Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blubblabhoi

Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 22:16

Goedenavond bokt,

Ik schrijf graag mijn situatie van me af.. Mijn vriend/partner heeft afgelopen zaterdagnacht de bom gedropt dat hij niet meer van me houdt..

We zijn eind deze maand 11 jaar samen. Jeugdliefdes vanaf 13 jaar en we zijn inderdaad beide nu 24 jaar. We zijn 1,5 jaar geleden geregistreerd partnerschap aangegaan omdat we destijds een koopwoning hebben gekocht. Hij zegt dat hij hiervoor al twijfels had..

Ik heb zoveel gevoelens door me heen gaan, maar vooral: hóe kan dit gebeuren? Ik snap er helemaal niks van. Geloof me als ik zeg dat ik dit niet had zien aankomen. We zijn net een week terug van 4 weken vakantie, iets wat voor hem de laatste druppel is geweest. Hij had erg last van heimwee en hij voelde zich eenzaam, hij had hoop dat de vakantie wat zou aanwakkeren..

De afgelopen maanden heeft hij met zichzelf in de knoop gezeten. Hij zit nog steeds heel erg met zichzelf in de knoop, het is nu het hoge woord er uit is veel erger geworden. Hij is heel oppervlakkig en zegt bijna niks. Hij heeft twijfels over opleiding, werk, hobby's, lichaam, etc. Hij vertelde me dat hij alleen nog maar plezier haalt uit z'n sport. Maar ik dacht dat onze relatie goed zat. Ik ben zelf depressief geweest en daar heeft hij mij doorheen gesleept, hij is m'n rots. Ik had gehoopt dat ik dat ook voor hem kon zijn, maar hij heeft aangegeven dat hij tijd voor zichzelf wil, hij gaat daarom vanaf morgenavond bij z'n ouders wonen |(

Zoveel gedachten gaan door m'n hoofd. Ben ik echt zo blind geweest? Ik kan namelijk echt echt niet geloven dat hij een jaar niet van me gehouden heeft. Ik dacht echt dat we gelukkig waren en ik heb nooit wat gemerkt. Alles voelde oprecht. Misschien denkt hij dat je continue vlinders hoort te voelen. Mijn vriend kan erg slecht over z'n gevoelens praten. Het contact we nu hebben is heel awkward. Ik heb geen idee hoe ik me moet gedragen. Ik wil hem zo graag helpen, maar hij zegt dat hij niks voelt (in het algemeen). Ik wil hem knuffelen en smeken, maar ik houd me met moeite in.

Ik denk dat hij zo met zichzelf in de knoop zit dat hij geen kant op kan in z'n hoofd. Tenminste, dat 'hoop' ik. Ik hoop dat ik niet de reden ben (en het opkroppen van) dat alles nu zo escaleert. Ik vind het doodeng dat hij uit huis gaat. Hij ook zegt hij. Ik hoop dat hij tijd voor zichzelf kan vinden. En dat hij opknapt. En dat hij weer van zichzelf gaat houden. En natuurlijk hoop ik dat hij me gaat missen en realiseren wat hij heeft.. Maar ook is het natuurlijk een enorm risico, misschien vindt hij het heerlijk meer op zichzelf te zijn. Het is ontzettend eng, maar ik denk dat dit de enige oplossing is voor nu. En hij geeft aan dat hij dit wil. Gosh ik ben zo bang..

Maar goed. Ik moest het even van me afschrijven. Ik merk hoe meer ik er over praat, hoe meer het oplucht. Wellicht dat er bokkers zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt. Ik hoor graag tips en verhalen.

Amado7

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:20

Ik heb geen tips of verhaal maar wil toch even reageren!

Het komt op mij over dat hij gewoon zo met zichzelf in de knoop zit dat hij het allemaal even niet meer ziet zitten. Ik hoop voor je dat deze rust hem even goed doet en dat Hij daarna weer lekker bij je terug komt en je mist. Goed dat je hem even die rust geeft, laat hem even een moment voor zichzelf pakken.

