Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:57

Ik doe het normaal ook via mijn eigen rekeningnummer. Maar persoon wou het perse zo. Ook prima.

Gaat om een groot bedrag namelijk :Y)

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:00

just_kiki schreef:
Ik doe het normaal ook via mijn eigen rekeningnummer. Maar persoon wou het perse zo. Ook prima.

Gaat om een groot bedrag namelijk :Y)

Alleen betaalverzoek zonder gelijk oversteken doen.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:04

Ik zou pas versturen als het geld op mijn rekening staat. Als het nog op een tussenrekening staat duurt het wat langer. Als koper persé via MP wilt betalen moeten ze dus meer geduld hebben dan bij rechtstreeks overboeken (dat gaat tegenwoordig super snel, ook van verschillende banken).

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 21:12

Ik stuur tegenwoordig zelf een betaalverzoek, dan is het er ook razendsnel bij en heb ik meteen het e-mailadres voor de t&t. Alleen als mensen het per se willen, maak ik een betaalverzoek via mp. Kost de koper €0,40

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:01

Ik doe liever het betalingsverzoek. Hoef ik niet al mijn gegevens te delen met onbekenden. Versturen doe ik zodra de vonkjes groen staan. Nog nooit problemen gehad.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:51

Betalingsverzoeken zijn fraude gevoeliger voor zowel koper als verkoper.

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:55

Ik vind dat betaalsysteem van marktplaats echt verschrikkelijk. Wil ook gewoon het geld voordat ik iets verstuur. Ben al paar jaar actief op marktplaats met alleen maar 5 sterren beoordelingen, dat zou garantie genoeg moeten zijn wat mij betreft...
Zet nu vaak in de advertentie 'betalen met tikkie', krijg ik alsnog het verzoek om het met gelijk oversteken te doen. Vraag me soms echt af of mensen kunnen lezen... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:56

Betaalverzoek via marktplaats, dan stuur ik het op zodra er staat dat er betaald is. Dan staat het namelijk bij marktplaats en is het niet terug te halen. Gelijk oversteken doe ik niet, heb ik een keer gedaan maar diegene was zo flauw om niets meer te laten horen waardoor ik dus anderhalve week op mijn geld kon wachten. Dat was balen want het was een aardig bedrag...

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:04

Ik verkoop zelden iets via MP. Maar nu had ik een tuintafel te koop staan, nieuwprijs 999€ en bieden aan gezet vanaf 50€. Hij was 300 cmx90cm en de tafel stond gigantisch in de weg.
Ik kreeg ontzettend veel berichtjes met vragen over de maten (stonden in de advertentie), of ik kon brengen etc etc.

Ik had op een gegeven moment zo’n 10 man in een kwartier tijd op de app en jeetje wat reageren veel mensen dan niet terug als je antwoord geeft op hun vraag.

1 man wilde nog nieuwe foto’s, en wilde weten hoe hij behandeld moest worden etc. Maar geen bod uitbrengen. Uiteindelijk bod uitgebracht, ben ik akkoord mee gegaan en elke keer dat hij zei ik kom hem ophalen, kreeg ik een berichtje dat hij niet kwam omdat; en dan allerlei aparte redenen.

Week later nog niet die tafel opgehaald en toen ik zei je moet hem echt dit weekend ophalen anders gaat hij naar een ander reageerde hij;

Ja, ik wil wel maar momenteel kan ik niet lopen want ik heb last van mijn been en kan dan niet auto rijden en ik moet nog een aanhangwagen regelen maar ik kom echt om 10:00u. Ik zei nou prima, ben je er niet dan verkoop ik hem aan een ander.

Die dag om 10:00 u stond er een man voor onze deur, heel iemand anders dan dat ik dacht. Ja ik kom de tafel halen, zegt hij. Ik vroeg nog waar die man was die ik gesproken had. Gaat ineens die autodeur aan de bijrijderskant open en strompelt er een man uit de auto. Ja hier ben ik! Kan niet lopen joh m’n been is geamputeerd en heb nog geen prothese!!!

Ik schoot gigantisch in de lach. Ik dacht dat hij een smoes had om niet langs te kunnen komen. Heb de tafel maar gratis meegegeven. Veel plezier ermee :+ :+
Laatst bijgewerkt door xGoldenHero op 02-11-19 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:07

Ik vind het betaal systeem via marktplaats juist fijn werken en koop er graag mee. Als een verkoper daar niet mee akkoord gaat, zoek ik wel iets anders..

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:36

xGoldenHero schreef:
Ik verkoop zelden iets via MP. Maar nu had ik een tuintafel te koop staan, nieuwprijs 999€ en bieden aan gezet vanaf 50€. Hij was 300 cmx90cm en de tafel stond gigantisch in de weg.
Ik kreeg ontzettend veel berichtjes met vragen over de maten (stonden in de advertentie), of ik kon brengen etc etc.

