Asociale oudjes, spill

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosebud

Berichten: 2008
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:47

Janine1990 schreef:
Ik word hooguit boos als mensen zeggen: Nouja, jouw broeken zijn in ieder geval nooit te lang, dan moet je dat weer vermaken enzo. :roll: "

NEE IDIOOT! MIJN BROEKEN ZIJN NOOIT TE LANG, ALTIJD TE KORT! EN ZE GROEIEN HEUS NIET AAN HOOR!


Hahah, heel herkenbaar ja. Is echt lastig een broek te vinden die lang genoeg is. Je knipt er makkelijkere een stuk af dan dat je er een stuk aan moet zetten. :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:53

Mijn oudere buurvrouw heeft een fietsbel op haar rollator, elke keer als ze op pad is in het winkelcentrum en ze komt richting een groepje mensen, belt ze vast even zodat de mensen aan de kant kunnen gaan. En dan niet 1 keer, maar een stuk of 5.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:44

Gem schreef:
De supermarkt is de grootste ergernis hier, zie ik al :') .
Hier dus ook: een vrouwtje met een paar spulletjes loopt mij (ook met klein mandje spullen) gewoon straal voorbij bij de kassa .... met een lief, maar zelfverzekerd glimlachje: "Ik mag wel even voor hè? Ik ben al oud".
Klopt. U bént oud. Maar het lag me op de lippen om te zeggen: "Klopt, u heeft niet veel tijd meer over". En aan de andere kant vind ik het ook gewoon erg vermakelijk, je moet maar durven :+ .


Ja! Ik had dit bij het kruitvat gisteren! Ik sta achter een mevrouw met behoorlijk veel spulletjes. Achter mij stonden ook al 3 dames. Maar ik had mijn bril niet op en de geurtjes staan achter de kassa, en aangezien ik me nogal snel verveel in de rij stond ik een beetje over de kassa heenhangend te lezen wat de geurtjes kosten.
Ik hoor de mevrouwvoormij afrekenen, dus ik kwam weer terug in de bewoonde wereld en wil mijn spullen neerzetten, zie ik vanuit mijn ooghoek dat er op miraculeuze wijze een behoorlijk oud vrouwtje is verschenen tussen afrekenmevrouwvoormij en mij in. Ze begint gewoon met een pokerface haar spullen aan te geven aan de mevrouwachterdekassa.
Dus ik kijk naar rechts, naar mevrouwachtermijinderij en we schieten samen bijna in de lach om hoe brutaal dat gewoon ging. Dus ik zeg 'oh ja hoor mevrouw u mag BEST even voor". Pokerface bleef retestrak in de plooi en ze zei niks. Even schiet nog door mijn hoofd; misschien hoort ze niet goed meer', maar 'heeft u ook een voordeelkaart' verstond ze prima en mijn broek zakte bijna af toen ze aan de kassadame WEL gewoon antwoord kon geven. What a mystery!
Dus ze stopt haar boodschappen in de tas, loopt weg en serieus: voor ze wegliep kijkt ze me aan en TREKT me toch een lachje zo van HAHA, I GOT YOU! Nouuuuuuu echt :') :') :') dat was 100% geen gevalletje beginnende dementie hoor! Als ik mijn moeder daar ooit op betrap dan zwaait er wat voor d'r :') :')

edit: spelfout

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:56

12 jaar bij de thuiszorg gewerkt en heel veel valse bejaarden gezien en nee,ze waren niet dement.

Merlen

Berichten: 1600
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:40

Valse bejaarden,zwijg me ervan.
Je zal ze maar als buren hebben.Zoals ik dus.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:16

Hier ook zo'n ***oma die alle rare acties doet om maar ruzie te zoeken. Maar is altijd al zo geweest, ook toen ze 50 was.

Deze zomer toen het 40 graden was sprong ze bijvoorbeeld in de beek aan het eind van haar veld en begon ze allemaal planten te trekken daar in de zon. Als dan omstaanders vroegen waarom ze zo in de zon zat te werken 'ja dat moet van mijn zoon'. Heleboel verwensingen en boze telefoons van omstaanders naar ons natuurlijk. Zoon wist helemaal van niets...

