Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2189
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 16:56

Nou dat vind ik een beetje onzin hoor. Soms is het niet verkeerd om een advertentie op bieden te zetten. Ik had laatst een paar schemerlampen voor mijn vader te koop staan. Ik vond ze zelf nogal klassiek, maar wel mooi en had geen idee van wat ze zouden kunnen opbrengen. Dus op bieden gezet.
Ik kreeg eerst een bod van 25 euro en dacht er al aan om het bod te accepteren. Toen kwam ineens een bod van 80 euro, toen van 90 en uiteindelijk zijn ze samen voor 110 euro weg gegaan. Uiteraard had ik al gekeken wat schemerlampen opbrengen, maar dat leek niet heel veel te zijn. Dit bedrag had ik echt niet verwacht en dan is het toch wel erg leuk..

dalena

Berichten: 3147
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 17:55

Niqui schreef:
Nou dat vind ik een beetje onzin hoor. Soms is het niet verkeerd om een advertentie op bieden te zetten. Ik had laatst een paar schemerlampen voor mijn vader te koop staan. Ik vond ze zelf nogal klassiek, maar wel mooi en had geen idee van wat ze zouden kunnen opbrengen. Dus op bieden gezet.
Ik kreeg eerst een bod van 25 euro en dacht er al aan om het bod te accepteren. Toen kwam ineens een bod van 80 euro, toen van 90 en uiteindelijk zijn ze samen voor 110 euro weg gegaan. Uiteraard had ik al gekeken wat schemerlampen opbrengen, maar dat leek niet heel veel te zijn. Dit bedrag had ik echt niet verwacht en dan is het toch wel erg leuk..


Nou dat is wel heel leuk ja!
Precies daarom zet ik er bieden bij. Ik weet niet precies wat onze set waard is met de spellen enzo erbij. En we kunnen het geld echt goed gebruiken nu. Daarom vanalles op marktplaats gezet. Als ik van iets wel echt de waarde weet, zet ik er wel iets bij.

Maarja nu bijvoorbeeld ook een Efteling cd. Geen idee wat die waard is, staat ook niet op marktplaats oid. Dus dan is het maar wat de gek ervoor wilt geven toch? :P

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 18:33

Gister van iemand iets over genomen! Na betaling gelijk verzonden, en vanmiddag bij de buurvrouw afgeleverd :D

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:14

Niqui schreef:
Nou dat vind ik een beetje onzin hoor. Soms is het niet verkeerd om een advertentie op bieden te zetten. Ik had laatst een paar schemerlampen voor mijn vader te koop staan. Ik vond ze zelf nogal klassiek, maar wel mooi en had geen idee van wat ze zouden kunnen opbrengen. Dus op bieden gezet.
Ik kreeg eerst een bod van 25 euro en dacht er al aan om het bod te accepteren. Toen kwam ineens een bod van 80 euro, toen van 90 en uiteindelijk zijn ze samen voor 110 euro weg gegaan. Uiteraard had ik al gekeken wat schemerlampen opbrengen, maar dat leek niet heel veel te zijn. Dit bedrag had ik echt niet verwacht en dan is het toch wel erg leuk..

Bij zoiets denk ik, dan google je eerst toch? stel je voor dat de 110 eigenlijk nog een steal is. Toch jammer dat je dat misloopt omdat je er geen kennis van hebt.

Niqui

Berichten: 2189
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:22

Ik heb uiteraard eerst heeel goed gegoogled. Zeker toen er opeens een paar keer geboden werd. Niets kunnen vinden. En dan kom je er zelf ook niet achter of de prijs goed is.
Ik had er ook zelf een prijs op kunnen plakken die mijn vader voldoende vond. En dan had ik niet eens geweten dat het meer waard was.

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 22:54

dalena schreef:
Psp te koop. Ik heb bieden bij de advertentie gezet en iemand biedt 20 euro. Ik zeg netjes; 'bedankt voor uw interesse maar ik vind uw bod te laag.' Krijg ik toch een mooi antwoord: Zet er dan een richtprijs bij!!!! Als ik €200 bied is het ineens een prima bod?

8)7


Aan de ene kant snap ik die reactie wel, ik heb er zelf ook een schijt hekel aan als mensen er geen prijs of bieden vanaf bij zetten. Is gewoon irritant.

dalena

Berichten: 3147
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:31

Dan is dus goed te zien dat meningen verschillen. Ik heb er zelf totaal geen moeite bij als er 'bieden' bij staat.

Maar we wijken af denk ik :o

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:52

Iemand bood 300 ergens op. Ik gaf aan graag 400 te willen hebben. Diegene bood 300. Ik gaf aan dat ik had gezegd 400. Die persoon biedt opnieuw 300, ik vraag of hij wel kan lezen. 2 weken niets gehoord, biedt hij vandaag weer 300? Maar via FB, met gewoon alleen een PB met daarin "300." Niets meer oid? heel vreemd.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 12:27

Diegene is wel prijs vast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:59

Advertenties die op bieden staan vind ik niet erg, maar ik vind het wel bloedirritant als ik een bericht krijg dat ze niet akkoord gaan met mijn bod, maar zonder ook maar iets van een richtprijs of tegenbod te doen. Dan haak ik ook af...

