breken met ouders?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:21

Lieve schat, vergeet je niet dat het de bank helemaal noppes nada nihil interesseert hoe, en of jij je eten kan betalen? Zij bekijken wat voor hun safe is, niet voor jou...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:12

Ik begrijp echt niet waarom iedereen zich bemoeit met de geldzaken van Renske! Ze heeft alles uitgezocht en haar vriend zal toch ook niet gek zijn.

De bank kijkt inderdaad niet of jij je eten kan betalen en ik vind vaak ook dat de maximale hypotheek hoger is dan eigenlijk goed voor iemand is.

Maar Pervinco, je bent zelf 20 jaar en je klinkt alsof je alle stappen die Renske nu gaat maken al een paar keer genomen hebt.

Ik inmiddels wel en Renske komt op mij absoluut niet over als onvoorbereid of impulsief. En stel nou dat haar vriend iets meer betaalt in de kosten dan zij, wat maakt dat dan uit? Misschien kookt Renske wel altijd voor hem. Je kunt toch samen een verdeling afspreken die je prettig vindt.

Renske ik vind dat je je niet op alle vlakken hoeft te verantwoorden. Als je dat wel wilt doen, ook goed, maar je hebt nu een aantal antwoorden gekregen van mensen die een hoop beren op de weg zien.

Ik heb altijd geleerd: niet DIPpen (Denken In Problemen) maar DIMmen (denken in mogelijkheden). En mijn positieve instelling en wil om dingen ter bereiken en te doen hoe ik het wil, hebben mij een heleboel goede dingen gebracht.

Als je ergens voor gaat, heb je een grote kans dat het lukt! So Go for it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:33

Even voor iedereen die denkt dat je zomaar een hypotheek kunt "nemen" (je krijgt een hypotheek!)
Een bank neemt niet graag risico's en zal verd*mt goed weten wat iemand aankan (financieel Knipoog ).
Als een bank z'n goedkeuring geeft zal het wel goed zitten.

Blijft de oorspronkelijke vraag: Breken met ouders?
Antwoord: Nee, want je krijg nooit nieuwe, je moet het doen met wat je hebt, hoe moeilijk dat soms ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 00:56

Renske, het is heel fijn als er gepraat gaat worden thuis, misschien bereiken jullie er iets mee, ik hoop het in ieder geval.

Maar toch, mag ik weten welke supermarkt jij werkt? Want een parttime baan waar ik 2 paarden van in pension kan zetten en nog hypotheek/huur kan betalen, dat lijkt me wel wat Haha!.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:38

Manon 2 schreef:
Maar Pervinco, je bent zelf 20 jaar en je klinkt alsof je alle stappen die Renske nu gaat maken al een paar keer genomen hebt.


Niet helemaal, ik heb wel verscheidene malen alles tegenover elkaar gezet, omdat ik ook enkele malen thuis weg heb willen, moeten, gaan. Ik heb de laatste jaren maar vaak genoeg gemerkt dat het helemaal niet zo gemakkelijk is om je hoofd boven water te houden.

De reden dat ik dat aanhaalde van die bank, wellicht even handig dat ik mijn motivatie erbij zet...:

Een client van me is verleden jaar failliet gegaan. Man was in de 70, genoot dus al van zijn pensioen, dat hij ondergebracht had in een pensioen BV'tje. Er kwam dus geen geld meer binnen, er ging enkel geld uit. Okay, de koerswinsten van het beleggen, dat waren de inkomens. Hij heeft zich door een niet nader te noemen bank een aandelenpakket aan laten smeren waardoor hij in 2 jaar tijd het complete vermogen van de BV verspeeld heeft: 7 ton. Die man woonde in een groot huis, had diverse hobby's, 2 auto's. Hij staat inmiddels ingeschreven voor een seniorenwoning, heeft beide auto's moeten verkopen en al zijn hobby's op moeten geven.

Viva la bank...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:45

Marreke schreef:
Even voor iedereen die denkt dat je zomaar een hypotheek kunt "nemen" (je krijgt een hypotheek!)


Dat heb je mooi mis Knipoog Je geeft namelijk hypotheek aan de bank en de bank neemt dus een hypotheek op jouw huis.

Hypotheek geven betekent gewoon "zekerheid geven".

