Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Maximum snelheid 100

Poll eindigt op

Top!
308 (46%)
Nee vreselijk
359 (53%)

Totaal aantal stemmen: 667


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:35

_San87_ schreef:
Het maakt qua reistijd ook nauwelijks verschil of je 100 of 130 rijdt.


Dat is toch 1/4de. Mijn familie woont op 250 kilometer. Dan zijn wij al snel een half uur langer onderweg. Maar gelukkig woon ik in België :D

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:36

Ik vind het een zeer slecht plan en het betekent dat je beter over Duitsland naar het zuiden kunt rijden.

Daarnaast hebben ze in Oostenrijk juist onderzoek gedaan en 140 blijkt een veel betere en veiliger maximum snelheid te zijn.

100 is gewoon economisch een ramp, je bent zo over een afstand van Ten Boer naar Vinkeveen 25 minuten langer onderweg (heb het uit ergernis getest vorige week op een tijdstip met zeer weinig verkeer en ik was vroeg genoeg). Als je dit moet gaan doorberekenen aan klanten, maak je borst maar nat.
Het betekent tevens dat je met een gerust hart mag gaan compenseren, dus een keertje extra vliegen, of gewoon meer kilometers maken, want jij bent met deze absurd lage snelheid al extreem goed bezig.

De F1 stoot ook niets uit natuurlijk. En dat mag wel.

Het zal wel veel gevaarlijker worden op de weg zo. Ik hoop dat ze het snel weer terugdraaien.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:36

DeMolenhoek schreef:
_San87_ schreef:
Het maakt qua reistijd ook nauwelijks verschil of je 100 of 130 rijdt.


Dat is toch 1/4de. Mijn familie woont op 250 kilometer. Dan zijn wij al snel een half uur langer onderweg. Maar gelukkig woon ik in België :D

Precies, ik heb het zondag getest, 200 km, Ten Boer-Vinkeveen. Was 25 minuten langer onderweg.

En Ten Boer-Best was afgelopen zomer met een aanhanger toch echt 45 minuten langer. Dan ben ik blij dat ik met diezelfde aanhanger gewoon 130 mag rijden in Frankrijk.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:47

germie schreef:
100 is gewoon economisch een ramp, je bent zo over een afstand van Ten Boer naar Vinkeveen 25 minuten langer onderweg (heb het uit ergernis getest vorige week op een tijdstip met zeer weinig verkeer en ik was vroeg genoeg). Als je dit moet gaan doorberekenen aan klanten, maak je borst maar nat.

Hoe wil je dat doorberekenen, je rekent toch zoveel cent per km? Ik wil niet vervelend zijn, maar de afstand verandert er niet van :=

En je bent wss goedkoper uit ook, omdat een auto veel zuiniger loopt bij 100 km/u. Dat jij dat niet gelooft, verandert er niets aan :)

Narcissa
Berichten: 3049
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:49

Niet iedereen woont in de Randstad... De keren dat ik geen 130 kan tuffen in Zeeland zijn zeldzaam. Ik ben hier dus ook gans tegen en hoop dat ze dit asap terugdraaien.

Als ze ECHT iets willen doen voor het milieu, moeten ze zorgen voor een wereldwijd fokverbod voor mensen. 1 kind gebaard? Steriliseren. Iedereen. Bijna alle problemen zijn door het achterlijk hoge aantal mensen op aarde. Minder mensen: minder auto's, minder woningen nodig, kleinere veestapel, meer plaats voor echte natuur, minder afval, moet ik nog verder gaan? Een goede eerste stap zou het volledig afschaffen van kinderpremies (bijslag, opvang, gratis zorg etc) zijn voor elk kond geboren vanaf 2020. Zolang het bevolkingsaantal groeit, kan ik de zogenaamde milieumaatregelen niet echt serieus nemen en zie ik het als methode om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:50

Avalanche81 schreef:
germie schreef:
100 is gewoon economisch een ramp, je bent zo over een afstand van Ten Boer naar Vinkeveen 25 minuten langer onderweg (heb het uit ergernis getest vorige week op een tijdstip met zeer weinig verkeer en ik was vroeg genoeg). Als je dit moet gaan doorberekenen aan klanten, maak je borst maar nat.

Hoe wil je dat doorberekenen, je rekent toch zoveel cent per km? Ik wil niet vervelend zijn, maar de afstand verandert er niet van :=

En je bent wss goedkoper uit ook, omdat een auto veel zuiniger loopt bij 100 km/u. Dat jij dat niet gelooft, verandert er niets aan :)


Hier ook zelfstandige in bijberoep en wij rekenen in tijd :)

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:52

Avalanche81 schreef:
germie schreef:
100 is gewoon economisch een ramp, je bent zo over een afstand van Ten Boer naar Vinkeveen 25 minuten langer onderweg (heb het uit ergernis getest vorige week op een tijdstip met zeer weinig verkeer en ik was vroeg genoeg). Als je dit moet gaan doorberekenen aan klanten, maak je borst maar nat.

