Coolblue - Tweedekans : ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Coolblue - Tweedekans : ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:38

Naast de nieuwe producten die je via Coolblue kan bestellen hebben ze vaak ook 'tweedekans' producten, dingen die mensen hebben teruggestuurd vanwege toch niet tevreden. Heel vaak zijn dit dingen in 'nieuwstaat' waarbij dus de doos open geweest is maar er verder weinig of niks mee is gedaan.

Hebben jullie ervaringen met deze producten? En dan met name de duurdere producten?
Ik heb zo wel eens een sporthorloge gekocht, geen problemen mee (behalve af en toe met opstarten als hij uit gestaan heeft, maar dat was misschien zo ook wel geweest... ). Maar voor echt dure producten merk ik toch dat ik wat terughoudender ben.

Echter wil ik graag een nieuwe laptop, en staat degene die ik graag wil nu als tweedekans in nieuwstaat, maar dan 200 euro goedkoper ... en dat is natuurlijk wel een behoorlijk bedrag. Vandaar dat ik toch twijfel. Hebben jullie dit al eens met een laptop (of iets anders wat duur is) gedaan? Waarom zou je het wel/niet doen?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Coolblue - Tweedekans : ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:41

Ik heb laatst een hp laptop voor mijn vriendin via tweedekans gekocht. Zij is er erg tevreden mee

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:47

ik check altijd waarom het een tweedekans product is, soms zijn ze alleen maar even uit de doos geweest, dat vind ik geen probleem.

Als er gebruikssporen opzitten dan hangt het ervanaf waar ze zitten.

Ik heb al een aantal tweedekans producten besteld en allemaal waren ze in nieuwstaat en ik heb er bij gebruik niets van gemerkt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:51

Ja wij hebben zo'n tweedekans televisie gekocht. Was echt als nieuwstaat, accessoires ook nog ingepakt geloof ik. Volgens mij is Coolblue wel eerlijk in de omschrijvingen van die tweedekans producten, bij schade maken ze daar ook altijd foto's van volgens mij.

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:54

Ik heb m'n laptop daar 2e keuze gekocht. Was bij de vorige koper aangekomen en het pakketje was nogal zwaar behandeld door de bezorger waardoor er enkele krasjes op de buitenzijde stonden. De koper stuurde 'm daarom terug en voor mij was ie €400 goedkoper dan nieuw, en ik ben niet erg zuinig
met die dingen dus een krasje deed me niet veel :) Werkt nog steeds zeer goed, al enkele jaren.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:57

Wij hebben een Amerikaanse koelkast gekocht van Samsung via Coolblue 2de kans.
Deze had een paar hele kleine krasjes van transport en was daarom teruggestuurd.
Stonden inderdaad fotos bij de advertentie.
Eenmaal thuis hebben we heel goed moeten zoeken naar de krasjes :')
Scheelde een paar 100 euro +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:03

Fijn al die goede ervaringen :)
De laptop in kwestie zou in nieuwstaat zijn, staan verder ook geen foto's bij of dergelijke. Dus dan is het iets als doos open gedaan, gekeken, besloten dat het niks is en terug?

Wat ik me wel afvraag, er staat al een tijdje een tweedekans bij deze laptop, echter voor een duurdere prijs dan nu (scheelde niet zoveel met de nieuwsprijs). Nu dus een stuk goedkoper. Zou dat dezelfde zijn en de prijsverlaging om verkocht te krijgen? Of zou het toch een andere zijn? Waarom zou er dan prijsverschil zijn als ze beiden in nieuwstaat zijn? (heb ook even een mail naar coolblue zelf gedaan, maar misschien dat jullie er ook ervaring mee hebben).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:05

ajesca123 schreef:
Deze had een paar hele kleine krasjes van transport en was daarom teruggestuurd.

Hier ook...
Scheelde toentertijd (ca 6 jaar terug) gelukkig wat meer dan 100E.
De mijne heeft aan de muurzijde een hele flauwe deuk.
Ik heb 750 betaald voor de koelkast (was toen normaal 1250), incl ijsblokjesmachine en flessenluik.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:08

Coolblue doet er altijd foto's bij als er beschadigingen zijn, geen foto's houdt in dat hij alleen de doos uit is geweest en er geen sporen op de laptop zitten.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:09

Brainless schreef:
ajesca123 schreef:

Hier ook...
Scheelde toentertijd (ca 6 jaar terug) gelukkig wat meer dan 100E.
De mijne heeft aan de muurzijde een hele flauwe deuk.
Ik heb 750 betaald voor de koelkast (was toen normaal 1250), incl ijsblokjesmachine en flessenluik.

Bij ons ging er zon 400 van de prijs af geloof ik.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:11

Ik heb ook een beeldscherm tweedekans gekocht. Alleen de verpakking was open geweest en dat bleek ook toen ik de doos kreeg.
Scheelde me op dat beeldscherm van 180 euro geloof ik iets van 40 euro ofzo. Geen meeeega bedrag maar toch lekker.