En Renske: sterkte ermee! Ik vind het een moedige beslissing en zeker niet ondoordacht. Soms kan het namelijk gewoon niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:56

Hypotheekgever en -nemer is notarissentaal hoor Haha!. In de praktijk en de volksmond mag je maar hopen dat de bank die relatie met je aan wil gaan.

carrie79

Berichten: 1004
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:29

Jee ik heb even alle 6 pagina's van dit verhaal doorgeploeterd.
Ik kan een zucht mbt verschillende reacties niet onderdrukken.

Als ik dit zo lees (Ik ken Renske en de rest van het verhaal niet, maar ben maatschappelijk werker en zie nogal wat familie ellende). - ik ga dus verder ook niet oordelen -

Ik wil alleen maar zeggen dat je voor mijn gevoel alles goed doordacht hebt. Ik hoop voor je dat je tot een oplossing kunt komen (met je vriend, ouders en jezelf) waar je gewoon gelukkig van wordt. Je moet gewoon een stukje rust creeeren in je leven en als dat uit huis gaan betekend so be it! Idd het onderhouden van twee paarden lijkt me heel prijzig (met hypotheek ed erbij) maar wie ben ik om daar over te oordelen. Je lijkt me iemand die dat zelf ook allemaal goed overdacht heeft.

Ik wil je alleen maar veel suc6 (en sterkte) wensen bij de beslissing die je gaat maken. Ik hoop dat de relatie met je moeder op den duur wat beter gaat worden. wrslk gebeurt dat ook wel als er wat meer 'rust' in huis komt. Maar dat zal de tijd leren!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:56

ik lees je eerste verhaal nu pas, heb verder ook niks gelezen maar het lijkt alsof je moeder jaloers op je is en je je dingen niet gunt... ik heb geen idee wat verstandig is in jouw geval. hoe zit je vader in dit geheel?

nou ja, laat ook maar... ik moet toch meer lezen zie ik haha.

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:28

Renske, ik heb al vaker gelezen dat je een moeilijke relatie hebt met je moeder. Sorry dat ik het zeg maar het lijkt mij dat je moeder in een midlive-crisis zit of zo. Het is net alsof ze haar jeugd opnieuw wil beleven. Ik heb je het al eerder verteld maar nog steeds snap ik niet dat iemand die maar half kan rijden een ouder Z-dressuurpaard koopt.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:32

Waarom niet Verward

Qerty
Berichten: 2013
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 10:33

petraaken schreef:
. Ik heb je het al eerder verteld maar nog steeds snap ik niet dat iemand die maar half kan rijden een ouder Z-dressuurpaard koopt.


Waarom niet? Dat zijn vaak prima leerpaarden hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 11:18

Nou dat vind ik nou ook....... een oud Z paard kan je zo ontzettend veel van leren........... juist wel goed!

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:56

inderdaad een Z-paard kan een goede leermeester zijn maar niet voor een beginnende ruiter en dat maakte ik op uit haar bericht indertijd.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:07

Onzin. Een Z paard kan ook een leermeester zijn voor een beginner. Als ie maar braaf is.

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:09

of het paard hinderen. Maar we zullen het hierover niet verder hebben want te ver offtopic.

Ik hoop Rens dat je snel wat rust in je leven kan inbouwen.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:18

Hinderen ze een B-paard dan niet? Ik zie liever een beginner een oude Z-knol hinderen dan een jong groen paard de vernieling in rijden.
Zo offtopic is het niet overigens, jij geeft het als voorbeeld dat haar moeder een midlife crisis heeft. Ik vind een Z-paard kopen terwijl je niet kan rijden weinig met midlife crisis te maken.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:21

Zo ik heb alles gelezen!
Tis een moeilijke situatie... Ik hoop dat je een goeie beslissing neemt en dat er wat rust in je leven komt..
Ik wens je heel succes met je huisje en je beslisingen.
Liefs Dikke knuffel

