Portable spelcomputer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Portable spelcomputer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 12:33

Onze kinderen (8 en 6) willen graag een Nintendo Switch, want deze zagen ze bij vriendjes. Het gaat dan vooral om het portable gedeelte, want we hebben al een (oude maar prima speelbare) wii.

Volgens mij moeten we dan twéé Switches kopen, als ze állebei een portable spelcomputer willen? :$ :$ :')

Is de Nintendo 2DS een goed alternatief, of is die zodanig verouderd dat daar niks meer voor te krijgen is? Zijn er nog andere alternatieven?

goldenarrow

Re: Portable spelcomputer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:34

Ze kunnen toch om en om spelen? Je kan meerdere accounts op de Switch maken zodat ieder zijn eigen spel kan spelen.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:38

Anders twee switch lites kopen? Weet niet uit mijn hoofd hoe duur die zijn, maar goedkoper dan de normale.
Overigens kan je met de switch ook prima samen spelen.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:38

Nintendo Ds is een goed optie. Spellen zijn ook nog voor een leuk prijsje (2de hands) te koop!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:40

Nintendo 2DS of 3DS is ook zeker een goed alternatief. Daar zijn echt ontzettend veel spellen voor te krijgen ook, en vooral tweedehands ook voor leuke prijsjes.

Je zou ook kunnen kiezen voor de Nintendo Switch lite als het budget er is voor twee stuks. Die is iets kleiner als de gewone switch en juist ontwikkeld om makkelijker mee te nemen enz. dus wat meer toegankelijker om als portable console te gebruiken dan de gewone switch - deze kun je dan niet op de tv spelen, wat met de gewone switch dan wel kan. Spelletjes kun je veelal tweedehands voor best leuke prijzen vinden als ze nog niet Te nieuw zijn.

Of 1 switch en 1 DS zodat ze kunnen afwisselen. En op de gewone switch zijn veel spellen ook super leuk om samen te spelen bv. op de tv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-10-19 12:43, in het totaal 4 keer bewerkt

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:41

Of de nintendo 3ds.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:47

De Nintendo DS is een leuke console. Bedenk wel dat ze met een Nintendo DS niet tegen/samen met hun
vriendjes kunnen spelen die een Switch hebben.

De Switch Lite is inderdaad ideaal voor het portable gedeelte. :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:51

Als ze aangeven echt graag een switch te willen krijgen, zou ik wel even goed nadenken over het kopen van iets anders als een DS, tenzij je weet dat ze dat ook gewoon heel leuk zouden vinden. Tuurlijk moeten kinderen blij zijn met wat ze krijgen en zullen genoeg mensen weer komen met 'ze hebben niks te willen' en 'moeten maar dankbaar zijn' wat anderzijds natuurlijk ook wel een punt is hoor.

Maar ik kan me ook voorstellen dat als ze dit echt heel graag willen, en ze onverwachts iets heel anders krijgen, dat best een teleurstelling kan zijn, wat gewoon ook heel begrijpelijk is. Zou dus wel ook rekening houden met hoe groot de wensen zijn bij beide en even overleggen of ze openstaan voor iets anders ook. Als ik heeeel graag een nieuw horloge wil en ook een specifieke op het oog heb bv. en mijn man, die dit weet, dan een ander voor me zou kopen als verrassing... Ik ben nog steeds dankbaar hoor, want het gaat vooral om de gedachte die erachter zit, maar ik zou het alsnog ook jammer vinden. En dat is iets wat veel kids dan ook wel zo ervaren denk ik en sure, ook met een DS horen ze gewoon blij te zijn hoor maar als je de mogelijkheid hebt om ze gewoon een plezier te doen met een switch, zou ik dat ook gewoon doen - al is 2 in 1x kopen wel erg pijnlijk voor de beurs ja. Lastig dilemma :') Wij persoonlijk als ouders zijnde (ik spreek ook voor mijn man want die denkt wat dat betreft hetzelfde als mij), ALS we het budget gewoon zouden hebben, zouden ze gewoon alle 2 eentje kopen want altijd samen spelen gaat gewoon niet gebeuren hoor.

