Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En anders zijn voor simpele banen ook altijd wel mensen nodig: mensen die goed willen en kunnen werken, niet zeiken maar werken, zien waar het werk ligt en zich goed inzetten... hebben in principe altijd een baan
Relaxed schreef:Zolang je de beren op de weg blijft zien, zie je de mogelijkheden ook niet en blijf je in deze spiraal.. Lees dit nog eens:
Ik zou graag verhuizen naar een land met een zonnig klimaat en helemaal op eigen benen staan. En wat houdt er me tegen? Ik kan mijn huis verkopen met overwaarde, heb geen kinderen of partner waar ik rekening mee ga houden. Dus waarom kan ik niet gewoon de boel te koop zetten en daarna met een minimale lening in Spanje of Portugal een huis kopen en daar mijn leven opnieuw beginnen?
Macs schreef:Ik zou opzoek gaan naar een loopbaancoach.
Daarnaast: je zit nu niet lekker in je vel. 'Vluchten' naar een andere land en opnieuw beginnen lijkt ideaal, maar je problemen zitten van binnen. Daar ga je dus ook tegen dingen aan lopen.
Tegenslagen ervaar je óveral. Het gaat er om hoe jij er mee om kunt gaan.
Whupp schreef:Wat mij vaak helpt in dit soort situaties is kijken wat de mogelijkheden nu echt zijn. Maak een eigen plan, en doe hier gerust een aantal maanden over. Je hebt het over een B&B met gasten, voor hoeveel zou je dit kunnen realiseren in een land als Spanje? Hoe zou je dan rond komen? Als je dit uitschrijft, heb je er in ieder geval een duidelijker beeld van en kun je daarna kijken hoeveel zorgen je je moet maken voor het geld.
En heb je het met je ouders al eens gehad over de personeelsproblemen? Kaart daar je zorgen aan en vertel daarnaast wat je het liefste zou willen. Ik weet ook niet wat voor bedrijf zij hebben, maar misschien is het mogelijk om bijvoorbeeld alleen op de echt drukke momenten bij te springen?
Kortom, ik zou alle gevoelskwesties (zoals, ik wil graag in een zonnig land wonen) omzetten in een aantal concrete plannen. En dit mogen er best 7 of meer zijn. Kijk daarna waar jij je het fijnst bij voelt, en kijk of je dat kan realiseren.
Schuur_ schreef:(...) in hoeverre is het vluchten en in hoeverre is het echt een droom? En hoe bepaal je dat?
Citaat:Ik heb me door de jaren in zo een wespennest geworsteld professioneel (ook bijv een vereniging starten en daar alles voor doen terwijl er niets tegenover staat etc) door mijn eigen toedoen en de ideeen van anderen te volgen over hoe mijn leven er uit moet zien dat ik momenteel geen uitweg zie.
Citaat:Terwijl ik ook gewoon simpel kan zeggen, dikke doei, ik doe mijn werk, daar heb ik plezier in en al de rest laat ik aan me voorbij gaan. Maar dan beginnen de doemgedachtes weer dat ik overal met de nek aangekeken ga worden en dat ik mensen teleurstel. Dus blijf ik maar doordoen waardoor ik niet uit de spiraal raak. Ik heb dus ook nu professionele hulp ingeschakeld om mezelf weerbaarder te maken zodat ik hopelijk snel door de zure appel heen kan bijten.
Schuur_ schreef:Tja, ik heb al 25 verschillende pistes bedacht van studeren, eigen zaak, emigreren... In de zaak is het alles of niets. Ofja, eigenlijk ook niet. Dat doe ik mezelf aan. Ik ben wel heel open met mijn vader over mijn gevoelens maar hun zijn ook aan het worstelen. Helaas heb ik dus een hypotheek en alle andere vaste kosten waardoor ik het op mijn eentje niet trek om parttime te werken
Citaat:Ik zou juist graag eenvoudig willen leven, zorgen dat ik een dak boven mijn hoofd heb en vaste kosten kan betalen met hier en daar een extraatje. Dus een B&B achtig iets met gasten waarbij ik lekker thuis kan blijven en in de omgeving dingen kan doen. Zorgen voor andere mensen en als ik er geen zin in heb gewoon de kamers niet beschikbaar stellen.
Eleeke schreef:pmarena geeft een heel goed advies.
Voordat je de stap maakt moet je heel veel regelen en onderzoeken. Dus ... ga aan de slag. Zoek uit wat je nodig hebt om een B&B te beginnen.
Je kan je huidige huis ook verhuren ipv verkopen.
Je kan al heel veel doen voordat je je echt de knoop door moet hakken.
Oscar schreef:Wat naar voor je dat je je zo rot voelt. Lijkt me heel akelig om zo te zitten.
Ik denk wel dat het goed is om realistisch te blijven. Bijv. dit:Citaat:Ik zou juist graag eenvoudig willen leven, zorgen dat ik een dak boven mijn hoofd heb en vaste kosten kan betalen met hier en daar een extraatje. Dus een B&B achtig iets met gasten waarbij ik lekker thuis kan blijven en in de omgeving dingen kan doen. Zorgen voor andere mensen en als ik er geen zin in heb gewoon de kamers niet beschikbaar stellen.
Tsja, dat wil iedereen denk ik wel....... lekker in een warm land in het zonnetje zitten, eenvoudig leven en eigenlijk gewoon doen waar je zin in hebt. Maar ik denk niet dat dat haalbaar is, anders zouden heel veel anderen dat ook wel doen.
En ik begrijp het helemaal. Wij zijn vorig jaar ook naar het buitenland verhuisd.