Eigen website maken voor paarden bedrijfje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lobke_

Eigen website maken voor paarden bedrijfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 18:16

Beste bokkers,

Graag zou ik een site willen maken over mijn eigen bedrijfje instructie en trainingen van paarden.
Ik heb al even gegoogeld hoe ik het aan moet pakken. Het begint bij een domeinnaam kiezen en vanuit daar bekijken hoe ik een site kan maken.

Hoe hebben jullie dit aangepakt? En hebben jullie gekozen voor een betaalde website of gratis en waarom?

Liebeskind

Re: Eigen website maken voor paarden bedrijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:21

Noem het een bedrijf. Neem jezelf en je zaak serieus.
Er zijn diverse pakketaanbieders die je een domeinnaam en software bieden om zeer makkelijk een site te bouwen. Ik zou dat nemen. Hou je dat in elk geval in eigen hand.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:28

Ik heb mijn website bij one.com gemaakt. Vond het makkelijk werken met de bestaande thema's en domeinnaam is bij de prijs inbegrepen.
Prijs is ook heel schappelijk vind ik.

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:37

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 18:43

Dankjewel voor jullie reacties.

Superassie: oh ik zal eens kijken ben wel benieuwd hoe duur het dan ongeveer is. Ik heb eigenlijk geen idee wat een normale prijs is en wat te duur is.

Paige: ik heb even globaal gekeken lijkt wel heel goed maar tarieven staan er niet echt vermeld waarschijnlijk krijg je dat te zien bij aanmelden. Ik zag dat jij weebly hebt gebruikt, is dat een bewuste keuze?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:48

_Lobke_ schreef:
Paige: ik heb even globaal gekeken lijkt wel heel goed maar tarieven staan er niet echt vermeld waarschijnlijk krijg je dat te zien bij aanmelden. Ik zag dat jij weebly hebt gebruikt, is dat een bewuste keuze?

Nee, dat was wat ik toen ergens tegenkwam en dacht 'hey, dat is leuk, dat ga ik ook maken'. Ik maak hobbymatig foto's en heb de site al in geen tijden meer een update gegeven :')
Ik zou Weebly niet kiezen voor mijn eigen bedrijf (als ik dat had :+), vind het daarvoor iets te amateuristisch.
Boven in de kopjes bij E-machine staat wel prijzen trouwens, wel duurder dan die hierboven wordt genoemd overigens. Maar ik denk dat je er dan een meer professionele website voor terug hebt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:53

ik heb 3 sites bij one.com gehost. Zelf gebouwd met Joomla. Voor een beginner een ingewikkeld systeem maar alle uitleg en hulp vind je makkelijk op internet. Het heeft veel meer mogelijkheden dan bijv weebly, wordpress of wix. One is niet de goedkoopste maar wel goed: eigenlijk nooit problemen met hun servers en ze hebben een goede helpdesk (buiten kantoortijden in Engels).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:00

Ik heb mijn websites met Wordpress gemaakt.
Ze hebben enorm veel thema's/ontwerpen die je helemaal naar eigen smaak kan aanpassen, ook met allerlei interactieve plugins, en ik vind het allemaal vrij makkelijk als je eenmaal weet waar je alles moet zoeken.
Als je voor een host kiest die een Wordpress installer heeft dan kun je een site automatisch laten installeren, en hoef je hem alleen nog aan te passen en te vullen.
Mijn sites staan bij IXLhosting. Daar ben ik al erg lang tevreden over.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:03

Zelf maak ik ook mijn website's altijd met Wordpress, werkt erg fijn. En inderdaad zoals Annemiek al aangeeft heel makkelijk naar eigen wens en smaak aan te passen!

Werkt ideaal, en met zo een installer is het helemaal appeltje eitje. Ik host mijn site bij mezelf := Heb een eigen server en heb wat site's van bekenden en kleine bedrijven in beheer.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 19:21

Versio werkt samen met Wordpress. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:23

Versio heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee. Ben ik ooit gestart en heel snel weg gegaan. Vind ik absoluut geen fijne provider.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:43

Wordpress met stip op nummer 1 !
Wordpress werk zo lekker transparant, kan overal bij, makkelijk aan te passen en te customizen.
En dat wil ik, want ik wil een professionele website, die ik zelf kan onderhouden maar die ik simpel en snel kan editten, zodat er meer tijd over blijft om les te geven !

