Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Narcissa schreef:Niet iedereen woont in de Randstad... De keren dat ik geen 130 kan tuffen in Zeeland zijn zeldzaam. Ik ben hier dus ook gans tegen en hoop dat ze dit asap terugdraaien.
Als ze ECHT iets willen doen voor het milieu, moeten ze zorgen voor een wereldwijd fokverbod voor mensen. 1 kind gebaard? Steriliseren. Iedereen. Bijna alle problemen zijn door het achterlijk hoge aantal mensen op aarde. Minder mensen: minder auto's, minder woningen nodig, kleinere veestapel, meer plaats voor echte natuur, minder afval, moet ik nog verder gaan? Een goede eerste stap zou het volledig afschaffen van kinderpremies (bijslag, opvang, gratis zorg etc) zijn voor elk kond geboren vanaf 2020. Zolang het bevolkingsaantal groeit, kan ik de zogenaamde milieumaatregelen niet echt serieus nemen en zie ik het als methode om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen.
Nayomie schreef:meggiemeg schreef:Het inhalen duurt gewoon wat langer als je dan 100 rijdt, dat maakt dan ook niet meer uit want de rest rijdt dan als het goed is ook 100
Ja maar een vrachtwagen inhalen met 100 is ook niet echt veilig. Dan zit je een stuk langer in zijn dode hoek.
Maargoed, ik vind 100 traag en duurt gewoon langer.
Narcissa schreef:Niet iedereen woont in de Randstad... De keren dat ik geen 130 kan tuffen in Zeeland zijn zeldzaam. Ik ben hier dus ook gans tegen en hoop dat ze dit asap terugdraaien.
Als ze ECHT iets willen doen voor het milieu, moeten ze zorgen voor een wereldwijd fokverbod voor mensen. 1 kind gebaard? Steriliseren. Iedereen. Bijna alle problemen zijn door het achterlijk hoge aantal mensen op aarde. Minder mensen: minder auto's, minder woningen nodig, kleinere veestapel, meer plaats voor echte natuur, minder afval, moet ik nog verder gaan? Een goede eerste stap zou het volledig afschaffen van kinderpremies (bijslag, opvang, gratis zorg etc) zijn voor elk kond geboren vanaf 2020. Zolang het bevolkingsaantal groeit, kan ik de zogenaamde milieumaatregelen niet echt serieus nemen en zie ik het als methode om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen.
Citaat:Het verschil in brandstofverbruik in onze twee auto’s, is toch wel opvallend. Niet als je het bekijkt op het traject zelf: in euro’s besparen we 0,79 en 0,59 cent per stuk. Zodra je het gaat uitrekenen op jaarbasis, wordt het wél interessant. Wie dagelijks voor z'n werk bijvoorbeeld het traject Holten - Oldenzaal rijdt, bespaart bij de nieuwe snelheid ruim 370 euro per jaar.
Aranel schreef:Ik denk dat ik het wel prima vind. Als je er eenmaal aan gewend bent weet je niet meer beter.
Er moet gewoon iets gebeuren en het frustreert me wel eens dat werkelijk alle landen er maling aan lijken te hebben dat wij de wereld naar de tyfus helpen. Van mij mag er dus ook wel een halvering van de veestapel, vleestax en dat soort maatregelen doorgevoerd worden.
Zelfs achter een 1 of 2 kind politiek kan ik me wel scharen.
Narcissa schreef:Als ze ECHT iets willen doen voor het milieu, moeten ze zorgen voor een wereldwijd fokverbod voor mensen. 1 kind gebaard? Steriliseren. Iedereen. Bijna alle problemen zijn door het achterlijk hoge aantal mensen op aarde. Minder mensen: minder auto's, minder woningen nodig, kleinere veestapel, meer plaats voor echte natuur, minder afval, moet ik nog verder gaan? Een goede eerste stap zou het volledig afschaffen van kinderpremies (bijslag, opvang, gratis zorg etc) zijn voor elk kond geboren vanaf 2020. Zolang het bevolkingsaantal groeit, kan ik de zogenaamde milieumaatregelen niet echt serieus nemen en zie ik het als methode om nog meer geld uit de mensen hun zakken te kloppen.
Babybeertjes schreef:Vreselijk, niet zozeer omdat het maar 100 km per uur is maar wel eens op de A2 gereden tussen Amsterdam en Utrecht?
5 banen dik, iedereen rijdt precies honderd. Ze rijden vlak op elkaar, rijden ze 1 km per uur harder dan gooien ze hem er zo voor. Ik moest vandaag zeker 4 keer van de cruise control af.
Ik vind het dus ronduit gevaarlijk. Je komt ook een afrit bijna niet af, de vrachtwagens rijden vlak achter elkaar en omdat je voorganger niet doorrijdt ben je verplicht te remmen en hem ertussen te proppen want even inhalen lukt dan niet.
Nee dit is niet wenselijk.
Daarbij rij ik ook graag door. Ik lees dat het veel zuiniger is maar mijn auto rijdt gewoon 1 op 19/20 als ik 130 rij.