Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hutcherson schreef:Wat voor werk doe je?
Wellicht kun je een iets andere richting gaan denken waarin de markt wat makkelijker is om banen te krijgen.
Je bent natuurlijk zelfstandige dus echt ontslagen ben je niet. Het is nu eenma vrij makkelijk om zowel als opdrachtgever als zzp'er te zeggen 'hier stopt onze samenwerking' dan als iemand in loondienst is.
Ik ben nooit echt ergens ontslagen. Alleen contract werd niet verlengt maar was aan het begin van mijn carriere.

Jenara schreef:<knip>maar langs de andere kant zou ik echt niet weten wat gedaan dan en valt de droom die ik samen met mijn vriend had uit elkaar, we wouden graag ooit ons eigen architectenbureau opstarten.
Jenara schreef:Hutcherson schreef:Wat voor werk doe je?
Wellicht kun je een iets andere richting gaan denken waarin de markt wat makkelijker is om banen te krijgen.
Je bent natuurlijk zelfstandige dus echt ontslagen ben je niet. Het is nu eenma vrij makkelijk om zowel als opdrachtgever als zzp'er te zeggen 'hier stopt onze samenwerking' dan als iemand in loondienst is.
Ik ben nooit echt ergens ontslagen. Alleen contract werd niet verlengt maar was aan het begin van mijn carriere.
Ik ben architect van opleiding en moet na die studie nog 2 jaar stage doen op zelfstandige basis,
daar heb ik nu 1 jaar van gedaan, telkens 6 maanden bij een bureau.
Dus zou spijtig zijn om nu in een andere richting te gaan denken, aangezien ik dan mijn stage niet afmaak
en dan nooit effectief zelf als architect zou mogen werken :/
Ik begin hierdoor gewoon ook zo vreselijk te twijfelen aan mezelf, of ik wel goed genoeg ben voor dit werk
en of ik me inderdaad niet moet heroriënteren, maar langs de andere kant zou ik echt niet weten wat gedaan dan en valt de droom die ik samen met mijn vriend had uit elkaar, we wouden graag ooit ons eigen architectenbureau opstarten.
Ik heb me dat een beetje voorgenomen en dat heeft mij een hoop rust gegeven.
).
.
Dus ik zie het alleen maar als iets positiefs. 
Jenara schreef:Ook is het in mijn sector een slecht moment om nieuw werk te moeten zoeken en moet je kieskeurig zijn op het bureau, omdat je jezelf anders on-interessant maakt voor het type bureau waar je graag wil werken...
Sizzle schreef:Heb je niet eerder eerder een topic gehad over de stage? Iets over vroegtijdig willen stoppen?
Als jij inderdaad diezelfde TS bent dan zou ik zeggen: je twijfel was oprecht en daarmee heb je een bevestiging dat je prima op je gevoel mag vertrouwen in de toekomt.
Soms overkomen dingen je die niet leuk zijn en waar je even niet weet: hoe nu verder.
Maar ik kan je garanderen dat als je dit durft te zien als een leermoment en reflecteerd hoe je er zelf in staat dat je er dan veel meer van levenslessen van geleerd hebt dan een probleemloze stage.
Het is doorgaans moeilijk om te weten wat je precies wilt in het leven maar wat daarbij enorm helpt is om in iedergeval te weten wat je NIET wilt.
Neem je tijd en als je er weer voor wilt gaan: Succes met het vinden van een nieuwe plek
. Nu dus ook heel erg blij dat ik daar weg ben want ik dacht toen dat het aan mij lag, maar de mentaliteit daar was te bizar (in mijn ogen). Gelukkig nu een hele leuke werkgever waar ze super blij met mij zijn en waar een mening gewaardeerd wordt in plaats van de kop in gedrukt. Het mooie is ook dat ik nu een werkgever heb waar zij totaal bij in het niet vallen als droevig bedrijfje. Ik geloof er ook wel in dat sommige dingen zo gaan omdat het zo had moeten zijn. Peuk schreef:Ja, dat is heel vervelend! Maar hoe cliché het ook klinkt: het komt wel goed. Je krijgt even een knauw in je zelfvertrouwen misschien, maar soms is het ook gewoon zo dat er geen wederzijdse klik is om wat voor reden dan ook. Ik kan het je ook zeker aanraden om er eventjes tussenuit te gaan! Brengt je ook weer nieuwe inzichten als je tijd hebt om er over na te denken.![]()
Ik heb het zelf mee gemaakt bij mijn vorige werkgever. Mijn contract werd niet verlengd, maar ze hebben me er 2 maanden daarvoor al uit gezet. Ik had net mijn auto verkocht voor een auto van de zaak (want ik deed mijn werk zo goed en er zat echt potentie in), maar toen bedachten ze toch dat de klik er niet was aka ‘Als je ergens een mening over hebt dan houd je je bek maar gewoon en anders ga je maar ergens anders werken.’. Nu dus ook heel erg blij dat ik daar weg ben want ik dacht toen dat het aan mij lag, maar de mentaliteit daar was te bizar (in mijn ogen). Gelukkig nu een hele leuke werkgever waar ze super blij met mij zijn en waar een mening gewaardeerd wordt in plaats van de kop in gedrukt. Het mooie is ook dat ik nu een werkgever heb waar zij totaal bij in het niet vallen als droevig bedrijfje. Ik geloof er ook wel in dat sommige dingen zo gaan omdat het zo had moeten zijn.