Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:25

Gini schreef:
blubblabhoi schreef:
Donderdag en zaterdag zouden we Sinterklaas bij mijn en zijn ouders vieren. Mijn ouders heeft hij afgezegd. Hij wilde nog wel graag dat ik kwam zaterdag, want 'we zijn niet uit elkaar' zei hij. Dat soort dingen geven me dan weer hoop.


blubblabhoi schreef:
Maar vervolgens kroop ik hem gisteravond heel stevig aan, onder het mom van misschien is het de laatste keer. En hij zei dat hij er echt totaal geen gevoel bij heeft als ik dat doe, dat soort dingen doen dan enorm pijn en blijven door m'n hoofd spoken.


blubblabhoi schreef:
Ik heb inderdaad met hem afgesproken dat qua contact het initiatief bij hem weg moet komen.


Deze quotes doen bij mij alarmbellen afgaan. Hij investeert niets meer in de relatie, maar verwacht dat toch nog wel van jou (naar zijn ouders gaan). En dat terwijl hij heel dubbel met jou communiceert: de relatie is niet over, maar hij voelt niks als zijn vriendin met hem knuffelt.
Daarenboven zal hij wel bepalen wanneer er naar elkaar gestuurd wordt. Met andere woorden: jij zit waarschijnlijk smachtend op een berichtje van hem te wachten, met een hart dat een sprongetje maakt wanneer je een berichtje van hem krijgt en een antwoord van jou binnen de 5 minuten. Wanneer jij echter behoefte hebt aan contact, mag je niets sturen, want dat heb je nou eenmaal met elkaar afgesproken.

Een relatiebreuk is nooit leuk, nooit. En ik begrijp dat hij het moeilijk heeft. Maar jij mag ook jezelf niet uit het oog verliezen. Jij bent ook een individu in dit verhaal, met wensen, met voorkeuren en met gevoelens. Blijf trouw aan die wensen, voorkeuren en gevoelens en cijfer ze niet volledig weg.



Hier wil ik me inderdaad wel nog even bij aan sluiten. Ik zou even voet bij stuk houden, OF hij gaat ook mee naar jouw ouders, OF jij ook niet naar die van hem. Eigen keus natuurlijk, maar klinkt inderdaad wel alsof hij verwacht dat jij nu heel veel moeite voor hem gaat doen, terwijl hij denkt; dikke vinger.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:44

Ik zou geen zin hebben om Sinterklaas te gaan vieren met iemand die me gedumpt heeft.Erg voor je ts.Sterkte! :(:)

Samantha_01

Berichten: 314
Geregistreerd: 13-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:57

Maar ik las ook dat jullie een koophuis hebben? Staat dat op jullie beider naam en wie betaalt de hypotheek?

Of gaan jullie het huis nu verkopen?

Sterkte in ieder geval.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:07

Samantha_01 schreef:
Maar ik las ook dat jullie een koophuis hebben? Staat dat op jullie beider naam en wie betaalt de hypotheek?

Of gaan jullie het huis nu verkopen?

Sterkte in ieder geval.


Ik denk dat dit iets is wat tussen TS en haar (ex)vriend is. Plus ook nog eens later aan de orde dan nu.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 12:21

Wauw bedankt voor alle reacties allemaal. Sommige hard, maar wel de waarheid.

Het verhaal dat hij me op een bepaalde manier 'gebruikt' en me in z'n macht heeft, daar kan ik me totaal niet in vinden. Ja, ik geef hem de leiding, maar alleen omdat hij behoefte heeft aan die ruimte en hij weet gewoon oprecht niet wat hij wil en hoe hij het wil aanpakken. Dan laat ik het liever aan hem over, dan dat ik ongemerkt ga pushen. Hij is echt helemaal leeg, hij kan alleen voor zich uit staren en stil huilen.

