Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:06

Ik zou er een berichtje met een tikkie achteraan sturen. :=

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 14:36

upendo schreef:
Ik zou er een berichtje met een tikkie achteraan sturen. :=


Mee eens en als ze hier niet op reageert had ik haar nog wel publiekelijk op die Facebook pagina ter orde geroepen

Ik kan me ook zo indenken dat je niet de enige bent bij wie dit is gebeurt

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-21 16:53

Jemig wat een aso trut,die was ik achterna gegaan }:)

Tig pakketjes verstuurd en bij 1 persoon is het mis gegaan.
Ze stuurde bericht dat ze het nog niet had ontvangen en ik heb contact met DHL opgenomen.

Gelukkig had ik tig foto's van het pakket en inhoud gemaakt.

DHL gaat het uitzoeken, ondertussen had ik de koper dmv screenshots al laten weten dat ik met DHL in gesprek was en de koper reageerde heel begripvol :)


Kom ik vanmiddag thuis van het werk,wat ligt in de pakket kist..... Dat vermiste pakket! :wow:

Oh ja,ik had mijn postcode en huisnummer erop gezet :+

Gelijk de koper een bericht gestuurd en het contact is zo leuk en vriendelijk dat ik heb een paar proefmonsters parfum, gezichtsmasker,en nog een paar kleine dingetjes erin gedaan met een kaartje.

Morgen gaan we voor poging 2 om het bij haar te krijgen.

Dit deel van het gesprek ga ik jullie niet onthouden, het is te leuk.

Oh ja,ik gaf aan dat ik eerst ff het hooi moest schudden voordat ik met haar pakket verder ging.

Het gaat naar een grote stad toe dus misschien is het wel een echte stadsmeid die niks met dieren heeft maar ik geniet gewoon zo ontzettend veel van dit soort berichten <3

Afbeelding

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:50

Ik had iemand waarmee het gesprek vrij moeizaam ging (langzaam reageren, wel dingen meteen lezen, maar niet terug reageren, als ik een vraag stelde gewoon niet antwoorden en zelf een vraag stellen of verder praten). Had wel duidelijk interesse. Uiteindelijk afgesproken dat haar zoon het morgen op kwam halen. Ze vraagt het adres, dat geef ik en en vraag vervolgens "wanneer kan ik hem verwachten morgen?"

Aan de groene vinkjes te zien wel gelezen, maar weer geen antwoord. Afijn het was al avond, misschien dat ze dan morgen op tijd nog even antwoord zou geven. Wordt ik ineens vanmorgen om 07:00 wakker gebeld door de deurbel, stond die jongen dus al aan de deur :') Had vervolgens ook geen contant bij en vroeg of het via tikkie kon. Ik zeg prima, blijkt hij vervolgens niet te weten hoe tikkie werkt en het lukte allemaal niet want hij had een buitenlands rekening nummer etc. etc. Uiteindelijk wel goed gekomen, maar ik vind het toch wel netjes om eerst een tijd af te spreken voor je zomaar bij iemand aan de deur staat niet?

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:17

Ik had niet eens opengedaan... wat asociaal..

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:35

Precies had ik ook niet gedaan. Dikke doei maak maar een afspraak.

Ladygiroc

Berichten: 5086
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:41

Fijn tijdstip ook :+

Alja

Berichten: 25616
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:44

Idd bij zo n tijdstip denk je toch aan hele andere dingen als er dan aangebeld wordt.

StalNollie

Berichten: 9146
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 16:45

Amber_anne schreef:
upendo schreef:
Ik zou er een berichtje met een tikkie achteraan sturen. :=


Mee eens en als ze hier niet op reageert had ik haar nog wel publiekelijk op die Facebook pagina ter orde geroepen

Ik kan me ook zo indenken dat je niet de enige bent bij wie dit is gebeurt



Vind ik te ver gaan. Ze neemt het geld aan dus had ze het al samen met mevr moeten natellen. Hoe banketstaaf ook je bent er zelf bij geweest

Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:08

Amber_anne schreef:
upendo schreef:
Ik zou er een berichtje met een tikkie achteraan sturen. :=


Mee eens en als ze hier niet op reageert had ik haar nog wel publiekelijk op die Facebook pagina ter orde geroepen

Ik kan me ook zo indenken dat je niet de enige bent bij wie dit is gebeurt



Vind ik te ver gaan. Ze neemt het geld aan dus had ze het al samen met mevr moeten natellen. Hoe banketstaaf ook je bent er zelf bij geweest[/quote]

Je bent er ook zelf bij maar als iemand je bewust te weinig geld geeft (voor de tweede keer) en dan niet antwoordt via een bericht dan zou ik openbaar een bericht op de Facebook pagina zetten. Eerst zonder naam met de vermelding dat als ze niet reageert ik de naam erbij zet

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 21:01

Alja schreef:
Idd bij zo n tijdstip denk je toch aan hele andere dingen als er dan aangebeld wordt.