Dinsdag gaat haar zoon met haar boodschappen doen, volle kar. Woensdag belt ze naar mijn andere oma: 'zoon laat mij altijd maar aan mijn lot over en nu is hier helemaal NIETS te eten, ik ben bij de buren gaan bedelen om een brood'. Als zoon dan die avond opnieuw komt, ligt nog steeds de koelkast vol brood en eten.

Belt naar mijn andere oma: 'goh ik heb echt superburen, zo'n vriendelijke mensen!'. Ondertussen hebben die buren al 3x naar papa gebeld met de vraag of ze oma binnen willen houden want ze durven zelf het straat niet meer op. :+

En als je iets zegt waar ze het niet mee eens is, werkt opeens het hoorapparaat niet meer of gooit ze de telefoon af. Leuke dame hoor! =:)
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 13-12-19 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:35

De oma van mijn ex heeft het voor elkaar gekregen om een winkel in het dorp niet meer in te mogen :') Zat steeds ruzie te maken met personeel en ze vals te beschuldigen. Ook als ze boodschappen niet bezorgen steeds ze beschuldigen dat het allemaal verkeerd was.. Waren ze op een gegeven moment wel klaar mee.
Mijn ex-schoonmoeder had (op oma's verzoek) een keer Swiffers voor haar gehaald, dus ze gaf aan wat ze daarvoor kreeg. Werd oma boos dat ze haar uitbuitte en dat ze er geld aan wou verdienen. Ze had gewoon een kassabon waarop stond wat die dingen kostten, maar volgens oma wou ze eraan verdienen. Dus mijn ex-schoonmoeder nam de Swiffers weer mee naar huis en is er maanden niet bij dr moeder geweest :')

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:37

Net in de rij een oude mevrouw met rollator. Zet de rollator aan het begin van de band en loopt zelf naar voren naar de caissière. Die rollator staat zo dat ik net niet mijn boodschappen op de band kan leggen.
Ik pak de rollator en duw hem richting mevrouw en zeg nog vriendelijk: alstublieft mevrouw, uw rollator.
Begint mevrouw grijsaard toch een partij te schelden dat ik van haar eigendommen af moet blijven en dat ze het recht heeft haar rollator neer te zetten waar ze wil.

Als reactie daarop deed ik maar alsof mijn gehoorapparaat het niet deed terwijl ik de caissière oogrollend aankeek.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:44

Oh ja, die dingen zet ik ook kalmpjes aan de kant. Je kan ook nadenken over waar je iets neerzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:48

Avalanche81 schreef:
Oh ja, die dingen zet ik ook kalmpjes aan de kant. Je kan ook nadenken over waar je iets neerzet.


Maar dat doe ik sowieso met mensen die mét hun winkelkar vóór de koeling nog moeten bedenken wat ze nodig hebben.. Als ik daar dan bij moet duw ik ook die kar aan de kant. Kunnen ze me boos aankijken, das dan jammer :+

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:56

Of juist aanbieden om op te staan zodat zij kunnen zitten. Krijg je nog een grote mond terug dat ze makkelijk kunnen staan en dat ik aso jeugd ben. En bedankt :')

Nou, dan blijf ik wel zitten hoor :+.

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:59

Relaxed schreef:
Avalanche81 schreef:
Oh ja, die dingen zet ik ook kalmpjes aan de kant. Je kan ook nadenken over waar je iets neerzet.