Ik ga zelf gewoon door. Mijn eerste reactie was inderdaad aan hem vasthouden, janken, schreeuwen, hem overtuigen. Dat heb ik de eerste dag ook gedaan. Maar vanaf de tweede dag kwam ik al snel tot de conclusie dat dat niet de oplossing is. Hij moet zelf hulp zoeken (en gaat hij doen). Hij moet zichzelf leren kennen en bovenal moet hij gaan aanvoelen of hij me mist. En natuurlijk hoop ik dat dat gebeurd. Maar aangezien hij zo diep in de put zit en hij al zo lang deze gevoelens heeft, houd ik er inderdaad rekening mee dat dit het einde kan zijn, hoe moeilijk ook. Ik heb de komende week al bijna volgepland met sociale afspraken. Ik was voor dit alles van plan als zzp'er bij te klussen en daar heb ik vandaag zelfs een belangrijke stap voor gezet. Ik heb een examen in januari waar ik nog steeds vol voor wil gaan, hoe moeilijk ook. Ik ga mezelf hierdoor niet verliezen lieve bokkers, dat heb ik eerder al gedaan en het verbaasd me hoe sterk ik me soms voel. Het wordt moeilijk maar hij heeft niks aan mij als ik een zielig hoopje ellende wordt (+ totaal niet aantrekkelijk om naar terug te komen).

We hebben inderdaad een koophuis en die staat beide op ons naam. Verkopen is voorlopig nog niet aan de orde en voorlopig wil ik daar ook nog niet aan denken. Hij zou geld overmaken voor de vaste lasten en de boodschappen e.d. zal ik zelf gaan betalen.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:26

Respect voor jou! Wat kom je sterk over. Echt supergoed van je.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:31

Heel veel sterkte TS!

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad, alleen waren wij iets ouder (17 en 18 ofzo). 1,5 maand voor ons 11 jarig jubileum eindigde hij onze relatie. We hadden net een half jaar de sleutels van onze koop woning en het klussen was net/eindelijk klaar.
Ik had het niet aan zien komen en ben er echt kapot van geweest. Heel wat kilo's afgevallen, rick bottom, van voren niet meer weten dat je van achter nog leeft en in 1 klap de helft van "mn familie" kwijt (na bijna 11 jaar was dat toch wel een behoorlijke klap).


Achteraf gezien is dat het beste wat mij ooit is overkomen! ik heb heel even bij mn ouders gewoond en zat de weekenden bij vrienden. Daarna al snel een huurhuisje (in een vreemde stad) gevonden.
Een klein jaar na de relatiebreuk kwam ik mijn huidige man tegen op Tinder. Hij sprak mij niet direct aan, maar ach... hij zocht "tijdelijke woonruimte" in mijn woonplaats. En ik had 120m2 in mn eentje en een volledig ingerichte logeerkamer van 3x5 meter die ik best kon verhuren...

Er was een enorme klik, binnen no-time woonde we samen en alles waar ik bij mn ex keihard voor moest vechten ging ineens bijna automatisch.

Wat ik wil zeggen: Na regen komt zonneschijn!
Heel vele sterkte de komende tijd, het is poedersuiker en dat blijft het ook een tijdje. maar het zal echt beter worden daarna
Maak er gebruik van als je een aanbod krijgt van vrienden of kennissen om wat te gaan doen of daar te logeren.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 12:37

blubblabhoi schreef:
Wauw bedankt voor alle reacties allemaal. Sommige hard, maar wel de waarheid.

Het verhaal dat hij me op een bepaalde manier 'gebruikt' en me in z'n macht heeft, daar kan ik me totaal niet in vinden. Ja, ik geef hem de leiding, maar alleen omdat hij behoefte heeft aan die ruimte en hij weet gewoon oprecht niet wat hij wil en hoe hij het wil aanpakken. Dan laat ik het liever aan hem over, dan dat ik ongemerkt ga pushen. Hij is echt helemaal leeg, hij kan alleen voor zich uit staren en stil huilen.

