Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 14:54

Het wisselt eigenlijk heel erg. Soms voel ik me zoals m’n voorgaande reactie, sterk, soms voelt het alsof m’n wereld vergaat (doet het natuurlijk niet). De laatste twee nachten erg slecht geslapen wat ook niet helpt, ik mis hem echt enorm. Hij is vrijdagavond en zondagochtend kort 5 minuten thuis geweest voor kleren. Zaterdag heb ik nog Sinterklaas bij zijn familie gevierd. Vanavond komt hij weer langs. Ik hoor van vrienden en m’n schoonfamilie dat hij professionele hulp krijgt morgen en dat hij een gesprek heeft met een loopbaanbegeleider. Zij zeggen dat het voornaamste probleem z’n werk is. Hij heeft gisteravond naar een gezamenlijk vriend geuit dat hij me mist. Een stap in de goede richting gelukkig, maar het betekend helaas niet gelijk dat er gevoelens zijn. Voor nu vind ik het heel moeilijk dat ik niet weet wanneer we contact hebben, we appen vrijwel niet. Deze week heb ik het moeilijker dan vorig week. Nog steeds zit er voor mij niks anders op dan hem ruimte te (blijven) geven, hoe moeilijk dat ook is.

Edit: Hij slaapt nu dus een week bij z’n ouders. hij vertelde me dat hij heel veel slaapt, makkelijk 12 uren. Zowel mentaal en fysiek is hij daardoor hoop ik aan het helen. Hopelijk krijgt hij de rust waar hij aan toe is.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:02

Wat heftig TS!
Veel sterkte, hopelijk krijgt hij de hulp die hij nodig heeft zodat hij zichzelf weer wat beter op de rit krijgt.

Dikke virtuele knuffel voor jou! <3

Windbloem
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-12-19

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:06

Kan je met hem een afspraak maken dat je 1 of 2 x per week op vaste dagen kort met elkaar appt hoe het gaat en verder niet?
Dat geeft misschien aan beide kanten rust maar ook een garantie dat je wel in verbinding blijft.

Wat een moeilijke situatie TO. Veel sterkte.

fleurtjeuh
Berichten: 10338
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:08

Lieve TS, heb jij ook hulp?
Het is niet niks wat er is gebeurd en het is misschien wel fijn als je zelf ook wat hulp en ondersteuning krijgt.
Denk je er ook over na wat jij wil? Nu wil je hem natuurlijk graag terug, omdat je hem mist. Maar wat als hij terug komt? Kan je hem dan weer ten volle vertrouwen dat hij blijft? Ga je jezelf dan niet wegcijferen omdat je het hem zo fijn mogelijk wilt maken?
Wees sterk lieve TS en kies voor jezelf!

wemkelover

Berichten: 4697
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:44

fleurtjeuh schreef:
Lieve TS, heb jij ook hulp?
Het is niet niks wat er is gebeurd en het is misschien wel fijn als je zelf ook wat hulp en ondersteuning krijgt.
Denk je er ook over na wat jij wil? Nu wil je hem natuurlijk graag terug, omdat je hem mist. Maar wat als hij terug komt? Kan je hem dan weer ten volle vertrouwen dat hij blijft? Ga je jezelf dan niet wegcijferen omdat je het hem zo fijn mogelijk wilt maken?
Wees sterk lieve TS en kies voor jezelf!


Hier ben ik het mee eens.
En hou je ook in de gaten, dat hij je niet, al dan niet per ongeluk, aan het lijntje blijft houden? Want dat is voor jou en hem ook niet leuk.
Denk echt zelf ook goed na wat je wil? En tot hoever hij kan gaan?

Anoniem

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 16:11

Ik vind het heel positief om te lezen dat hij ook echt goed bezig is. Niet dat ie nu het feestbeest aan het uithangen is (wat je ook wel eens leest) maar echt serieus met zichzelf aan het werk is. Dat hij zoveel slaapt en zichzelf ook die rust geeft, dat zal hem echt helpen.
TS, je doet het echt onwijs goed! Wat hierboven wordt aangegeven is denk ik niet verkeerd, dat je zelf ook eens met iemand gaat praten. Al is het maar om wat handvatten te krijgen.

lovelucydan

Berichten: 2067
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:28

Hoe gaat het ts? Ik wil je in ieder geval sterkte wensen.