Maar dat doe ik sowieso met mensen die mét hun winkelkar vóór de koeling nog moeten bedenken wat ze nodig hebben.. Als ik daar dan bij moet duw ik ook die kar aan de kant. Kunnen ze me boos aankijken, das dan jammer :+

Ik niet altijd, meestal vraag ik het. De meeste mensen, als ze zien dat je erbij wilt, zetten hem zelf al aan de kant, en voor degene die het niet door heeft, werkt vragen ook. Alleen in de situatie van de rollator had ik dat precies zo gedaan, en mevrouw beleefd haar eigen rollator aangeboden :')
Es_ther schreef:
Of juist aanbieden om op te staan zodat zij kunnen zitten. Krijg je nog een grote mond terug dat ze makkelijk kunnen staan en dat ik aso jeugd ben. En bedankt :')

Die gebruik ik vaak als tactiek om te kunnen blijven zitten, werkt heel goed :')

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:00

Ik ga m onthouden :') .

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:14

Nou, dat denk ik wel. Mensen die alle tijd hebben, en bezig zijn met leven als God in Frankrijk, kunnen wellicht ook meer genieten van die dingen :)

Lief kereltje, zo klinkt het <3

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:15

Avalanche81 schreef:
Lief kereltje, zo klinkt het
<3 <3 Uiteraard met zo'n oma _O- . Het is een schatje en zijn moeder voedt hem heel erg goed op!! Niet te flauw, luisteren gebeurt er en ze is super consequent. Zalig, vind ik dat, dus ik kan hem zo mee nemen want hij luistert gewoon goed en staat open voor uitleg hoe, wat en waarom en accepteert dat zonder meer. Verder zo ook bij de A&H kletst hij je de oren van het hoofd, zingt de hele tijd, dus mensen weten dat hij er aan komt. Hij gaat niet onopgemerkt voorbij, te enthousiast daarvoor is hij aanwezig. <3

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:18

Oh heerlijk, ventje op verliefd op te worden <3 dan vind ik kinderen echt geweldig. Die actie met zijn wagentje er keurig omheen draaien is ook zo respectvol en netjes <3

Avalanche

Berichten: 16103
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:23

Pfff dat snap ik best....... kindjes....... <3

Maar idd, weer ontopic.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:20

Laatst stond ik bij de kassa van de supermarkt met een oudere vrouw met een rollator voor me, die erg langzaam haar boodschappen inlaadde en daarna nog moest afrekenen. De jongen achter de kassa zat al zenuwachtig naar mij en naar mevrouw te kijken. Dus heb ik hem maar verteld dat wij ook een keer die leeftijd kregen, hij was gelijk geduldiger.

pien_2010

Berichten: 43483
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:38

Oooh wat lief Nunke55 <3 , want zo is het natuurlijk wel.

Anoniem

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:45

Ik heb een keer aan een oudere man gevraagd of hij aub eerst wou gaan afrekenen.. Hij was op zijn dooie gemak aan het inpakken, heel precies en minutieus.. Duurde een eeuwigheid en hij was nog lang niet klaar. Ik had maar 1 ding, dus zijn boodschappen lagen mij niet in de weg. Cassiere zat te wachten, wij stonden te wachten.. Toen duurde het alsnog 2 lang 2 breed, maar hij rekende iig eerst af :+

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:54

Ik werk veel met ouderen en ik vind ze bijna allemaal leuke mensen. Zeker gezien het feit dat ze mij niet op het leukste moment in hun leven treffen.
Maar goed, dat past niet in dit topic. Ik ga even broeden op situaties die wat minder tof waren, want die heb ik ook gehad en passen hier wel.

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:13

Toen ik nog een bijbaan had in de kringloopwinkel werkte werd ik soms echt gestoord van die ouderen... En maar jatten en lelijk naar je doen. Inmiddels weet ik nu wel beter dat daar klanten kwamen die vaak ook een licht verstandelijke beperking hebben en het daar wel mee te maken heeft. Vaak ook ouderen die de hele dag niks te doen hebben en dan maar het personeel in de kringloop gaan treiteren. Hangouderen noemden wij ze ook wel. Een keer was ik er zo klaar mee dat een oudere man voor de zoveelste keer iets gejat had. Ik zag hem ermee wegrijden. De dag erna kwam hij het terug brengen onder het nom 'ik leende het alleen maar' toen heel duidelijk gezegd dat dit de laatste keer was en dat ik de volgende keer de politie zou bellen en hij dan een winkelverbod en boete zou krijgen. Hij was sindsdien tegen mij extreem aardig. Hij kwam er denk ik achter dat ik toch niet zo dom was als dat hij dacht. Ik ging trouwens vaker achter winkeldiefjes aan ik vond dat altijd wel leuk om te doen haha.