Hoe wil je dat doorberekenen, je rekent toch zoveel cent per km? Ik wil niet vervelend zijn, maar de afstand verandert er niet van :=

En je bent wss goedkoper uit ook, omdat een auto veel zuiniger loopt bij 100 km/u. Dat jij dat niet gelooft, verandert er niets aan :)

Nee hoor, bedrijven rekenen in tijd. Als je van klant naar klant moet, dan is een langer reistijd dus minder tijd bij de klant en dat wordt echt wel doorberekend.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:52

DeMolenhoek schreef:
Avalanche81 schreef:

Hoe wil je dat doorberekenen, je rekent toch zoveel cent per km? Ik wil niet vervelend zijn, maar de afstand verandert er niet van :=

En je bent wss goedkoper uit ook, omdat een auto veel zuiniger loopt bij 100 km/u. Dat jij dat niet gelooft, verandert er niets aan :)


Hier ook zelfstandige in bijberoep en wij rekenen in tijd :)

Dat bedoel ik. Reistijd is werktijd en wordt doorberekend.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:56

Ik woon tegen Amsterdam aan, dus het meeste is al 80/100 hier. Over het algemeen rijd ik ook gewoon de max toegestane snelheid :)
Ik hoop dat de verminderde snelheidsverschillen ook voor vloeiender verkeer en minder ongelukken/files gaan zorgen

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:59

germie schreef:
Avalanche81 schreef:
Hoe wil je dat doorberekenen, je rekent toch zoveel cent per km? Ik wil niet vervelend zijn, maar de afstand verandert er niet van :=

En je bent wss goedkoper uit ook, omdat een auto veel zuiniger loopt bij 100 km/u. Dat jij dat niet gelooft, verandert er niets aan :)

Nee hoor, bedrijven rekenen in tijd. Als je van klant naar klant moet, dan is een langer reistijd dus minder tijd bij de klant en dat wordt echt wel doorberekend.

Als je geen 130kmu kan rijden en ook geen 100kmu omdat er alles stilstaat ten gevolge van een ongeluk loopt je tijd ook. Brandstof is trouwens ook een kost in een bedrijf. Als je alles gaat uitrekenen bv over een gans jaar denk ik niet dat het duurder gaat uitkomen, integendeel.

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:02

Ik snap niet waarom deze maatregel genomen wordt. Nu duurt het voor mij nog langer voordat ik ergens ben. Ik woon in Friesland en kan als ik naar het zuiden rij met gemak tot aan Utrecht, waar het toch al 100 km/h was, 130 rijden. En oh ja, ons huis staat 1 km van de snelweg af, nog nooit last gehad van het geluid en ik woon hier al mijn hele leven. Ik ben eraan gewend geraakt.
En ik denk dat juist de mensen die nu al 150 ipv 130 rijden gevaarlijke capriolen uit gaan halen, dus veiliger wordt het toch niet. Het is toch te zot voor woorden dat het voor mij nu waarschijnlijk sneller gaat zijn als ik via Duitsland naar België ga rijden :')

Edit; het scheelt gewoon een vol uur als ik van de ene naar de andere kant van Nl wil rijden.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 03-12-19 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:05

Hybride auto bestuurster hier, vind het helemaal niet erg om niet meer harder te mogen dan 100km/h. Hard genoeg. Meestal haal ik die snelheid niet eens. Gaat m’n accu veelste snel leeg naar m’n zin. Rijd liever wat eerder weg en rustiger dan laat en super haasten!

Anoniem

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:07

Ik vind het verschrikkelijk. :')

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:11

Bouwprojecten lagen stil door de stikstofcrisis, dus we verlagen de snelheid naar 100km/u, zodat er minder stikstof wordt uitgestoten en de bouwprojecten weer door kunnen gaan. Die dus ook weer stikstof gaan uitstoten, dus al met al is de winst 0???
Schiet mij maar lek. Ik vind dat het te weinig zoden aan de dijk zet.

Ik vind 100 echt een truttensnelheid zeker op een redelijk lege snelweg.
Daarbij zie ik elke dag zoveel mensen die minimaal 20km te langzaam rijden, dat ik denk dat het woord snel wel uit snelweg kan verdwijnen, want er zullen heel veel mensen zijn die max 80 gaan rijden ipv 100.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 03-12-19 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:11

Ik ben er ook niet zo blij mee. :=
Zit voor mijn werk veel op de weg en vaak ook flinke afstanden.
Gelukkig is bij mij reistijd is werktijd. Maar als je een dag van 9 tot 5 hebt, en daar al 2 uur voor onderweg bent enkele reis wordt je er niet vrolijker van.

