Nog wasbare luiers- gebruikers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Nog wasbare luiers- gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 18:08

Hier is kindje 3 nu nog steeds mijn eerste wasbare luiers aan het gebruiken en nog steeds tevreden, maar in mijn omgeving bitter weinig mensen die ze gebruiken en veel hebben er eigenlijk amper over gehoord en stellen zich nog witte, wekende doeken vol poep in een emmer water voor als je erover begint.

Hier nog mensen die wasbaar rond hun baby/kindjes billetjes hebben? Zijn, welke?

Sclimpre

Re: Nog wasbare luiers- gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:13

23 jaar geleden :)
Was een soort broekje met daarin een voorgevormde luier, ging goed.
's Nachts wel gewoon een pamper, maar overdag de wasbare luier.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:29

Ik heb er een stuk of 30 liggen, maar elke keer helemaal nat bij het gebruiken. Gebruik nu dus gewoon luiers (pampers, Etos, Kruidvat, albert heijn, alles is prima en geen lekkages).

Vind het wel jammer, want vond ze wel leuk

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:10

Ja ik! Ik heb verschillende systemen, maar heb wel voorkeuren. Heerlijk dat de kliko niet steeds vol zit met die luiers. Verder vind ik het minder stinken, geen luier uitslag en borstvoedingspoep blijft in de luier. ;-)
Ik heb wel even moeten zoeken/oefenen maar nu geen lekken meer.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 19:49

Hier ook! Alleen toen ze nog niet zelf kon zitten lekte ze iedere uur voorin door dus daarom heb ik een tijdje normale luiers gebruikt. Maar nu weer wasbare

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:15

Jep hier nu gebruikt voor twee kinderen. Alleen overgestapt op wegwerpbroekjes bij de oudste toen ze zindelijk begon te worden ivm makkelijker aan en uit trekken, en de jongste krijgt op door de weekse dagen ook wegwerp omdat ze dan 4 van de 5 dagen op de crèche zit en de vieze luiers dan te lang liggen voordat ze gewassen worden. Oh en in de nacht heeft de jongste ook wegwerp want ze werd steeds wakker van de natte billen na een plas.
Straks gaat de nieuwe baby ook weer in de wasbare luiers.
Heb tegenwoordig ook wasbare billendoekjes en vind dat ook echt ideaal.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:17

Ik zat even in mijn hoofd met van die doeken die je zelf moet vouwen :+

Ik werk in de kraamzorg, nog nooit wasbare luiers gehad!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:26

Ik heb toevallig wel doeken die ik zelf moet vouwen. Als ze heel klein zijn nog gebruik ik ouderwetse hydrofielen en daarna de zogenaamde ‘prefolds’. Is echt niet ingewikkeld, je kan de vouw aanpassen naar gelang wat je nodig hebt qua absorptie en is een stuk goedkoper dan de volledig kant en klare luiers.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:31

Hier ook wasbare luiers. Inmiddels uit de luiers, maar vond t super.
Ook wasbare zoogcompressen gebruikt.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:36

ooh ja hier ook een voor kind 1 helemaal en kind 2 dus alleen voor de zindelijkheidstraining, en het doet goed zijn functie ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:48

Ja, maar alleen het 1e jaar gebruikt. Daarna pasten de luiers die ik had uitgekozen niet meer goed om zijn dikke pootjes heen en was hij constant nat. Ik zou een geheel nieuwe set aan moeten schaffen en daar had ik geen zin in. Met 2 was hij zo goed als zindelijk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:53

Bij onze oudste met 10 mnd begonnen met wasbaar ivm duurzaamheid. Broertje kreeg later meteen wasbaar aan. Mijn man heeft nu echter zijn veto gegeven en wil helaas geen wasbaar. Qua wassen scheelt het niks want de wegwerp houden de bijna dagelijkse poepexplosies niet :')

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:22

Ik zit er heel erg aan te denken om het in de toekomst te gaan gebruiken. Heb nu om even een zwemluier (cover) gekocht die ik ook evt kan gaan ombouwen tot een gewone luier. Dus ga dat eerst eenseen proberen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 08:29

Hier alleen wasbare zwemluiers.
Voor de oudste altijd Pampers of Zwitsal luiers gehad en nu voor de nacht (is wel zindelijk) een gewone van AH.
Maar voor de jongste overgestapt op LillyDoo luiers.
Zo ver als het kan zijn deze luiers duurzaam geproduceerd. Cellulose komt van FCS gecertificeerd bossen en ze hebben het OEKO-Tex keurmerk.
Volledig ecologisch zijn ze (nog) niet, maar ik vond het een goed duurzaam alternatief.
Ik gebruik van deze luiers ook veel minder dan bijv pampers.
Nu met 9,5 maand gebruik ik 3-4luiers per dag.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:09

Hier nog iemand met wasbare luiers, merk little lamb. En zwemluiers van thirsties, helaas vallen die erg klein en wordt de grootste maat niet meer aangeboden. Little lamb houd alles binnen en voor 's nacht extra inleggers om de nacht door te komen. Heb voor 's nachts de bamboo variant en katoen voor overdag. Enige probleem waar ik nu wel tegen aan loop (in Nederland geen last van) is dat de luiers na wassen (Als ze nog nat zijn) nog steeds naar urine blijven ruiken. Enkel na het wassen op 60 graden neemt het iets af. Heb ook al eens meer/minder waspoeder geprobeerd maar geen verschil.

