Topic is de laatste tijd vrijwel dood en nu met de pieten-discussie en al die ellende wil ik zo'n topic weer tot leven wekken hier op Bokt.
Als start een filmpje wat ik een paar keer per jaar bekijk. Het gaat over 2 kunstenaars, terug in de jaren 70 helemaal verliefd en ze leefden vanuit een camper. Uiteindelijk besloten ze de relatie te stoppen en beide, als laatste groet, elkaar nog een keer zien op het midden van de Chinese muur. Beide vertrokken ze van een kant, om zo rond het midden tot een einde te komen.
Al die jaren daarna hebben zij elkaar niet meer gezien, tot de vrouwelijke artiste, Marina Abramovic, met een nieuw project begon: De artiest is aanwezig. Hierin zit zij, in stilte, face 2 face met een vreemd persoon gedurende 1 minuut. Wat in mijn optiek al een super tof project is, maar dan komt Ulay, haar ex, onverwachts binnen. De blikken/contacten met anderen vooraf, de gesprekken die beide exen met elkaar voeren en het pijnlijk nog even sluiten van haar ogen bij een nieuw persoon, ik vind het magisch

. Wat lijkt me dat moeilijk moeten blijven zitten en eigenlijk achter hem aan willen gaan.
project met een diepe laag. Even simpelweg in stilte contact met een vreemde hebben. Mooi 
zal eens een filmpje opsporen wat mij geraakt heeft. De diepe kameraadschap, de liefde.