Ik ga zelf gewoon door. Mijn eerste reactie was inderdaad aan hem vasthouden, janken, schreeuwen, hem overtuigen. Dat heb ik de eerste dag ook gedaan. Maar vanaf de tweede dag kwam ik al snel tot de conclusie dat dat niet de oplossing is. Hij moet zelf hulp zoeken (en gaat hij doen). Hij moet zichzelf leren kennen en bovenal moet hij gaan aanvoelen of hij me mist. En natuurlijk hoop ik dat dat gebeurd. Maar aangezien hij zo diep in de put zit en hij al zo lang deze gevoelens heeft, houd ik er inderdaad rekening mee dat dit het einde kan zijn, hoe moeilijk ook. Ik heb de komende week al bijna volgepland met sociale afspraken. Ik was voor dit alles van plan als zzp'er bij te klussen en daar heb ik vandaag zelfs een belangrijke stap voor gezet. Ik heb een examen in januari waar ik nog steeds vol voor wil gaan, hoe moeilijk ook. Ik ga mezelf hierdoor niet verliezen lieve bokkers, dat heb ik eerder al gedaan en het verbaasd me hoe sterk ik me soms voel. Het wordt moeilijk maar hij heeft niks aan mij als ik een zielig hoopje ellende wordt (+ totaal niet aantrekkelijk om naar terug te komen).

We hebben inderdaad een koophuis en die staat beide op ons naam. Verkopen is voorlopig nog niet aan de orde en voorlopig wil ik daar ook nog niet aan denken. Hij zou geld overmaken voor de vaste lasten en de boodschappen e.d. zal ik zelf gaan betalen.


Wat een sterke instelling! Ik wens je heel veel kracht en heel veel geluk.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:52

Goed dat je zo moedig bent TS. Het is niet niks. Ik denk dat je hier alleen maar sterker uit gaat komen en uiteindelijk jezelf beter gaat voelen, hoe poedersuiker dat nu ook klinkt.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:45

Wat een mooi bericht van je, TS! Het lijkt me heel heftig om zoiets mee te maken, maar de manier waarop je ernaar kijkt, vind ik heel knap :j

Anoniem

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:56

Goed van je TS, je bent een topper! <3

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:02

Dit zal je niet willen horen, maar ik heb meerdere vergelijkbare relaties op dezelfde manier op de klippen zien lopen. Jonge mensen 13, 16 en 18 jaar oud en na 10 jaar heeft één van de twee er opeens geen zin meer in. Vergeet niet dat jullie je 'wilde jaren' niet gehad hebben. De jaren waarin je opgroeit, ervaringen op doet, leert wat je wel en niet wilt in een relatie. Jullie hebben alleen elkaar gekend, en dat is mooi maar tegelijkertijd ook best ongezond. Ik zou je vriend alle vrijheid geven die hij nodig heeft want alleen op die manier heb je een kans dat het nog goed komt. Dring jezelf niet op aan hem, maar vang hem op als hij wil communiceren en geef hem daarna weer ruimte. Maar ga vooral ook niet aan jezelf twijfelen, dit is niet jou fout, het komt ook niet door iets wat jij gedaan hebt. Hij moet zelf realiseren dat hij met jou samen wil zijn. Maar nu komt ie, je moet het ook respecteren als blijkt dat hij dit niet meer wil. Veel sterkt ts, dit is nooit makkelijk!

Edit: ik zie dat je zelf al in die richting bent gegaan, dapper van je!!

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:07

En misschien niet een bericht dat je wil lezen, en andere mensen vinden het misschien wel raar dat ik het zeg

Maar schrik niet als hij ineens vrij snel een nieuwe partner heeft. Zijn gevoel is schijnbaar al een tijdje over, voor jou komt het als donderslag bij heldere hemel. Maar hij heeft het dus al een tijdje kunnen verwerken eigenlijk.
En dat ligt niet aan jou. Dat maakt jou niet minder op wat voor manier dan ook. Wees sterk, doe lekker je ding, trek je eigen plan. Ook in de feestdagen. Ik vind je super sterk overkomen en hopelijk kan je dat vasthouden. Je bent een topper TS <3

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:19

tsja ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt vorig jaar, bij ons is het uiteindelijk wel weer goedgekomen gelukkig (al wil ik je niet valse hoop geven dat het bij jullie misschien ook wel goed komt, dat weet ik gewoon niet).

Laat hem gewoon met rust, schenk even geen aandacht aan hem, als ik jou was zou ik sinterklaas ook afzeggen bij zijn ouders. Het is even heel moeilijk. Maar dat geeft hem wel de tijd om te denken, te voelen. En jou misschien ook een beetje rust.

