Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12095
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:14

Gini schreef:
Ja, kijk, prijsvermindering tot zelfs gratis weggeven of ervoor openstaan om de koop te annuleren, dat zijn dan acties die ik als koper zou waarderen van de verkoper. Maar het gewoon melden en verder niets voorstellen qua tegemoetkoming, dat is het punt waar ik over "val".


Dit :j

Flying_Angel

Berichten: 15720
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:11

Inderdaad niet netjes.

Hier ben ik nog steeds aan het wachten. Meneer zou zaterdag komen, niet gelukt. Zondag zou iemand het halen. Niet gelukt. Dinsdagavond ben ik er, niet gelukt. :evaw:

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 21:26

Ik heb nu eentje die op een nieuwe kast (VP €150,-) een bod deed van €75,-. Ik had bieden vanaf niet ingesteld. Gestuurd dat de kast niet voor minder dan €100,- weg ging. Ik kreeg een heel epistel terug over de uitleg van zijn bod en waarom de kast niet meer waard is, maar mijn antwoord bleef hetzelfde. Kreeg nog een epistel, had ik geen zin in, dus gewoon z'n bod verwijderd. Een paar dagen later een nieuw bod, van €70,-. Bod verwijderd. Krijg nu een nieuw bod van €65,-. Bod verwijderd en bieden vanaf toch maar ingesteld :')

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 09:22

Ik had er eergisteren eentje die vroeg "heeft u er ook foto's van?" als reactie op een advertentie waar 8 duidelijke foto's in staan van allerlei hoeken. Ik had zoiets van :o? en heb nog maar wat extra foto's gemaakt. Deze zijn vrijwel meteen gelezen en vervolgens reageert ze niet meer.

Krijg ik vandaag: Ja super bedankt, maar ik zie nu waar uw woonplaats ligt en dat is 157 km bij mij vandaan, sorry.

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:14

Pearlx schreef:
Ik had er eergisteren eentje die vroeg "heeft u er ook foto's van?" als reactie op een advertentie waar 8 duidelijke foto's in staan van allerlei hoeken. Ik had zoiets van :o? en heb nog maar wat extra foto's gemaakt. Deze zijn vrijwel meteen gelezen en vervolgens reageert ze niet meer.

Krijg ik vandaag: Ja super bedankt, maar ik zie nu waar uw woonplaats ligt en dat is 157 km bij mij vandaan, sorry.


Daar word je moe van he, haha. Pff

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:38

Sorry dat ik hier zo binnenval, maar ik heb wat zadeldekjes die ik wil verkopen.
Er zijn mensen uit Nederland die interesse hebben (en ik ben van België).
Wat is de beste/goedkoopste manier qua verzenden? PostNl was het al snel +10 euro naar Nederland, dat is een beetje gek..

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:52

Homerr misschien? dat is wel naar een Homerr punt, maar is volgens mij wel dé goedkoopste manier om iets te verzenden. Niet de snelste, maar dat vind ik persoonlijk helemaal niet erg

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:53

Mondial Relay? Dat wordt vaak gebruikt bij Vinted. Ik heb er geen goede ervaring mee (+/- 4 weken moeten wachten op een pakket uit BE welke vervolgens doodleuk terug gestuurd werd naar de afzender). Anders UPS of DHL? Denk dat je wel met €10 rekening moet houden minimaal, binnen Nederland is verzending al zo’n €7..

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:57

Dpd gebruik ik !
Via online regelen, is goedkoper

Flying_Angel

Berichten: 15720
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:06

Homerrr idd, werkt goed. Hier wel alleen maar goede ervaring met mondial relay!

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:20

Pff wij hebben een 4 jaar oude miele inbouwvaatwasser te koop staan. Ding ziet eruit alsof hij nieuw is.
Vanmorgen vraag of hij nog beschikbaar is. Om vervolgens 20 euro te bieden. Wij hebben aangegeven dat hij hem voor 50 euro mag komen halen. Maar dat was volgens hem echt véél te veel. Nou dan dus niet :wave:

Vriend wil het ding graag kwijt, dus die had wel bijna geaccepteerd. Maar het lijkt mij dat hij toch wel veel meer kan opbrengen. Vind persoonlijk 50 al goedkoop. Als het nou een b merk of 10 jaar oude vaatwasser was...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:31

Farjen schreef:
Sorry dat ik hier zo binnenval, maar ik heb wat zadeldekjes die ik wil verkopen.
Er zijn mensen uit Nederland die interesse hebben (en ik ben van België).
Wat is de beste/goedkoopste manier qua verzenden? PostNl was het al snel +10 euro naar Nederland, dat is een beetje gek..