En een keer gehad dat ik met geld tellen even een black-out had. Ik ben heel slecht in rekenen en deze mevrouw gooide haar complete inhoud op de toonbank. Ik riep even een collega erbij omdat ik het overzicht kwijt was. Elke keer als ik begon te tellen begon die mevrouw er door heen te tetteren en zich er mee te bemoeien. Op gegeven moment zegt ze laat maar ik ga wel pinnen. Maar ik vond dat een beetje onzin dus zei van als u nou even wacht komt het zo wel goed. Zegt ze ach ja jullie kunnen er eigenlijk ook niks aan doen is het niveau hier hé. Ik heb haar heel verbaasd en raar aangekeken gelukkig zei een andere vrouw in de rij onzin met deze meiden is niks aan de hand dit kan iedereen overkomen. Achteraf wou ik wel even zeggen dat ik gewoon naar school ga en een studie doen. Maar ja toen durfde ik dat nog niet zo haha.

Ronduit asociaal zijn er echt veel. Niet allemaal gelukkig ken ook genoeg die hartstikke aardig zijn maar dat ze altijd haast hebben vind ik heel bijzonder.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:18

Relaxed schreef:
Avalanche81 schreef:
Oh ja, die dingen zet ik ook kalmpjes aan de kant. Je kan ook nadenken over waar je iets neerzet.


Maar dat doe ik sowieso met mensen die mét hun winkelkar vóór de koeling nog moeten bedenken wat ze nodig hebben.. Als ik daar dan bij moet duw ik ook die kar aan de kant. Kunnen ze me boos aankijken, das dan jammer :+

Dat kun je toch gewoon even vragen? Gewoon aan de kant duwen vind ik ook niet netjes

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:19

Dat gehaast in de supermarkt kan ik zelf ook horendol van worden. Beetje geduld en fatsoen is wel op zijn plek.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:43

Laat ik dit vooropstellen, ik heb een vreselijk lieve 70+ buurvrouw. Ze heeft alleen af en toe van die passief agressieve trekjes. Toen ik er net een half jaartje woonde sprak ze mij aan; 'jij hebt een kat toch?' Dus dat beaamde ik. 'ja ik ben gek op katten alleen die van jou zit steeds in het vogelhuisje en daar schrikken de vogeltjes van en dan gaan ze dood'. Supersneu natuurlijk en niet de bedoeling. Ik heb dus excuus aangeboden en dat ik een oplossing ging zoeken (al heeft mijn kat voor zo ver ik week nooit een vogeltje gepakt). 'Nee joh meid, dat is nou eenmaal de natuur, daar kan die kat helemaal niks aan doen. Maar die vogeltjes he dat is zo zielig dat die dan dood gaan'. Dus ik opperde, dat ik mijn kat wel binnen zou houden tijdens broed seizoen en daarna een bandje met belletje om zou doen. 'Nee joh meid, moet ook gewoon lekker naar buiten kunnen, dat is ook natuurlijker, maar het is zo sneu voor de vogeltjes want die gaan dan dood'. >;) Echt ging gewoon 20 minuten zo.

Twee maanden later kwam ik haar tegen toen ik de kliko weg ging zetten, en meestal loopt mijn kat dan gezellig mee. Buuf: 'zo dat is een mooie en zo lekker pluizig ook!' Ja buuf, dat is mijn kat weet u nog? 'Nee dat is niet jou kat, die rooie is van jou'. Vervolgens een kwartier bezig geweest met haar te overtuigen dat dit de mijne was en niet die rode en ik heb er ook geen 2. :Y) Puntje bij het paaltje: mijn kat was dus niet de overlast terror vogeltjes killerkat.