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 11:42

Houden van is een gevoel...en als je depressief bent kan je niet meer voelen...dan maakt het niet uit wie en wat het is. Als je burn out hebt...dan zijn al je gevoelens in de war...dan weet je het ook allemaal niet meer. Ik zeg niet dat hij depressief is of een burn out heeft, maar lijkt wel verschijnselen er van te hebben. Soms moet je allebei even " je eigen kar trekken", voordat je weer samen verder kunt. Dat is geen garantie...maar die kans is zeker aanwezig. Heel veel sterkte in deze rollercoster van emoties en tijd van onzekerheid!

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 14:14

He lieve iedereen, weer even een update.

Ik zit er over na te denken naar m'n oude psycholoog te gaan. Voornamelijk om te proberen m'n hoofd wat leeg te maken, ben alleen bang dat het nog weken/maanden kan duren tot ik terecht kan. Dat schiet misschien niet zo veel op, maar kan altijd even contact opnemen.

Om heel eerlijk te zijn was deze week enorm zwaar. Ik heb enorm slecht geslapen en kon me op het werk amper concentreren. Woensdagavond is hij dus langs geweest, maar voor mij voelde het als een negatieve ervaring. Ik voelde me even totaal niet sterk en kon alleen maar huilen terwijl hij er was. Ik werd de dagen ervoor immers helemaal gek omdat ik hem zo miste. Hij voelde zich 'slecht'. Hij keek leeg uit z'n ogen, emotieloos. Ik vroeg hem of hij me miste, hij zei van niet. Zoals eerder gaf hij me nog kusjes, ik vroeg waarom hij dat deed, 'voor jou' zei hij toen. Nadat hij weg ging was ik echt helemaal een wrak. Ik denk dat ik voor m'n eigen gemoedstoestand maar beter me alvast kan voorbereiden op het ergste.. Ik weet het, hij staat nog helemaal aan het begin van z'n heelproces, maar iets zegt me na die avond dat het gevoel niet meer terugkomt. Vooral als ik bedenk dat hij tegen me heeft gezegd dat z'n gevoelens al een jaar weg zijn. Gisteravond heeft hij me nog wel geappt hoe m'n kerstviering van het werk was. Voor de rest hebben we geen contact en vanuit mijn kant neem ik ook nog steeds geen contact op.

Hij gaf aan dat hij nog wel wilde meedoen met de vuurwerkpot van onze straat. Hij wist nog niet zeker hoe hij het wilde vieren, maar wilde voor de zekerheid wel geld inleggen en het nog even aanzien. Voelt wel een beetje positief, maar het kan natuurlijk nog alle kanten op. Het is in elk geval geen 'nee'.

Nog steeds zit ik met zo veel verwarring. Ik merk dat het wel helpt het op deze manier van me af te schrijven. Ik kan nog steeds niet snappen dat hij een jaar lang niet heeft gezegd dat hij twijfels had. Hoe ik een jaar niks heb gemerkt. Hoe we zo veel in ons huis hebben geïnvesteerd. Hoe zijn gedrag ZO is omgeslagen in een week tijd. Waarom krijg ik geen tweede kans? Waarom wil hij het niet samen met mij aan z'n problemen werken? Gaat hij me wel missen? Wordt hij verliefd op een ander? Wat doen we met ons huis? Nodigt hij me uit voor de kerst? Vieren we oud en nieuw samen? Hoelang gaat deze onzekerheid nog duren? Vragen, vragen, vragen.

