ik ga er voor. En als de tijd komt dat ik het niet meer weet, dat open ik een topic daarover of ik zet het in mijn onderschrift en dan helpen jullie me wel een beetje <3 *D

pillow schreef:
Ik ben ook 60 dus..
_O- Die had ik niet door := désolee (sorrie)

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:25

Toen mijn opa de zaak verkocht kwam hij iets krapper te zitten in zijn financiën (oud geld dus er was nog genoeg)
Zijn oplossing daarvoor was simpel.
Hij had jaren lang zijn 5 kinderen alles gegeven wat ze nodig hadden en alle mogelijkheden voor studie gegeven.
Dus konden zij ieder wel 1500,- per maand aan mijn opa en oma schenken als bedankje voor al die jaren.
Op die manier, zo stelde mijn opa, konden ze op een redelijke manier rondkomen, ze moesten nog wel inleveren op hun leefwijze in vergelijking toen mijn opa de zaak nog had, maar bon je kon niet alles hebben... :')

Toen mijn ouders zeiden dat dit een heel bizar idee was en dat ze hier niet aan mee gingen doen, toen heeft mijn opa aan de rest van de familie verteld dat wij geen geld voor ze over hadden en dat dit kwam omdat mijn vader geen goede zakenman was waardoor wij niet de financiën hadden om ze te ondersteunen...
Nou was dat geld er wel, alleen mijn ouders vonden dit gewoon een enorm bizar idee, 1500*5=7500,- per maand... Naast het geld dat ze van de AOW kregen en het geld dat ze gewoon hadden :+
Mijn ouders vonden dat ze ook wel een beetje minder riant konden leven, maar dat zat er niet in :') _O-

Selina

Berichten: 14352
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:29

M_D_H schreef:
Toen mijn opa de zaak verkocht kwam hij iets krapper te zitten in zijn financiën (oud geld dus er was nog genoeg)
Zijn oplossing daarvoor was simpel.
Hij had jaren lang zijn 5 kinderen alles gegeven wat ze nodig hadden en alle mogelijkheden voor studie gegeven.
Dus konden zij ieder wel 1500,- per maand aan mijn opa en oma schenken als bedankje voor al die jaren.
Op die manier, zo stelde mijn opa, konden ze op een redelijke manier rondkomen, ze moesten nog wel inleveren op hun leefwijze in vergelijking toen mijn opa de zaak nog had, maar bon je kon niet alles hebben... :')

Toen mijn ouders zeiden dat dit een heel bizar idee was en dat ze hier niet aan mee gingen doen, toen heeft mijn opa aan de rest van de familie verteld dat wij geen geld voor ze over hadden en dat dit kwam omdat mijn vader geen goede zakenman was waardoor wij niet de financiën hadden om ze te ondersteunen...
Nou was dat geld er wel, alleen mijn ouders vonden dit gewoon een enorm bizar idee, 1500*5=7500,- per maand... Naast het geld dat ze van de AOW kregen en het geld dat ze gewoon hadden :+
Mijn ouders vonden dat ze ook wel een beetje minder riant konden leven, maar dat zat er niet in :') _O-


Wie niet waagt wie niet wint _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 16:30

Ik heb al eens horen opteren voor een langzaamaankassa, een kassa speciaal voor mensen met alle tijd van de wereld, hoeven zij zich niet opgejaagd te voelen en kan de rest van de supermarkt er vlotjes voorbij. Lekker doen, ga ik wel naar de zelfscan :=

Ik werk in de horeca en je hebt echt hele lieve oude mensen maar ook mensen waarvan je denkt, die hebben vast nooit in de bediening gezeten ofzo :o van de week nog, was hapjes aan het ronddelen op een partij en sommige mensen negeren je gewoon als je daar staat. En ze hadden me echt wel gezien hoor (en anders roken ze dat dienblad met bruscettas wel). Wat is er mis met "nee dankuwel"?

Of ik weet nog toen ik jaaaaren terug voor de griepprik ging, ik moest nog ergens zijn dus ik ging ruim op tijd in de wachtkamer zitten zodat ik snel aan de beurt zou zijn en snel weer weg kon. Voor context: het was dus bij die praktijk zo dat er een paar uren gereserveerd waren waarin de hele praktijk alleen maar prikken deed, dus je kon gewoon naar een van die uren komen, oproepbrief inleveren en dan werd je prik gezet en kon je gelijk weer weg. Ik (en een paar andere hele gezellige ouderen waarmee ik nog heb zitten praten) zat dus op een stoeltje in de wachtkamer, maar toen die vol waren vormde zich een wachtrij. Nou de deur ging open en acuut beukt die wachtrij zich naar voren, ik werd bijna omver gelopen :o Je zou denken dat al die mensen op sterven lagen en acuut de griepprik nodig hadden. En dat terwijl er misschien 10-12 mensen eerder waren! Die zijn met een paar minuten erdoor, stel je toch eens voor dat je zo lang moet wachten :o

