Welke hbo voeding studie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Welke hbo voeding studie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 17:52

Ik wil aankomend schooljaar of dat jaar erop starten met een hbo voeding studie. Nu heb ik er al een aantal gevonden.
Zijn er bokkers die een studie richting voeding gedaan hebben?
Welke studie was dit?

Uiteraard moet ik uiteindelijk zelf kiezen, maar ik hoor graag ervaringen

lovevalser

Re: Welke hbo voeding studie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:01

Ik weet dat er bij ons op school een aantal food studies worden gegeven. Ik zit op de has. Ik geloof dat als je klaar bent je altijd snel een vaan hebt

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 18:06

lovevalser schreef:
Ik weet dat er bij ons op school een aantal food studies worden gegeven. Ik zit op de has. Ik geloof dat als je klaar bent je altijd snel een vaan hebt

Klopt, ben zelf wel al op de open dag van de has in Den Bosch geweest. Ik ga binnenkort ook een proefstudeerdag doen bij food innovation

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 18:13

Wil je mensen of dieren? Ik ga volgend jaar natuurgeneeskunde voor dieren studeren in Breda

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 18:15

Horseloverl schreef:
Wil je mensen of dieren? Ik ga volgend jaar natuurgeneeskunde voor dieren studeren in Breda

Mensen

Is natuurgeneeskunde voor dieren een particuliere studie? Kan er namelijk niet echt iets over vinden

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-19 20:22

Ik ga 3 december meelopen bij de studie foodinnovation bij de has Den Bosch

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:45

Je kunt ook kijken naar Voeding & Communicatie op de Aeres Hogeschool Wageningen. Je krijgt gelijk een tweedegraads bevoegdheid bij je diploma én je hebt zo goed als baangarantie. :)

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 15:52

Ik studeer Voedingsmiddelentechnologie op het Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Wat wil je precies weten?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:02

Ik heb op de HAS gezeten voor de opleiding Management van de Leefomgeving, maar heb wel eens samengewerkt met mensen van de studies Voedingsmiddelentechnologie en Food Design. Misschien is dat iets :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-19 22:12

Milando schreef:
Ik studeer Voedingsmiddelentechnologie op het Van Hall Larenstein in Leeuwarden. Wat wil je precies weten?

Verschillende ervaringen van de verschillende studies en scholen
Danielleeee_ schreef:
Ik heb op de HAS gezeten voor de opleiding Management van de Leefomgeving, maar heb wel eens samengewerkt met mensen van de studies Voedingsmiddelentechnologie en Food Design. Misschien is dat iets :)

Vorig jaar ben ik bij de open dag van de Has geweest. Foodinnovation sprak mij erg aan, maar international food&agribuisness en levensmiddelen technologie ook

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:37

LiannePuthzy schreef:
Milando schreef:

Verschillende ervaringen van de verschillende studies en scholen
Danielleeee_ schreef:

Vorig jaar ben ik bij de open dag van de Has geweest. Foodinnovation sprak mij erg aan, maar international food&agribuisness en levensmiddelen technologie ook

Als je mijn ervaring wilt, mag je me altijd pb’en!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 22:38

Ik heb voeding en Dietetiek gedaan en zou je iets anders aanraden. Weinig werk in te vinden ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 00:20

3 december had ik natuurlijk een proefstudeer dag op de has bij de studie foodinnovation. De studie sprak mij heel erg aan. Eigenlijk toch wel een beetje wat ik vanaf jongs af aan leuk vind.
Toch zit ik nog te twijfelen of ik ook nog een keer mee ga lopen bij international food&agribuisness en voedingsmiddelen technologie. Deze 2 spraken mij ook enorm aan bij de open dag.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 18:00

Afgelopen donderdag had ik een proefstudeerdag bij international food&agribuisness, keuze word er niet bepaald makkelijker op. Ik ga nu alleen nog een keer proefstuderen bij voedingsmiddelen technologie. Keuze kwa school is wel al gemaal (de has in Den Bosch)
Na die proefstudeerdag ga ik voor alle 3 de studies een lijstje maken met de do’s en de dont’s