Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:02

Oké, ik heb weer eens wat meegemaakt... Ik moet dit ff kwijt en weten hoe jullie ervaringen zijn :')

Ik heb net een rondje boodschappen gedaan en besluit nog even naar het plaatselijke tuincentrum te gaan. Ik woon in de provincie Groningen en hier zijn we nog redelijk ouderwets heb ik vaak het idee... Als ik denk aan opstaan voor ouderen etc. Elkaar helpen waar nodig.
En ik ben 'de jeugd'... Misschien denk ik dat zelf nog te graag... :Y)

Maar goed, plaatselijk tuincentrum dus.. Onderweg heb ik een filmpje gekregen van mijn bestie en die wil ik graag nog even bekijken. Ze had me even geholpen met training en we hadden foto's gemaakt. Dus ik zit rustig in mijn auto te kijken terwijl er een andere auto naast mijn parkeert. Ineens hoor ik een luide bonk, dus ik sprint uit de auto om te vragen of dat goed ging. (de deur was tegen mijn auto aan geklapt) Ik ben vrij zuinig op mijn auto en heb een hekel aan krassen door andermans toedoen. Ik verwijt mezelf liever domheid dan dat ik had gewenst ergens anders te staan.
Staan daar twee dames van midden 70, waarvan de bestuurder de schouders ophaalt en zegt: "Ja hoor, gebeurde niets." "Uhm... uw deur ging tegen mijn auto aan en vrij hard ook." "Nee hoor, kijk dit gebeurde." *gooit autodeur weer open tegen mijn auto aan*

Kijk, dat je zoiets even wilt demonstreren, oké, maar je gaat niet gewoon opnieuw moedwillig die auto raken toch????

MIND BLOWN!!!

Helaas was er inderdaad geen krasje te vinden op mijn niet zo schone auto... Maar toch... de onverschilligheid waarmee dit ging... De jeugd is asociaal? Nou, they learned from the best... :x

Dit is nu ongeveer driekwartier geleden gebeurd en ik ben nog steeds flabbergasted... Wat een mafkezen joh!

Dus nu ben ik benieuwd... wat is jouw ervaring met asociale oudjes? :D

Butterfly

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:05

Het zijn ook vaak de oudere medemensen die dwars door een uitstappende mensenmassa de trein in gaan. Al verschillende keren mogen aanschouwen >;)

Gelukkig dat je geen schade hebt!

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:08

Oh een topic naar mijn hart!
Wij waren eens te voet onderweg naar een bioscoop over een heel breed voetpad zonder ander verkeer dat langs een terras kwam. Oudere man trok zijn vrouw dicht tegen zich aan, met de mededeling dat ze goed moest oppassen zo langs een terras, waarbij hij recht tegen mij aan liep (en echt hij had ruimte zat)...

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:11

Haha ik werk met ouderen en ik kan er een boek over schrijven :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:13

Butterfly schreef:
Het zijn ook vaak de oudere medemensen die dwars door een uitstappende mensenmassa de trein in gaan. Al verschillende keren mogen aanschouwen >;)

Gelukkig dat je geen schade hebt!

Ik dacht ff; mwah, best logisch... die mensen zijn bang dat ze er anders niet inkomen...
Maar inderdaad, mega asociaal... Wat als er mensen daardoor niet uit komen...

nessinator schreef:
Oh een topic naar mijn hart!
Wij waren eens te voet onderweg naar een bioscoop over een heel breed voetpad zonder ander verkeer dat langs een terras kwam. Oudere man trok zijn vrouw dicht tegen zich aan, met de mededeling dat ze goed moest oppassen zo langs een terras, waarbij hij recht tegen mij aan liep (en echt hij had ruimte zat)...

Ewwww... das gewoon een viespeuk!! }:0 En die zijn per definitie asociaal...

