breken met ouders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:46

Renske en ik hebben alles via de pb opgelost Lachen
Vandaar het no hard feelings.

Avanti is een heeeeeeeeeel ander verhaal.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:47

Ja oke dat begrijp ik.. Knipoog
Toch vind ik dat je wel erg strijdlustig paraat staat, maar goed das mijn mening Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:58

Renske als het zo erg is om bij je moeder in de buurt te zijn zou ik maar eerst eens gaan beginnen om onafhankelijk van haar je dingen te doen.

Zelf naar les, zelf naar wedstrijd........ kan je nog niet autorijden...... huur je toch iemand!

het is heel makkelijk om af te geven op mensen die van alles en nogwat voor je doen....... ga je eigen wassen wassen, doe je eigen boodschappen EN zet je paard op een stal die niet van je ouders is.... en betaal het zelf......... Eerst geen gebruik meer maken van deze mensen en de dingen die ze zo vanzelfsprekend voor je doen en betalen en als dat voor jou fijner is, dan kan je met ze breken. Ik denk dat het je vies tegenvalt als je alles alleen op moet lossen........

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:59

Heel lastig. Iig is je moeder niet gehinderd met enige kennis over paarden en het houden ervan. Waarom dan in godsnaam een Z paard aanschaffen. Ik denk dat je elkaar zoveel mogelijk links moet laten liggen en ontwijken. Totdat je ook echt op jezelf kan wonen. Maar dan nog is twee paarden onderhouden onmogelijk. Je staat dus een beetje pad idd.....erg moeilijk. kan je je moeder niet naar een psycholoog sturen die haar de basis kan vertellen over hoe je met mensen moet communiceren?

Iig veel succes. maak geen overhaaste beslissingen. Ook niet in the heat of the moment.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:14

GK, dat ben ik wel met je eens.

Het is hartstikke fijn als je ouders met je mee willen naar een wedstrijd (spreek uit ervaring Cool ) maar dat je moeder alleen maar met je mee wil als je wat presteert vind ik flauw om te zeggen.
Ik vind het fijn als mijn moeder tijd in me steekt, maar dan moet ze wel achter me staan of het nu goed gaat of niet. Anders ga ik liever alleen.

Aan de hand van dit voorbeeld krijg ik nu niet echt een stabiel beeld van je moeder. Is er wel eens gepraat over de problemen met de hele familie om de tafel. Op een rustig moment kan dat een keer helpen.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:17

na alles een beetje te hebben gelezen te hebben.. Herken ik de situatie en zou ik ook kiezen om het contact te breken
Ik bedoel ik weet hoe je je voelt en het liefste zou ik ook al het huis uit gaan maar ben er helaas nog wat te jong voor. Veel sterkte en suc6 met je keuze!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:21

ik denk nie dat je met je vader en moeder moet breken, want het zijn toch je ouderse en ze houden echt wel van je!!!
het lijkt mij het best om met je vader of moeder (vooral je moeder) apart te praten of een duidelijke brief te schrijven. en dan wachtte op een reactie.
en probeer eens een gesprek met je moeder te hebben!
heel veel suc6!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:51

Prima schreef:
Heel lastig. Iig is je moeder niet gehinderd met enige kennis over paarden en het houden ervan. Waarom dan in godsnaam een Z paard aanschaffen.
(...)
kan je je moeder niet naar een psycholoog sturen die haar de basis kan vertellen over hoe je met mensen moet communiceren?


Dat is dus de grote ellende aan verhalen... Er schreef iemand dat Rense de 'goede' is en haar moeder en zus de 'slechten', waar ik het eerlijk gezegt mee eens ben. Wilt niet zeggen dat ik het zelf niet doe, ik schuif ook erg gemakkelijk dingen op anderen af. Maar je krijgt wel een compleet ander beeld van iemand...

Wat die psycholoog betreft: ik vind (nog steeds) niet dat Renske kan bepalen wat haar moeder of zus moeten doen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:54

Ik zie al dat mijn dochter tegen me gaat zeggen straks....... mam, ik denk dat jij maar eens naar een psycholoog moet....... terwijl ik de dag ervoor haar het gechauffeurd naar wedstrijd....... Denk dat ze dan maar beter even een hele lange tijd uit mijn buurt moet blijven Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:08

Vind ik niets mis mee hoor omdat te zeggen dat mijn moeder naar een psycholoog moest. Maar alleen als het ook echt nodig was. Jij als dochter zijnde kent je moeder het beste, en kan ook beoordelen of het daadwerkelijk nodig is en of het miss nut zou hebben.