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:32

Het is ook net wat je zelf fijn vind. Ik gebruik zelf het liefst wordpress, maar dat is niet in alles even makkelijk als je ingewikkeldere dingen wil. Wix is daarin in veel dingen makkelijker als je geen verstand hebt van webdesign. Wix is ook meer what you see is what you get, je kunt meteen dingen naar de juiste plek slepen, waarin je in Wordpress meer aan themes (en de mogelijkheden binnen het theme) gebonden bent

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:35

ik snap werkelijk niks van wordpress.

HEEEEEEL lang geleden maakte ik zelf sites via ben ff de naam kwijt werdt daarna Yahoo. maar die is er mee gestopt erg jammer!!! was gratis en heb toen hele websites enz gemaakt.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:43

wordpress kun je vaak zo installeren in een 'applicatiepakket' van je hosting bedrijf. Dus als je een domeinnaam koopt, en daar opslag + diensten bij neemt kun je het vaak zo met één druk op de knop installeren,
Wordpress is verder best intuitief, het heeft standaard een blog functie en je kunt er allerlei plugins en thema's bij klikken in hun eigen soort appstore.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:45

plutolover schreef:

HEEEEEEL lang geleden maakte ik zelf sites via ben ff de naam kwijt werdt daarna Yahoo. maar die is er mee gestopt erg jammer!!! was gratis en heb toen hele websites enz gemaakt.

geocities? :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:48

_Lobke_ schreef:
Versio werkt samen met Wordpress. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

ik heb beide inderdaad.
bevalt me goed, alleen mijn website wordt gemaakt door een vriendin van mij :+
ik snap er niet zo veel van helaas

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:52

Qimm schreef:
plutolover schreef:

geocities? :D

ja die ja!!!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:59

geocities was de BOM =:)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:14

ja maar daar heet TS nu niet zo veel aan. Er was toen ook nog zo 1 waar vele website mee maakte. Die gebruikte ik nada geocities ermee stopte. Maar geen idee hoe die nou hete haha.

ik wil nu een site maken via Jouwweb. MAar ik ben heeel slecht in teksten. Dus ga samen met een vriendin ervoor zitten.

Wil graag een website voor instructeur Academisch rijkunst maken ( ik volg opleiding daarin, ben nu 2e jaars) Maar dan moet de tekst wel proffesioneel overkomen.

daarom even hulp in geschakeld. Ik ben beter in les geven dan teksten maken hahah

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:15

Voor de website van mijn werk werken we met wordpress, het was wel even wennen, maar uiteindelijk is het heel eenvoudig :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:22

Qimm schreef:
Voor de website van mijn werk werken we met wordpress, het was wel even wennen, maar uiteindelijk is het heel eenvoudig :j

wordpress hoor ik ind ook vaker. Maar kan er niet mee over weg. haha misschien maar eens in verdiepen want er kunnen hele mooie sites uit komen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:24

Het kostte mij ook echt even terwijl ik helemaal niet een kluns ben met zulke dingen, maar eenmaal gewend is het makkelijk en mooi :j

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:27

Ieder z'n ding, ik werd gillend gek van WP. :')

Ik zou gewoon even googelen op 'free website' o.i.d, en dan qua prijzen vergelijken. Kijk naar voorbeelden wat daarmee gemaakt is en kijk wat je aanspreekt. Ook fijn om een screenshot te zien van de bewerk-omgeving.

Als je de site maakt, let op kleurgebruik, leesbare teksten, witruimtes en goede foto's.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:04

Ik zou in ieder geval wel voor een site kiezen waar je een eigen url hebt, en niet naambedrijf.naamhost.nl zeg maar, dat vind ik er bij professionele sites altijd een beetje raar uit zien