Ik had op een gegeven moment zo’n 10 man in een kwartier tijd op de app en jeetje wat reageren veel mensen dan niet terug als je antwoord geeft op hun vraag.

1 man wilde nog nieuwe foto’s, en wilde weten hoe hij behandeld moest worden etc. Maar geen bod uitbrengen. Uiteindelijk bod uitgebracht, ben ik akkoord mee gegaan en elke keer dat hij zei ik kom hem ophalen, kreeg ik een berichtje dat hij niet kwam omdat; en dan allerlei aparte redenen.

Week later nog niet die tafel opgehaald en toen ik zei je moet hem echt dit weekend ophalen anders gaat hij naar een ander reageerde hij;

Ja, ik wil wel maar momenteel kan ik niet lopen want ik heb last van mijn been en kan dan niet auto rijden en ik moet nog een aanhangwagen regelen maar ik kom echt om 10:00u. Ik zei nou prima, ben je er niet dan verkoop ik hem aan een ander.

Die dag om 10:00 u stond er een man voor onze deur, heel iemand anders dan dat ik dacht. Ja ik kom de tafel halen, zegt hij. Ik vroeg nog waar die man was die ik gesproken had. Gaat ineens die autodeur aan de bijrijderskant open en strompelt er een man uit de auto. Ja hier ben ik! Kan niet lopen joh m’n been is geamputeerd en heb nog geen prothese!!!

Ik schoot gigantisch in de lach. Ik dacht dat hij een smoes had om niet langs te kunnen komen. Heb de tafel maar gratis meegegeven. Veel plezier ermee :+ :+

Hahaha _O- Ik kan me voorstellen dat je je redelijk ongemakkelijk voelde

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 00:53

xGoldenHero schreef:
Ik verkoop zelden iets via MP. Maar nu had ik een tuintafel te koop staan, nieuwprijs 999€ en bieden aan gezet vanaf 50€. Hij was 300 cmx90cm en de tafel stond gigantisch in de weg.
Ik kreeg ontzettend veel berichtjes met vragen over de maten (stonden in de advertentie), of ik kon brengen etc etc.

Ik had op een gegeven moment zo’n 10 man in een kwartier tijd op de app en jeetje wat reageren veel mensen dan niet terug als je antwoord geeft op hun vraag.

1 man wilde nog nieuwe foto’s, en wilde weten hoe hij behandeld moest worden etc. Maar geen bod uitbrengen. Uiteindelijk bod uitgebracht, ben ik akkoord mee gegaan en elke keer dat hij zei ik kom hem ophalen, kreeg ik een berichtje dat hij niet kwam omdat; en dan allerlei aparte redenen.

Week later nog niet die tafel opgehaald en toen ik zei je moet hem echt dit weekend ophalen anders gaat hij naar een ander reageerde hij;

Ja, ik wil wel maar momenteel kan ik niet lopen want ik heb last van mijn been en kan dan niet auto rijden en ik moet nog een aanhangwagen regelen maar ik kom echt om 10:00u. Ik zei nou prima, ben je er niet dan verkoop ik hem aan een ander.

Die dag om 10:00 u stond er een man voor onze deur, heel iemand anders dan dat ik dacht. Ja ik kom de tafel halen, zegt hij. Ik vroeg nog waar die man was die ik gesproken had. Gaat ineens die autodeur aan de bijrijderskant open en strompelt er een man uit de auto. Ja hier ben ik! Kan niet lopen joh m’n been is geamputeerd en heb nog geen prothese!!!

Ik schoot gigantisch in de lach. Ik dacht dat hij een smoes had om niet langs te kunnen komen. Heb de tafel maar gratis meegegeven. Veel plezier ermee :+ :+


Nu mis ik echt de like-knop... :D

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 02:10

Heeft iemand enig idee wat het stukje 'ID gecontroleerd' betekend? En maakt dit dan ook echt dat iemand 'betrouwbaarder' is?

Ik ben met iemand in onderhandeling en de betreffende verkoper is al 8 jaar actief op MP.
Enige opvallende is dat het 1 slechte beoordeling heeft (1 ster) en 1 goede beoordeling, maar van dezelfde naam als waar verkoper mee adverteert. Ze zeggen toeval bestaat niet en dat maakt dat ik een beetje (misschien onterecht) argwanend ben op dit moment. Wat denkt bokt?

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 02:31

Over het betalen, je kunt ook een tikkie in de marktplaats app kopiëren :)

Ik heb net voor de zoveelste keer een meneer aan mn fiets hangen voor mn damesartikelen
Dit keer voedingsbh’s.. en willen ophalen voor €6
Nope :(

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 03:58

@gowlan. Id gecontroleerd betekend id kaart/paspoort gecontroleerd. Je kan bij aanmelding mp je gegevens aan mp doorgeven zodat die kan zien dat je een betrouwbare verkoper bent en tevens hebben ze je gegevens mocht het niet zo zijn. Helaas lees ik van de week een oproep op internet dat er momenteel mp accounten overgenomen worden door middel van account verkoop etc. Waardoor het lijkt dat de verkoper betrouwbaar is. Druk sowieso nooit op links die er gestuurd worden en hopen dat er een oplossing komt voor dit probleem.


