Niet kunnen parkeren voor de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Niet kunnen parkeren voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:49

Volgende week ga ik bij een appartement midden in een centrum kijken. Ik ben enthousiast over de foto's en de huurprijs valt ook mee! Nu woon ik zelf al m'n hele leven in een woonwijk, waar ik voor de deur kan parkeren. Bij het appartement kun je niet direct voor de deur parkeren. Parkeren kan via parkeervergunningen in de nabijheid. Op z'n 3/5 minuten lopen is een parkeerplaats voor vergunninghouders. Dit is achter de winkels en een beetje weg gestopt. Dit is tot nu toe het grootste minpunt waar ik tegen aan loop.

Is dit niet hinderlijk? Ik gebruik elke dag mijn auto. Laatst ben ik er met m'n moeder langs gelopen en zij gaf aan dat ze het ook wel een beetje eng vond in het donker.

Daarom mijn vraag zijn er meer mensen die hun auto niet voor de deur kunnen parkeren? Hoe ervaar je dit en went het op den duur? :)

poes

Re: Niet kunnen parkeren voor de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:50

Ik heb nog nooit voor de deur kunnen parkeren. Ik ben ook vaak laat thuis dus het is vaak wel even zoeken. Het stoort me niet heel erg. Wel is het hier veilig. Als ik veel meeheb zet ik de auto enkele minuutjes dubbel geparkeerd en verzet ik hem gelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:54

Kan je niet zonder auto? (Meestal zijn de plekken waar je slecht kunt parkeren dan weer wel goed bereikbaar met het OV)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:56

Als het appartement verder prima bevalt zou ik iets verder parkeren geen probleem vinden.
Maar weet je of je kan parkeren op die plek voor vergunninghouders?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:59

Ik kan ook niet voor de deur parkeren. Wel in de straten om ons huis, maar daar is het regelmatig zo druk dat mijn auto een eind verderop staat. Ik heb er niet zo veel last van, maar dat is vooral ook omdat ik bijvoorbeeld ook mijn auto niet gebruik voor zware boodschappen en dus vaak ook niks uit of naar de auto hoef te tillen. Is dit wel het geval dan is het wel mogelijk bij ons om de auto met gevarenlichten even wat dichter bij de deur te parkeren. Ik denk dat je dat in de (binnen)stad ook maar voor lief moet nemen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 16:59

Tja dat is erg persoonlijk. Ik zou er niet op zitten wachten als ik elke keer 3 minuten moet lopen voordat ik thuis ben. Zeker niet met boodschappen.
Misschien nog iets om over na te denken: als dat de enige plek is waar je kunt parkeren, is dat dan wel gegarandeerd? Of is het dusdanig druk dat je nog maar geluk moet hebben op een plekje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:00

Ik kan de laatste 10 jaar ook voor de deur parkeren en ik vind het heerlijk. Ik zou eigenlijk niet meer anders willen. :o En niet omdat de buurt niet veilig is maar gewoon omdat je snel binnen bent. :') Als het nat is of ijskoud ben je zo bij je voordeur. Je sjouwt maar een klein stukje met je boodschappen etc.

Ik zou serieus niet ergens gaan wonen waar je 5 minuten of langer moet lopen naar je auto. :o
Maar ik ben dan wel verwend...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:00

Ik denk dat het belangrijker is dat je ervoor zorgt een eigen parkeerplaats te krijgen.
Liever een stukje lopen dan op ongunstige tijdstippen als een malle rondjes rijden in de hoop dat er iemand weg gaat.

Dus ik zou zorgen dat ik zeker kan weten aan een vergunning te komen en als het appartement bevalt gewoon nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:06

Palmera schreef:
Ik denk dat het belangrijker is dat je ervoor zorgt een eigen parkeerplaats te krijgen.
Liever een stukje lopen dan op ongunstige tijdstippen als een malle rondjes rijden in de hoop dat er iemand weg gaat.

Dus ik zou zorgen dat ik zeker kan weten aan een vergunning te komen en als het appartement bevalt gewoon nemen.