M_D_H
Berichten: 17483
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 17:48

Selina schreef:
M_D_H schreef:
Toen mijn opa de zaak verkocht kwam hij iets krapper te zitten in zijn financiën (oud geld dus er was nog genoeg)
Zijn oplossing daarvoor was simpel.
Hij had jaren lang zijn 5 kinderen alles gegeven wat ze nodig hadden en alle mogelijkheden voor studie gegeven.
Dus konden zij ieder wel 1500,- per maand aan mijn opa en oma schenken als bedankje voor al die jaren.
Op die manier, zo stelde mijn opa, konden ze op een redelijke manier rondkomen, ze moesten nog wel inleveren op hun leefwijze in vergelijking toen mijn opa de zaak nog had, maar bon je kon niet alles hebben... :')

Toen mijn ouders zeiden dat dit een heel bizar idee was en dat ze hier niet aan mee gingen doen, toen heeft mijn opa aan de rest van de familie verteld dat wij geen geld voor ze over hadden en dat dit kwam omdat mijn vader geen goede zakenman was waardoor wij niet de financiën hadden om ze te ondersteunen...
Nou was dat geld er wel, alleen mijn ouders vonden dit gewoon een enorm bizar idee, 1500*5=7500,- per maand... Naast het geld dat ze van de AOW kregen en het geld dat ze gewoon hadden :+
Mijn ouders vonden dat ze ook wel een beetje minder riant konden leven, maar dat zat er niet in :') _O-


Wie niet waagt wie niet wint _O-

Ik denk dat dit zijn idee ook was ja :') _O-

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 18:30

M_D_H schreef:
Toen mijn opa de zaak verkocht kwam hij iets krapper te zitten in zijn financiën (oud geld dus er was nog genoeg)
Zijn oplossing daarvoor was simpel.
Hij had jaren lang zijn 5 kinderen alles gegeven wat ze nodig hadden en alle mogelijkheden voor studie gegeven.
Dus konden zij ieder wel 1500,- per maand aan mijn opa en oma schenken als bedankje voor al die jaren.
Op die manier, zo stelde mijn opa, konden ze op een redelijke manier rondkomen, ze moesten nog wel inleveren op hun leefwijze in vergelijking toen mijn opa de zaak nog had, maar bon je kon niet alles hebben... :')

Toen mijn ouders zeiden dat dit een heel bizar idee was en dat ze hier niet aan mee gingen doen, toen heeft mijn opa aan de rest van de familie verteld dat wij geen geld voor ze over hadden en dat dit kwam omdat mijn vader geen goede zakenman was waardoor wij niet de financiën hadden om ze te ondersteunen...
Nou was dat geld er wel, alleen mijn ouders vonden dit gewoon een enorm bizar idee, 1500*5=7500,- per maand... Naast het geld dat ze van de AOW kregen en het geld dat ze gewoon hadden :+
Mijn ouders vonden dat ze ook wel een beetje minder riant konden leven, maar dat zat er niet in :') _O-



Die is wel erg, is de verstandhouding binnen de familie nog wel goed of zijn jullie nu de ondankbare.

pien_2010

Berichten: 43845
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 19:40

MDH bedankt voor het idee _O- . Je ouders hebben gelijk om daar niet op in te gaan. Wel bizar!

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 01:35

Ik woon sinds de zomervakantie tussen ouderen (waren eerst seniorenwoningen en nu vrij voor iedereen). Mijn buurvrouw is een vrouw van 80, en denk ik niet heel blij dat ik er woon. Ik heb een beetje het idee dat ze vooroordelen heeft naar jongeren (ik ben 25).
Maar goed de situatie als volgt:
Al een aantal weken krijg ik mijn folders, krantjes etc dubbel door de brievenbus. Op het gegeven moment dacht ik: laat ik dit eens in de gaten houden en dan snel richting de deur gaan zodra het wederom gebeurd om de bezorger hier op aan te spreken. Op een zekere zaterdag was dit het geval, ik hoor de brievenbus opengaan en wat post vallen dus ik snel naar de voordeur. Doe de deur open: niemand. Maar hoorde wel de deur naast mij dichtgaan. Wellicht toeval???

