Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:24

Ik had een reactie van een vrouw met een hondje, of hij 3 dagen kon komen door de weeks voor de dagopvang. Dus een paar keer heen en weer gestuurd. Toen stuurde ik terug of ze al weet elke dagen dat het zijn, in ieder geval aan komende donderdag. Ik zeg dat is prima, vanaf hoe laat kom je hem brengen want dan zorg ik dat ik thuis ben? Ik moet namelijk al vroeg bij de KNO zijn, maar ik heb niks meer gehoord. Zou me niks verbazen als ze morgen opeens weer wat stuurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:13

Ik heb er ook weer 1 hoor.
Had een kledingpakket te koop waar zowel gebruikte kleding als nieuwe kleding in zat, iemand die wou het op komen halen voor een acceptabel bod (had er liever iets meer voor gewild maar ze klonk zo enthousiast dat ik dacht oké prima).
Kreeg de vraag of alles heel was, ja of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.
In de advertentie ook vermeld dat het verschillende maten zijn maar allen wel als 42 valt.
Opgehaald, krijg ik later bericht dat er een stuk of 8 dingen kapot waren en dat er andere maten dan 42 bij zat.
Dus gevraagd of ze foto’s wou sturen van de kapotte items, krijg ik 3 foto’s, 1 inderdaad met kleine gaatjes in een shirt, 1 waar ik niks op zag en 1 van een nieuw jurkje met in ene dikke krassen er op (alsof er met een mesje in gesneden was).
Aangegeven dat ik zeker wist dat dat jurkje echt niet zo meegegeven was aangezien ik dat nagekeken heb, dat shirt over het hoofd gezien en een verklaring wat er was met die van foto 2.
Bleek een vlek in te zitten (gok met de was er wel uit te krijgen), en dat ik haar wil compenseren voor die 2 items.
Krijg ik toch terug dat ze vind dat ze genept is, en alle kleding past niet en dat jurkje haalde ze echt zo uit de tas etc.
Ik heb haar van te voren aangegeven dat ze de kleding mocht bekijken, en aan de deur nogmaals aangegeven dat dat geen probleem was, wou ze niet, en nu dit.
Ik krijg een beetje het idee dat ik degene ben die genept word hier.
Op de vraag of ze haar rekeningnummer wil doorgeven zodat ik haar kan compenseren voor de 2 items wat ik over het hoofd heb gezien krijg ik geen reactie…

Vind het heel vervelend dat de kleding haar blijkbaar niet past maar valt allemaal echt als 42, en voor mij te groot geworden.
Wat zouden jullie hiermee doen?

DubbelFun

Berichten: 88793
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:26

Als zij niet reageert op je vraag én ze had het vóór aankoop kunnen kontroleren is het haar probleem.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:30

Romy1234 schreef:
Ik heb er ook weer 1 hoor.
Had een kledingpakket te koop waar zowel gebruikte kleding als nieuwe kleding in zat, iemand die wou het op komen halen voor een acceptabel bod (had er liever iets meer voor gewild maar ze klonk zo enthousiast dat ik dacht oké prima).
Kreeg de vraag of alles heel was, ja of ik moet iets over het hoofd gezien hebben.
In de advertentie ook vermeld dat het verschillende maten zijn maar allen wel als 42 valt.
Opgehaald, krijg ik later bericht dat er een stuk of 8 dingen kapot waren en dat er andere maten dan 42 bij zat.
Dus gevraagd of ze foto’s wou sturen van de kapotte items, krijg ik 3 foto’s, 1 inderdaad met kleine gaatjes in een shirt, 1 waar ik niks op zag en 1 van een nieuw jurkje met in ene dikke krassen er op (alsof er met een mesje in gesneden was).
Aangegeven dat ik zeker wist dat dat jurkje echt niet zo meegegeven was aangezien ik dat nagekeken heb, dat shirt over het hoofd gezien en een verklaring wat er was met die van foto 2.
Bleek een vlek in te zitten (gok met de was er wel uit te krijgen), en dat ik haar wil compenseren voor die 2 items.
Krijg ik toch terug dat ze vind dat ze genept is, en alle kleding past niet en dat jurkje haalde ze echt zo uit de tas etc.
Ik heb haar van te voren aangegeven dat ze de kleding mocht bekijken, en aan de deur nogmaals aangegeven dat dat geen probleem was, wou ze niet, en nu dit.
Ik krijg een beetje het idee dat ik degene ben die genept word hier.
Op de vraag of ze haar rekeningnummer wil doorgeven zodat ik haar kan compenseren voor de 2 items wat ik over het hoofd heb gezien krijg ik geen reactie…

Vind het heel vervelend dat de kleding haar blijkbaar niet past maar valt allemaal echt als 42, en voor mij te groot geworden.
Wat zouden jullie hiermee doen?