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 14:04

ben ik weer, zal nog even wat antwoorden geven

de man die bij de bank werkt dat is een kennis van bjorn n ouders, dus niet iemand die als t even kan de hoogst mogelijke hyptoheek aan ons kwijt wil, hij weet dat ik 2 paarden heb en dat we niet al ons geld nodig moeten hebben voor onze vaste lasten, maar dat we ook nog wat 'ruimte'hebben qua geld da he, om eens lekker op vakantie te kunnen gaan, wat te sparen en als er bv iets gebeurt dat we dan ook geld achter de hand hebben(kan altijd een wasmacine oid kapot gaan of dat er een dierenarts voor de paarden of onze toekomsitige honde moet komen etc)

verder is er afgesproken dat we alle2 alle kosten delen, maar dan wel in verhouding met ons inkomen.
mn vriend is afdelingschef en tevens rechterhand vd bedrijfsleider, en heeft een bijpassend salaris, en hij werkt fulltime, ik niet.

verder hebben zijn ouders een eigen zaak en maken ze iedere maand een leuk bedrag over, als gift, dat kwam ginstiger uit ivm belasting, simpel gezegd, maandelijks alvast een stukje erfenis, maar omdat dat een gift is, heeft de bank dat niet meegeteld bij de berekening van de hypotheek, wanneer die gift bijvoorbeeld bij mn salaris hoorde, hadden we een stuk hogere hyptoheek kunnen krijgen, maar omdat het een gift is, telt het niet mee, en kunnen we met onze 2 salarissen de hyptoheek+vaste lasten betalen, en dan die gift hebben we ook nog, om bv te sparen

ik heb inmiddels wel genoeg gezegd over de geldzaken, zal nog even vertellen dat we alle 2 bij de C1000 werken, 2 verschillende winkels maar van dezelfde eigenaar.

moet nu even weg, maar geef dalijk nog even verder antwoord
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 12-02-04 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:11

Renske20 schreef:
ben ik weer, zal nog even wat antwoorden geven

de man die bij de bank werkt dat is een kennis van bjorn n ouders, dus niet iemand die als t even kan de hoogst mogelijke hyptoheek aan ons kwijt wil, hij weet dat ik 2 paarden heb en dat we niet al ons geld nodig moeten hebben voor onze vaste lasten, maar dat we ook nog wat 'ruimte'hebben qua geld da he, om eens lekker op vakantie te kunnen gaan, wat te sparen en als er bv iets gebeurt dat we dan ook geld achter de hand hebben(kan altijd een wasmacine oid kapot gaan of dat er een dierenarts voor de paarden of onze toekomsitige honde moet komen etc)

verder is er afgesproken dat we alle2 alle kosten delen, maar dan wel in verhouding met ons inkomen.
mn vriend is afdelingschef en tevens rechterhand vd bedrijfsleider, en heeft een bijpassend salaris, en hij werkt fulltime, ik niet.

verder hebben zijn ouders een eigen zaak en maken ze iedere maand een leuk bedrag over, als gift, dat kwam ginstiger uit ivm belasting, simpel gezegd, maandelijks alvast een stukje erfenis, maar omdat dat een gift is, heeft de bank dat niet meegeteld bij de berekening van de hypotheek, wanneer die gift bijvoorbeeld bij mn salaris hoorde, hadden we een stuk hogere hyptoheek kunnen krijgen, maar omdat het een gift is, telt het niet mee, en kunnen we met onze 2 salarissen de hyptoheek+vaste lasten betalen, en dan die gift hebben we ook nog, om bv te sparen

ik heb inmiddels wel genoeg gezegd over de geldzaken, zal nog even vertellen dat we alle 2 bij de C1000 werken, 2 verschillende winkels maar van dezelfde eigenaar.

moet nu even weg, maar geef dalijk nog even verder antwoord

dus de geldzaken


Bofkont die je bent met zo'n schoonouders. Ik heb zelfs geen onbekende suikertante die mij zo'n giften doet. Haha!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:31

En jouw geldzaken gaan ook niemand iets aan Knipoog

Hoe voel je je?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 14:34

haha ja zn vader had uitgerekend dat als hij het op zijn rekening liet staan, er heel veel belasting over betaald moest worden, en als hij en zn vrouw er niet meer zouden zijn, dat er dan over de erfenis ook belasting moest worden betaald, zo zat het ongeveer geloof ik
en je kan tot een bepaald bedrag een gift belastingvrij geven, dus is het voor hem zelf ook voordeliger
maar hij heeft sowieso echt superouders hoor!

maargoed, de geldzaken zitten dus goed, er is over nagedacht, er zijn berekeningen gemaakt en het is gewoon goed.

