Volgens mijn moeder zag en hoorde ik vroeger geesten. Ik kan me er zelf weinig van herinneren, hoorde wel eens stemmen in mijn hoofd, maar dat verweet ik altijd aan mijn adhd. En heb er naarmate ik ouder werd ook geen last meer van gehad.
Afgelopen voorjaar is mijn kat overleden. Ik zag hem niet heel vaak, gezien de kat bij mijn ouders woonde en ik niet. Toch hadden we een hele sterke band. Hij kwam altijd bij me knuffelen en ik kon hem zelfs vlooienmiddel geven. Waar hij bij mijn ouders vaak agressief werd. Wij hebben hem als verwilderde kitten uit het asiel gehaald. Door zijn verwilderde achtergrond kon/wilde hij ook niet binnen zijn. Hij was dus in weer en wind buiten. Hoe hij is overleden is nog steeds een raadsel. Hij was 7 en topfit. Hij is op de stoep gevonden, en was helemaal puntgaaf. Geen wondjes, gesleten nagels, schuimbek oid.
De weken daarna (en nu nog heel soms) heb ik heel vaak gehad dat ik ineens iets zwarts zie lopen in een flits. Of ineens zijn miauw hoor.. Alleen bij mijn ouders. Bij mij thuis heb ik er geen last van. Is dit zijn 'geest'? Is dat uberhaupt mogelijk?
Ik had het hier met mijn moeder over en zij gaf aan ook zoiets te hebben. Al jaren heeft zij het gevoel een miskraam te hebben gehad. Mijn (enige) broertje had een tweeling moeten zijn. Ook zij voelt in huis een energie hangen van een klein kind. En hoort soms zelfs een baby huilen, terwijl er niemand in de omgeving met een baby woont..
Ik weet niet of ik gewoon gek in mijn hoofd ben (zal wel veel verklaren
), of dat dit soort geesten/energieën een 'echt' iets is. Ik geloof verder ook niet echt in dit soort verhalen als ik ze lees. Ik ben niet op zoek naar tips of methoden om ze te verjagen. Ik vind het gewoon een erg bijzonder iets, en ben benieuwd of er meer bokkers zijn met zulke ervaringen!