Wij hebben kinderen, de jongste was toen nog niet geboren maar zat er wel aan te komen. Ik vond het vreselijk moeilijk om hem elke keer weer te zien komen (voor zijn kinderen) en hem weer te zien gaan (want hij kwam niet voor mij). Daar werd ik steeds weer overstuur van, en ook al probeerde ik me groot te houden voor mijn oudste, ik had geen rust. Ik kon zelf ook niet goed nadenken. Zorg dat jij die tijd wel krijgt om ook na te denken.

Mijn vriend begon gelukkig mij toch wel te missen na tijdje van '' rust''. En is teug gekomen. We hebben relatietherapie gehad om uit te zoeken of het nog goed ging komen ons of anders hoe we met onze gevoelens moesten omgaan ivm kinderen. We zijn er uiteindelijk beter uit gekomen. Maar ik heb hem wel eerst met rust moeten laten... dat is echt heel belangerijk. Ook voor jou!

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:02

Ik heb het zelfde aan de hand gehad jaren geleden, al was ik in de situatie die jij nu benoemd je vriend... Ik was 17 toen ik mijn toenmalige man tegen kwam, na 7 jaar een huwelijk en kind verder ben ik gescheiden. Ook ik heb een hele tijd tegen mijn eigen gevoel gevochten, maar ik voelde niets meer voor hem. Geen vlinders, geen drang om affectie te geven en geen houden van zoals ik dat ooit wel gedaan had.

Ook voor mijn ex kwam mijn mededeling als slag op heldere hemel. Bij mij is de bom gebarsten midden in een vakantie, ik kon niet meer. De eerste week wou ik alleen maar wegrennen ver bij hem vandaan, toen wist ik zeker dat het klaar was. De vakantie is onderbroken, we zijn met aparte auto's naar huis gegaan.
Hij moest bekomen van de klap in zijn gezicht en ik moest vooral voor mezelf uitzoeken en nu.

Ik was eigenlijk al maanden bezig met rouwen om een gevoel dat ik nooit maar ging voelen maar ook was ik in mijn hoofd al bezig met de financiën, waar kan ik naar toe verhuizen, wat gaat er gebeuren met mijn dochter, hoe/gaat moet ik een scheiding aanvragen maar kon nooit de stap echt nemen. Tot ik dus tijdens de vakantie echt niet meer kon.

Uiteindelijk voelde ik me, heel egoïstisch, heel erg bevrijd met mijn beslissing terwijl mijn ex aan het begin van zijn rouwproces stond.
Dat heeft wel voor de nodige botsingen gezorgd, ik was al een heel stuk verder en voor mij begon de zon weer te schijnen nadat ik bekomen was van de schrik dat de gedachte in mijn hoofd nu echt werden. Terwijl mijn ex op dat moment het gevoel moet hebben gehad in een zwart gat te kijken zonder enig lichtpuntje ergens ver weg.

De scheiding is dan ook alles behalve netjes gegaan, we hebben nooit slaande ruzie gehad maar zaten totaal niet emotioneel gezien op 1 lijn. Ik kon me niet inleven in zijn situatie en hij zeer zeker niet in de mijne.(en dat kan ik hem nu achteraf ook echt niet kwalijk nemen)

Dat ik me niet heb kunnen inleven daar heb ik zeker wel spijt van, maar ik kon het toen niet, ik moest van mezelf toen echt ook voor mezelf kiezen.
Ik weet alleen wel dat alles wat mijn ex toen had geprobeerd om "me terug te winnen" mij nog verder mijn hakken in het zand had laten zetten. Sterker nog, smeekbedes zorgde alleen maar ervoor dat ik me ging afweren en daarbij heb ik echt kwetsende en akelige dingen gezegd die zeker bij hem heel hard zijn binnengekomen.

Helaas voor jou dus geen verhaal over een zonnige kant en alles komt goed tussen jou en je vriend. Ik weet alleen wel 1 ding zeker, ik had dezelfde leeftijd als jou toen, echt het komt goed met jou zelf! Wat er ook gebeurt! Ik heb nu een super leuk leven met lieve vrienden(niet veel, ben ook zo'n lekker loner maar genoeg om echt een super tijd te hebben) . Leuk huis, mijn hobby waar ik me meer dan 100% op kan richten.
En echt de komende donkere maanden alleen in huis worden vanzelf weer zonnig, met of zonder vriend.

