Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WinSel schreef:1.5 jaar geleden ben ik tijdelijk weer bij mijn ouders in gaan wonen. Ik huurde een duur appartement en had een studieschuld die ik snel afgelost wilde hebben. Bij mijn ouders had ik weinig kosten dus dat aflossen ging mooi vlot.
Inmiddels ben ik van baan veranderd, waardoor ik ook meer ben gaan verdienen. Nu wil ik weer opzoek naar een huurwoning, maar nu loop ik direct al tegen problemen aan...
Ik verdien nu teveel voor de goedkopere huurwoningen, ik krijg geen huurtoeslag meer. Maar de duurdere huurwoning is zonder huurtoeslag gewoon te duur, dan hou ik maandelijks niet veel over.
Kopen is geen optie omdat ik niet voldoende eigen geld heb...
Buiten de stad kijken maakte toen in elk geval per maand ongeveer 700-800 euro huur verschil voor vergelijkbare oppervlakte/voorzieningen. Wellicht is dat nog een optie
speedfiets_2 schreef:Wil je perse een eigen woning? Je kan altijd kijken om samen te huren met andere young professionals. Ik zie steeds vaker mensen ook na hun studententijd samen wonen met gewone vrienden of andere die in de zelfde situatie als jou zitten.
speedfiets_2 schreef:Wil je perse een eigen woning? Je kan altijd kijken om samen te huren met andere young professionals. Ik zie steeds vaker mensen ook na hun studententijd samen wonen met gewone vrienden of andere die in de zelfde situatie als jou zitten.
robert45 schreef:speedfiets_2 schreef:Wil je perse een eigen woning? Je kan altijd kijken om samen te huren met andere young professionals. Ik zie steeds vaker mensen ook na hun studententijd samen wonen met gewone vrienden of andere die in de zelfde situatie als jou zitten.
Dat zal dan noodgewongen zijn, er is vrijwel niemand die op die manier graag wil wonen.
Ik snap TS dan ook volledig. Er is enorme schaarste door talloze problemen.
Hier gaan kleine net opgeleverde appartementen weg voor 850 euro per maand. Onbetaalbaar voor de meesten.
anjali schreef:@Speedfiets,daar moet je wel een type voor zijn! Zo'n studentenhuistoestand. Toen ik nog studeerde heb ik in een studentenflat gewoond met gedeelde gemeenschappelijke ruimtes. Wat een troep zeg! Toen vond ik dat gezellig en leuk,maar nu ik ouder ben zou ik er niet meer tegen kunnen.
of als iemand in die omgeving samen iets wil zoeken sta ik daar voor open! Met 2 is dat best goed te doen, als je maar je eigen ruimte hebt