Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:17

Ik kom even hier binnenvallen met een vraag. Ik wil een sporthorloge kopen, heb een bod gedaan en de koper gaat akkoord. Hij stuurt me zijn rekeningnummer en ik geef aan dat ik via gelijk oversteken van Marktplaats wil gebruiken. Hij zegt dat dat niet kan omdat hij een rekeningnummer bij Handelsbanken heeft. Weet iemand hier of dit klopt of moet ik op mijn hoede wezen? Het is helaas 3 uur reistijd dus zelf ophalen is geen optie.

Afbeelding

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:22

Ik denk dat dit niet klopt, het gaat via ideal en daar doet de handelsbank ook aan mee. Ik zou het niet aandurven.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:24

maar welk risico heb je als je aan hem geld over moet maken?

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:45

DuoPenotti schreef:
maar welk risico heb je als je aan hem geld over moet maken?

Dat ik geld over maak maar het product nooit ontvang.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:46

ja oke
Maar met gelijk oversteken kan iemand je ook een baksteen sturen

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:00

welshfan97 schreef:
Ik kom even hier binnenvallen met een vraag. Ik wil een sporthorloge kopen, heb een bod gedaan en de koper gaat akkoord. Hij stuurt me zijn rekeningnummer en ik geef aan dat ik via gelijk oversteken van Marktplaats wil gebruiken. Hij zegt dat dat niet kan omdat hij een rekeningnummer bij Handelsbanken heeft. Weet iemand hier of dit klopt of moet ik op mijn hoede wezen? Het is helaas 3 uur reistijd dus zelf ophalen is geen optie.

[ [url=m/CcEWBi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het zou voor mij ook over gaan. Oplichters gebruiken vaak gehackte accounts en bankrekeningen van anderen om betrouwbaar over te komen.

Je kunt onder de advertentie ook kijken of deze persoon (dit account) eerder een iDeal betaling heeft gedaan.

Afbeelding

Dat staat er namelijk onder elke advertentie bij en dan is het verhaal van geen iDeal meteen een broodje aap.
En anders ben je volgende week heel toevallig in de buurt en vraag je een adres op om het op te halen, dan haken ze ook vaak wel af.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:16

DuoPenotti schreef:
ja oke
Maar met gelijk oversteken kan iemand je ook een baksteen sturen

Maar dan ontvangt de verkoper het geld toch pas als je het pakketje ontvangt (en meteen opent)? Dan kan ik dan toch melden dat het oplichting is en kan marktplaats mij het geld teruggeven, of ben ik te naïef en werkt het niet zo?

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:18

Alleen het ontvangen van het pakket is al voldoende, dacht ik. Voor de verkoper is Gelijk Oversteken overigens ook niet zonder risico.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:24

Dat dacht ik ook, dat het pakket bij jou adres afgeleverd is

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:51

welshfan97 schreef:
DuoPenotti schreef:
ja oke
Maar met gelijk oversteken kan iemand je ook een baksteen sturen

Maar dan ontvangt de verkoper het geld toch pas als je het pakketje ontvangt (en meteen opent)? Dan kan ik dan toch melden dat het oplichting is en kan marktplaats mij het geld teruggeven, of ben ik te naïef en werkt het niet zo?

Zo werkt het niet nee. Ontvangen is geld uitbetalen ook als er een baksteen in zit. Want jij kan ook zeggen er een baksteen inzit terwijl dat niet zo was.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:11

Kun je hem niet ophalen of iemand anders hem voor je op laten halen?

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:27

Ik zou het niet doen. Misschien komt er straks een te koop dichterbij huis.. en wat kost zo iets nieuw ?

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 13:34

Ik kan hem helaas niet ophalen, woon zelf in Maastricht en deze komt uit Haarlem. Ken ook niemand van daar uit de buurt.

Ze kosten nieuw 240 euro. Er staan er meer op marktplaats maar allemaal voor 200, dat vind ik dan eigenlijk weinig verschil met een nieuwe waar je nog garantie op hebt.

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 14:23

Hier weer wat positieve ervaringen, snelle reacties en spullen voor de juiste prijs. Ik houd er van!

Wel ook een bijzonder bod van 180 euro op onze Mutsy Nio kinderwagen inclusief alle toebehoren van net een jaar oud... nieuwprijs was ruim 700 euro dus die mensen maar verteld dat er duidelijk bieden vanaf 400 euro bij staat :wave:

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:37

Hier bleven ze zeuren over de strijkijzer, waarom het niet via de wats app kon? Dat was via mijn dochter, ze zei ik doe het alleen via marktplaats. Nou dat vond hij raar en wilde het via de wats app regelen. Nee ik doe het alleen via marktplaats, even later werd ze gebeld door een man die allerlij rare vragen stelde over het strijkijzer.