WesternWay schreef:
Haha ik werk met ouderen en ik kan er een boek over schrijven :))

Begin hier eens zou ik zo zeggen :Y)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:14

Och ja, ik had gister zo'n moment. Ik stond te wachten bij een benzinepomp, want alle 4 de plaatsen waren bezet. Op een gegeven moment rijdt er iemand weg, ik zet de auto in mijn versnelling en zie echt in mijn spiegel een klein autootje mij voorbij schieten en gaat zo bij de pomp staan.
Ik was echt te flabbergasted om te reageren in 1e instantie. Man bij de pomp er naast ook :+
Er stapt een oudere man uit en gaat staan tanken.

Na mijn verbijstering kwam de plek achter de beste man vrij en ben ik daar gaan staan. Waarop de net-zo-verbaasde man aan de pomp ernaast nog zegt: "oh gelukkig hoef je dan niet veel langer meer te wachten. Meneer, had u niet in de gaten dat zij er stond en eerst aan de beurt was?"
Zegt de beste man in kwestie: "Jawel, maar met zo'n dure auto kun je best nog wel even langer wachten."
Dus ik reageer echt heel droog: "Maar mijnheer, als u het gevraagd had, had ik u gewoon voor laten gaan hoor, want ik ben nog opgevoed met het hebben van respect voor de oudere medemens."

Man bij de pomp ernaast piste bijna in zijn broek van het lachen, de oudere man in kwestie heeft vanaf dat moment alleen maar stoïcijns naar de meter op zijn pomp gekeken.

Kansloos denk ik dan. Uiteindelijk stond ik achter hem bij het volgende stoplicht, dus tijdwinst was er ook niet _O-
Ik heb nog even vriendelijk gezwaaid toen ik linksaf sloeg.
Edit: En mijn dure auto is overigens een Renault Megane van 7 jaar oud en allang afgeschreven op het aantal kilometers :')
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 06-12-19 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:14

Janine1990 schreef:
Helaas was er inderdaad geen krasje te vinden op mijn niet zo schone auto... Maar toch... de onverschilligheid waarmee dit ging... De jeugd is asociaal? Nou, they learned from the best... :x

Snap ik niet. Je zegt dat je zuinig bent op je auto. En dan 'helaas' geen krasje %)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:15

Daihyo schreef:
Och ja, ik had gister zo'n moment. Ik stond te wachten bij een benzinepomp, want alle 4 de plaatsen waren bezet. Op een gegeven moment rijdt er iemand weg, ik zet de auto in mijn versnelling en zie echt in mijn spiegel een klein autootje mij voorbij schieten en gaat zo bij de pomp staan.
Ik was echt te flabbergasted om te reageren in 1e instantie. Man bij de pomp er naast ook :+
Er stapt een oudere man uit en gaat staan tanken.

Na mijn verbijstering kwam de plek achter de beste man vrij en ben ik daar gaan staan. Waarop de net-zo-verbaasde man aan de pomp ernaast nog zegt: "oh gelukkig hoef je dan niet veel langer meer te wachten. Meneer, had u niet in de gaten dat zij er stond en eerst aan de beurt was?"
Zegt de beste man in kwestie: "Jawel, maar met zo'n dure auto kun je best nog wel even langer wachten."
Dus ik reageer echt heel droog: "Maar mijnheer, als u het gevraagd had, had ik u gewoon voor laten gaan hoor, want ik ben nog opgevoed met het hebben van respect voor de oudere medemens."

Man bij de pomp ernaast piste bijna in zijn broek van het lachen, de oudere man in kwestie heeft vanaf dat moment alleen maar stoïcijns naar de meter op zijn pomp gekeken.

Kansloos denk ik dan. Uiteindelijk stond ik achter hem bij het volgende stoplicht, dus tijdwinst was er ook niet _O-
Ik heb nog even vriendelijk gezwaaid toen ik linksaf sloeg.

JIJ BENT MIJN HELD!!! _/-\o_

GE-NI-AAL!!!