Ik zie het bv. bij m'n neefje en nichtje. Hij kocht van zijn communie geld een switch (en dan kun je aan de ene kant wel zeggen; is gekocht van zijn geld, maar ik ben iemand die vind dat je alsnog mag delen hoor) en is dus absoluut geen deler, met als gevolg dat zijn zusje dus altijd heel treurig maar zit toe te kijken hoe hij speelt met het ding en zij niets ermee mag doen - is anders natuurlijk ook als dat je als ouder zijnde 1tje koopt en zegt 'speel er samen mee en doe om de beurt' maar toch. Gedeeltelijk zul je dat soort situaties wel gaan krijgen natuurlijk; dat er ruzie gaat komen om zo'n ding en er iemand is dit dan teleurgesteld wordt, wat je liever vermijd. Aan de andere kant zal ook lang niet iedereen het budget hebben om 'maar even' twee consoles te kopen, dus moeten de kids ook gewoon leren daarmee om te gaan en samen ermee te doen. Dat is iets wat jij alleen zelf kunt beslissen, hoe je daarmee omgaat afhankelijk van je budget en je eigen normen/waarden en gevoel wat je daarbij hebt als ouder zijnde.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 23-10-19 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:58

De Switch Lite is een optie, iets betaalbaarder ook.

De Switch en DS zijn echt niet te vergelijken.
Mijn zoon heeft hem ook. (zelf bij elkaar verdiend/gespaard.)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:09

Ik zie veel voorbij komen dat de DS ook leuk is, en hoewel ik daar helemaal achter sta (als eigenaar van zowel een New 2DS als een Switch) zijn het wel daadwerkelijk heel andere consoles, met andere spellen, die niet uitwisselbaar zijn. Daarnaast kan je met een DS minder makkelijk samen spelen, wat je bijvoorbeeld op een Switch met spellen als Mario Kart of Mario Party weer wel kan. Plus dat de nieuwe spellen nu voornamelijk op de Switch uit gaan komen en niet meer voor de DS.

Als je niet het budget hebt voor beide zou ik dus wel echt kiezen voor een Switch, al is het alleen maar omdat daar de nieuwe spellen op uit komen. En dan je kinderen leren te delen met een spelcomputer. Puntje bij paaltje wordt hij hier met momenten heel veel gebruikt, en met momenten ook helemaal niet.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:23

Oeh ik vind het best een pittig prijsje -O-

Mijn kinderen hebben toen een tweedehands i-pad gehad, maar daar moesten zij wel samen mee doen.

Het is net wat zij gewend zijn en hoeveel jezelf te besteden hebt.
Ik zou zelf nooit 500 euro uitgegeven voor 2 spelcomputers.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 13:24

Dank voor al jullie input, ik neem alles mee in mijn overwegingen. Wat jullie vast weten: je kunt dus online met je vrienden spelen op de gewone switch, kan dat ook met de Lite?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:25

Met de gewone Switch kunnen ze ook samen spelen. Mijn man en ik doen bv samen Pokemon, Mario Party, Odessey, Just Dance. Alleen bij spellen als bv Zelda kun je niet samen spelen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 13:25

Toverbal schreef:

Eén switch kost bijna €500. Dus twee kosten bijna €1000 :x

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 13:26

Selina schreef:
Met de gewone Switch kunnen ze ook samen spelen. Mijn man en ik doen bv samen Pokemon, Mario Party, Odessey, Just Dance. Alleen bij spellen als bv Zelda kun je niet samen spelen.

Ja op de tv toch? Maar als je de gewone switch als portable gebruikt, is ie voor één persoon toch?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:27

Nee, je Switch wordt dan de tv en je kan dan elk met een losse controller spelen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:28

500 euro voor een switch? Meeste zijn er voor 300.

Switch lite mist alleen de tv functie verser is die hetzelfde. Die is 240 volgens mij.

Bij de gewone zit ook tabletop mode, klein scherm maar zo kan je ook met 2 man mario karten met 1 console en zonder tv.
Laatst bijgewerkt door Hikarii op 23-10-19 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:29

Ik ga mee met Goldenarrow; een nintendo DS is leuk en prima voor kinderen alleen niet vergelijkbaar met een Switch.

Er is nu een nieuwe versie uit; de Switch Lite. Dit is een portable Switch zonder aansluiting op TV. Daarnaast is deze steviger qua uitvoering en heeft een langere batterijduur. Hij is alsnog redelijk aan de prijs (€200 dacht ik) En niet alle spelletjes zijn geschikt voor alleen portable.

Voor een normale Switch: Heel leuk ding, maar ik merk wel dat er zorgvuldig mee omgegaan moet worden. Ze zijn niet zo stevig als andere portable opties.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:32

Chubby schreef:
Toverbal schreef:

De switch kost geen 500 hoor gelukkig zelfs inclusief spellen niet. Voor iets over de 300 is een nieuwe switch verkrijgbaar en bij bv coolblue en bol heb je regelmatig 2de kansjes dan zijn ze nog iets goedkoper. Ik vind zelf de switch echt een leuke console voor de hele family de ds is meer iets echt voor 1 persoon en met de gewone switch kunnen ze ook veel spellen met zijn 2en op een switch spelen