Ik probeer zelf me te focussen op m'n examen (dat heb ik in januari), maar tot nu toe gaat het nog niet. Vandaag heb ik wel goed geslapen en ik voel me vandaag al wat positiever. Ik heb niet veel vriendinnen en heb dus niet heel veel mensen waar ik m'n verhaal kwijt kan. Gelukkig wonen m'n ouders hier 10 minuten vandaan, dus daar eet ik elke avond en spendeer ik ook veel tijd. Ik heb nooit veel vriendinnen gehad omdat ik ten eerste een einzelgänger ben en nooit die behoefte had, en ik had natuurlijk altijd m'n vriend. Dat vind ik nu wel lastig. Ik probeer nog steeds wel stappen te zetten om m'n eigen bedrijf leven in te blazen. Mede zodat ik misschien over een paar maanden genoeg geld heb om hier zelf te blijven wonen, als die situatie van toepassing is.

Volgende week vrijdag zijn we 11 jaar samen, ik zou eigenlijk wel graag met hem op 'date' willen, maar ik weet niet of dit verstandig is en hoe ik dit moet aanpakken.

Nou pfoe, even m'n gedachten van me afgeschreven. Bedankt als je de tijd hebt genomen het te lezen :o

hagelslag
Berichten: 9077
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:20

Ach jeetje wat vervelend allemaal.
Wat vooral belangrijk is om even gewoon proberen te leven.
Probeer niet te plannen maar gewoon te doen.
Fijn dat hij de optie van oud en nieuw open houd. Maar het kan ook zijn dat hij vlak voortijd toch nee zegt.
Probeer het een beetje los te laten en ga leven.
Het leven is voor iedereen anders.
Voor de meeste betekend het vele vrienden etc te hebben en dagelijks iets met vrienden doen.
En voor de ander is het gewoon lekker voor jezelf de dag doorkomen.
Sterkte ts

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:02

Ik vind je ervaringen en gevoelens zo herkenbaar.
Mij overkwam hetzelfde na een relatie van 13 jaar waarvan 8 jaar samenwonend in een geheel gerenoveerde woning. We hadden het eindelijk voor mekaar. Ik zag het ook niet aankomen. Nou ja, een hele tijd later terugkijkend, ontdekte ik misschien wel enkele kleine barstjes :)

Je gevoelens zijn heel normaal en mogen er zijn! Man, wat heb ik me destijds wanhopig verloren gevoeld. Ik wist me geen raad. Je gaat door allerlei fases voordat je zoiets een klein beetje achter je kunt laten. Er is geen andere manier voor.

Maar weet je, ik zou hem zoveel mogelijk loslaten. En ik zou hem vragen om hetzelfde te doen. Omdat je alleen dan allebei de echte balans op kunt maken. Went het een beetje en blijkt na een tijdje dat het weliswaar verschrikkelijk moeilijk is, maar dat het toch het beste was. Of zal blijken dat jullie niet zonder elkaar willen en kunnen. Ik denk dat tijd en ruimte essentieel zijn of te kunnen ervaren hoe jullie er echt in staan. En daarnaast, tja een man weet pas wat hij mist als ze er niet meer is. Dat is wel een waarheid. Zolang jij beschikbaar blijft, is hij "veilig".

Ik wens je heel veel sterkte. En ik weet, je hebt er nu helemaal niets aan en niets mee, maar je komt er wel weer, met of zonder hem. Zeker weten Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:21

blubblabhoi schreef:
Volgende week vrijdag zijn we 11 jaar samen, ik zou eigenlijk wel graag met hem op 'date' willen, maar ik weet niet of dit verstandig is en hoe ik dit moet aanpakken.


Dat zou ik niet doen. Hij geeft aan dat hij je niet mist en ruimte nodig te hebben, dus dat zou ik respecteren en even pas op de plaats maken.

Sterkte TS!

manubres

Berichten: 2785
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:39

Zeggen dat je niet meer van iemand houdt kan ook betekenen dat je (hij) niet (meer) van zichzelf houdt.