Hele dikke knuffel :(:) Hopelijk komt het allemaal nog goed :*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:20

Ik heb geen ervaringen om te delen, maar wat ontzettend vervelend TS! :(:)

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:30

Jeetje, ik kan begrijpen dat je van slag bent. Ik zou aangeven desnoods in een brief, dat je er voor hem bent ook al kiest hij nu even voor rust en afstand en dat het goed is dat hij aan zich zelf wil werken. Als je niet lekker in je vel zit door van alles, dan weet je soms niet meer precies waar dat precies door komt. Sterkte TS

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:31

Sterkte, wil er wel aan toevoegen dat dit met relaties die al heel jong beginnen, bij jullie zelfs bijna voor de puberteit, heel vaak gebeurt.
Het is misschien cliché maar mensen worden volwassen en dan kunnen zaken heel erg veranderen. Het gevoel dat je je jeugd hebt overgeslagen , laten aanmodderen want wat zullen mensen zeggen, vooral familie. En soms kun je inderdaad beter afstand nemen voor een langere periode om te zien wat er was, of misschien nog is. Het is natuurlijk een dramatische gebeurtenis , vooral omdat hij aan gaf dat hij al heel lang twijfelde maar het enigste wat je nu kunt doen is je wonden likken en hem loslaten. Zaken netjes afhandelen, hoe verdrietig dit ook allemaal is.
Hij zal eerst moeten uitvinden wat hij voelt en waarom en daar kun jij niet mee helpen, sterker nog, het kan maar zo zijn dat jij er ook achter gaat komen dat je ook veranderd bent . Succes en sterkte want het is wel poedersuiker natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 03-12-19 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:32

Zijn jullie alyltijd elkaars enige liefdes geweest? Wellicht is hij nieuwsgierig naar een andere bedpartner, of een wat vrijer leven? Of misschien twijfelt hij zelfs over zijn geaardheid?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:34

Klinkt een beetje als het verhaal van iemand die ik goed ken. Ik heb ook heel lang gedacht dat diegene met zichzelf in de knoop zat, of een burn-out had. Zijn vriendin was hier ook van overtuigd. Maar inmiddels zijn ze 1,5 jaar uit elkaar en is hij weer opgeleefd en is hij weer verliefd. Het is soms heel lastig om te zien waarom iemand ongelukkig is..

Veel sterkte in ieder geval.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:38

Als je al vanaf je 13e een relatie hebt heb je een heel belangrijk deel van je leven overgeslagen. De periode van de wereld ontdekken, jezelf leren kennen, je afvragen wat wil ik in de toekomst. Kortom de hele puberteit is aan jullie voorbij gegaan. Natuurlijk heb je je leven wel geleid, maar ook altijd met de ander er bij waar je toch rekening mee hebt gehouden. Ik denk dat dit zich nu bij je vriend gaat wreken. Mijn advies: ga uit elkaar en ga je eigen leven leiden. Zijn jullie echt voor elkaar bestemd, dan komen jullie wel weer bij elkaar.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:44

Ach TS, dat is echt een hele nare situatie.
maar als het echt zo moet zijn, komen jullie uiteindelijk wel weer samen.
Houden van is ook loslaten! Wie weet wat er bij jou nog plots op je pad komt.
Mijn ervaring is, (weliswaar niet na zo'n lange tijd) dat het eerst weer een soort van leren leven in je eigen bekende omgeving is, maar zodra je jezelf (en de ander) de kans geeft om zelf te gaan leven, er een hele boel deuren open gaan.

Geef hem en jezelf de ruimte om aan de nieuwe situatie te wennen. Je bent pás 24 de wereld ligt voor jullie beiden nog volledig open!