In de advertentie staat dat parkeren mogelijk is via parkeervergunningen. Ik heb gemaild met de makelaar, maar zij konden niet precies aangeven waar er dan parkeert kon worden. Dit moest ik navragen bij de betreffende gemeente. Dan moet ik een aanvraag doen voor een vergunning op een van de aangegeven parkeerplaatsen. Dit kan wel 8 weken duren voor het er door is. Dus nog niet eens zeker of ik wel een vergunning kan krijgen en of er een plekje nabij vrij is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:10

Ik heb je OP nog eens gelezen trouwens en zie nu dat je in het centrum woont. Ik woon zelf ook in het stadscentrum, en boodschappen doe ik dus gewoon lopend en ik ben ook binnen no time op het station of bij de bus/tram. Oprecht, zijn er dingen waar je auto essentieel voor is, kun je een alternatief vinden? Ik zou echt niet weten wat ik met een auto moet in mijn situatie :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:11

Dat zou voor mij een afknapper zijn. Heb in een drukke wijk gewoond waar ik wel eens 5 min verderop stond.
Knap irritant na een dag werken, korte uitjes of met zware boodschappen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:11

annepaardoes schreef:
Tja dat is erg persoonlijk. Ik zou er niet op zitten wachten als ik elke keer 3 minuten moet lopen voordat ik thuis ben. Zeker niet met boodschappen.
Misschien nog iets om over na te denken: als dat de enige plek is waar je kunt parkeren, is dat dan wel gegarandeerd? Of is het dusdanig druk dat je nog maar geluk moet hebben op een plekje.

Idem.
Ik zou totaal geen zin hebben om iedere dag met boodschappen of spullen van werk nog 5 minuten naar huis te moeten lopen. En dan heb je je waarschijnlijk ook al suf gezocht naar parkeerplek. Als je een eigen plek zou kunnen krijgen of de garantie hebt dat er altijd plek is, dan is het misschien nog het overwegen waard.
Voor mij persoonlijk is parkeren voor de deur echt een vereiste als ik straks een nieuwe woning ga zoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:13

Magrathea schreef:
Ik heb je OP nog eens gelezen trouwens en zie nu dat je in het centrum woont. Ik woon zelf ook in het stadscentrum, en boodschappen doe ik dus gewoon lopend en ik ben ook binnen no time op het station of bij de bus/tram. Oprecht, zijn er dingen waar je auto essentieel voor is, kun je een alternatief vinden? Ik zou echt niet weten wat ik met een auto moet in mijn situatie :=

Same, ook zonder auto in het centrum gewoond. Bushalte en winkels dichtbij. Geen auto gemist.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:13

Boodschappen kun je laten bezorgen maar wanneer je vijf minuten moet lopen dan is dat bij slecht weer erg vervelend. Geen mogelijkheid om met openbaar vervoer alles te doen? Vind het trouwens slecht dat de makelaar geen antwoord op het parkeerprobleem kan geven, meestal is er dan wel iets aan de hand . Bel maandag de gemeente op en vraag na hoe het met de vergunning voor parkeren zit.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:15

Ik doe het nu een jaar en heb er niet aan kunnen wennen :(
Gelukkig nu verhuizen met eigen parkeerplek, kan niet wachten!

Als vergunninghouder heb je dan wel gegarandeerd een plek? Dat zou wellicht al schelen. Ik moet ook altijd maar weer hopen dat ik m kwijt kan. Maar met boodschappen of spullen meenemen, het is altijd gedoe vind ik

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:30

ik krijg al de kriebels als ik het lees...vind de 10 meter van mijn auto naar de voordeur al tever met boodschappen :D :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:41

Ik zou er ook niet aan moeten denken hoor... Toen ik nog thuis woonde, kon de auto van mijn ouders in de garage of op eigen oprit. Toen ik ging samenwonen, in de stad in een appartement, was er ook altijd parkeerplek voor of naast de deur (moest hooguit 1 weg oversteken).

