Nagellak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Nagellak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 19:50

Hoi bokkers!

Ik ben helaas een hardleerse nagelbijter en door mijn nagels te lakken blijf ik nu al een week van mijn nagels af :D
Ik wil dus nu altijd nagellak gaan dragen. Maar ik loop tegen het probleem aan dat ik elke dag of maximum om de 2 dagen nieuwe nagellak op moet doen omdat hij lelijk beschadigd is en begint af te bladeren.

Ik heb nu nagellak van essie, Claires en daarover vaak een laagje onzichtbare lak van kiko.

Welke merken hebben jullie die echt goed blijven zitten? Ik zou graa nagellak willen die bij normaal gebruik toch een weekje mooi blijft (ik heb vaak nogal ruig werk met mijn handen dus als ie dan 3/4 dagen zou blijven zitten zou al top zijn).

(En nee ik ga niet voor gek nagels of gel lak, daar ben ik geen fan van en zijn mijn nagels momenteel gewoon nog te kort voor. Ze blijven niet zitten. )

Mand

Re: Nagellak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:53

Die van Catrice blijft van sommige kleuren goed zitten. Succes! Ik ben hierdoor ook gestopt met nagelbijten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:55

Waarom ben je geen fan van gellak? Dat is gewoon nagellak die veel langer blijft zitten := overigens heel goed geschikt voor korte nagels en als het goed gezet is blijft het zo twee weken zitten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:57

Idd gewoon gellak :) lakken, ff met je vingers onder die lamp en blijft heel lang mooi :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:01

Anoniem schreef:
Waarom ben je geen fan van gellak? Dat is gewoon nagellak die veel langer blijft zitten := overigens heel goed geschikt voor korte nagels en als het goed gezet is blijft het zo twee weken zitten.

mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:03

Ik zou investeren in een goede base en topcoat. Etos heeft bijvoorbeeld Seche Vite topcoat. Daar zweer ik bij!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:03

Laten zetten is te duur ik ben ook maar student. En ik heb de verschillende soorten al meerdere keren laten zetten, maar na enkele dagen lossen ze. Volgens de verschillende mensen die ze gezet hebben komt dit doordat het oppervlak te klein is. Mijn nagels zijn niet gewoon kort, maar aan sommige vingers is er maar enkele millimeters nagel meer over :=

Ik ben echt naar gewone nagellak op zoek. Allesinds al bedankt voor de tips

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:14

Zoe_97 schreef:
Laten zetten is te duur ik ben ook maar student. En ik heb de verschillende soorten al meerdere keren laten zetten, maar na enkele dagen lossen ze. Volgens de verschillende mensen die ze gezet hebben komt dit doordat het oppervlak te klein is. Mijn nagels zijn niet gewoon kort, maar aan sommige vingers is er maar enkele millimeters nagel meer over :=

Gellak laat je niet zetten, dat kan je thuis doen ;) Met speciale nagellak en een lamp :)
Jij bedoelt acrylnagels of gelnagels :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:15

verootjoo schreef:
Zoe_97 schreef:

Gellak laat je niet zetten, dat kan je thuis doen ;) Met speciale nagellak en een lamp :)

Je kan gellak ook laten zetten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:16

Catrice vind ik ook een fijne, relatief gezien :)

Verder hielp het kopen van een huis voor mij om van het bijten af te komen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:17

Cinnepin schreef:
Citaat:

Ja kan. Je kan gewone nagellak ook laten zetten ;)
Maar het hoeft niet. En het ‘valt’ er ook niet af zoals TS beschrijft. Daarom denk ik dat ze het verward met acryl of gelnagels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:18

HEMA nagellak vind ik het beste. die van Cartrice wordt na een tijdje stroperig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:23

brokjes schreef:
HEMA nagellak vind ik het beste. die van Cartrice wordt na een tijdje stroperig

Ik bewaar mijn lakjes allemaal in de koelkast, ik weet niet hoelang het bij jou duurt... maar sommigen staan er al twee jaar en er is niets stroperigs aan.