Undefined
Berichten: 3766
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 01:11

Ik denk dat je er toch het beste aan doet om een knopje om te zetten en te accepteren dat het nu uit is en dat het ook niet meer goed komt. Ik zeg niet dat dat ook echt zo is, maar dan ben je wel uit die limbo. Ik weet dat dat heel moeilijk is (is mij ook nog niet eerder gelukt in zo'n soort situatie..) maar ik denk wel dat het het beste is.

Wat betreft vrienden: kijk eens op facebook of bokt voor groepen waar mensen met elkaar afspreken. Ik ben zelf ook naar een andere stad verhuist (buitenland) en probeer nu via facebook vrienden te maken.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 20:53

Hoi TS, ik heb alles meegelezen. Hoe gaat het nu met je? Hoe verloopt het contact? Of heb je helemaal geen contact meer?

Het zou mijn ergste nachtmerrie zijn. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit Y;(

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 21:04

Hij heeft me vanochtend weer geappt, daarvoor donderdag voor het laatst. Hij is vanochtend langs geweest (ik was aan het werk) om z’n vieze was te wassen. Hij appte me hoe het ging, en of ik morgenavond thuis was, want hij ‘komt even met me praten’. Ik hou m’n hart vast..

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:14

Waarom je hart vasthouden, bang voor een definitief over en uit? Wat komt dat komt en soms moet je dat gewoon accepteren. Jullie zijn nooit alleen geweest, vanuit huis samen verder leven dus logisch dat je iemand om je heen mist maar probeer je hoop aan de kant te zetten en laat je niet verleiden tot dingen die je ook niet met een ander zou doen . Wacht het gesprek af maar ga je wel voor jezelf afvragen in hoeverre je in de woning wil blijven en wachten op iets wat nog maar de vraag is of het wel weer komt. Hij kan goed de schijn ophouden want een jaar lang zo slecht in je vel zitten en niets laten merken is heel moeilijk en ja , ik snap ook niet zo goed dat mensen het na een periode niet door hebben . Succes morgenavond .

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:15

Sterkte en succes morgen! Je klinkt me als een sterke vrouw en hoe het ook gaat lopen, uiteindelijk word je er beter van. Al zie je dat nu misschien nog niet natuurlijk..

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:17

Ik kan me je gevoel goed voorstellen, ts.
Sterkte.

Storm

Berichten: 20857
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 21:19

Hoe kijk jij er nu tegenaan TS?
Ben je aan de ene kant ook niet boos op hem omdat hij al die tijd gezwegen heeft? Ik zou me namelijk flink genaaid voelen. Wil je zelf nog wel met hem verder? Ben je niet bang dat dit weer gaat gebeuren en dat jij altijd in die onzekerheid blijft als je doorgaat met hem? Ik kan uit een ander soort ervaring vertellen dat het onwijs moeilijk is. Je blijft op je tenen lopen in de angst om iets verkeerd te doen en raakt jezelf kwijt.
Jouw gevoelens mogen er ook zijn he.
Sterkte! En niet bang zijn, je komt er alleen ook wel, juist wel!

Anoniem

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:42

Hoe ging het?

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 08:30

Hij komt vanavond niet meer, hij bedacht zich dat hij een andere afspraak had. Hij komt nu vrijdag.
Ik heb hem wel even gevraagd of hij mij specifiek wat wilde vertellen, of dat hij 'gewoon' even wilde praten, het was dat laatste, scheelt weer voor de zenuwen.

@bigone: Ik wist dat hem wat dwars zat, namelijk z'n werk. Daar hebben we vaak gesprekken over gehad. Ik merkte wel dat hij steeds minder goed in z'n vel zat. Een week voor hij het verteld heeft, zijn we nog 4 weken naar Thailand geweest. Daar was hij heel erg teruggetrokken en down, maar hij bleef zeggen dat het met heimwee te maken had. Ik heb er toen ook niks achter gezocht. Ook heeft hij nooit een hint gegeven dat het probleem ook deels bij onze relatie lag.. Achteraf gezien is dit de druppel geweest wat hem over de rand heeft geduwd.

