Spam mail

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Spam mail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 17:49

Sinds een 2 weken krijg ik ineens spam mail in m'n postvak in. Andere mail gaat rechtstreeks naar de ongewenste map maar ik kan nu elke dag wel 5 mails verwijderen naar de spam. Wat kan ik hieraan doen want ik vind dit heel irritant.

Serenity350

Re: Spam mail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:57

Om wat voor soort spam gaat het? (Zijn het "echte" bedrijven of mensen die hengelen naar geld bijvoorbeeld?)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:02

Dit heb ik ook! Sinds 2 dagen. Zo vervelend en geen idee hoe dit komt dus ik lees mee.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:05

Ik lees ook even mee, hebben hier ook constand spammail

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:13

Ik kom ook even volgen, heb er gister maar liefst 16 uit mijn spambox mogen verwijderen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:16

Ik heb er nu al heel lang last van, het meeste gaat naar spam maar ik vind ook regelmatig wat in mijn inbox. Begon met onzin van "klantenservice", "Bol.com" en "Ikea" en daar zijn sexueel getinte berichten bij gekomen. Alleen elke keer net een andere verzender dus kan niet blokkeren en dergelijke.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:21

Sowieso een tip die handig is (maar het probleem nu helaas niet verhelpt)

Gebruik aparte emailadressen voor je persoonlijke zaken en de rest. Ik heb een email voor dingen als digi-d, werk, gemeente, facturen etc en een email voor nieuwsbrieven, forums, inschrijfdingen online, etc. Dat laatste emailadres zit vol met spam, maar daar kijk ik toch niet en als ik al kijk enkel gericht met zoekfunctie. In de zakelijke/prive email krijg ik alleen wat ik ook wil hebben. ;)

Voor de rest, spam is ontzettend lastig, en je komt er moeilijk vanaf. Goed om stelselmatig berichten als "spam" te markeren, ook al voelt dit als onbegonnen werk. Op termijn werpt dit zn vruchten af. Ga een "spam" email gebruiken voor dingen die niet zakelijk of prive zijn, zoals inschrijfacties of andere dingen op het internet. En soms kun je onderaan de email (bedrijvenspam) klikken dat je niet meer gemaild wenst te worden. Dit is ook even werk, maar ook hier werpt het op termijn zn vruchten af.

EDIT: op het afmelden van bedrijvenspam na, klik nooit op de linkjes in de spam mail, en ook voor de bedrijvenspam geldt dat als je het niet vertrouwd, niet klikken. Die eeuwige nieuwsbrief van de NS die je toch nooit leest kun je je makkelijk voor afmelden, maar dat bedrijf met typefouten, raar nederlands of dwingende boodschap, niets aanklikken en hup de spamfolder inkiepen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 18:27

Ja ik snap van die aparte mail adressen maar ik moet al zoveel wachtwoorden onthouden dat ik er gek van wordt! En ik moet een aantal steeds om de zoveel weken veranderen voor oa m'n werk dus daar heb ik niet zoveel zin in.

Nee het zijn geen echte bedrijven, het is van bitcoin tot aan afslankende koffie en van bonnen van bol.com tot aan je maakt kans op een BMW. Normaal kwam dat soort mail direct in m'n ongewenste map. Nu niet meer.

En van dat afmelden voor de die spam heb ik een tijdje gedaan maar het helpt niks.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:32

fjordjes schreef:
Ja ik snap van die aparte mail adressen maar ik moet al zoveel wachtwoorden onthouden dat ik er gek van wordt! En ik moet een aantal steeds om de zoveel weken veranderen voor oa m'n werk dus daar heb ik niet zoveel zin in.

Nee het zijn geen echte bedrijven, het is van bitcoin tot aan afslankende koffie en van bonnen van bol.com tot aan je maakt kans op een BMW. Normaal kwam dat soort mail direct in m'n ongewenste map. Nu niet meer.

En van dat afmelden voor de die spam heb ik een tijdje gedaan maar het helpt niks.

Tjah, lastig. helemaal tegengaan is echt heel lastig. Is je emailadres eenmaal in omloop, dan krijg je die er moeilijk uit.

En wachtwoorden zijn inderdaad wel een dingetje, zeker als je er heel veel moet onthouden. Daar zijn ook goede tools voor trouwens.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:34

Ik gebruik lastpass voor de wachtwoorden, ideaal!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:46

Ik heb het zo ingesteld dat alles in de spam komt behalve mailadressen die ik in mijn adresboek heb staan.
Dat ging super goed. Tot 2 dagen geleden.