velours gordijnen en katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

velours gordijnen en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 22:47

Iemand die ervaring heeft met velours gordijnen in combinatie met katten? Alle andere gordijnen zijn inmiddels al gesneuveld, :D dit is de laatste mogelijkheid.

Lukasje

Re: velours gordijnen en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:56

Oei ... oeps ... Euh waarom denk je dat velours anders is? Ik vrees dat dat geen verschil gaat uitmaken.

Zijn verticale stores, lamellen, geen uitkomst ?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:07

wij hebben volgens mij velours ;-)
Maar onze kat is heel lief, dus het enige wat hangt, zijn de gordijnen.. (zonder kat :D )

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:28

Denk dat velours extra lekker klimt :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 23:30

Ik ben vorig jaar voor het eerst in mijn leven geconfronteerd met het fenomeen 'gordijnklimmende kat'. In meervoud zelfs en het waren niet eens mijn eigen katten. :=

Serieus, ik heb mijn hele leven al katten (bij mijn geboorte liep er al eentje rond) maar werkelijk nog nooit gordijnklimmers gehad. Ik ben ook wel benieuwd wat het beste werkt behalve helemaal geen gordijnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 00:08

Heb je geprobeerd om de gordijnen in te spuiten met een lucht waarvan ze niet houden?
Ik lees over citrus en lavendel. In dierenwinkels kun je kant en klare sprays kopen.

Of iedere keer als de kat aanstalten wil maken om de gordijnen in te gaan de kat met een plantenspuit nat spuiten en zo een vervelende schrikreactie oproepen.

Of gebruik een spanveer in plaats van vaste gordijnroeden als je die hebt. Dit trucje werkt ook als je niet thuis bent.

Ik zou het de kat in ieder geval eerst afleren voordat je weer nieuwe gordijnen koopt. Velours gordijnen gaan je kat niet stoppen, lijkt mij.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 09:33

Afleren valt helaas niet meer aan te leren. We hebben de plantenspuit geprobeerd en aluminiumfolie. Denk dat we het echt moeten zoeken in de stof. Horizontale lamellen is geen optie, het gaat om een schuifpui over de gehele breedte, en verticale lamellen vind ik afschuwelijk :')

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 09:37

Boras schreef:
Of gebruik een spanveer in plaats van vaste gordijnroeden als je die hebt. Dit trucje werkt ook als je niet thuis bent.

Eh...die moet je even uitleggen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:41

dorothea schreef:
Boras schreef:

Eh...die moet je even uitleggen.

Een gordijnroede geeft niet mee als een kat aan de gordijnen gaat hangen, een spanveer wel. Gevolg: kat valt omlaag en schrikt.

dorothea

Re: velours gordijnen en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 09:37

Merci