In ons huidige koophuis, sta ik echt letterlijk voor de deur. Zit alleen een stoep en voortuin tussen de auto en voordeur :+. Mijn oma woont in Rotterdam, wel ver buiten centrum en gewoon gratis parkeren, maar in en autovrij hofje. Ik ga wel eens boodschappen voor haar doen, omdat ze dit zelf niet meer kan (ze is 89 jaar). En dat gesjouw met die zware tassen.... Het is dan maar 1x in de 2 maanden ofzo, dus misschien word dat vanzelf wel gewenning, maar ik vind het verschrikkelijk :o

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 17:50

Ik woon in centrum Utrecht en heb een parkeervergunning (maar iets van 7 maanden op gewacht) voor deze wijk. Met geluk hoef ik maar 1 minuutje te lopen, en met pech 10 minuten.. auto helaas wel echt nodig voor werk :+

Het scheelt misschien dat ik die luxe van auto voor de deur nooit heb gehad, ik ben dit gewoon gewend.

Voordat ik die vergunning had parkeerde ik in de gratis zones waar ik dan naar toe fietste, dus dit is al een hele vooruitgang :')

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:14

Ik heb jaren in woonwijken gewoond waar ik altijd 2 tot 10 minuten moest lopen. Geen vergunningplekken daar, dus afwachten hoe dichtbij het werd ;) In het weekend was het wel eens ver lopen.
Went snel genoeg. Met boodschappen uitladen zet je 'm gewoon even met knipperlichten voor de deur. Nooit een probleem gevonden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:18

AmoorM schreef:
Palmera schreef:

In de advertentie staat dat parkeren mogelijk is via parkeervergunningen. Ik heb gemaild met de makelaar, maar zij konden niet precies aangeven waar er dan parkeert kon worden. Dit moest ik navragen bij de betreffende gemeente. Dan moet ik een aanvraag doen voor een vergunning op een van de aangegeven parkeerplaatsen. Dit kan wel 8 weken duren voor het er door is. Dus nog niet eens zeker of ik wel een vergunning kan krijgen en of er een plekje nabij vrij is.

dat zou een dealbreaker voor mij zijn, vooral als het niet eens zeker is dat je een plekje kan krijgen. Kijk is het gegarandeerd dan is het al beter maar anders echt niet. Wat als je nu helemaal geen parkeerplek krijgt? wat moet je dan doen met je auto

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:25

Ik heb dat jaren gehad.
Voordeel was dat ik dan vaker de fiets pakte omdat naar stal fietsen sneller was dan naar een parkeerplaats zoeken _O-

Is niet ideaal maar wel een beetje inherent aan het wonen in een stadscentrum. Een vaste parkeerplaats huren is soms ook te doen maar wel ontzettend duur over het algemeen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:31

Ik dacht dat ik er wel mee kon leven, maar ik vind het super irritant dat ik wel eens 3 straten verderop geparkeerd sta en met zware werktassen naar m’n auto moet lopen.
Ik heb zelfs een garage onder het appartementengebouw, helaas niet berekend op grotere auto’s dan een Fiat 500 .

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:36

|(
Je went er aan.
Boodschappen doe ik ondertussen lopend of op de fiets, moet je wel vaker gaan dus.. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:51

Ik zou dat echt niet chill vinden...

Zelf heb ik mijn auto in mijn voortuin geparkeerd, omdat die toevallig al bestraat was.
Volgende huis wordt er toch echt eentje met een oprit én garage. Ooit...
Voor nu is dit prima :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:58

Ik woon ook in centrum Utrecht. Auto staat soms recht voor de deur en soms op een paar minuten lopen. Geen enkel probleem. Van een stukje lopen ga je niet dood, is alleen maar gezond. Ik kan op als externe ook vaak op mijn werk niet op de parkeerplaats van de klant parkeren en vind ik ook geen enkel probleem. Lopen is gezond, zitten het nieuwe roken. Als ik zware boodschappen heb of veel te vervoeren, dan zet ik hem even met de knipperlichten aan voor de deur, zet snel de spullen binnen en ga daarna parkeren. No worries. Ik vind het op loopafstand hebben van alle faciliteiten vele malen prettiger als een auto voor de deur geparkeerd.