Heel veel sterkte en een dikke knuf! :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:47

Ik heb geen tips. Ik vind het gewoon heel erg poedersuiker voor je. Een dikke knuffel!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 22:59

Mega mega bedankt iedereen voor de lieve woorden. We zijn inderdaad altijd elkaars eerste en enige liefde geweest. We hebben altijd naar elkaar uitgesproken dat we geen behoefte hadden aan een ander.

Ik zelf weet heel goed wat ik met m’n leven wil en wat ik wil bereiken. Hij zit al een aantal jaar ‘vast’ qua werk en vooruitgang en hij zegt dat hij spijt heeft van de keuzes die hij heeft gemaakt qua werk, opleiding etc.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:12

Nare situatie, vooral omdat je al zolang bij elkaar bent.
Heel veel sterkte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:12

Wat sneu. Voor jullie beiden. Klinkt inderdaad alsof hij niet weet wat hij voelt en wat hij wil. Ik denk inderdaad dat hij de tijd en de ruimte nodig heeft om zichzelf weer te kunnen vinden. Voor jou ook heel sneu natuurlijk omdat hij afstand neemt en je hem hierin niet kan helpen. Heel veel sterkte in ieder geval.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:25

Wat zal jou leven op zijn kop staan!
Veel sterkte!!!

En als ik raad mag geven, beschouw dit als definitief uit....
Verwerk je gevoelens en ga verder....

Mijn ervaring is dat dit slepende relaties worden waar je dood en dood ongelukkig van wordt....
Doe het jezelf niet aan :(:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:33

pillow schreef:
Als je al vanaf je 13e een relatie hebt heb je een heel belangrijk deel van je leven overgeslagen..

Dat lijkt me wat overdreven.

Misschien zijn het de verschillende levensfases, waarin je toch telkens verandert, dat jullie nu beide op een ander punt staan. Maar goed ik weet het ook niet natuurlijk, in elk geval sterkte TS, dat moet inslaan als een bom! :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:38

Het lijkt inderdaad wat overdreven om zo te denken als 'je hebt een heleboel gemist', want dat is ook echt hoe je het zelf maakt.

Heel vervelend TS, veel sterkte en ik snap ook dat je in paniek bent :(:) Maar ik denk dat het beste wat je nu kan doen is hem de ruimte geven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 23:53

Wanneer je vanaf je dertiende een vaste partner hebt dan sla je zeker bepaalde fases over . Hoeft helemaal niet erg te zijn maar het is gewoon een feit dat mensen tussen hun puberteit en het volwassen worden wel degelijk veranderen. Gaat dat gelijk op , geen probleem maar vaak lopen levens uit een doordat er andere verwachtingen of bepaalde gedachten zijn die gewoon niet meer overeen komen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:06

Wat vervelend ts, heel veel sterkte gewenst de komende tijd! Ik hoop echt voor je dat alles weer goed komt, maar mocht dat niet zo zijn; weet dat je daar echt wel overheen komt, ookal lijkt het nu misschien het einde van de wereld. :(:)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:06

Niet alles herkenbaar maar wel een heel belangrijk stuk.
Mijn ex was 27 en ik 31 toen we samen kwamen, Ik had al een relatie gehad en hij was bijna nog zo groen als gras.

We zijn 7,5 jaar samen geweest en het bleek dat hij het laatste jaar mij meer zag als een goede vriendin dan als de vriendin.
Hij sprak nooit over zijn gevoelens en had het druk met werk en alles er omheen.
In plaats dat bij hem de bom gewoon zo barste, wat ik vele malen liever had gehad, besloot hij op zakenreis even flink de bloemetjes buiten te zetten.
Toen ik 1,5 week nadat hij terug was vroeg of er iets gebeurd was, noem het onderbuik gevoel wat opspeelde, kwam het hoge wordt eruit.
En nog heeft hij alle schuld bij mij neer gelegd.
Helaas wilde hij niet ergens tijdelijk heen en ik kon nergens anders heen dus hebben nog 2 maanden in hetzelfde huis gewoond.
Wat een rot tijd.

