Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:58

Ineke2 schreef:
Dat ik een pakket wilde versturen, maar het scannen van de code niet lukte bij het afgiftepunt. Storing...

De ontvanger maar verteld dat ik het morgen opstuur. Echt stom zo maar ik kan er helaas niks aan doen -O-

Konden ze ook de verzendlabel niet gewoon printen?
Ik heb hier wel eens de verzendlabel gemaild naar het afgiftepunt (omdat het scannen niet lukte) en zij hebben hem toen gewoon geprint.

Merlen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 24-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:17

Hoe doen jullie dat als je een pony (shetlander) verkoopt?Morgen komen de eerste mensen hem bezichtigen.Deze hebben zondag een afspraak gemaakt.
Maar ondertussen hebben er nog 4 andere geïnteresseerden gereageerd met de vraag of hij nog beschikbaar is.
Ik vertel hen dan dat hij er nog is en dat er zaterdag mensen komen kijken.Maar doordat ik dit meld,hoor je daarna niets meer van deze andere potentiële kopers.
Langs de ene kant wil ik de gemaakte afspraak nakomen maar langs de andere kant verlies ik op deze manier potentiële kopers.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:31

Nee, afspraken moet je nakomen vind ik. Zeker als er zo kort dag een afspraak gemaakt is, moet je de mensen van morgen wel de eerste kans geven. Maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je met de andere mensen geen afspraken mag maken. Als die al meteen afhaken na jouw berichtje, kun je je natuurlijk ook vragen stellen bij de oprechte interesse in jouw pony. Ik denk dat jouw Shetje wel een plekje verdient bij mensen die toch wel een beetje enthousiast van hem worden, niet? :)

Merlen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:40

Gini
Uiteraard wil ik afspraken nakomen.
Maar het lijkt alsof men nu denkt dat hij al verkocht is.

Gini
Berichten: 17956
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:44

Als dat het geval is, moet je duidelijker communiceren.
'Ja, hij is er nog. Er staat wel al een afspraak voor bezichtiging morgen, wil je dat ik je op de hoogte houd of maak je liever meteen een afspraak voor zondag/maandag (een dag wanneer jij kan).'

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:44

Bericht iets uitbreiden. Mocht de koop niet rondkomen laat ik het u weten of als de advertentie er na zaterdag nog staat is hij nog te koop

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:45

Voor een pony zou ik graag het beste huisje kiezen en niet zo maar eerst komt eerst maalt. Dus ik zou met iedereen afspraken maken dit weekend en dan eind van het weekend kiezen.

Met mensen die pas later kunnen zou ik ook een afspraak maken, maar wel zeggen dat indien iemand eerder komt en hem wil hebben je hem dan niet voor hen vasthoudt.

Merexa

Berichten: 1166
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:50

Als er geen haast achter zit en er nu al 4 mensen willen komen kijken raak je hem vast wel kwijt :D Ik zou gewoon afwachten dan tot de mensen die Zaterdag komen zijn geweest en zou ook iets in de trant reageren van Gini. Het is wel goed te melden dat er ook al mensen komen kijken in plaats van een afspraak op bijvoorbeeld Zondag te maken om hen vervolgens teleur te moeten stellen wanneer het Zaterdag wel door zou gaan als je daar ook een goed gevoel bij hebt. Zo nodig vraag je nog wel wat ze kunnen bieden voor je pony mochten ze hem willen kopen.

Merlen

Berichten: 1605
Geregistreerd: 24-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:07

Ik heb alle geïnteresseerden nog een berichtje achterna gestuurd met de vraag of ze op de hoogte gehouden willen worden na de eerste afspraak morgen.
Ik nam aan dat het duidelijk was voor iedereen dat bezichtiging niet betekent verkocht.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 00:42

cobiie schreef:
Ineke2 schreef:
Dat ik een pakket wilde versturen, maar het scannen van de code niet lukte bij het afgiftepunt. Storing...

De ontvanger maar verteld dat ik het morgen opstuur. Echt stom zo maar ik kan er helaas niks aan doen -O-

Konden ze ook de verzendlabel niet gewoon printen?
Ik heb hier wel eens de verzendlabel gemaild naar het afgiftepunt (omdat het scannen niet lukte) en zij hebben hem toen gewoon geprint.

Nee want er was daar geen printer.
Ik heb ook geen printer thuis vandaar via qr code af willen geven.
Gaat altijd zonder problemen tot vandaag. Apparaten en storingen... :+

Tallie1979
Berichten: 22768
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:15

Ik had ook weer een mooie. :')

Heb iets te koop staan voor 45 incl verzenden. Vaste prijs.

Was 65 ex verzenden toen ik het kocht.

Is nog in nieuwstaat, 2x gebruikt.
Krijg ik een bod van 30 inclusief :')

Dus ik zeg: Je schrijft 45 verkeerd.