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:16

Ik rij vaak het eerste stuk file, daarna ben ik blij dat ik 130 mag dan haal ik toch niet iets tijd in naar mijn idee :')

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:20

germie schreef:
Nee hoor, bedrijven rekenen in tijd. Als je van klant naar klant moet, dan is een langer reistijd dus minder tijd bij de klant en dat wordt echt wel doorberekend.

Ah, ok, nooit meegemaakt trouwens, is de eerste keer dat ik dit hoor :) ik betaal altijd kilometervergoeding.


Sclimpre schreef:
Als je geen 130kmu kan rijden en ook geen 100kmu omdat er alles stilstaat ten gevolge van een ongeluk loopt je tijd ook. Brandstof is trouwens ook een kost in een bedrijf. Als je alles gaat uitrekenen bv over een gans jaar denk ik niet dat het duurder gaat uitkomen, integendeel.

Dat is mijn gedachte ook :j

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:25

Een jaar geleden zou ik er misschien over geklaagd hebben, maar sinds ik een oldtimer rijdt en dus sowieso al zachter rijdt vind ik het dikke prima. Het verschil in reistijd is echt niet zo schrikbarend groot. Hoevaak heb je niet dat je een keer moet afremmen, een afrit neemt, er een opstopping is of een klein stukje met 100 als max. Zelfs in het noorden merk ik dat het vaak maar vijf minuten maximaal toevoegd aan m'n reis. Hoe vaak heb je wel niet dat één of andere BMW je inhaalt en vervolgens een paar kilometer verder gewoon voor je staat bij een stoplicht?

Gewoon een beetje relaxen. We hebben al haast genoeg als Nederlanders. :D

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:28

Precies. Je gemiddelde snelheid wordt maar heel weinig bepaald door de maximumsnelheid en veel meer door de rest.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:31

Super, een pril begin als milieumaatregel, dat moest veel eerder. Echter de vrachtwagens zou ik naar 70 km/h doen, leveren die ook wat in en minder ongelukken. Maar ik ben niet roomser als de paus dus in Duitsland hou ik gewoon 150 - 160 aan. ( top op teller is ruim 200 ). Als onze regering echt relevante en veel meer milieu maatregelen gaan nemen, zodat ik denk ze zijn serieus bezig, dan zal ik daarin meegaan en ook in Duitsland 100 km/h aanhouden.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:43

Hier in Engeland mag je maximaal 70 mile/uur (112km) en dat vind ik al traag, moet aankomende zomer als we in Nederland zijn dan ook echt goed opletten want ben juist gewend om daar lekker door te kunnen rijden.

Jolien87

Berichten: 17468
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:51

Ik ben er niet blij mee maar dat komt ook o.a. omdat ik het heerlijk vind om mijn auto even goed door te trekken. En ook ik rij 85 km enkele reis naar mijn werk, op dat stuk merk je echt wel verschil in reistijd. En dan is dat per dag wel aardig wat tijd die je inlevert.
Daarnaast vraag ik me af in hoeverre dit zin gaat hebben als andere landen niet gaan volgen. Op zichzelf staand ben ik bang dat het te weinig gaat uithalen.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:51

Ik vind 't dikke prima.
Als ik zie wat een verschil in brandstofgebruik mijn auto heeft bij 130 tov 120, dan is dat echt een schrikbarend verschil.
En zo idioot veel verschil in aankomsttijd maakt het ook echt niet, we reden eens op een dag naar mijn ouders en met nog zo'n 90 km te gaan, werden we ingehaald door mijn broer met zo'n 20 km snelheidsverschil.
Het grootste deel vd route is snelweg.
Toen wij de straat bij m'n ouders inreden, was m'n broer nog aan 't parkeren :+

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:57

Ik vind het helemaal prima. 100 ipv 130 geeft minder verschil tussen de diverse weggebruikers en een kortere remweg wat de verkeersveiligheid ten goede zal komen. Hopelijk gaat het aantal verkeersongevallen daardoor ook omlaag, in plaats van de huidige stijging. Een mensenleven is mij echt meer waard dan 10 minuten eerder op bestemming zijn.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Straks maximumsnelheid 100 kmph wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-19 21:01

De stikstof als reden vind ik ook de allergrootste flauwekul. Maar om alle andere voordelen vind ik het wel een goed plan. Het gaat wél enorm in de CO2 uitstoot schelen.
(Veel mensen gooien stikstof en koolstofdioxide op een hoop maar het zijn echt twee verschillende dingen en twee verschillende problemen)