Kan je alleen als tip geven luister naar je eigen gevoelens.
En hoe hard het ook klinkt het leven gaat echt weer verder en er komen nog genoeg mooie dingen op je pad.
Misschien komt hij er achter wat hij mist en misschien kom jij er wel achter dat je hem helemaal niet zo erg mis.
Niemand kan dat beslissen, je moet dat zelf ervaren.
Maar hoe het ook loopt, er komt weer een morgen.
Sterkte!
:(:)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:15

Sterkte TS.
Uit je verhaal haal ik dat hij niet echt van zichzelf meer houdt? Ik heb altijd 'geleerd': wie niet van zichzelf houdt kan ook niet van een ander houden... Hoop dat jullie er goed uit komen, samen of alleen...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 00:17

Ik denk dat vooral het gebrek aan kunnen communiceren (over gevoelens) ervoor zorgt dat jij geen idee had.
En heel eerlijk, een gevoel als hij heeft (dus dat zijn liefdes voor jou weg is gegaan) is iets wat er langzaam in sluipt en uiteindelijk moet hijzelf een keuze maken.. Zet ik me eroverheen of geef ik het eerlijk aan? Hij heeft een 1,5 jaar voor zich uit geschoven. Waarschijnlijk onder het mom 'komt wel weer terug'.
Jullie zijn al 11 jaar samen en kennen elkaar al vanaf jullie jeugd. Super, maar ergens mis je als mens ook gewoon dat contact met anderen.

Heeft ie niet gewoon het idee in een sleur te zitten?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:00

Ik vind dat je het super doet! Dit moet zooooooo moeilijk voor je zijn.

Mijn tip is dit; Maak een afspraak met hem over het contact emmer name de frequentie van het contact. Spreek bijvoorbeeld af dat jullie elkaar elke avond even bellen (mocht hij dat willen) of juist dat jullie (bijvoorbeeld) twee weken even helemaal geen contact hebben en daarna samen wat gaan drinken ergens.
Wat voor jou belangrijk is, is dat je nu op de korte termijn weet waar je aan toe bent en dat jij je daar op in kan stellen. Dus hem de ruimte geven die hij nodig denkt te hebben, maar daarbij wel tijdsafspraken maken en afspreken wat voor een soort contact er is op de afgesproken tijd. Dan heb jij voor nu duidelijkheid.

Het lost niets op, maar het geeft een beetje duidelijkheid in een erg onzekere situatie, het geeft ook een moment om naar toe te leven. Sterkte Meis!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:36

Gun hem zijn tijd. Komt vast goed en anders kun je alsnog uit elkaar. Geen zorgen er is leven na de dood.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:45

Blussem schreef:
Gun hem zijn tijd. Komt vast goed en anders kun je alsnog uit elkaar. Geen zorgen er is leven na de dood.

Het viel me in een ander topic al op dat jij er een hele bijzondere denkwijze op na houdt. Een deel van me moet vreselijk om je lachen, een ander deel begrijpt je gewoon niet. :)

TS, allereerst veel sterkte. Je zit nu in een zwart gat, je dromen zijn aan diggelen en dat doet pijn.
Hij heeft zijn voorlopige keuze gemaakt. Daar kun jij niets aan veranderen. Ik kan je nu alleen maar meegeven om te leren alleen te zijn. Je eigen gezelschap te leren waarderen en leuke dingen te dorn buiten de deur én binnenshuis. Ook jij bent "nooit" alleen geweest. Zie dit als een les, en juist als je daarin kunt groeien en jullie blijven contact houden , zou dit zomaar jullie onderlinge contact kunnen verbeteren.
Heel veel sterkte :(:)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 01:48

Blussem, wat geef jij toch steeds nare reacties.

Ts, geef hem tijd, leg niet te veel druk. Dat is moeilijk maar je moet hem nu tijd en ruimte gunnen.

Ik ken jullie niet dus veel zinnigers kan ik helaas niet zeggen.