Je hebt dus 2 keer aangegeven, dat zij de kleding eerst mocht bekijken alvorens mee te nemen.

En je hebt vermeld, dat alles 42 valt maar niet overal in staat.

Dan lijkt het mij simpel:
Haar probleem.
Heb je de conversatie vooraf nog ?
Dan deze even screenen, vooral de berichten qua maat en vooraf bekijken.
Dat zou ik haar dan nog eens sturen.

Zij kan jouw de rekeningnummer geven ( wat ik heel erg schappelijk vind van jouw) voor die 2 items of zij heeft gewoon pech.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:43

Hier ook weer de vraag of een advertentie nog beschikbaar was, waarop ik reageer dat ik het inderdaad nog heb. Stilte.
Na een dag of 3 ga ik dan eens op haar profiel kijken (was via FB), staat dat ze van de andere kant van het land is.
Dat wordt dus helemaal niets.

Ik vind het ook best vreemd dat zij hier dan op reageert, want publiceer toch in groepen die hier in de buurt liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:45

Bedankt, zit ik met mijn gevoel toch goed.
Ik heb de gehele conversatie gewoon nog staan inderdaad, maar goed als zij niet reageert dan houd het op.
In eerdere bericht kwam het er op neer dat ze eigenlijk wel dr geld terug wou, maar dat ga ik dus niet doen, behalve voor de 2 beschadigde dingen.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:47

Romy1234 schreef:
Bedankt, zit ik met mijn gevoel toch goed.
Ik heb de gehele conversatie gewoon nog staan inderdaad, maar goed als zij niet reageert dan houd het op.
In eerdere bericht kwam het er op neer dat ze eigenlijk wel dr geld terug wou, maar dat ga ik dus niet doen, behalve voor de 2 beschadigde dingen.


Ik denk dat je meer dan schappelijk bent geweest. Dat zij niet heeft willen controleren is natuurlijk haar probleem, niet het jouwe.

Vjestagirl

Berichten: 26663
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:54

Ik heb nu een rare via vinted. Ik had van meerdere verkopers shirts gekocht. Van 4 van de 5 kreeg ik binnen 2 dagen verzend bevestiging, de 5de bleef stil. En bleef stil. En bleef stil.

Na een week een berichtje gestuurd wanneer ik kon verwachten dat het verzonden werd. Daarop kreeg ik vrij snel antwoord dat ze geen notificatie had gehad dat ze een verkoop had, maar dat ze dezelfde dag nog zou verzenden. En erg gebeurde niets, en gebeurde niets en gebeurd niets. Na nog 5 dagen heb ik de koop geannuleerd, met als reden "verkoper reageert niet". Nu is vinted dus aan het wachten tot de verkoper daarop reageert, voordat ik m'n geld terug krijg 8)7 8)7

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:11

Romy1234 schreef:
Bedankt, zit ik met mijn gevoel toch goed.
Ik heb de gehele conversatie gewoon nog staan inderdaad, maar goed als zij niet reageert dan houd het op.
In eerdere bericht kwam het er op neer dat ze eigenlijk wel dr geld terug wou, maar dat ga ik dus niet doen, behalve voor de 2 beschadigde dingen.


En zelfs dat zou ik niet doen hoor. Ze kreeg de kans het te bekijken . Niet gedaan dus pech voor haar.

_Nadia_

Berichten: 2656
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:20

Vjestagirl schreef:
Ik heb nu een rare via vinted. Ik had van meerdere verkopers shirts gekocht. Van 4 van de 5 kreeg ik binnen 2 dagen verzend bevestiging, de 5de bleef stil. En bleef stil. En bleef stil.

Na een week een berichtje gestuurd wanneer ik kon verwachten dat het verzonden werd. Daarop kreeg ik vrij snel antwoord dat ze geen notificatie had gehad dat ze een verkoop had, maar dat ze dezelfde dag nog zou verzenden. En erg gebeurde niets, en gebeurde niets en gebeurd niets. Na nog 5 dagen heb ik de koop geannuleerd, met als reden "verkoper reageert niet". Nu is vinted dus aan het wachten tot de verkoper daarop reageert, voordat ik m'n geld terug krijg 8)7 8)7


Nooit zelf annuleren op vinted, altijd wachten tot Vinted het automatisch annuleert, dan heb je en sneller je geld terug en de verkoper krijgt een automatische negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:18

anca schreef:
Romy1234 schreef:
Bedankt, zit ik met mijn gevoel toch goed.
Ik heb de gehele conversatie gewoon nog staan inderdaad, maar goed als zij niet reageert dan houd het op.
In eerdere bericht kwam het er op neer dat ze eigenlijk wel dr geld terug wou, maar dat ga ik dus niet doen, behalve voor de 2 beschadigde dingen.