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:16

Ik heb met mijn werk ook voornamelijk te maken met ouderen. En dat is echt niet te filmen soms.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:16

Hier in de buurt is er een oud dametje dat elke keer voordringt in de supermarkt en als iemand haar aanspreekt, doet ze alsof haar gehoorapparaat niet werkt _O-

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:18

Sclimpre schreef:
Janine1990 schreef:

Snap ik niet. Je zegt dat je zuinig bent op je auto. En dan 'helaas' geen krasje %)

Ik denk dat ze in dit geval bedoeld dat er aan het onbeschofte gedrag geen consequenties zaten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:18

Sclimpre schreef:
Janine1990 schreef:

Helaas in dit geval... Dat die dames nog gelijk hadden ook...
Had er wel wat gezeten had die mevrouw een heel andere Janine gezien zeg maar... Beetje respect voor andermans eigendommen...

Onlangs heeft mijn buurman nog tegen mijn auto aan gezeten, belt meteen aan en binnen een week was alles geregeld. Die heeft respect voor andermans spullen, zoals het hoort... Deze dames hadden dat absoluut niet...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:19

Liesje1611 schreef:
Hier in de buurt is er een oud dametje dat elke keer voordringt in de supermarkt en als iemand haar aanspreekt, doet ze alsof haar gehoorapparaat niet werkt _O-

Waaaaaaaaaaaaaat :') :')

Dovahkiin schreef:
Ik denk dat ze in dit geval bedoeld dat er aan het onbeschofte gedrag geen consequenties zaten.

Wat zeg je dat kort en krachtig... dit dus inderdaad in een notendop...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:19

Dit is echt een topic voor popcorn.

Idd zo veel meegemaakt en op dat moment denk je echt wtf 8)7 ... maar kan nu zo 1, 2, 3 niks bedenken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:19

Oh hier in de dorpjes heb je daar vaker mee te maken. Dan zijn het ook nog een sjieke ouderen en die denken nog wel eens dat ze alleen zijn op de wereld. :D Je merkt het in het verkeer, in de winkels, etc. Ik moet dikwijls even diep zuchten en denken "toe maar weer..."

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:22

Ik stond eens in de supermarkt bij de kassa in de rij. Wilde zo'n oude man er langs, dus duwde hij mij gewoon aan de kant zonder iets te zeggen. Sorry hoor, maar je kan het toch op z'n minst gewoon vragen? Echt bizar vond ik dat :')

Ik ben zelf altijd beleefd naar oudere mensen. Dan moeten ze dat ook terug doen vind ik. Je hebt niet ineens het recht om brutaal te doen omdat je ouder bent.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:24

Geweldig dit! Deze middag zat ik in de bus, en een oudere dame stapte op. Hele vieze blik. Er was enkel nog ruimte naast mij in de bus, maar ze kwam tot bij mij, keek naar mij, en trok haar neus om op vervolgens aan iemand te vragen om recht te staan 'voor haar oude botten' _O- Tja, ik heb blauw haar...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:24

Ik moet dan altijd denken aan een opmerking die iemand maakte bij een voordringende oudere: Gaat u gang maar hoor, ik kan zien dat u niet zoveel tijd meer heeft...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:24

Jessix schreef:
Oh hier in de dorpjes heb je daar vaker mee te maken. Dan zijn het ook nog een sjieke ouderen en die denken nog wel eens dat ze alleen zijn op de wereld. :D Je merkt het in het verkeer, in de winkels, etc. Ik moet dikwijls even diep zuchten en denken "toe maar weer..."

Ja ach, zo heb ik een buurman van 87? Denk ik? Hij is altijd hovenier geweest en is dat nu dus nog steeds... Echt goed autorijden kan hij niet en hij verkracht zijn auto ook letterlijk elke keer dat hij 'm start. Maar geeft niet, best schattig :(:)
Echter is hij vaak met een aanhangertje op pad en kan hij deze niet terugrijden kennelijk en zet dan zijn auto met aanhanger voor het huis, waar dan ook mijn auto en de twee auto's van de andere buren moeten staan. Terwijl die oude man gewoon een oprit heeft van 30 meter :+

Zo kon ik vorig jaar op eerste kerstdag niet naar mijn werk :+ En gebeurde dit nog een paar keer...
Totdat ik een keer weg moest en hem niet kon vinden en zijn vrouw bij de deur trof. Zij vroeg meteen: "Gebeurt dit vaker?" insert deze smiley: >;)
Dus ik zei: Ja, af en toe... Wil die man niet afbranden, zulke beroerde buren zijn het niet en ze zijn doof, das best chill...