Ik had iets gratis op marktplaats staan. Opgestuurd en ze zou het geld voor de postzegels overmaken. Dat heb ik dus nooit ontvangen. Voor nog geen €2 ga ik niet heel moeilijk doen, maar hoe zielig ben je dan :x

dalena

Berichten: 3147
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 18:56

Reactie van psp:

Geïnteresseerde: Hallo *mijn marktplaatsnaam*
Ik zeg: hoi
Diegene: gratis

theadora99

Berichten: 3640
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:29

theadora99 schreef:
Iemand bood 300 ergens op. Ik gaf aan graag 400 te willen hebben. Diegene bood 300. Ik gaf aan dat ik had gezegd 400. Die persoon biedt opnieuw 300, ik vraag of hij wel kan lezen. 2 weken niets gehoord, biedt hij vandaag weer 300? Maar via FB, met gewoon alleen een PB met daarin "300." Niets meer oid? heel vreemd.

Update: hij stuurt een foto van een kleine (uiterlijke) beschadiging, met hierbij een aantal huilende emojis en nogmaals de tekst 300. :')

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:45

dalena schreef:
Reactie van psp:

Geïnteresseerde: Hallo *mijn marktplaatsnaam*
Ik zeg: hoi
Diegene: gratis

Jij: nee

:7

beert
Berichten: 2446
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:58

theadora99 schreef:
theadora99 schreef:
Iemand bood 300 ergens op. Ik gaf aan graag 400 te willen hebben. Diegene bood 300. Ik gaf aan dat ik had gezegd 400. Die persoon biedt opnieuw 300, ik vraag of hij wel kan lezen. 2 weken niets gehoord, biedt hij vandaag weer 300? Maar via FB, met gewoon alleen een PB met daarin "300." Niets meer oid? heel vreemd.

Update: hij stuurt een foto van een kleine (uiterlijke) beschadiging, met hierbij een aantal huilende emojis en nogmaals de tekst 300. :')

Whut? Waarom? Ik zou blokkeren zo iemand.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:27

Ik heb nu iemand die wil iets komen ophalen maar vragt wel om een betaalverzoek incl gelijk oversteken. Met vervolgens een knop erbij in zijn vraag.
Heb gevraagd gewoon cash mee te nemen. Reageert ie: ik ben nog van de oude stempel en betaal bijna alles contant.

????

Denk niet dat er iemand langs komt morgen....

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:46

janna schreef:
Ik heb nu iemand die wil iets komen ophalen maar vragt wel om een betaalverzoek incl gelijk oversteken. Met vervolgens een knop erbij in zijn vraag.
Heb gevraagd gewoon cash mee te nemen. Reageert ie: ik ben nog van de oude stempel en betaal bijna alles contant.

????

Denk niet dat er iemand langs komt morgen....


Misschien een ouder persoon die denkt dat de knop van gelijk oversteken staat voor, "ik kom morgen langs, jij geeft mij het product en ik jou het geld". :+

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:55

Als je op de knop drukt komt er ook gelijk een bericht "Kan je me een betaalverzoek sturen inclusief Gelijk Oversteken?" bij. Wellicht dat het dat is geweest? Anders is het wel een raar verhaal...

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 07:40

Ik druk in de app weleens perongeluk opde betaalverzoek knop!
Misschen had hij ook perongeluk op die knop gedrukt.... en het zelf niet door gehad..

Suzanne F.

Berichten: 49462
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 08:28

Kan inderdaad een oudere meneer zijn.

Ik had een bod van 150 euro op iets met een vraagprijs van 750 euro. Oké... nee dus.

Tallie1979
Berichten: 22782
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:45

Ik heb weer 2 goede ervaringen gehad. Afgelopen donderdag een tekenbord inclusief tas opgehaald voor een tientje. Ziet er uit als nieuw. Kosten in de winkel toch al gauw 70/80 euro met tas.

En gisteren 38 artist pens opgehaald voor 20 euro. Kosten normaal toch makkelijk een 100 euro.

Dus 2 positieve ervaringen uit kunnen delen, afspraken maken ging heel erg makkelijk.

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:34

Ik heb nu iemand die sinds woensdag niet meer reageerde. Die stuurt vandaag een berichtje "sorry ik was een weekendje weg". Ben ik nou gek dat ik het raar vindt dat je 5,5 dag niet reageert en dat "een weekendje weg" noemt?

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:38

Goh, hangt ervan af. Misschien was het op het laatste moment toch nog heel erg druk. Hondenoppas die afgezegd heeft, koffers die nog niet gepakt waren, baas die ineens toch een enorme bak werk op je bureau legt want "vrijdag ben je er niet en dit moet deze week toch echt nog af". Als vanaf nu het contact wel gewoon goed verloopt, zou ik niet malen om die 5,5 dagen.

Vjestagirl

Berichten: 26666
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:43

Oh, ik ga er ook niet voor mailen. Maar ik vind het wel vreemd dat ze zo lang niets van zich laat horen.

Xanthippe

Berichten: 1724
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:52

Net mijn maxi cosi + basis online gezet, ben eens benieuwd wat dat gaat geven.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:17

theadora99 schreef:
theadora99 schreef:
Iemand bood 300 ergens op. Ik gaf aan graag 400 te willen hebben.

Update: hij stuurt een foto van een kleine (uiterlijke) beschadiging, met hierbij een aantal huilende emojis en nogmaals de tekst 300. :')

Ik bluf normaal terug. Stuur een berichtje met "sorry, er is al 360 geboden". In de hoop ergens het verschil te kunnen delen.