En zelfs dat zou ik niet doen hoor. Ze kreeg de kans het te bekijken . Niet gedaan dus pech voor haar.

Dat shirt met die gaatjes er in heb ik gewoon echt over het hoofd gezien, net als die met die vlek. Zij heeft van te voren gevraagd of alles heel was, waarop ik ja zei dus dan vind ik het op zijn minst wel terecht haar daar in tegemoet te komen.
Al kreeg ik maar 3 foto’s van kledingstukken waar mee wat is terwijl zij aan gaf een stuk of 8…

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:28

Misschien ben ik wel erg achterdochtig, maar ik krijg het idee dat ze de items die ze naar je gestuurd heeft eigenlijk niet wilde en de rest gratis wil.
Kan ze niet zelf die vlekken en gaatjes gemaakt hebben?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:43

Die gaatjes is van een shirt wat kan kloppen, beetje motten gaatjes, die vlek (heb even mijn eigen foto’s nagekeken) zat er idd ook op.
Die jurk was een leatherlook, moet net je smaak zijn idd maar zeker weten dat die nog netjes was

pjer
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:25

Xanthippe schreef:
...(was via FB), staat dat ze van de andere kant van het land is.
Dat wordt dus helemaal niets.

Ik vind het ook best vreemd dat zij hier dan op reageert, want publiceer toch in groepen die hier in de buurt liggen.


Via FB marktplaats is dat niet echt raar hoor: ik heb mijn 'view' op almere en 5km staan en zie vrijwel alleen maar advertenties uit drenthe, zeeland en limburg. FB zit gewoon altijd te knoeien.

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:01

Romy1234 schreef:
Bedankt, zit ik met mijn gevoel toch goed.
Ik heb de gehele conversatie gewoon nog staan inderdaad, maar goed als zij niet reageert dan houd het op.
In eerdere bericht kwam het er op neer dat ze eigenlijk wel dr geld terug wou, maar dat ga ik dus niet doen, behalve voor de 2 beschadigde dingen.


Ik had er ooit ook zo een... dame kocht van mij 2 matrashoesjes. Die waren nieuw, nooit gebruikt en had ze voor een 5e van de np op marktplaats.
Eerst vond ze een kleur niet mooi - maar wilde dan doch allebei
Ik heb echt 1000x gecontroleerd en ook foto's van inpakken gemaakt enz.
Komt het aan is er een hoesje beschadigd ( en juist die waar de kleur niet echt beviel), een mini-mini gaatje bij de rits. Valt niet op en met 2 steken te maken.
Zij was zo overtuigend dat ik echt aan mij twijfelde... dus het geld voor deze weer terug gestort.
Begon ze te zeuren dat ze wel de verzendkosten voor 2 betaald had ( doosje) en dat 1 ja via brievenbuspakketje had kunnen verstuurd worden... toen ben ik dan toch ietsje uit mijn slof gegaan.

Achteraf ben ik door toeval erachter gekomen dat dame in kwestie die kennelijk vaker flikte. Items via mp kopen, zelf beschadigen en dan geld terugvragen...

Mijn les hieruit : ik ben niet onfeilbaar maar maak nu nog meer foto's als er iets is laat haal ik het op of laat terugsturen en dan ( uiteraard na bewijzen) en dan pas geld terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 12:12

Zetje kinderkleding gekocht. Alles was in perfecte staat alsus de verkoopster. Het was nog best prijzig. Komt het aan. Alles verwassen, vlekken die er niet uit te krijgen zijn en een paar kapotte broekjes erbij. Heb het direct weg gegooid. Kleertjes die nog goed zijn breng ik naar de kringloop en de heel dure kleertjes wil ik nog wel eens voor een klein prijsje verkopen.


Maar ben zelf ook wel eens de fout in gegaan zoals gister. Ik had een tijdje terug via marktplaats een bucas Smartex gekocht. Laten verzenden en zag er netjes uit. Verder nooit naar gekeken want ging er vanuit dat deze nog helemaal goed was, zoals aangegeven in de advertentie. Het paard waarvoor deze zou zijn ging weg dus heb hem zelf aangeboden. Koper komt langs en ziet een paar stiksels los, niet v h dek zelf maar wel in de afwerking, nooit gezien en ik schaamde mij dood. Heb het dek met korting mee gegeven en voortaan ga ik nog alerter zijn.

Deze week ook mijn nieuwe dek verkocht van bucas, 2 weken gedragen. Koper is er blij mee, die heeft voor een mooie prijs een goed dek. Dat geeft voldoening.

Gister met pijn in mijn hart mijn fijne Barefoot Nevada op facebookmarktplaats gezet. Daar staat ook mijn paard op die het zadel op heeft. Krijg ik een reactie dat het een emotieloos bericht is en dat er zonder enig gevoel gepraat wordt over het paard. _O-

En ook iemand die zegt: Ja, ik heb er ook 1 maar die ligt hier weg te rotten.