En sindsdien is het over. _/-\o_ Mijn auto kan mooi in mijn tuin en de buren hebben meer ruimte voor hun auto's zonder de andere buren daarmee in de weg te zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:26

Talida schreef:
Ik moet dan altijd denken aan een opmerking die iemand maakte bij een voordringende oudere: Gaat u gang maar hoor, ik kan zien dat u niet zoveel tijd meer heeft...

OMG :')

Kirania schreef:
Geweldig dit! Deze middag zat ik in de bus, en een oudere dame stapte op. Hele vieze blik. Er was enkel nog ruimte naast mij in de bus, maar ze kwam tot bij mij, keek naar mij, en trok haar neus om op vervolgens aan iemand te vragen om recht te staan 'voor haar oude botten' _O- Tja, ik heb blauw haar...

}:0 }:0 Lekker kortzichtig zeg... Ongelooflijk...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:26

Trouwens, ja ik kan wel iets bedenken.

Minstens een jaar terug bij de groenteboer. Normaal pak je een mandje en loop je door de winkel en vul je je mandje en dan ga je naar de kassa. Vrij logisch lijkt me.
Ik ben klaar dus loop naar de kassa en daar staan een man en een vrouw die blijkbaar ipv een mandje gewoon de kassa als mand gebruiken. Dus ze liepen steeds heen en weer om het bij de stapel bij de kassa te leggen, maar maakten geen aanstalte om af te rekenen.

Helaas was het meisje achter de kassa niet zo bespraakt en deed ze niks. Ik heb toen hun spullen met wat drama aan de kant geschoven en mijn spullen overhandigt :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:27

Voorpiepen, voorpiepen, voorpiepen. Echt Áltijd.

Oh ja en Bep+Truus die elkaar altijd midden in een deuropening van de winkel treffen en daar doodkalm over hun kwaaltjes, kleinkinderen enz gaan staan banketstaaf.

Oh ja, en ze piepen altijd voor.

Nu is t wachten op de eerste bijdehand die komt met ‘Ooh MAar JOngERen ZIjn OOk vERveLEnd HOor :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:29

Oja, voordringende oudjes zijn er zovaak. Maarja, als je al oud bent heb je niet meer zoveel tijd hè.
En voorzichtig omgaan met andersmans spullen is ook een ding ja. En dan nog het bemoeien met alles en iedereen. Ik bepaal zelf wel hoe ik mijn was doe, schoonmaak, of wat ik eet. Dat hoeven zij niet voor mij te doen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:29

Lang geleden keer een komkommer laten vallen bij de uitgang van een supermarkt, maar niet 1,2,3 in de gaten. Paar passen verder wel, draai me om en zie zo een oudere vrouw de komkommer gauw in d'r tas stoppen, dus ik loop terug en zeg: hey die komkommer van mij, zou 'm graag terug willen. Zegt ze: "ik weet niet waar je het over hebt, heb helemaal geen komkommer!" Ik: "nou, zeker wel. Ik zag het in de tas verdwijnen". Zij: "echt niet!" En ze ging er als een haas vandoor. Ik riep nog even na: nou, veel plezier met je 50 cent dan! :')
En zo nog tal van voorbeelden die ik ff niet meer weet, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:30

Vorig jaar gingen ze in de lidl bijna op de vuist tijdens een discussie wie er nu eerst bij het fondue vlees was en er ‘recht’ op had. Is iemand van de winkel moeten bij komen...

En toen ik nog in de winkel stond kwam er iemand haar lijstje afgeven. Of ik dat even wou nemen. Nou, mevrouw was gewoon goed te been dus veel plezier!