En de gewone switch is ook echt heel stevig is ook uit meerdere test gekomen alleen het scherm krast ietsje sneller
Laatst bijgewerkt door ryukapple op 23-10-19 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:32

Chubby schreef:
Toverbal schreef:

Zijn wel iets goedkoper tegenwoordig! Zijn 320 voor een gewone en 220 voor een lite. Kosten gaan hem vooral in de spellen zitten, vergis je daar ook niet in. Je moet alles telkens apart kopen en 40-60 euro voor de leuke/populaire spelletjes zijn normale prijzen.
En investeer ook in een goede screenprotector en hoesjes en leer ze er voorzichtig mee om te gaan, qua fragiliteit/sloopwaardigheid vind ik de (reguliere, geen ervaring met lite) switch niet heel erg kind-proof om eerlijk te zijn.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:39

Chubby schreef:

Nou dat is wel heel extreem hoor _O-

Een gewone switch kost rond de 330,- en de lite 230,-

Ik heb zelf de switch en vind de mogelijkheid om op tv te kunnen spelen wel erg leuk. Maar mss is voor kids de LITE inderdaad een betere optie.

Met een DS heb ik zelf geen ervaring.

Over een maandje is het trouwens Black Friday, vorig jaar waren er toen diverse acties met de Switch, misschien is dat dit jaar weer zo? :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:44

Het is maar net idd wat je eraan wilt uitgeven. Zo zijn genoeg mensen die idd geen €500 willen uitgeven voor iets als een game console (wat je voor een Xbox of Playstation al snel kwijt bent met controllers en een spel of 2), en zo kijkt mijn man bv. al 6 jaar uit naar de nieuwe Playstation en betaald daar maar wat graag dat geld voor volgend jaar zonder blikken of blozen (ok, die smak geld doet wel pijn, maar hij heeft het er wel voor over zeg maar). En zo geven genoeg mensen hier bakken met geld uit aan hun paard elke maand. Dus het is maar net waar je je geld aan wilt uitgeven, wat voor jou prioriteit geeft. Gezien het feit dat ze er jarenlang speelplezier van hebben, want veel van deze consoles blijven gewoon leuk, halen ze het geld er wel uit. Het is een smak geld in 1x, maar als je het budget ervoor hebt en iets dan graag wilt doen voor jezelf of de kids of whatever, waarom niet? xD

Nieuwe spellen zijn idd wel echt aardig aan de prijs, klopt! En tweedehands voor leuke prijsjes zijn het meestal de wat oudere spellen die je dan vind.

Qua kind-proof zijn doet de gewone switch het hier ook prima hoor. Je moet 'm natuurlijk ook niet elke dag laten vallen, maar een gemiddelde 6 en 8 jarige kan er toch wel redelijk ok mee omgaan normaal gesproken. Hier is hij helaas toch wel al een paar x gevallen en heeft het nog overleeft, maar dat zal denk ik meer geluk zijn als wat anders. De lite is dan wel iets steviger en meer kind-proof (wij hebben 'm voor onze 6 jarige - en voor mij zelf hihi) Mijn zoon vind het op de tv spelen bv. heel erg leuk, zeker als er bezoek is en hij samen kan spelen met vriendjes enz op het grote scherm (we hebben een beamer) dus voor ons is de Lite juist weer een minder goede optie. De gewone switch gaat gewoon mee als we weg gaan en m'n zoon wil 'm meenemen, in een hoes enz. Gaat allemaal prima. Hij is natuurlijk wel iets groter als de Lite en misschien daardoor wat onhandiger? Maar op zich hier nooit problemen om met de gewone switch alles te doen, ook mee de deur uit dus.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:58

Ik vind de kosten nog wel meevallen :P nu zijn wij wel echte gamers, dus we hebben allebei een gaming PC, ps4 (straks ook de ps5 <3) en 2 switches haha

Ik zou voor je kids kijken voor de switch lite, lekker wachten tot black friday! dan zijn er vaak goede deals!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:04

De switch gaat echt lang mee, hufterproof en blijft heel leuk. Ik vind het een van de beste speelgoed investeringen die ik gedaan heb eigenlijk.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 14:13

Houdt er rekening mee dat als je twee keer lite koopt dat ze alsnog samen moeten spelen. Ik neem namelijk aan dat je niet ieder spel twee keer gaat kopen. Dus dan is het alsnog om en om spelen als ze dezelfde game willen spelen.

Ik zou persoonlijk voor de gewone switch gaan. Dan kunnen ze de meeste spellen gewoon samen spelen en leren delen is voor een kind altijd goed ;). Ook als er vriendjes langskomen dan kunnen ze met z'n allen op een scherm(tv) spelen. Ipv allemaal naar hun eigen schermpje kijken.