Is hij 3 meter lang en kan er ook zee water in, de vragen werden steeds vreemder. Ze heeft gelijk haar nummer verwijderd bij marktplaats. Toen kreeg ze vanmiddag een hele erge .......wats app. Over seks en zo dus ze heeft gelijk dat nummer geblokkeerd,het was het strijkijzer nummer.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:05

marleen_usar schreef:
Hier bleven ze zeuren over de strijkijzer, waarom het niet via de wats app kon? Dat was via mijn dochter, ze zei ik doe het alleen via marktplaats. Nou dat vond hij raar en wilde het via de wats app regelen. Nee ik doe het alleen via marktplaats, even later werd ze gebeld door een man die allerlij rare vragen stelde over het strijkijzer.

Is hij 3 meter lang en kan er ook zee water in, de vragen werden steeds vreemder. Ze heeft gelijk haar nummer verwijderd bij marktplaats. Toen kreeg ze vanmiddag een hele erge .......wats app. Over seks en zo dus ze heeft gelijk dat nummer geblokkeerd,het was het strijkijzer nummer.



Tja dan had ze bij voorbaat al niet haar nr openbaar moeten zetten. Helemaal als ze zegt alleen via MP te willen communiceren, waarom dan wel je nr openbaar zetten? Natuurlijk vragen mensen dan om telefonisch/app contact.
En er zijn altijd g**le vieze mannetjes bij, die azen er op...

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:29

Beetje Victim blaming, niet?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:33

Moestuin schreef:
Beetje Victim blaming, niet?


Vind ik ook, typisch een geval van “had je maar niet zus of zo” moeten doen, een psychologische manier om jezelf te beschermen dat het jou niet kan overkomen.

Die vieze mannetjes zijn fout, niet de persoon die gewoon normaal hun nummer bij een artikel zet dat ze te koop heeft staan.

@marleen_usar ik zou aangifte doen

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 10:58

Nu, puur los van het seksuele, als je absoluut niet wilt dat mensen je telefonisch contacteren, moet je inderdaad geen telefoonnummer vermelden.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 11:08

Sowieso vind ik het niet handig om je telefoon nummer erbij te zetten.

Dat bedrijven dat doen dat snap ik maar particulieren in deze tijd van diverse soorten oplichting en steeds creatievere wordende oplichters zou ik dat echt niet doen.

Telefoonnummers uitwisselen nadat je al enkele gesprekken heb gevoerd in de app is beter.
Geeft geen garantie maar ben je sowieso minder aantrekkelijk voor oplichters.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:06

Vanmiddag een heleboel behoorlijk dure merk rijkleding op marktplaats gezet, zat er zo tegen aan te hikken (mijn laatste paard is vorig jaar overleden en voorlopig komt er echt geen nieuwe).
Tot nu toe is het contact normaal :D
Zit al met de rolmaat klaar om alles na te meten ;-)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:40

Als t niet lukt op marktplaats loopt rijkleding op Vinted ook als een tierelier! Met een stuk minder gezeur over het algemeen.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:42

Nog ff en dan heb ik voor de 11e keer m'n Rituals verkocht :+

Dit keer wel een serieuze bieder want ik heb het van mp afgehaald en op een fb pagina gezet. Was zo zat van al die funbieders.

Sommige dingen kan je beter op een fb groep gooien.

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:25

Hier opgelicht, heb 2 eczeem dekens gekocht, zat alleen een scheurtje in staartflap volgens verkoopster. Ze zitten dus vol met slecht gerepareerde plekken en de ene echt helemaal vol met gaatjes. Volgens verkoopster gewone gebruikssporen en nog prima bruikbaar. Lijkt mij niet echt handig een deken vol met gaten bij eczeem. Nou mag ik ze terug sturen, maar dan kost het mij 14 euro en heb ik niets. En de vraag is of ik mijn geld terug krijg. Stuurde een foto mee en dan beweert ze ook nog dat het haar deken niet is.
Dat is dus 52 euro in de prullenbak, harde les weer. Ik koop wel een nieuwe. Afbeelding al die witte plekken zijn dus gaten, kan mijn vinger er doorheen steken.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:51

Tinka schreef:
Hier opgelicht, heb 2 eczeem dekens gekocht, zat alleen een scheurtje in staartflap volgens verkoopster. Ze zitten dus vol met slecht gerepareerde plekken en de ene echt helemaal vol met gaatjes. Volgens verkoopster gewone gebruikssporen en nog prima bruikbaar. Lijkt mij niet echt handig een deken vol met gaten bij eczeem. Nou mag ik ze terug sturen, maar dan kost het mij 14 euro en heb ik niets. En de vraag is of ik mijn geld terug krijg. Stuurde een foto mee en dan beweert ze ook nog dat het haar deken niet is.
Dat is dus 52 euro in de prullenbak, harde les weer. Ik koop wel een nieuwe. [ [url=m/JNqAiy.jpg]Afbeelding[/url] ] al die witte plekken zijn dus gaten, kan mijn vinger er doorheen steken.


oh bah, hekel aan zulke verkopers.
Een dure les ja.