Ik zit met een enorme dilemma.. ik werk nu als verkoopmederwerker met een Wajong uitkering. Ik heb daar een vast contract voor 20 uur en heb het niet naar mij zin al een paar jaar. Ik ga met tegen zin naar mijn werk. Ik wil graag meer werken het liefst 32 tot 36 uur in de week. En het mooie nog zonder Wajong eigenlijk. Maar helaas wilt mijn baas dat niet die wilt mij niet voorledig in dienst nemen. Als ik extra werk krijg ik tijd voor tijd en vrij krijgen is super moeilijk compenseren doen ze ook regelmatig moeilijk over dus vaak eind van het jaar zit ik meer over de 100 uur tijd voor tijd heen.
Nou heb ik een paard betaal nog geen vetpot aan hem aangezien die nog jong is. Maar nou hebben de staleigenaren waar ik sta aangeboden dat ik bij hun kan komen werken maar onder de de zelfde contract als mijn andere werkgever Met de Wajong. Ik kan wel meer uren bij hun werken maar mijn uitkering gaat niet omhoog volgens mij. Ik blijf het zelfde verdienen. Ik kom met heel veel plezier naar stal en help hun al eens in de week.
Wat zouden jullie doen?
Mijn ouders waarbij ik hulp van krijg zeggen dat ik ook naar de toekomst moet kijken en dat ik echter wel eigenlijk naar een fulltime baan moet kijken om straks op me zelf te kunnen wonen en mijn paard te kunnen blijven houden...
Ik zou eerst alle voordeel en nadelen van beiden plekjes op schrijven, betreft je gezondheid situatie. Blijft je gezondheid stabiel in alle seizoenen? Stal medewerker is voldoenend maar wel zwaar werk. Het belangrijkste is dat je met plezier naar je werk gaat, overal komt altijd wel een oplossing voor!
Ik zou doen wat je het leukste vindt.Dat is ook het beste vol te houden.Dat zou nu het werk op stal zijn denk ik?En je paard staat daar ook al toch.Stalwerk is wel lichamelijk erg zwaar.
Kan je niet samen met het UWV kijken naar een andere baan? Volgens mij kunnen hun je hierbij ook mee helpen als je het bij je huidige niet naar je zin hebt.
Bedenk ook wel dat werken op een stal fysiek en lichamelijk véél zwaarder is dan in een winkel.
Ik ben het met je ouders eens, ben door die keuze inmiddels de Wajong uit en het werk destijds op stallen heeft niets dan ellende opgeleverd. Je bent een erg goedkope kracht op die manier en eigenlijk wordt je dus gewoon misbruikt.