Dresscode: Black/White Tie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kashmino

Dresscode: Black/White Tie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 22:50

Over enkele weken ga ik met mijn vriend naar het assaut van het KIM, waar natuurlijk de nodige dresscode's bij horen. Als het goed is zijn die white tie (1e avond) en black tie (2e avond), en het liefst wil ik daar niet (al te veel) van afwijken.

Nu is alleen het probleem, ik ben een leek als het op dit soort dingen aan komt, want wat past qua kleding bij welke dresscode? Toevallig heb ik nog een blauwe galajurk in huis (one shoulder, split en met wat pailletten er op), en het zou voor mij erg fijn zijn als ik die voor één avond zou kunnen gebruiken.

Afbeelding

Zijn er mensen die misschien wat meer ervaring hebben op dit vlak, en die mij kunnen vertellen of datgene wat ik heb goed genoeg is/ik op zoek moet naar wat anders?

Alvast bedankt!

BigOne

Re: Dresscode: Black/White Tie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 22:54

Kijk eens op dresscode.nl staat het aardig goed omschreven, denk dat die blauwe wel bij de black tie kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 23:14

Voor white tie is dit te bloot, te hoge split. Voor black tie op het randje, al zul je heus wel gewaagder tegenkomen.
Met een goede strapless bh eronder en dichte schoenen (evt zwarte panty) vind ik het voor black tie kunnen. De kleur is schitterend en het valt zo te zien goed om je lichaam.

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 20:34

Heel erg bedankt! Dan nu nog even goede schoenen vinden en een geschikte jurk voor de white tie avond, hopelijk gaat dat nog een beetje lukken. Suggesties zijn uiteraard welkom voor de jurk.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:41

Wat leuk! Ik ben vorig jaar bij het assaut geweest, je beland echt in een sprookje <3

Ik denk dat de jurk op de foto's kan voor de black tie, maar voor de white tie hij iets 'gekleder' moet zijn. Ik had vorig jaar een jurk met een split maar wel bedekte schouders.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:46

Let erop dat je onder je black tie outfit een panty draagt. Blote benen zijn uit den boze.

Voor white tie kun je helemaal losgaan qua jurk, hoe opzichtiger hoe beter, maar wel met stijl. Decolletè hoort bij black tie subtiel, bij white tie mag ie er zijn en flink ook. White tie is altijd een lange gesloten jurk en geen horloge.

Hier staan hele goede tips: https://www.dresscode.nl/dresscodes/white-tie/ hier vind je ook tips voor black tie.

De jurk die je in de OP aanhebt kan overigens prima voor white tie.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 19:09

Ook geen horloge bij black tie!
Gezelligheid kent geen tijd.

Ik vind de jurk net niet geschikt voor black tie eerlijk gezegd. Ik kan het niet echt goed onderbouwen, maar denk dat het door de split komt.