Daarnaast wel echt het advies(en dan kijk ik puur even hoe ik mezelf opstelde en voelde en de ervaringen uit mijn omgeving) ga niet pushen, dat zorgt alleen maar voor meer afstand die niet te overbruggen meer is op een bepaald moment.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:30

blubblabhoi schreef:
Wauw bedankt voor alle reacties allemaal. Sommige hard, maar wel de waarheid.

Het verhaal dat hij me op een bepaalde manier 'gebruikt' en me in z'n macht heeft, daar kan ik me totaal niet in vinden. Ja, ik geef hem de leiding, maar alleen omdat hij behoefte heeft aan die ruimte en hij weet gewoon oprecht niet wat hij wil en hoe hij het wil aanpakken. Dan laat ik het liever aan hem over, dan dat ik ongemerkt ga pushen. Hij is echt helemaal leeg, hij kan alleen voor zich uit staren en stil huilen.

Ik ga zelf gewoon door. Mijn eerste reactie was inderdaad aan hem vasthouden, janken, schreeuwen, hem overtuigen. Dat heb ik de eerste dag ook gedaan. Maar vanaf de tweede dag kwam ik al snel tot de conclusie dat dat niet de oplossing is. Hij moet zelf hulp zoeken (en gaat hij doen). Hij moet zichzelf leren kennen en bovenal moet hij gaan aanvoelen of hij me mist. En natuurlijk hoop ik dat dat gebeurd. Maar aangezien hij zo diep in de put zit en hij al zo lang deze gevoelens heeft, houd ik er inderdaad rekening mee dat dit het einde kan zijn, hoe moeilijk ook. Ik heb de komende week al bijna volgepland met sociale afspraken. Ik was voor dit alles van plan als zzp'er bij te klussen en daar heb ik vandaag zelfs een belangrijke stap voor gezet. Ik heb een examen in januari waar ik nog steeds vol voor wil gaan, hoe moeilijk ook. Ik ga mezelf hierdoor niet verliezen lieve bokkers, dat heb ik eerder al gedaan en het verbaasd me hoe sterk ik me soms voel. Het wordt moeilijk maar hij heeft niks aan mij als ik een zielig hoopje ellende wordt (+ totaal niet aantrekkelijk om naar terug te komen).

We hebben inderdaad een koophuis en die staat beide op ons naam. Verkopen is voorlopig nog niet aan de orde en voorlopig wil ik daar ook nog niet aan denken. Hij zou geld overmaken voor de vaste lasten en de boodschappen e.d. zal ik zelf gaan betalen.


Wat een sterke reactie, en ik denk ook de enige juiste. Hij moet eerst van zichzelf gaan houden en daar heeft hij tijd en ruimte voor nodig. Bijzonder knap dat jij dat zo goed ziet, terwijl je er midden in zit en er dus het beste van maakt. Ik hoop dat het linksom of rechtsom voor jullie beide uiteindelijk goed uitpakt, wat de uitkomst ook mag zijn.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:45

Wat een sterke reactie zeg, en ik denk niet dat je het beter aan kan pakken dan je nu doet. Hoe lastig ook... Virtuele knuffel van mij!
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 04-12-19 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:48

Wat ben jij sterk inderdaad. Goed dat je hem wat lucht geeft.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 17:50

Je moet ook nu een soort van gedwongen met jezelf aan de slag. Hij heeft een breuk veroorzaakt. Zoals jullie relatie was komt nooit meer terug. Dat was namelijk niet voldoende voor 1 van jullie 2. Het gaat dus of blijvend uit, of het wordt beter.

Waar jij dan mee aan de slag kan is wat jij wilt. Wie ben je en wat wil je. Hoe en waarom. Waarom zou jij überhaupt verder willen met deze man en welke ingrediënten heb jij hoog zitten om een gelukkige relatie te krijgen.

Het is dus ook een rouwproces voor de “verlaten kant”, jij dus. Wat geweest is, is weg. Je daar van 100% laten doordringen is van belang. Weg is weg. Werk aan jezelf. En stel voor jezelf grenzen. Wat heb jij nu nodig. En tot hoever wil jij gaan. Het is natuurlijk ongezond om hem maar de volledige vrije teugel te geven. Ongezond omdat dat niemand gelukkig maakt. Ongezond omdat jij dan jezelf volledig voorbij loopt. En een gelijkwaardige relatie kan dan niet bestaan / ontwikkelen.

