Auto doneren aan hulpdiensten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Auto doneren aan hulpdiensten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-19 14:04

Ik heb een Renault Twingo uit 2001 die helaas niet het eeuwige leven heeft en ik denk dat het tijd wordt om volgend jaar op zoek te gaan naar een opvolger. Laatst reed ik langs de brandweer en zag ik zo'n autowrak liggen waarmee ze altijd oefenen en dit bracht mij op een idee: ik zou graag zelf mijn auto willen doneren aan zoiets als de tijd daar is! Ik krijg met geluk maximaal € 100 euro voor deze auto denk ik, dat maakt me ook niet zo veel uit. Dan geef ik mijn auto liever aan bijvoorbeeld de brandweer als hij de APK niet meer door komt.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of tips waar ik hem aan kan bieden? Ik had al gezocht op Google maar kon niet echt iets van een landelijk punt vinden, plaatselijke brandweer maar eens bellen dan?

smit_ilse

Re: Auto doneren aan hulpdiensten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:06

Je zou de plaatselijke brandweer kunnen bellen of langs gaan. Ze hebben vaak intresse idd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:06

Ik zou inderdaad de plaatselijke post contacten. Kan zijn dat ze via een regionaal punt werken, maar dan zijn er ook wel contactgegevens te vinden :j

T3mptati0n

Re: Auto doneren aan hulpdiensten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:09

Hier in de buurt gaat dat via autosloperijen. Maar je kan natuurlijk altijd proberen via de brandweer zelf!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:10

Die halen zij zelf op de sloop (althans.. bij "onze" brandweer werd hij gebracht).
Vaak willen ze een auto met speciale schade (bv een deur wat vervormd is enz) of juist een bepaald merk auto.

Via de sloop zijn ze dan al gevrijwaard en als sloopwagen bij de RDW gemeld.
En zo'n auto krijgen ze gratis ter beschikking.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 22:04

Brainless schreef:
Die halen zij zelf op de sloop (althans.. bij "onze" brandweer werd hij gebracht).
Vaak willen ze een auto met speciale schade (bv een deur wat vervormd is enz) of juist een bepaald merk auto.

Via de sloop zijn ze dan al gevrijwaard en als sloopwagen bij de RDW gemeld.
En zo'n auto krijgen ze gratis ter beschikking.

Oh wat goed dat dat al zo goed geregeld is! Handig inderdaad dat dat ook via de sloop gaat, is hij meteen afgemeld :j