Nou is ze boos :')

Mer1980

Berichten: 18890
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 09:18

Ik vind het wel grappig :D

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:27

Haha, ik heb in elk geval wel even gelachen :D

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:26

_Penotti schreef:
Haha, heb je dat ook terug geantwoord? :+
Maar je hebt wel gelijk, niet jou zorg dat ze ver weg iets graag wil.


Haha ja.. ik heb er geen reactie op gehad :')

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:35

Ineke2 schreef:
Dat ik een pakket wilde versturen, maar het scannen van de code niet lukte bij het afgiftepunt. Storing...

De ontvanger maar verteld dat ik het morgen opstuur. Echt stom zo maar ik kan er helaas niks aan doen -O-

Het is vanmorgen wel gelukt gelukkig :)

cobiie

Berichten: 7314
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:43

Ineke2 schreef:
Ineke2 schreef:
Dat ik een pakket wilde versturen, maar het scannen van de code niet lukte bij het afgiftepunt. Storing...

De ontvanger maar verteld dat ik het morgen opstuur. Echt stom zo maar ik kan er helaas niks aan doen -O-

Het is vanmorgen wel gelukt gelukkig :)

Top

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:26

Ik had een pakketje verstuurd via DHL, had een jasje verkocht op Vinted. In eerste instantie leek het pakket kwijt te zijn oid maar het schijnt nu toch bij het juiste pakketpunt te liggen. Hopelijk is het ook nog in nette staat aangekomen.. :=

Laurora

Berichten: 2652
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:16

Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar een marktplaatsverkoper met de vraag wat hij voor zijn product wou hebben, en dat ik het product zsm op kon halen op een moment dat hem goed uitkwam.
geen antwoord gekregen. Product staat er nog ongewijzigd op en er zijn geen verdere biedingen gekomen (voor zover ik kan zien natuurlijk)
Wat nu? Er van uit gaan dat verkoper het druk heeft en afwachten? Of er nog een mailtje achteraan dat ik echt serieuze interesse heb?
ik wil niet pusherig ofzo overkomen.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:18

Laurora schreef:
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar een marktplaatsverkoper met de vraag wat hij voor zijn product wou hebben, en dat ik het product zsm op kon halen op een moment dat hem goed uitkwam.
geen antwoord gekregen. Product staat er nog ongewijzigd op en er zijn geen verdere biedingen gekomen (voor zover ik kan zien natuurlijk)
Wat nu? Er van uit gaan dat verkoper het druk heeft en afwachten? Of er nog een mailtje achteraan dat ik echt serieuze interesse heb?
ik wil niet pusherig ofzo overkomen.


Ik zou misschien iets zeggen als: Hoi! Ik wil even laten weten dat ik nog steeds erg geïnteresseerd ben. En het graag wil ophalen wanneer het u uitkomt.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:16

Heb wat nieuwe producten op mp staan en iemand doet een bod waar ik akkoord mee ga,dus ik stuur een berichtje van bedankt en ik ga akkoord met je bod,wil je het ophalen of verzenden?

Krijg ik een vraag terug... Of het product nog nieuw was?

Ik antwoord,ja dat is het, het is nog geseald en afgesloten.

Dat is mooi krijg ik als antwoord terug.




Okay....en nu?
denk ik dan dus nu maar de vraag gestuurd of ze het nog wil hebben.




De volgende advertentie schijn ik in het Chinees te hebben opgesteld...

2 verschillende Rituals producten staat in de titel,in de omschrijving staat beschreven wat het is en dan krijg je een vraag wat de prijs is.

10,- exclusief verzendkosten is mijn antwoord.

Krijg ik terug 10,- inclusief verzendkosten.

Euhm nee, echt niet.

Komt dan de grote vraag : wat voor producten zijn het?

8)7


Serieus?!!
Het staat in de titel, het staat in de tekst! }:0

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:26

Net een bureaustoel op gehaald in ruil voor een reep chocolade, Blijkt het een bijna nieuwe HAG :))
Die HAG stoelen zijn minimaal 560€ :oo Stoel is zo goed als nieuw en zit echt heerlijk.
Voel me bijna schuldig dat ik er alleen een reep milka en benzine kosten voor heb betaald.

belle_boef

Berichten: 10751
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:09

angrywolf schreef:
Net een bureaustoel op gehaald in ruil voor een reep chocolade, Blijkt het een bijna nieuwe HAG :))
Die HAG stoelen zijn minimaal 560€ :oo Stoel is zo goed als nieuw en zit echt heerlijk.
Voel me bijna schuldig dat ik er alleen een reep milka en benzine kosten voor heb betaald.



Why? Als de verkoper dat toch wenst is het prima.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:13

Fijne mazzel, geniet van je goedkope stoel :)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:25

Het was in ieder geval een goede merk chocolade! :D

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:34

Wow mooi koopje hoor. Ik had voor 10 euro net voor de Corona een hele fijne verstelbare bureaustoel gekocht. Zo blij mee geweest met al dat thuiswerken, helemaal als ik verhalen hoorde over mensen die het met een houten keukenstoel moesten doen.