Afbeelding

JorineV
Berichten: 1093
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 07:10

Leuke en vreemde verhalen komen er voorbij zeg. Maar wat is nou precies het probleem van gelijk oversteken? (Niet gebruikt nog)

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 07:59

Mijn dochter had de jas van haar zoon op MP staan, was een dure jas maar weet de merknaam niet meer.
Er reageerde iemand die hem wilde kopen met gelijk oversteken, ze zei dat ze het geld overgemaakt had en aangezien mijn dochter altijd nog in het goede van de mensen gelooft wilde ze hem opsturen.
Maar goed dat ze dat niet gelijk gedaan heeft want het geld is er op niet.
Ik weet zelf niet goed hoe dat werkt want als ik iets via MP koop haal ik het op.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 08:57

chanicha schreef:
Mijn dochter had de jas van haar zoon op MP staan, was een dure jas maar weet de merknaam niet meer.
Er reageerde iemand die hem wilde kopen met gelijk oversteken, ze zei dat ze het geld overgemaakt had en aangezien mijn dochter altijd nog in het goede van de mensen gelooft wilde ze hem opsturen.
Maar goed dat ze dat niet gelijk gedaan heeft want het geld is er op niet.
Ik weet zelf niet goed hoe dat werkt want als ik iets via MP koop haal ik het op.


Maar met gelijk oversteken klopt dat he? Dan krijgt ze haar geld pas als de ontvanger het pakketje ontvangen heeft. Het geld wordt dan vastgehouden op een tussenrekening en pas uitbetaald als de ontvanger het pakket ontvangen heeft.

StalNollie

Berichten: 9122
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:07

Maar wie bevestigd dan dat het pakketje er is. De ontvanger?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:10

Ja. Maar als jij kunt bewijzen dat het is verzonden krijg je ook gewoon jou geld. Dus foto van het etiket met naam + adres en t&t code.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:34

Moet het wel echt betaald zijn via de link die jij gestuurd hebt als betaalverzoek en je krijgt een bevestiging als de koper heeft betaald.

J0anieke

Berichten: 4882
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 09:36

En als ze dus niet op 'ontvangen' drukken kun jij minimaal 7 dagen wachten tot je je geld hebt. :=

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:04

Even mijn frustratie als koper. Meerdere malen mensen een bericht gestuurd wat ze ergens voor willen hebben als er geen prijs bij de advertentie staat.
Krijg vaak de vraag wat ik er dan voor wil geven
Tja dan zet ik niet heel hoog in, ik heb dan geen idee welke richting iemand op wil.
Krijg ik terug dat ze dat te weinig vinden.
Ipv. Dat mensen gewoon een bedrag noemen op mijn eerste vraag. Scheelt een hoop irritatie.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 10:24

upendo schreef:
Moet het wel echt betaald zijn via de link die jij gestuurd hebt als betaalverzoek en je krijgt een bevestiging als de koper heeft betaald.


Inderdaad, wat als er niet betaald is?
Het was een jas van 150 euro en ik kreeg er een raar gevoel bij want ten eerste wil je dat passen lijkt mij en ten tweede zou ik niet iets van zo duur op laten sturen.
Ze heeft ook niets meer gehoord van de kopers.

nine1987

Berichten: 8336
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:20

Ik heb ook een fantastische mp ervaring gehad..

Wij willen onze tinker gaan beleren voor de kar, dus we zochten een tuig..

Tuig gevonden en verkoper gebeld.. Het was dinsdag en ivm werk kon ik 'm pas die zondag ophalen.. Was geen probleem, meneer hield 'm apart voor me..

Die zondag met manlief erheen gegaan in de verwachting een tuig te kopen.. Komen we aan, super vriendelijk, liet alles zien.. Kreeg alles erbij incl bit en leidsels.. Hij had een aantal bitten, dus ik mocht kiezen..

Daarna kregen we nog koffie aangeboden, hadden we zijn paarden bekeken en zijn koets.. Ontzettend gezellig gehad..

Op een gegeven moment kwam 't gesprek op welke koets we dan hadden..

Wij gaven hierop aan er nog geen te hebben, omdat er überhaupt nog een begin gemaakt moest worden met mennen..

Bleek hij ook nog een ontzettend nette koets te koop te hebben..

Hier hadden we financieel geen rekening mee gehouden, maar als hij bereid was om 'm een maand te laten staan, wilden we die ook nog wel komen halen..

Was geen probleem voor meneer, dus afgelopen weekend hebben we ook nog een koets gehaald bij die man, met ook nog een uitnodiging om komende zomer met ons paard langs te komen en een rit met hun vereniging mee te rijden..

Hoe leuk is dat dan? <3