Renske ik heb de meeste van je verhalen gelezen, en toen vond ik al dat je een engelen geduld had. Een keer moest de bom barsten! Dat is nu gebeurd. Ik kan je alleen maar vertellen dat toen ik met mijn 18e het huis uit ging, het daarna alleen maar beter met mijn moeder ging! Financieel was het zwaar KL#TE!!! Denk daar goed over na... Ik weet overigens hoe moeilijk het is om een huurhuis te vinden in jouw omgeving, aangezien ik zelf ook in die omgeving woon! Ik wens je veel sterkte, en mocht er ooit iets zijn, mag je me altijd PB'en!

Ik denk dta mensen die niet zo'n zelfde situatie hebben meegemaakt anders reageren dan de mensen die het wel hebben meegemaakt. Mijn jeugd is bepaald niet makkelijk geweest (wat 50% mijn eigen schuld was overigens), en ik weet wel wat je doormaakt. Mijn moeder (ouders gescheiden toen ik 4jr was) heeft ooit het advies gekregen om me op straat te zetten, notabene van de kinderbescherming en maatschappelijk werker!
Gelukkig was mijn moeder daar niet toe in staat, helaas die van jou wel!

Mensen, het ergste gevoel wat je kan hebben is als je door je eigen moeder op straat wordt gezet!!! Oordeel niet te hard als je de situatie niet kent of niet herkent!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:11

In feite is het nu ook helemaal niet belangrijk wiens schuld het is.
Beide partijen zullen een vertekend beeld hebben, daar ontkomt geen enkel mens aan. Ik ken Renske niet persoonlijk, dus kan hier ook helemaal niet over oordelen verder.
Feit is, dat de situatie nu onhoudbaar is en er iets moet gebeuren voordat het helemaal escaleert.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:12

griebels schreef:
Ik denk dta mensen die niet zo'n zelfde situatie hebben meegemaakt anders reageren dan de mensen die het wel hebben meegemaakt. Mijn jeugd is bepaald niet makkelijk geweest (wat 50% mijn eigen schuld was overigens), en ik weet wel wat je doormaakt. Mijn moeder (ouders gescheiden toen ik 4jr was) heeft ooit het advies gekregen om me op straat te zetten, notabene van de kinderbescherming en maatschappelijk werker!
Gelukkig was mijn moeder daar niet toe in staat, helaas die van jou wel!


Vind ik erg snel geoordeeld... Heb de laatste jaren genoeg meegemaakt thuis, heb in een soortgelijke situatie gezeten... Meermalen...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:15

Sprak ook in het algemeen... Er zijn altijd uitzonderingen op de regel.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:17

Miss_Petit schreef:
Renske en ik hebben alles via de pb opgelost Lachen
Vandaar het no hard feelings.

Avanti is een heeeeeeeeeel ander verhaal.


Waar!!! Waar??? Gaan we weer vechten??? Haha! Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:19

gijsenkim schreef:
Ik zie al dat mijn dochter tegen me gaat zeggen straks....... mam, ik denk dat jij maar eens naar een psycholoog moet....... terwijl ik de dag ervoor haar het gechauffeurd naar wedstrijd....... Denk dat ze dan maar beter even een hele lange tijd uit mijn buurt moet blijven Haha!


Maar vergeet je in deze niet het feit dat Renske haar moeder al tijden bij een loog loopt dan? Denk dat dat iets anders is dan jou. En jij treitert je dochter neem ik aan ook niet zo. Ik weet uit ervaring hoe zoiets zich ontwikkelt, daarom ben ik ook maar wat voorzichtig. Maar ik vind nogmaals wel dat Renske die vraag die ik eerder stelde over haar vriend echt moet vragen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:32

Das waar............... Ik denk alleen dat hoe rot de situatie ook is...... deze mensen het wel mogelijk maken dat Renske haar paard kan houden en haar hobbie kan uitoeffenen........ Ook maken ze het mogelijk dat ze een dak boven haar hoofd heeft en toetjes kan eten, ze kan een opleiding volgen en of geld verdienen zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken hoe de huur/ hypotheek betaald moet worden........ Ik denk dat hoe moeilijk de relaties ook liggen dat je daar niet even aan voorbij kan gaan.