Dochterlief(nog enigst kind) is echter 3 en heeft een periode van persé wel/niet op het potje dus loopt nu voor een vermogen in wegwerpluiers. Krijgen van de overheid 20 uur dagopvang vergoed dus voor haar Engelse ontwikkeling gaat ze 5 ochtenden in de week heen. Onze kdv is wel okay met wasbare luiers overigens, maar zal dan eerst een extra luier emmer moeten hebben.

Vind het ergens heel jammer dat Little lamb niet iets van een onderbroekversie van hun luiers heeft. Heb er op zich genoeg dus misschien een handig iemand vinden om er eens een paar te verbouwen?
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 28-10-19 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:14

Hier lopen we tegen hetzelfde probleem aan Daffie. Daarom nu inderdaad steeds broekluiers. Overweeg toch op zoek te gaan naar wasbare broekjes zeker gezien er toch een volgende op komst is. Maar ik moet ook nog nieuwe mini maatjes kopen want die had ik al verkocht aangezien we niet meer voor een derde zouden gaan :')

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:29

lizy29 schreef:
Hier lopen we tegen hetzelfde probleem aan Daffie. Daarom nu inderdaad steeds broekluiers. Overweeg toch op zoek te gaan naar wasbare broekjes zeker gezien er toch een volgende op komst is. Maar ik moet ook nog nieuwe mini maatjes kopen want die had ik al verkocht aangezien we niet meer voor een derde zouden gaan :')

Hier eigenlijk nooit maat 1 gehad. Als een tweede ons toch nog wel gegund wordt dan misschien alsnog maar aanschaffen.
Ik heb voor de echte trainingsbroekjes "bambino mio" https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00BZUZ7 ... 0DER&psc=1
worden ook in Nederland verkocht maar helaas moest ik ze via Amazon kopen. Zijn wel hele fijne broekjes want zit een plastic laagje in waardoor het net even langer nat blijft voordat de plas uit het broekje lekt. Plus als ze een beetje gelekt hebben is niet meteen alles nat, lekt echt pas na een volle plas door.

Ik geef mezelf nog 7 jaar om te blijven proberen en pas daarna gaat alles weg.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:36

Dank voor de tip. Ik ga eens speuren. Naar zoiets of vergelijkbaar hier in Frankrijk. Maat 1 was hier echt wel nodig met baby's onder de 3 kilo bij de geboorte, althans wel bij de prefolds die ik heb.

En ik zou willen dat ik je wat van mijn vruchtbaarheid kon geven. De eerste duurde lang maar daarna had mijn lijf het trucje schijnbaar door :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:07

Is zelf maken geen optie Lizy? :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:13

Ongetwijfeld maar heb het al zo achterlijk druk dus hoop het mezelf nu eens makkelijk te kunnen maken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:15

Mijn vriend wou geen wasbare luiers, dus 10 gekocht en amper gebruikt. Wel wasbare billendoekjes gebruikt. Nu ze zindelijk wordt wel wasbare trainingsbroekjes, 2 stuks, die zijn wel fijn. Ik heb ook een aantal wasbare inlegkruisjes liggen en had ook wasbare zoogcompressen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:26

Wasbare luiers geprobeerd, maar niet geschikt gebleken voor een plasgraag jongetje die na 14 dagen al makkelijk 4u achter elkaar slaapt. 's nachts al helemaal alles nat. Toen met wegwerp begonnen. Gebruik wel spuugdoekjes als billendoekjes, van de wegwerp doekjes kreeg hij ontzettend ruwe billen, dat was zomaar over nadat we met spuugdoekjes begonnen zijn (Ergste poep weghalen met wc papier, dan schoonvegen met een nat doekje)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:30

lizy29 schreef:
Dank voor de tip. Ik ga eens speuren. Naar zoiets of vergelijkbaar hier in Frankrijk. Maat 1 was hier echt wel nodig met baby's onder de 3 kilo bij de geboorte, althans wel bij de prefolds die ik heb.

En ik zou willen dat ik je wat van mijn vruchtbaarheid kon geven. De eerste duurde lang maar daarna had mijn lijf het trucje schijnbaar door :=

Ja, ik wou eerst zeker weten of luiers überhaupt wel ging lukken voordat ik wasbaar ging kopen.

Dat is heel lief van je, dankjewel. Maar ik ben op de goede weg. Cyclus begint weer normaal te worden. Zeggen ook dat zwemmen beter werkt dan hardlopen en ik moet zeggen dat het wel klopt. Elke maand Word mijn cyclus weer een dagje korter, zit nu op 31. We komen er wel.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:53

daffie1986 schreef:
lizy29 schreef:

Ja, ik wou eerst zeker weten of luiers überhaupt wel ging lukken voordat ik wasbaar ging kopen.

Dat is heel lief van je, dankjewel. Maar ik ben op de goede weg. Cyclus begint weer normaal te worden. Zeggen ook dat zwemmen beter werkt dan hardlopen en ik moet zeggen dat het wel klopt. Elke maand Word mijn cyclus weer een dagje korter, zit nu op 31. We komen er wel.

Goed te lezen. Op naar nummer 2 +:)+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 11:46

Voor alle doorlekkers, welke inleggers gebruiken jullie dan? Want hier zat standaard 1 3-laagste inlegger, maar dat volstond zelfs niet voor een pasgeborene.
Hier een 5-laagste en 3-laagse op elkaar overdag en 2 5-laagste ‘s nachts.