Aantal weken later. Ik lig in bed en mijn slaapkamer is naast de hal met voordeur. Ik ben al wakker (is ochtend maar nog pyamatijd) en hoor de deur van mijn buurvrouw opengaan. Daarna hoor ik voorzichtig de brievenbus opengaan, post er doorheen vallen, en de voordeur weer dichtgaan. Dit kan niet anders :’)
Omdat ik niet van het wijzen ben maar van de heterdaadjes, raadt je het misschien al. Een aantal weken later zit ik gewoon voor de deur. Boekje erbij, wachtend tot dit weer gaat gebeuren. Het wachten duurde gelukkig niet lang. De deur gaat open, de brievenbus en ik trek de deur open en zeg: dit is niet helemaal de bedoeling. Buurvrouw kijkt enigszins geschrokken en begint daarna te mekkeren. Want ja wat moet zij met al die t*ringzooi en beschuldigde mij ervan dat ik het allemaal bij haar in de brievenbus deed(???). Uiteindelijk de afspraak met haar gemaakt dat ik een nee nee sticker voor haar ga halen maar dat ik dit absoluut niet meer wil hebben.

Wennii

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:24

Phen schreef:
Ik woon sinds de zomervakantie tussen ouderen (waren eerst seniorenwoningen en nu vrij voor iedereen). Mijn buurvrouw is een vrouw van 80, en denk ik niet heel blij dat ik er woon. Ik heb een beetje het idee dat ze vooroordelen heeft naar jongeren (ik ben 25).
Maar goed de situatie als volgt:
Al een aantal weken krijg ik mijn folders, krantjes etc dubbel door de brievenbus. Op het gegeven moment dacht ik: laat ik dit eens in de gaten houden en dan snel richting de deur gaan zodra het wederom gebeurd om de bezorger hier op aan te spreken. Op een zekere zaterdag was dit het geval, ik hoor de brievenbus opengaan en wat post vallen dus ik snel naar de voordeur. Doe de deur open: niemand. Maar hoorde wel de deur naast mij dichtgaan. Wellicht toeval???

Aantal weken later. Ik lig in bed en mijn slaapkamer is naast de hal met voordeur. Ik ben al wakker (is ochtend maar nog pyamatijd) en hoor de deur van mijn buurvrouw opengaan. Daarna hoor ik voorzichtig de brievenbus opengaan, post er doorheen vallen, en de voordeur weer dichtgaan. Dit kan niet anders :’)
Omdat ik niet van het wijzen ben maar van de heterdaadjes, raadt je het misschien al. Een aantal weken later zit ik gewoon voor de deur. Boekje erbij, wachtend tot dit weer gaat gebeuren. Het wachten duurde gelukkig niet lang. De deur gaat open, de brievenbus en ik trek de deur open en zeg: dit is niet helemaal de bedoeling. Buurvrouw kijkt enigszins geschrokken en begint daarna te mekkeren. Want ja wat moet zij met al die t*ringzooi en beschuldigde mij ervan dat ik het allemaal bij haar in de brievenbus deed(???). Uiteindelijk de afspraak met haar gemaakt dat ik een nee nee sticker voor haar ga halen maar dat ik dit absoluut niet meer wil hebben.


Hihi hulde dat je die sticker nog haalt voor haar :')

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 09:40

Wennii schreef:
Phen schreef:
Ik woon sinds de zomervakantie tussen ouderen (waren eerst seniorenwoningen en nu vrij voor iedereen). Mijn buurvrouw is een vrouw van 80, en denk ik niet heel blij dat ik er woon. Ik heb een beetje het idee dat ze vooroordelen heeft naar jongeren (ik ben 25).
Maar goed de situatie als volgt:
Al een aantal weken krijg ik mijn folders, krantjes etc dubbel door de brievenbus. Op het gegeven moment dacht ik: laat ik dit eens in de gaten houden en dan snel richting de deur gaan zodra het wederom gebeurd om de bezorger hier op aan te spreken. Op een zekere zaterdag was dit het geval, ik hoor de brievenbus opengaan en wat post vallen dus ik snel naar de voordeur. Doe de deur open: niemand. Maar hoorde wel de deur naast mij dichtgaan. Wellicht toeval???

Aantal weken later. Ik lig in bed en mijn slaapkamer is naast de hal met voordeur. Ik ben al wakker (is ochtend maar nog pyamatijd) en hoor de deur van mijn buurvrouw opengaan. Daarna hoor ik voorzichtig de brievenbus opengaan, post er doorheen vallen, en de voordeur weer dichtgaan. Dit kan niet anders :’)
Omdat ik niet van het wijzen ben maar van de heterdaadjes, raadt je het misschien al. Een aantal weken later zit ik gewoon voor de deur. Boekje erbij, wachtend tot dit weer gaat gebeuren. Het wachten duurde gelukkig niet lang. De deur gaat open, de brievenbus en ik trek de deur open en zeg: dit is niet helemaal de bedoeling. Buurvrouw kijkt enigszins geschrokken en begint daarna te mekkeren. Want ja wat moet zij met al die t*ringzooi en beschuldigde mij ervan dat ik het allemaal bij haar in de brievenbus deed(???). Uiteindelijk de afspraak met haar gemaakt dat ik een nee nee sticker voor haar ga halen maar dat ik dit absoluut niet meer wil hebben.