Ik vind dat ze best haar ouders zo te kakken mag zetten als ze niet meer op geen enkele manier afhankelijk van ze is. Dus ook haar paard daar niet meer heeft staan, er niet meer woont en geen geld van ze aanneemt om van te leven. Geheel selfsupporting........ en zolang dat niet zo is heb je het maar te slikken, niet leuk......... maar helaas wel praktijk

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:34

Prima schreef:
kan je je moeder niet naar een psycholoog sturen die haar de basis kan vertellen over hoe je met mensen moet communiceren?


Verward

Ik vind Renske (in dit topic iig) nou ook niet bepaald het toonbeeld van communicatie.

Ik ben het helemaal met G&K eens, vanuit dit topic geoordeeld (want ik ken je niet persoonlijk en ook de situatie thuis niet).

Je hebt alles. Denk je dat je dat gekregen hebt omdat je ouders zo'n hekel aan je hebben? Goed, je moeder is nogal prikkelbaar. Kan.. Ik denk dat je jezelf in je moeders schoenen moet verplaatsen. Je schrijft zelf dat ze niet al te stabiel is, je zus ook al niet. Gezeik van een andere dochter kan ze gewoon niet meer verdragen. Ze willen gewoon rust. Hun goed recht na twee dochters groot te hebben gebracht.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:05

lis"]
[quote="Prima schreef:
kan je je moeder niet naar een psycholoog sturen die haar de basis kan vertellen over hoe je met mensen moet communiceren?


Verward

Ik vind Renske (in dit topic iig) nou ook niet bepaald het toonbeeld van communicatie.

Ik ben het helemaal met G&K eens, vanuit dit topic geoordeeld (want ik ken je niet persoonlijk en ook de situatie thuis niet).

Je hebt alles. Denk je dat je dat gekregen hebt omdat je ouders zo'n hekel aan je hebben? Goed, je moeder is nogal prikkelbaar. Kan.. Ik denk dat je jezelf in je moeders schoenen moet verplaatsen. Je schrijft zelf dat ze niet al te stabiel is, je zus ook al niet. Gezeik van een andere dochter kan ze gewoon niet meer verdragen. Ze willen gewoon rust. Hun goed recht na twee dochters groot te hebben gebracht.
[/quote]

Uitgaande van een 'normaal' gezin klopt dit wel... Maar je moet ook in je achterhoofd houden dat er genoeg gezinnen zijn waar kinderen de spullen en de luxe krijgen van de ouders, zonder dat daar ook maar een greintje liefde bij komt kijken, maar waar het gaat om 'de buitenwereld'.
En juist daarom, krijg je van de buitenwereld al snel een rare blik als je met bijvoorbeeld zo een verhaal als Renske komt...

En dat de ouders rust willen, kan ik wel inkomen... Maar dan kan dat nog altijd op een heel andere manier... Je moet je eens proberen in te beelde hoe het is als je steeds op je tenen in huis moet rondlopen of je de hele tijd buiten of op je kamer zit om discussies/ruzies/opmerkingen te ontlopen... Leuk is het niet hoor...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:44

Nee, is inderdaad niet leuk. Mijn ouders hebben tot 2 jaar terug een eigen bedrijf gehad waar ze 24/7 aan besteden. Waar ik was? Geen idee... Bij de paarden wsn. Ik had 2 paarden aan huis staan, waarvan ik met 1 op concours ging (mijn vriend reed), mijn ouders betaalden mijn tuig, mijn wedstrijden, mijn kleren, mijn eten, mijn studie, enz. Geloof maar niet dat ik een lekker leventje gehad heb... Heel veel ruzie, niet enkel om de paarden. Maar ik heb nog nooit mijn ouders zwart durven maken... Zij betaalden echt alles voor me.

Inmiddels ben ik mijn paarden kwijt, ik doe mijn eigen was, ik doe mijn eigen boodschappen, betaal mijn eigen kleding en studie. Het enige wat ik nog gratis heb is het diner en de woonruimte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat mijn ouders betreft veel harder geworden ben, maar ik woon nog steeds thuis... Ik hou mijn gemak wel, dan maar wat meer ontlopen... Wat zich bij mij uit in op mijn werk, bij Kelvin, of op mijn kamer zijn.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:24

Richtje schreef:
In feite is het nu ook helemaal niet belangrijk wiens schuld het is.
Beide partijen zullen een vertekend beeld hebben, daar ontkomt geen enkel mens aan. Ik ken Renske niet persoonlijk, dus kan hier ook helemaal niet over oordelen verder.
Feit is, dat de situatie nu onhoudbaar is en er iets moet gebeuren voordat het helemaal escaleert.



