Waar bewaren jullie foto's? (niet professioneel)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

Waar bewaren jullie foto's? (niet professioneel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-19 15:04

Hoi!

Ik ben op zoek naar een manier om de gewone huis-tuin-keuken foto's te gaan bewaren.
Nu heb ik een deel op een externe harde schijf staan maar deze updaten wordt vaak vergeten ect.

Waar bewaren jullie je foto's en waarom daarvoor gekozen?

Ik heb Macbook en iPhone dus iCloud zou voor de hand liggen, heeft iemand hier ervaring mee?

Selina

Re: Waar bewaren jullie foto's? (niet professioneel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:12

Ik heb m'n (belangrijke) foto's op Google Drive. Is gratis.
Heb overigens ook een iCloud abo, daardoor verwijder ik nooit foto's op m'n telefoon en heb ik er 15.000 ofzo :+

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:15

Mijn foto's updaten zich automatisch naar google Photo's en naar een externe harde schijf.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:21

Ik gebruik OneDrive, mijn foto's worden ook automatisch geüpload op al mijn devices en goedkoper dan dezelfde opslag in iCloud + office er nog bij voor die prijs

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:26

Ik zet al mijn foto's op een laptop. Er staan er ook een aantal of stickjes.
Maar, ik betrap mezelf erop dat ik nooit iets terugkijk.
Daarom maak ik ieder jaar of iedere 2 jaar een fotoalbum van dingen die ik doe, uitjes, tripjes met de vrachtwagen en uiteraard elke 2 jaar een fotoboek van mijn paard.
Dáár kijk ik regelmatig in neem ze mee naar vrienden, ouders etc.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:28

Ik ben manisch panisch geloof ik. Mijn computer maakt wekelijks een back up naar de TimeMachine die onder het bureau staat. Daarnaast wordt ook alles opgeslagen op de server in de meterkast (waar nog voor een paar jaar aan foto's op kunnen) en daarnaast worden dingen ook nog handmatig opgeslagen op een externe disk die bij mijn ouders ligt zodat wanneer er brand uitbreekt ik altijd nog iets heb om op terug te vallen.

Ik heb geen vertrouwen in clouds voor dingen die echt belangrijk voor me zijn.

Maar goed, ik heb een klein beetje last van oud.... :')

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 15:45

maaikemuis schreef:
Ik ben manisch panisch geloof ik. Mijn computer maakt wekelijks een back up naar de TimeMachine die onder het bureau staat. Daarnaast wordt ook alles opgeslagen op de server in de meterkast (waar nog voor een paar jaar aan foto's op kunnen) en daarnaast worden dingen ook nog handmatig opgeslagen op een externe disk die bij mijn ouders ligt zodat wanneer er brand uitbreekt ik altijd nog iets heb om op terug te vallen.

Ik heb geen vertrouwen in clouds voor dingen die echt belangrijk voor me zijn.

Maar goed, ik heb een klein beetje last van oud.... :')

Ik wou dat ik dat vertrouwen al had gehad toen mijn externe harde schijf (waar echt al mijn gegevens op stonden incl een hele rits foto's van mijn inmiddels overleden pony) die ik niet op een cloud gebackupt had ermee ophield ;(
Nu ben ik de meeste van die foto's kwijt en daarom heb ik nu alles op OneDrive staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:04

Ik heb alles op een externe schijf staan, zowel foto's van m'n telefoon als "professioneel" als documenten. En deze beveilig ik meestal ook met een code.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:14

Alle foto's van mijn telefoon gaan naar Google foto's.
Deze backup ik op mijn computer en van mijn computer gaat een backup naar een externe harde schijf en naar OneDrive.

Ik zou het echt heel erg vinden als al mijn foto's kwijt zouden raken, dus ik ben ook erg voorzichtig.

Als je data op een externe disk zet moet je deze wel loskoppelen! Akelige virussen kunnen in al je 'drives' komen, dus ook bv google drive en je externe disk.
Alles wat een schijfnaam in 'mijn computer' heeft is verbonden en kan gevirusd worden.