Gwahir

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: ʕ·ᴥ·ʔ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:13

Heeft iemand anders ook ineens problemen met het plaatsen van foto's in de marktplaats app? Hij herkent bij mij de fotomapjes op mijn telefoon niet meer, heel even zie je het camera icoontje maar dan springt hij direct terug naar de 'plaats een advertentie' pagina :( heeft hier misschien iemand een tip? :)

Tallie1979
Berichten: 22769
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:54

Ik had last dat mijn text niet meer in alinea’s kon worden gedeeld. Het blijkt dat er een app update is, nu werkt het weer :)

Westerntrail

Berichten: 1749
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:03

Hier ook weer een rare op een avertentie van ons.

Bod overeengekomen

Oke danku wel
wanneer kan ik ophalen

Wij kan alle avonden kan vanavond ook wel

Hij, Mag u adres

Wij geven adres,

Hij, Kan ik morgen ophalen

wij, graag na 6 uur

Radiostilte......

Tallie1979
Berichten: 22769
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:30

Vanmorgen een bericht gestuurd naar een verkoper.

Ik bied de vraagprijs (75 euro) kunt u opsturen?

Hij: Akkoord met bod. Nee, kan alleen afhalen.

Nou ja, ok, dan rij ik erheen.

Ik:” Kunt u vanmiddag?”

Hij:”Ja, kan vanmiddag, maar hoor dat mijn vraagprijs te laag is en ik wil dus 125 hebben.”

Hey koekenbakker. Zoek het effe uit! :')

sasja0705
Berichten: 2053
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:13

Tallie1979 schreef:
Vanmorgen een bericht gestuurd naar een verkoper.

Ik bied de vraagprijs (75 euro) kunt u opsturen?

Hij: Akkoord met bod. Nee, kan alleen afhalen.

Nou ja, ok, dan rij ik erheen.

Ik:” Kunt u vanmiddag?”

Hij:”Ja, kan vanmiddag, maar hoor dat mijn vraagprijs te laag is en ik wil dus 125 hebben.”

Hey koekenbakker. Zoek het effe uit! :')


Wow, die is echt goed :+

Heb er ook zo een op de Duitse mp ( Ebaykleinanzeigen)
Leuke oude naaimachine, of ze werkt niet zeker ... maar en vp van 200.
Dus ik even n paar vragen gestuurd o.a. of die nu werkt of niet.
1e antwoord : ja, want is een erfstuk van Tante en die heeft tot het laatse moment ermee gewerkt - dus die moet perfect werken...
Ik voelde hem al aankomen Dus ik weer : wanneer is tante dan overleden

Antwoord 2 : 2013

Joh, serieus ? Dus die staat sinds 9 jaar stil

En als extraatje: kijk ik op de vp is die spontaan ff 20 Euro duurder geworden in een half uur conversatie.

Ik heb vriendelij succes gewenst

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:41

Ik had iets verkocht via Mp en zou het opsturen. Bij het controleren toch een ini mini gebrek gevonden. Dit aangegeven en aangeboden om een gedeelte terug te betalen als korting of ze mocht het ook helemaal annuleren. Wou het toch graag hebben en heb ik de verzendkosten betaald. :)

Marcella

Berichten: 36814
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 00:06

Gisteren een hele grote bench gekocht via marktplaats. Goed contact en snel geregeld. Hond ook blij en ik heb mijn bed terug.

Was ook via Facebook met iemand bezig, maar die reageerde op de vraag wat de maten zijn. Kom maar kijken. Gelijk maar afgehaakt als je geen moeite wil doen.

_Mir
Berichten: 1364
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:50

Ik heb me toch een rare verkoper. Hij wil pas een paar uur van te voren zijn adres geven.

Het gaat niet eens om iets duurs en we hebben al enkele dagen contact over het afspreken. Ik heb gezegd dat ik wel verder zoek omdat ik zo niet weet hoe lang het rijden is dus niet kan plannen of ik het wel op de afgesproken tijd kan halen.

Wat een moeilijk mens, laat maar weer zitten.

Suzanne F.

Berichten: 49357
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:51

_Mir schreef:
Ik heb me toch een rare verkoper. Hij wil pas een paar uur van te voren zijn adres geven.

Het gaat niet eens om iets duurs en we hebben al enkele dagen contact over het afspreken. Ik heb gezegd dat ik wel verder zoek omdat ik zo niet weet hoe lang het rijden is dus niet kan plannen of ik het wel op de afgesproken tijd kan halen.

Wat een moeilijk mens, laat maar weer zitten.


Maar weet je de plaatsnaam wel? Dan weet je toch ongeveer hoelang het rijden is?