Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:10

Ja, zonder twijfel.. Mijn paard heeft altijd maat cob. := Maar terugnemen was geen optie... Dus dan zet ik hem maar weer te koop. :(

DubbelFun

Berichten: 88835
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:14

Voortaan de maat van de bakstukken vragen op zijn langst en op zijn kortst... heeft mij bij westernhoofdstellen al aardig wat miskopen gescheeld :)

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 23:23

Ja, dat is wel een goede. Ik ging er vanuit dat het wel zou passen omdat ik van hetzelfde merk ook mijn springhoofdstel had.. Maarja, als de verkoper liegt over de maat houdt het heel snel op..

Amber_anne

Berichten: 6958
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 00:48

Jeetje dat hoofdstel, wat verzinnen mensen toch allemaal

Mijn zusje had laatst op vinted een gymshark legging gekocht maar XS. Toen ze hem thuis kreeg bleek het etiket eruit te zijn en de legging was echt geen XS. Ik heb hem zelf gepast en ben een s en bij mij zwabberde hij rond mijn benen.
Maar de koper was er van overtuigd dat het een XS was _-:( _-:(

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:41

Amber_anne schreef:
Jeetje dat hoofdstel, wat verzinnen mensen toch allemaal

Mijn zusje had laatst op vinted een gymshark legging gekocht maar XS. Toen ze hem thuis kreeg bleek het etiket eruit te zijn en de legging was echt geen XS. Ik heb hem zelf gepast en ben een s en bij mij zwabberde hij rond mijn benen.
Maar de koper was er van overtuigd dat het een XS was _-:( _-:(


Heb je aan de binnenkant onderaan de pijpen gekeken? Bij nieuwere leggings van GS zit het label daar.

Amber_anne

Berichten: 6958
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:46

Palmboom95 schreef:
Amber_anne schreef:
Jeetje dat hoofdstel, wat verzinnen mensen toch allemaal

Mijn zusje had laatst op vinted een gymshark legging gekocht maar XS. Toen ze hem thuis kreeg bleek het etiket eruit te zijn en de legging was echt geen XS. Ik heb hem zelf gepast en ben een s en bij mij zwabberde hij rond mijn benen.
Maar de koper was er van overtuigd dat het een XS was _-:( _-:(


Heb je aan de binnenkant onderaan de pijpen gekeken? Bij nieuwere leggings van GS zit het label daar.


Het etiket was er duidelijk uitgeknipt. Heel bewust gedaan jammer genoeg.
Ik snap nooit zo goed waarom je dingen in een andere maat verkoopt, het is toch niet alsof een bepaalde maat beter verkoopt

Berko
Berichten: 29
Geregistreerd: 02-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:26

Wel een beetje eenzijdig topic dit. Ik kan ook berichten plaatsen over bijv een hoofdstel wat niet past. Das gewoon pech, zelf ook vaak genoeg soortgelijk ervaringen op marktplaats. Dat is nou net het risico als ik iets ongezien koop en laat verzenden. Dat risico neem ik zelf en als het niet past verkoop ik t spul wel weer.

Als ik wil ruilen of retourneren ga ik wel naar de winkel

Oftewel: niet huilen…

Trouwens Upendo: wel een mooi hoofdstel, wat vraag je ervoor?

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 10:28

Als ik vraag of het een cobmaat is en ze zeggen dat dat zo is en het blijkt een ponymaatje te zijn... Dat vind ik toch wel redelijk rare mensen op marktplaats. ;)

En inderdaad, ik ga hem weer op marktplaats zetten, maar het is jammer dat het op deze manier moet.

DuoPenotti

Berichten: 30097
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:36

Ja inderdaad. Dat is gewoon verkeerde informatie.
Kijk als je een full koopt dat ook als full verkocht word en het past niet, ja dat is dikke pech.
Maar niet als ze verkeerde informatie geven.

En op een eenzijdig topic hoef je niet te reageren om aan je aantal posts te komen....