Hihi hulde dat je die sticker nog haalt voor haar :')



Ik zal toch nog een tijdje naast haar blijven wonen en dit kan ik in ieder geval niet fout doen :')
Ze vond eigenlijk dat ik een briefje moest schrijven en op mijn deur moest plakken, toen dacht ik wel echt: doe dat eens even lekker bij jezelf. Heb toen ook gezegd dat ik wel folder wil ontvangen maar niet ook nog eens alle folders van haar :+ Toen kwam ik op het sticker idee :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:03

wiebke schreef:
Hier nog een, van mijn eigen oma nog wel.

Lopen we in de stad langs de coolcat:

'Zeg, waarom koop jij je kleding niet hier net zoals je nichtjes? Die zien er altijd zó leuk uit!

Oh nee. jij moet je kleding natuurlijk bij een grote maten winkel kopen. -O- . '


Hier ook zo een oma: Als je magerder bent ben je mooi, nu niet.

Even offtopic: Bestaat Coolcat nog bij jullie? Hier is het al enkele maanden failliet.

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:29

Ik heb ook zo'n oma. Super fit op 85(ik ben 21 en ga best veel te voet maar zij loopt toch best goed door :+ ) en al haar vriendinnen die minder goed zijn bespreekt ze uitvoerig. "Ik ben toch wel echt veel beter nog hoor". Ook roddelen over mensen die veel te dicht staan :') Als ze ze al kent is het meestal beperkt en gaat ze alleen hun hele levensverhaal opnoemen (lees: ze woont in een grote stad en lijkt echt elke persoon boven de 50 te kennen) Maar vooral bij mensen die ze niet kent en die iets doen of aanhebben wat ze niet oké vind, becommentarieert ze veel te luid zodat ze dat echt wel horen "Amai zo'n short zou ik toch niet aan doen bij dat figuur" of "Goh die is wel heel dik seg". -O- Zeg er ook altijd iets van maar dat stoort haar niet helaas. Geeft ook commentaar op de familie en moet constant aandacht hebben. Wel super lief verder en ze heeft gelukkig auto rijden al opgegeven toen ze een paar deukjes gemaakt had.

Nu even een vreemde reactie misschien maar mijn oude paard (24 dus valt nog mee maar wel op pensioen) is me ook een oude zeur geworden. Vroeger het meest geduldige paard maar nu duurt het altijd te lang als hij even op de poetsplaats moet wachten of hij wil gewoon niet meer mee als hij niet naar buiten gaat }> . Probeert ook steeds voor te steken om binnen te gaan dus lijkt echt een beetje op de oude mannetjes waar hier over vertelt wordt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33876
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:30

Mijn oma was ook niet altijd even lief. Ik werd op de basisschool enorm gepest. Kwam regelmatig huilend thuis en durfde niet eens naar school.
We waren op visite bij mijn oma en opa. Toen was ik blijkbaar vervelend tegen mijn ouders. Toen zei mijn oma de legendarische woorden: “Ik snap wel dat niemand op school met jou wil spelen als je zo vervelend bent.”

Ben toen huilend en in paniek de deel op gerend en ze heeft zich nog tot aan haar dood bijna 10 jaar later schuldig gevoeld. :o

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:43

Zo moest ik ooit op geld in te zamelen voor de ruitercclub helpen met kienen in het dorp voor de ouderen. Ik moest drinken rondbrengen.
Als eerst was er een man die een biertje had besteld. Maar er was volgens hem te veel schuim (het was precies 2 vingers) maar hij moest een nieuwe hebben want daar ging hij geen muntje voor geven.
Toen ik lege glazen aan het ophalen was zei een mevrouw opeens tegen mij "geef terug daar zat nog wat in" en oké als ik heel goed kijk zat er misschien nog een druppel in dus ik heb het glas teruggegeven :')
Een tijdje later was ik nogsteeds rond aan het lopen en toen had er opeens iemand kien. Gelijk werd iedereen boos want "zij had altijd kien" Een mevrouw zei dat ze de ronde ervoor al kien had maar dat ze haar niet hadden horen roepen, wat me sterk lijkt want als er iemand kien heeft hoor je dat 2 dorpen verder nog :')