Navigatie op de scooter? Hoe aan te pakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Navigatie op de scooter? Hoe aan te pakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 15:18

Hallo allemaal!

Ik ben de afgelopen dagen tegen een dilemma aangereden....niet letterlijk gelukkig hoor:= Ben met de scooter op pad geweest, ook in het donker, nieuwe gebieden waar ik 0,0 bekend ben. Dus, dan gaat de telefoon in de houder en gaat de navigatie aan.

Hier in de polder gaat dat vaak goed. Stel Waze in op motor en snelweg vermijden, en dan op provincialewegen etc waar ik met de bromscooter niet op mag lopen in 99% van de gevallen wel fiets/bromfiets paden langs. Heb me redelijk kunnen redden.

Maar afgelopen week veel kilometers gemaakt richting Nieuwegein/Houten etc die omgeving. Maar nu merkte ik dat het daar niet zo vanzelfsprekend was, mijn navigatie laat me dan "in de steek" en mag het zelf uitzoeken. Flink veel op de kaart moeten rijden en das best nog wel een gedoe door wijken heen moeten omdat je niet gewoon op of langs de weg kan blijven rijden. Vervolgens Google Maps er bij gepakt en op fietsnavigatie gezet, maarja dan rijd ik tegen tig fietspaden aan waar ik ook niet op mag.

Het was uiteindelijk best wel een gedoe en gepuzzel, ben uiteindelijk op bestemmingen gekomen. Maar dit moet toch makkelijker kunnen lijkt me?

Nu was ik dus erg benieuwd, wat voor apps gebruiken jullie? En hoe pakken jullie dit soort dingen aan? Ik moet eerlijk toegeven ik heb best wat "verboden" fietspaden gepakt omdat ik er niet uit kwam.