Beeldscherm doet het nog steeds en heb 0 problemen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:12

Yes de wasmachine hier. En overigens ook de wasmachine van mn ouders. Ze zetten er netjes bij wat het mankement was, in beide gevallen kleine deukjes of krasjes, dingen werken perfect. Dat krasje bij mij zit op de achterkant :') meer zag ik niet. Heb er zelf binnen een week dat ik hem had per ongeluk een gemaakt die veel duidelijker is _O- begint een soort inleidingsritueel voor nieuwe spullen te worden :')

Echt die tweedekansjes zijn top hoor. Scheelt een hoop voor een deukje of een krasje.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:13

Wij hebben een tweedekans inbouw vaatwasser gekocht.
Was retour gegaan omdat er een mini deukje in de bovenkant zat.
Het was een inbouw :')

Hier iig goede ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:06

Leuk al die ervaringen, het wordt dus vrij veel gedaan blijkbaar, ook met dure dingen. In mijn geval zouden er zelfs geen krasjes op mogen zitten, dus misschien toch maar gewoon doen. 200 euro ...

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:13

Ja je kan altijd proberen. Want volgens mij mag je die ook terugsturen als het je niet bevalt.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:35

Ja ik, supergoede ervaring mee, had een poepdure TV, die was teruggestuurd ivm de voet die een heeeeeel klein beetje scheef stond, wat je alleen maar van de zijkant kon zien, scheelde de helft in prijs

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:36

Hier een tweede kans telefoon gekocht via Coolblue en teruggestuurd.

telefoon is aangeweest en uitgeprobeerd maar werkte toch niet helemaal zoals ik het wou en heb het zonder problemen weer kunnen retourneren.

Dus ook al is het een tweedekands mocht je het toch niet willen houden kun je het zonder problemen terugsturen :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:50

Een keer een kookplaat waarvan de doos zwaar beschadigd was maar product zelf heel was. Bezorger vroeg zich af of wij het pakket wel wilden accepteren omdat het zo beschadigd was, maar omdat het echt alleen om de verpakking zou gaan hebben we het gewoon geaccepteerd en idd, het product zelf was helemaal prima.
En een keer een inbouwkoelkast waar een klein deukje in zou zitten aan de buitenkant.
Omdat t inbouw is, is dat helemaal niet erg, dus ook gewoon besteld.
Was op het deukje na ook helemaal prima.

Wij kijken altijd eerst bij tweedekans wanneer we wat duurs willen aanschaffen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:56

Ik ben ook even aan het kijken! Ligt het aan mij of zit er overal maar een paar euro verschil in plaats van honderden euro's? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:02

Niet via coolblue, maar via bol.com wel vaak.
Laatst nog een mooie leren tas gekocht waar een heel klein krasje op zat, scheelde toch ruim €35 en die krasjes komen er bij mij ook wel op. Ook wel eens een contactgrill, airfryer en andere apparaten, alles met een beschadigde doos. Werkt allemaal prima. :)) Via coolblue wel eens overwogen, maar vaak scheelde het maar een paar euro.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:08

Hier een wasmachine tweedekans van coolblue. Ik kan me de reden niet herinneren, maar het was de moeite.

En hij doet het super. Niks op aan te merken.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:11

Ik heb anderhalfjaar geleden een tweedekans laptop gekocht, heel blij mee! Nog nooit problemen mee gehad. Ligt er natuurlijk wel aan wat er mis mee is. In mijn geval zat er een kleine beschadiging aan de buitenkant (nauwelijks te zien) en er stond uitdrukkelijk bij dat het de prestaties van de laptop niet zou beinvloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:46

Bedankt voor de reacties nog, fijn om te lezen.
Heb inderdaad van Coolblue terug gehad dat je het gewoon kan proberen en ook gewoon kan terugsturen moest het toch niet bevallen. Dus je heb er weinig risico aan.

Wat ik wel gek vind is dat de prijzen nogal fluctueren. Intussen is de prijs weer € 10 omhoog ... Het is maar € 10 maar toch :+ Weet nu niet of het verschillende producten zijn met steeds andere prijzen, je kan elke keer maar 1 tweedekans-product zien ..

@ Ketly : denk dat je inderdaad wel wat geluk moet hebben, veel producten in nieuwstaat scheelt inderdaad maar een paar tientjes. Anders zal het worden bij producten met echte beschadigingen maar die moeten er maar net zijn dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:25

Ok, blijkbaar zijn het allemaal effectief verschillende producten geweest en zijn ze ook altijd snel weg, wat nu ook blijkt want er is nu geen tweedekans meer..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:38

Hier een 2e kans TV gekocht voor een leuk bedrag minder.
Was uit de verpakking geweest en de accesoires waren uitgepakt geweest. Dr zaten krassen op de achterkant, waarschijnlijk door iemand die nogal lomp een HDMI kabel erin wilde stoppen op gevoel/ zonder te kijken.
Who cares, het is de achterkant van de TV. TV staat met de achterkant tegen/richting een muur.

Was echt perfect verder. Alleen het doosje van de bijgeleverde 3d brillen was met een alternatief plakbandje (stukje leukopor) dicht geplakt