Ja ik deed dan ook niet open met het idee dat het degene van marktplaats was. Ik dacht dat moet iets belangrijks zijn zo vroeg op de morgen.

sasja0705
Berichten: 2023
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 07:36

Hier dan weer een fijne: had een horloge uit de 50er jaren als sind maanden op mp... bied gisteren iemand de vraagprijs geboden, gegevens uitgewisseld en meteen betaald. Heel fijn contact Dus gaat vandaag op de post

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:47

Is de steelstofzuiger er nog, ja die is er nog. Ik heb er met spoed 1 nodig, nou zo veel spoed is het niet want hij staat hier nog.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 08:58

Beoordeling van 4 sterren met alleen maar positief commentaar. Waarom dan geen 5? 8)7

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:17

Foaly schreef:
Beoordeling van 4 sterren met alleen maar positief commentaar. Waarom dan geen 5? 8)7


Haha, ja die ken ik, sommige mensen geven uit principe geen 5 sterren, want het kan altijd beter

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:06

Ik krijg helemaal geen reacties op mijn marktplaats :(
Laatst wel 1 met een onzin bod waar vervolgens iemand anders met €1 boven ging zitten, word er echt kriegel van.
Advertenties zijn naar mijn mening duidelijk, welke staat etc etc, heb het nu op bieden staan omdat met een vraagprijs erbij niet gereageerd werd maar met bieden dus ook niet.
Ik weet het niet meer hoor, misschien eventueel iemand die met mij mee wil kijken wat ik fout doe?

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:10

Ik heb ook weer iets meegemaakt.

Gisteren kwam een jongen een aantal spullen ophalen, de moeder had met mij contact opgenomen en het gesprek verliep heel fijn en vlot. Echter haal ik vandaag de advertentie eraf en kan ik haar beoordelen. Omdat het zo makkelijk en snel verliep gaf ik haar 5 sterren. Toen kreeg ik de beoordeling terug, 4 sterren met geen enkele negatieve opmerking erbij. Toen keek ze bij haar recensies en zag ze mijn 5 sterren staan. Meteen kreeg ik een bericht: "ik had 5 sterren aangeduid maar toch ging het niet goed, vond het maar vreemd maar goed) nu wil ze mij opnieuw beoordelen en deze keer wel 5 sterren te geven op een adverentie die ze ook hadden overgenomen. Wat zouden jullie nu voor sterren geven? Ik bedoel 4 sterren is niet slecht, maar vind het evengoed een beetje unfair.. ik wil eigenlijk deze keer geen 5 sterren meer geven :+

_Lorette_

Berichten: 12097
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:13

Ik zie het wel vaker staan, ook bij bijvoorbeeld TripAdvisor. Een zeer positief bericht, maar met 1 ster. Dan snap ik meteen dat er iets fout is aangeklikt. 4 sterren vind ik niet iets waar je een probleem van kunt maken. Het is namelijk nog steeds goed en sommige kopers vinden (zoals eerder is genoemd) soms dat er altijd ruimte moet blijven voor verbetering. Ik zou daarom bij een fijne verkoop gewoon weer 5 sterren geven aan de koper.

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:17

Ik was best teleurgesteld althans toen ik de 4 sterren terug kreeg hoor :+ het zal vast nog steeds goed zijn, maar de zoon was er zo ontzettend blij mee dat hij wel 5x heeft gezegd heel erg bedankt en de spullen zien er prachtig en mooi uit. (Hij ging voor het eerst alleen wonen) dus ik had eigenlijk wel 5 sterren verwacht maargoed.
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 18-06-21 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:20

Frustrerend maar ik zou het laten gaan.

Zeker als je meer 5* hebt , krijg je toch een gemiddelde van 5*. En veel mensen kijken wel door de 4* heen.

Het is en blijft gewoon een k*t beoordelingssysteem :+

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:49

Goh, het beoordelingssysteem is misschien niet waterdicht, maar een klein beetje relativeren mag af en toe ook wel.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:03

Ik heb ook een paar 4 sterren beoordelingen. Niks om je druk over te maken hoor. Ik zou het bijna verdacht vinden om alleen 5 sterren beoordelingen te zien bij iemand. :))

beert
Berichten: 2433
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:32

Gini schreef:
Goh, het beoordelingssysteem is misschien niet waterdicht, maar een klein beetje relativeren mag af en toe ook wel.

Dit inderdaad. Vier sterren is prima, sommige mensen beoordelen nu eenmaal zo. Gewoon 5 sterren geven als jij tevreden bent, want daar gaat het om.

xPareltje

Berichten: 942
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:45

Ik kan mijn bericht niet meer aanpassen maar zie dat ik 4 sterren heb geschreven maar het moesten er 3 zijn, beetje snel geschreven op het werk. :=

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 00:24

Als je op "niet verkocht" klikt kan iemand je niet beoordelen, dit weten de mensen die niet altijd fijn handelen ook echt wel...