Verkopen via Vinted, die heeft hun eigen verzend dienst.

Morganlefay

Berichten: 8701
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 22:21

Farjen schreef:
Sorry dat ik hier zo binnenval, maar ik heb wat zadeldekjes die ik wil verkopen.
Er zijn mensen uit Nederland die interesse hebben (en ik ben van België).
Wat is de beste/goedkoopste manier qua verzenden? PostNl was het al snel +10 euro naar Nederland, dat is een beetje gek..

Je kan ook met Mondial relay verzenden. Werken met Nederlandse service adressen.
Heb goede ervaringen, maar heb wel wat geduld.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 00:41

Wat is een redelijke prijs voor een iphone 12 geseald in doos met bon en nieuwe accessoires? Heb het idee dat ik het toestel voor een te lage prijs op Marktplaats heb gezet, gezien de reacties :')

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 08:22

Bumba01 schreef:
Wat is een redelijke prijs voor een iphone 12 geseald in doos met bon en nieuwe accessoires? Heb het idee dat ik het toestel voor een te lage prijs op Marktplaats heb gezet, gezien de reacties :')


Bijna de nieuwprijs op een paar tientjes na?

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:04

Jeeej ik heb mijn eerste 1 ster beoordeling.
Ik had geboden op een paar motorlaarzen, verkoper ging akkoord maar bleek niet te willen verzenden.
Heb er netjes vanaf gezien en krijg alsnog 1 ster.
Marktplaats doet er niets aan, echt belachelijk.

_Lorette_

Berichten: 12095
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:05

Dat beoordelingssysteem is waardeloos. Al is het maar omdat je er niet op kunt reageren om één en ander toe te lichten.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:12

Ik wordt niet zo vaak beoordeeld. Misschien komt dat omdat als ik iets verkocht heb, ik het nog een tijd op gereserveerd laat staan en dan een keer per maand ofzo meerdere advertenties in 1 keer verwijder. Alleen als mensen met een betaalverzoek betalen, krijg ik een melding om te beoordelen.

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:27

Ik beoordeel zelf alleen personen van wie ik ook daadwerkelijk iets van koop of aan verkoop.
Heb een adres gekregen om een schriftelijke klacht over marktplaats in te dienen en zit hier eerlijk gezegd serieus aan te denken.

Eigenlijk moet marktplaats gewoon een aanvulling vragen als iemand een koper of verkoper slecht wilt beoordelen en daarop oordelen of dit inderdaad terecht is.
Het gaat mij niet om die ene slechte beoordeling maar om het systeem.

Edit:

Contact gehad met de verkoper. Het is dus inderdaad misgegaan :')

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:01

Ik had gereageerd op een advertentie vanochtend. Nu kreeg ik een bericht terug en dacht.. oh ik reageer zo even ben even druk. Toen stuurde ze, heb je nog interesse want heb meerdere. Bij mij werkt dat wel, haha ben het meteen gaan halen. :)

_Mir
Berichten: 1359
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 14:02

Lieszje schreef:
Jeeej ik heb mijn eerste 1 ster beoordeling.
Ik had geboden op een paar motorlaarzen, verkoper ging akkoord maar bleek niet te willen verzenden.
Heb er netjes vanaf gezien en krijg alsnog 1 ster.
Marktplaats doet er niets aan, echt belachelijk.


Wat Lorette zegt, dat systeem is echt waardeloos.

Mensen 'die hun zin' niet krijgen gaan met 1 ster beoordelen, dat is zo flauw.

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:43

Idd dat systeem is bizar. Ik heb ooit 1 ster gehad omdat ik een auto niet wilde ruilen tegen een oude brommer...

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:21

Is ook wel heel stom dat je dat niet wilde _-:(


Ohh wat dom weer dat dit kan.
Ja dat systeem klopt echt niet.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:10

dakplaat schreef:
Ik heb nu eentje die op een nieuwe kast (VP €150,-) een bod deed van €75,-. Ik had bieden vanaf niet ingesteld. Gestuurd dat de kast niet voor minder dan €100,- weg ging. Ik kreeg een heel epistel terug over de uitleg van zijn bod en waarom de kast niet meer waard is, maar mijn antwoord bleef hetzelfde. Kreeg nog een epistel, had ik geen zin in, dus gewoon z'n bod verwijderd. Een paar dagen later een nieuw bod, van €70,-. Bod verwijderd. Krijg nu een nieuw bod van €65,-. Bod verwijderd en bieden vanaf toch maar ingesteld :')


En nu via een bericht een bod van €50,- :D

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:11

En nu dus ook geblokkeerd?