dus dat was het mbt geld Knipoog

nu weer even terug naar mn moeder. XZe is idd gaan paardrijden, omdat ze dat vroeger wilde, maar ja een gezin met 6 kinderen waarvan alleen de vader wrkte(schipper op de zeevaart) kon geen paardrijles betalen, wel zat ze af en toe op een van de paarden van een boer, maar meer ook niet.
toen wilde ze op paardrijles, maar na een halfjaar vond ze het niet meer leuk, en omdat onze stal toen was afgebrand en we een nieuwe lieten bouwen, zei ze dat er een buitenstal met 3 boxen moest komen want ze wilde zelf ook een paard.
Ik moest mee gaan met uitzoeken en eerst op die paarden om te kijken of ze echt zo braaf waren als werd gezegd(meestal waren ze niet zo braaf en kon er echt geen beginner op die nog regelmatig uit balans was of een keer perongeluk schopte)
toen wilde ze een 6 jarig M1 paard, dat heb ik gelukkig uit haar hoofd kunnen praten, want een 6 jarige moet nog veel leren en is echt niet geschikt voor iemand die 25 lessen heeft gehad
toen kwamen we bij een 16 jarige die Z dressuu liep, die werd voorgereden en dat was ook het eerste paard waarbij ik zei daar hoef ik niet op, als je daar niet op kan rijden dan weet ik het niet
dus zij er op, paard struikelde over een steen en mn moedr trelt keihard aan de teugels en hangt scheef en schopt daardoor met 1 been in de buik, paard deed niets, ging gewoon stilstaan

toen was het dus duidelijk: die werd het Lachen

maargoed, inmiddels loopt ie nogsteeds sterren te kijken, en over de binnenhoefslag, net waar ie zelf wil lopen en buitenrijden durft ze niet, maar t paard is nogsteeds hardstikke braaf, alleen heeft ie wel een hele harde stijve rug gekregen met een rare bult van spieren vlak achter t zadel(uit het ritme lichtrijden komt dat door volgens de fysio van mijn paard) maagoed, braaf is ie nogsteeds.

of ze jaloers is op mij zou ik echt niet weten, maar het zou wel een verklaring zijn waarom het soms lijkt alsof ze me bepaalde dingen niet gunt. maar ik geloof dat mn vader gister met haar heeft gepraat want ze was net even thuis, maar deed heel normaal, vroeg zelfs of ze iets voor mij mee moest nemen van de winkel!

maar ook al zou het nu ineens we goed gan thuis, ik ga toch samenwonen, niet alleen omdat ik er aan toe ben om uit huis te gaan en zefstandig te worden, ook omdat ik heel erg graag zo veel mogelijk bij mn vriend wil zijn Lachen
hij is echt een schat, staat altijd voor me klaar, wi me altijd helpen en verwacht ook dat dat van mijn kant ook zo is, en dat is ook zo. maar dat lijkt me wel zo logisch.
gister is hij heel de middag met mij&Destiny naar de DA geweest, en vrijdag komt er iemand om naar de verwarmingsketel te kijken en dan moet er iemand thuis zijn, dus ik zit vrijdag heel de dag alleen daar in Belgie, tot die man is geweest, zonder computer, zonder iets te doen(ja poetsen Knipoog ) maar dat doe ik graag voor hem.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 14:36

Manon 2 schreef:
En jouw geldzaken gaan ook niemand iets aan Knipoog

Hoe voel je je?


voel me goed Lachen ben blij dat t hier thuis weer rustig is, en in mn hoofd ook Knipoog
ben alleen wel ongeduldig de komende 3/4 weken aan t afwachten, dan weet ik of de behandeling bij Destiny effect heeft gehad, als zij weer goed loopt dan ben ik helemaal gelukkig Lachen

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 15:25

woont je vriend in België? Is je vriend belg dan? Ik ben wel blij het thuis wat rustiger is op dit moment.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 18:28

hij is nederlander, geboren in bergeijk(je kan vanaf bergeijk lommel zien en das al belgie) en hij woont nu in belgie omdat er in bergeijk op korte termijn niets betaalbaars te vinden was.
hij woont 15 km over de grens, rijdt in een belgische auto, maar is helemaal nederlands
mn paard is wel een belgje Knipoog