@Storm: Ik heb zeker een soort boosheid in me. Met name inderdaad waarom hij het na zo'n lange periode pas verteld heeft. En de manier waarop het uit hem gebarsten is, is alles behalve fair tegenover mij. Maarja, er is natuurlijk ook geen juiste of makkelijke manier dit te vertellen. En ik ben boos omdat ik geen tweede kans krijg, misschien had ik er nog wat aan kunnen doen, of hadden we samen hem beter kunnen maken. Maar vooralsnog is die boosheid maar heel klein vergeleken het verdriet wat overheerst.

Ik zou heel graag weer verder met hem willen, echt het allerliefst. Maar ik houd er rekening mee dat die kans maar 5% is, of minder.

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:57

Wat herkenbaar TS. Ik heb de breuk in mijn vorige relatie hetzelfde ervaren. 4 jaar samen, koophuis, en dan na een jaar wonen in dat koophuis er achter gekomen dat hij a. al vooraf twijfels had, b. niet meer van mij hield en c. dat hij ook al een ander had. (Deze laatste hopelijk niet voor jou van toepassing)

De onmacht die je voelt je terecht. Hij heeft zijn gevoelens niet met je gedeeld en daardoor jou de kans ontnomen om onderdeel te zijn van de oplossing. En niet praten over gevoelens is óók ruzie maken.

Ik zou zelf hem nooit meer kunnen vertrouwen. Wat is echt en wat niet, als iemand een jaar lang dit soort twijfels voor zich houdt?

Het is een heftige periode om doorheen te gaan. Kom wat meer voor jezelf op en cijfer je niet te veel voor hem weg!

Er komen betere tijden aan. Ik heb een 10x leukere relatie met 10x leukere vent er voor terug en daar woon ik inmiddels heel gelukkig mee samen :-)

Je mag me altijd een pb sturen.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 09:05

Ik heb het ook meegemaakt, alleen was ik het toen zelf. Het was mijn eerste echte liefde en we zijn bijna 6 jaar bij elkaar geweest. Ik was al geruime tijd ongelukkig in de relatie. Ook omdat ik hem zag wanneer hij tijd had en ik me overal op aan moest passen. Hij had me meerdere keren erg pijn gedaan (niet fysiek maar psychisch). Oftewel mijn vertrouwen in hem was geschaad. Ik had hem zo vaak gezegd dat ik er doorheen zat en er iets moest veranderen. Tot dat ik de knoop heb doorgehakt en het uit heb gemaakt. Je kon me vergelijken met een bloem die nooit uit was gekomen en ik stond toen volop in de bloei. Voor mij was het de beste keuze ooit die ik heb gemaakt. Maar hij begreep het niet..
Mijn ouders waren blij aangezien ze eindelijk weer hun kind terug hadden. Vrolijk, zingend en grapjes maken. Dat was er in de relatie niet, ik leek net een dood vogeltje en alles ging op de automatische piloot.

Voor hem was het heel zwaar. Hij snapte het gewoon niet.. We hebben toen nog gepraat maar het werkte gewoon niet meer.. Het is zwaar voor hem geweest maar hij is nu gelukkig en ik ook..

Het is een rotsituatie waarin je zit. Zoals velen zeggen, je vriend moet eerst van zichzelf houden. Ik heb het bij veel mensen ook weer goed zien komen. Het kan dus wel.. Maar dan moeten beide kanten wel willen. Daarnaast als het niet is, zal het ook niet terug komen. De bal ligt nu bij je vriend.. Het is afwachten.. Probeer veel afleiding te vinden door leuke dingen te doen. Ga geen zielige liedjes luisteren.
En als hij je te lang laat wachten, blijf dan vooral niet in onzekerheid zitten maar neem zelf het initiatief.

Boras
Berichten: 9955
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 10:04

Hij bedacht zich dat hij een andere afspraak heeft en laat jou in jouw situatie daarom maar zitten? >;)

Dat vind ik absoluut niet netjes, maar wel ongevoelig en egoïstisch.

Houd.de.gelijkwaardigheid in jullie relatie in de gaten.