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:41

Ik vond het eigenlijk ook niet eenzijdig.
Ik vond de foto echt grappig maar dit is echt wel een rare marktplaats figuur haha
Sneu voor je nou heb je er weer extra werk aan ook.

pjer
Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:44

Ik zit veel te kijken naar marathon tuigen en een zadel maar het valt me op dat heel veel mensen bij paarden spul er geen maat bij zetten. en geen merk. Dat schiet toch niet op? Lijkt me dat je het dan ook niet verkocht krijgt.

Wat me ook opvalt zijn foto's van een hoop leer (of alles in een tas) en dan een opmerking als 'bieden naar waarde' erbij ofwel zoek maar uit ik ben ook te lui om het op de foto te zetten.
Ik snap dat nooit zo.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:50

Ik heb nu een hoofdstel met martingaal etc te koop. Ik heb daar wel de maat van, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat het merk is. Dus soms weet je het zelf ook gewoon niet. Ik heb het 2 jaar geleden gekocht. En toen heb ik niet op het merk gelet, dus die weet ik gewoon niet. Daar kan het ook aan liggen.

Al heb ik wel gewoon goede foto's.

DubbelFun

Berichten: 88835
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:57

Dingen kunnen toch ook gewoon merkloos zijn. Het zegt alleen vaak iets over de kwaliteit.

roxiie

Berichten: 7833
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:38

En maten zijn soms ook gewoon raar.
Ik heb ook ooit een hoofdstel verkocht, was een maat cob. (Kaartjes zaten er nog aan en het stond ook in het leer gedrukt)
De koper was boos, want het hoofdstel pastte niet en haar pony had altijd maat cob, dus ik had haar voorgelogen over de maat en had er vast zelf een ander kaartje aan gehangen… :+

Toen kreeg ik inderdaad een foto van haar eigen hoofdstel naast de door mij verkochte.
Die was inderdaad een stuk kleiner
En ook die van haar was cob (stond ook in het leer)

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 13:45

Maten blijven lastig, maar als verkoper kun je toch wel inschatten of een maat klein of groot valt bijvoorbeeld..

Ach, dit is leergeld, ik zet hem gewoon weer online en hoop dat er iemand blij van wordt.

Alja

Berichten: 25658
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 14:39

upendo schreef:
Maten blijven lastig, maar als verkoper kun je toch wel inschatten of een maat klein of groot valt bijvoorbeeld..

Ach, dit is leergeld, ik zet hem gewoon weer online en hoop dat er iemand blij van wordt.

Wil je mij een linkje per pb sturen?

thirteenn

Berichten: 2084
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 19:28

Maten is altijd een dingetje. Ik heb normaal maat m en ik heb eens een blouse gekocht van een Italiaans merk en dat was dan xxl. :+

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:09

Moderatoropmerking:
Het delen van privé communicatie is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 14-01-22 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:10

Mensen die vragen of een (gratis) artikel nog beschikbaar is (antwoord is ja) en daarna niets meer van zich laten horen :roll:

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:11

Haha opzich vind ik het Meijer grapje wel leuk, hoewel jij die natuurlijk al 1000x gehoord hebt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:12

Ja vond ik ook maar hij reageerde daarna met een extreem laag bod haha.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:12

Ik heb echt de meest bizarre exchanges op Marktplaats gezien :') Hahahahah Marlinde :') het adres van het politiebureau :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:14

Ja rot op ik weet nu al wat voor type hier dan straks aan de deur staat om hem gratis mee te nemen. _O-

Edit. Ja hoor vroeg om mijn telefoonnummer. Denk voor een whatsapp oplicht ding. Dus heb het nummer van de politie gegeven.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:23

Ik vind dat echt onbeschoft. Hij kent de prijs, want die staat erbij en geeft aan dat hij het op wil komen halen. Erg flauw om dan een ander adres op te geven. Niet iedereen heeft Nederlands als moedertaal en schrijft foutloos, dus ik zou er niet vanuit gegaan zijn dat het een oplichter is.

Avalanche

Berichten: 16272
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:26

Op het moment dat ze om een telefoonnummer gaan vragen, ga ik uit van oplichting, ook in perfect Nederlands.