Probeer ook niet teveel te analyseren voor zijn kant. Het kan best dat hij aan de grond zit. Maar je kunt ook aan de grond zitten met een partner die je lief blijft hebben. Hij had met zichzelf aan de slag gekund samen met jou. Maar blijkbaar is juist jullie samenzijn een probleem. Iets wat trouwens altijd kan gebeuren, iedereen mag altijd op een moment besluiten weg te gaan. Zoek dus geen argumenten voor hem. Zoek geen verzachting. Hij heeft jullie relatie verbroken.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 00:18

Palmera schreef:
Blussem schreef:
Gun hem zijn tijd. Komt vast goed en anders kun je alsnog uit elkaar. Geen zorgen er is leven na de dood.

Het viel me in een ander topic al op dat jij er een hele bijzondere denkwijze op na houdt. Een deel van me moet vreselijk om je lachen, een ander deel begrijpt je gewoon niet. :)

Spijtig genoeg klopt het wel wat ik vertel.

TS. veel sterkte en laat je niet te veel lijden door je gevoelens. Aan dood paard kun je niet trekken. Kies voor je zelf.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 01:39

Pfff... vervelend is het. Daar kunnen we het over eens zijn. Maar voor de rest? Wij kennen TS alleen van Bokt, haar vriend kennen we zelfs alleen van dit topic. Dat betekent dus dat er legio mogelijkheden zijn. Het is zeker niet uitgesloten dat hij aan zijn geaardheid twijfelt, of dat hij een andere vrouw wil, maar dat is pure speculatie en het zijn niet de twee waarschijnlijkste opties.

Heel banaal, en een beetje hard: dit is je eerste relatie en dan doet een eventuele breuk heel veel pijn, zeker als je die niet ziet aankomen. Meestal loopt een eerste relatie niet van je 13e tot je 24e. Als je jongvolwassen bent (o jeetje, opa spreekt!) dan lijkt dat de eeuwigheid, zeker omdat je al door zoveel verschillende levensfasen heen bent gegaan. "Dat gaat nooit meer voorbij" is dan een logische gedachte.

Uit het weinige dat ik weet maak ik het volgende op. De juiste vraag is niet óf je vriend van je houdt, maar of hij zich net zo romantisch als jij voelt. Mijn relatie is bijvoorbeeld ooit stukgelopen omdat mijn vriendin van meet af aan gekker op mij was dan andersom. Op zo'n moment kun je je behoorlijk gevangen voelen in een relatie, helemaal als je samenwoont. Dan wordt het een kwestie van moeten.

Maar natuurlijk kent hij ook geen ander leven dan met jou. Daarom lijkt het me een prima idee als hij even bij zijn ouders gaat wonen: dan kan hij bepalen of hij écht niet meer met je door wil. En TS, bedenk één ding heel goed. Je hebt in feite de verkeerde naam voor je topic gekozen. Liefde, ook wel bekend als houden van, omvat meer dan romantiek en aantrekkingskracht. Iemand met wie je elf jaar lief en leed deelt, houdt echt wel van je. Vergeet dat niet, wat er verder ook gebeurt!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:40

Blussem schreef:
Palmera schreef:
Het viel me in een ander topic al op dat jij er een hele bijzondere denkwijze op na houdt. Een deel van me moet vreselijk om je lachen, een ander deel begrijpt je gewoon niet. :)

Spijtig genoeg klopt het wel wat ik vertel.

TS. veel sterkte en laat je niet te veel lijden door je gevoelens. Aan dood paard kun je niet trekken. Kies voor je zelf.


Ik vind je denkwijze niet negatief bijzonder, eerder realistisch, en de realiteit is soms een bittere pil.

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:09

Het enige wat ik nog toe kan voegen aan eerdere reacties is een dikke virtuele knuffel voor jou! Jouw reactie is zo sterk dat menig mens, waaronder ik, er nog wat van kan leren! Goed dat je erover praat en het van je afschrijft. Heel veel succes de komende tijd

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:57

Hoe is het TS?

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:57

hoe voel je je nu ts?