Eindelijk eens een superantwoord!
Ik geloof ook dat de schuld aan beide kanten ligt, dat is in 99% van de ruzies / meningsverschillen het geval, dus de kans is groot dat het hier ook het geval is.

Als je het huis uit wilt, denk dan heel goed na en neem geen overhaaste beslissingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:28

Pervinco, wat als je, zoals Renske, niet nog meer de hele situatie kunt ontlopen? Zoals ik het lees is ze al bijna nooit thuis en zelfs op de schaarse momenten dat ze wel thuis is ontstaat er ruzie.
Dan lijkt het me voor alle partijen het beste als er eerst eens rust komt. Als die rust er komt doordat ze het huis uit gaat, prima. Als er een andere oplossing is, ook prima.
Uit vorige topics blijkt dat de situatie al jaren slecht is en er is voor ieder mens een grens aan "slikken en toegeven". Voor Renske is die grens blijkbaar bereikt/overschreden.
Op het moment dat ze beter in haar vel zit, zal ze waarschijnlijk op een betere manier met haar moeder en zus om kunnen gaan. Om zich beter te voelen zoekt ze nu blijkbaar een stabielere leefsituatie en als zij denkt dat ze die bij haar vriend vindt, prima. Het is iig het proberen waard, denk ik.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:07

gijsenkim schreef:
Das waar............... Ik denk alleen dat hoe rot de situatie ook is...... deze mensen het wel mogelijk maken dat Renske haar paard kan houden en haar hobbie kan uitoeffenen........ Ook maken ze het mogelijk dat ze een dak boven haar hoofd heeft en toetjes kan eten, ze kan een opleiding volgen en of geld verdienen zonder dat ze zich zorgen hoeft te maken hoe de huur/ hypotheek betaald moet worden........ Ik denk dat hoe moeilijk de relaties ook liggen dat je daar niet even aan voorbij kan gaan.

Ik vind dat ze best haar ouders zo te kakken mag zetten als ze niet meer op geen enkele manier afhankelijk van ze is. Dus ook haar paard daar niet meer heeft staan, er niet meer woont en geen geld van ze aanneemt om van te leven. Geheel selfsupporting........ en zolang dat niet zo is heb je het maar te slikken, niet leuk......... maar helaas wel praktijk


Daar moet ik je wel gelijk in geven inderdaad. Maar ja, blijkbaar is luxe niet altijd alles. Het is maar hoe erg het gemaakt wordt natuurlijk, rekening houdend met het feit dat ook Renske haar bijdrage kan leveren aan een niet-leuke situatie. Tenslotte kennen wij inderdaad niet de werkelijke situatie van dichtbij.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:09

lis"]
[quote="Prima schreef:
kan je je moeder niet naar een psycholoog sturen die haar de basis kan vertellen over hoe je met mensen moet communiceren?


Verward

Ik vind Renske (in dit topic iig) nou ook niet bepaald het toonbeeld van communicatie.

Ik ben het helemaal met G&K eens, vanuit dit topic geoordeeld (want ik ken je niet persoonlijk en ook de situatie thuis niet).

Je hebt alles. Denk je dat je dat gekregen hebt omdat je ouders zo'n hekel aan je hebben? Goed, je moeder is nogal prikkelbaar. Kan.. Ik denk dat je jezelf in je moeders schoenen moet verplaatsen. Je schrijft zelf dat ze niet al te stabiel is, je zus ook al niet. Gezeik van een andere dochter kan ze gewoon niet meer verdragen. Ze willen gewoon rust. Hun goed recht na twee dochters groot te hebben gebracht.
[/quote]

Hmm dat vind ik een beetje kort door de bocht. Mijn moeder heeft mij en mijn broer grootgebracht, in haar eentje in armoede. En toch, nog steeds is het een schat.

Ze zijn beiden niet stabiel maar dat mogen ze dan niet op Renske projecteren. Dat zou ik nogal oneerlijk vinden.

Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:34

Fasel schreef:
Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.
dat denk ik eigenlijk ook ja.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:49

SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Ik denk eigenlijk dat ze met z'n allen eens naar een gezinstherapeut moeten. Wellicht dat een totaal neutraal iemand hier iets mee kan.
dat denk ik eigenlijk ook ja.
[/quote]

Maar ik geloof dat Renske eerder al aangaf, dat dat door anderen al is gezegd, maar dat haar ouders dat niet willen