Nu moet ik zeggen, vanwege mijn werk kan ik niet altijd lak op helaas.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 20:27

verootjoo schreef:
Cinnepin schreef:
[quote
[/quote

Ja kan. Je kan gewone nagellak ook laten zetten ;)
Maar het hoeft niet. En het ‘valt’ er ook niet af zoals TS beschrijft. Daarom denk ik dat ze het verward met acryl of gelnagels.

Ik verwar niets hoor. Ik heb exact dezelfde reactie met acryl, gel en gellak helaas.

Dankje voor degene die wel antwoorden op mijn vraag ipv dingen aan te dragen die ik al aangeef niet te willen gebruiken :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:30

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:30

Rimmel gel lak! Eerst een kleurtje en dan blanke top coat. Blijft top zitten :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:35

@ Verootje, er is een tijd geweest dat je het alleen bij een nagelstyliste kom laten doen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:55

Zoe_97 schreef:

Dit is echt onzin... dat het te kort is.
Wat wél kan is dat je nagel door het bijten dusdanig gestresst is dat je hechtingsproblemen krijgt, en dat je er (ongemerkt) toch aan zit te prutsen....

Heb je al eens geprobeerd je nagels goed te ontvetten voor je je nagellak op doet?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:10

Hier ook een nagel bijter. Ik heb nu gel nagels met structure gel er onder, dat geeft extra stevigheid en kan wanneer gewenst de nagel ook n stukje verlengen.
Ze blijven met gemak 4 weken zitten :)
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:16

Hier rimmel gel lac. Ben helemaal niet zo’n gek van nagellak maar heb een naturel kleur gekozen en na een week wordt t pas minder mooi. Dus dan doe ik weer nieuwe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:56

Zoe_97 schreef:

Geloof me, je nagels kunnen écht niet te kort zijn voor gellak. Dat zijn gewoon smoesjes door de mensen die het zetten :') Je nagels zullen door het bijten waarschijnlijk een te slechte kwaliteit gekregen hebben waardoor het allemaal niet blijft plakken.
Probeer eens iedere dag minimaal 1 keer (liefst zelfs meerdere keren) met Dadi Oil of een andere goede nagelriemolie te smeren en zo je nagels in betere conditie te krijgen, dan zul je merken dat alles een stuk beter zal blijven zitten, ook gewone nagellak.
Kan ook helpen tegen het bijten. Iedere keer als je denkt te willen bijten, ga je smeren met olie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:30

Nynkster schreef:
Hier rimmel gel lac. Ben helemaal niet zo’n gek van nagellak maar heb een naturel kleur gekozen en na een week wordt t pas minder mooi. Dus dan doe ik weer nieuwe

Wat misleidend van Rimmel...
Zolang het niet in de lamp hoeft, is het geen gel...

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:37

Ik vind Opi heel fijn! En ik heb dan de gewone variant, dus niet de gel.
Heb inmiddels veel kleuren en de kleuren komen echt mooi uit, ik doe er wel een base coat onder en top coat over heen. Ze blijven zeker wel even mooi ondanks dat ik veel mijn handen gebruik.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:37

Ik zou een Sensationail kit aanschaffen. Zit alles wat je nodig hebt in, inkl. de lamp. Ze hebben zelf heel veel leuke kleurtjes, maar je kunt het ook combineren met (goedkopere) gel nagellak van andere merken. Bij mij blijft het ongeveer 2 weken zitten, en ik ben er niet zuinig op. Ik ben ook een ex nagelbijter en nu zijn ze zo lang als ze eerst waren met tips.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 22:46

Lara_Silver schreef:
Ik zou een Sensationail kit aanschaffen. Zit alles wat je nodig hebt in, inkl. de lamp. Ze hebben zelf heel veel leuke kleurtjes, maar je kunt het ook combineren met (goedkopere) gel nagellak van andere merken. Bij mij blijft het ongeveer 2 weken zitten, en ik ben er niet zuinig op. Ik ben ook een ex nagelbijter en nu zijn ze zo lang als ze eerst waren met tips.

Ik wil dus geen lak waar lamp voor nodig is ;)

Heel erg veel merken die hier genoemd worden kende ik nog niet. Ik zet ze op mijn verlanglijstjes :D