Pakketje ontvangen dat niet van mij is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Pakketje ontvangen dat niet van mij is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 00:39

Hallo,

Ik kom vandaag thuis en zie dat ik een pakketje heb van bol.com

Nu maak ik deze open en is het helemaal niet voor mij. Ik heb meteen op mijn account (en die van mijn moeder) gekeken maar de inhoud van het pakket staat niet bij bestellingen. Wel heb ik op dezelfde datum andere dingen besteld (deze zijn ook aangekomen)

Mijn adresgegevens en naam staan wel op de doos.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Amado7

Re: Pakketje ontvangen dat niet van mij is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:42

Misschien even bol.com bellen en vragen? Misschien is er een bestelling perongeluk omgewisseld.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 00:45

Amado7 schreef:
Misschien even bol.com bellen en vragen? Misschien is er een bestelling perongeluk omgewisseld.

Ja dat ga ik morgen dus doen. Omgewisseld is het niet, want mijn eigen bestelling heb ik wel ontvangen. Dus misschien verkeerde sticker erop.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:46

Bol even bellen, dat kan trouwens 24 uur pd volgens mij. En even aangeven. Zat er een pakbon in? Staan daar geen zinnige gegevens op? Lijkt er iig op dat ze per ongeluk andermans bestelling ook naar jou verzonden hebben. Ze verzenden zo bizar veel dat gaat wel eens mis :)
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 11-10-19 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 00:47

Eh, is het geen cadeautje van iemand?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 00:51

Alwiene schreef:
Bol even bellen, dat kan trouwens 24 uur pd volgens mij. En even aangeven. Zat er een pakbon in? Staan daar geen zinnige gegevens op? Lijkt er iig op dat ze per ongeluk andermans bestelling ook naar jou verzonden hebben. Ze verzenden zo bizar veel dat gaat wel eens mis :)

Er zit wel een pakbon in ja, staat alleen de afzender op volgensmij. Ik ben niet van plan om nu te bellen eigenlijk... Ben net thuis pas hahah

Mavelle schreef:
Eh, is het geen cadeautje van iemand?

Nee dat lijkt me niet. Het zijn kinderboeken, dus lijkt me sterk dat iemand die als cadeau naar me zou sturen hahah.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 03:07

Ik had in juli een boek besteld bij bol.com en toen per ongeluk de verkeerde gekregen. Was niet de eerste die hij die dag aan de telefoon had met dat probleem.
Maar als je niks besteld hebt zou ik het niet weten

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 06:18

Ik heb een keer een heel duur pakket van bol.com gekregen wat niet voor mij was. Gebeld, maar ze wilden er niks mee doen. Uiteindelijk zelf aangeboden om het door te sturen naar de persoon waar het voor was (bon met adres zat er bij). En als dank daarvoor kreeg ik een cadeaubon van bol.com van maar liefst 5!! euro :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 07:25

Zit er inderdaad geen pakbon of factuur bij?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 08:53

Kan inderdaad wel eens gebeuren, het kan nogal gehaast zijn in een magazijn. Ik heb het ook wel eens gehad, toen zat er in het pakket een pakbon met de gegevens van de ontvanger. Normaliter staan daar eigenlijk altijd de gegevens van de juiste ontvanger op, ik zou het raar vinden als daar alleen de gegevens van de afzender op staan

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:17

Ik zal nog eens goed kijken. En ga vandaag contact op nemen met bol.com

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:31

Pas er wel mee op als iemand het aan je deur komt ophalen. Is een manier van oplichting. Factuur staat nml ook op jouw adres.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:42

Heb je al betaald ? :) Hopelijk kunnen ze zo zien van wie die wel is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:43

Kijk ook even in je bol.com account of het daar ook staat.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 09:47

Gianti schreef:
Pas er wel mee op als iemand het aan je deur komt ophalen. Is een manier van oplichting. Factuur staat nml ook op jouw adres.

Ik ga het inderdaad niet zomaar meegeven. Maar het zou wel apart zijn dat iemand in de buurt mijn naam en adres hiervoor gebruikt. Ik ben hier namelijk met mijn ouders ongeveer 2 maanden naartoe verhuisd. En ik studeer in Brussel dus zoveel mensen ken ik nog niet heer.

Amado7 schreef:
Heb je al betaald ? :) Hopelijk kunnen ze zo zien van wie die wel is.

Mijn eigen bestellingen heb ik nog niet betaald nee. Moet nog een aantal dingen terugsturen.

bigone schreef:
Kijk ook even in je bol.com account of het daar ook staat.

Dat heb ik gedaan en het staat er niet. Ook niet op mijn moeders account.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:53

Ik heb het wel eens gehad dat ik een tweedehands boek kocht via bol.com. Ik kreeg het boek netjes opgestuurd. Wel in een doos van bol.com, maar dat leek me niet zo vreemd aangezien ik zelf ook altijd dozen en brievenbusdoosjes bewaar om daarna tweedehands schoolboeken in te versturen. Ging een hele tijd goed, tot ik ineens een aanmaning in de bus kreeg. Heel vreemd, want ik had nooit een mail gehad en had het al netjes voldaan. Wat bleek uiteindelijk? De externe verkoper had het boek besteld op mijn adresgegevens via bol.com en zijn eigen e-mailadres ingevuld. Zo ving hij dus geld voor een boek dat hij nooit zelf had gekocht. Gelukkig allemaal netjes opgelost door bol, maar ik schrok wel. Ik heb zelf namelijk mijn (financiële) zaken altijd op orde, betaal altijd op tijd en weet ook precies wat ik open heb staan. Ik zou dus even contact opnemen met bol om uit te zoeken hoe het zit. Misschien gewoon in de verkeerde doos gekomen, maar je weet maar nooit :n

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 10:02

xJitskee schreef:
Ik heb het wel eens gehad dat ik een tweedehands boek kocht via bol.com. Ik kreeg het boek netjes opgestuurd. Wel in een doos van bol.com, maar dat leek me niet zo vreemd aangezien ik zelf ook altijd dozen en brievenbusdoosjes bewaar om daarna tweedehands schoolboeken in te versturen. Ging een hele tijd goed, tot ik ineens een aanmaning in de bus kreeg. Heel vreemd, want ik had nooit een mail gehad en had het al netjes voldaan. Wat bleek uiteindelijk? De externe verkoper had het boek besteld op mijn adresgegevens via bol.com en zijn eigen e-mailadres ingevuld. Zo ving hij dus geld voor een boek dat hij nooit zelf had gekocht. Gelukkig allemaal netjes opgelost door bol, maar ik schrok wel. Ik heb zelf namelijk mijn (financiële) zaken altijd op orde, betaal altijd op tijd en weet ook precies wat ik open heb staan. Ik zou dus even contact opnemen met bol om uit te zoeken hoe het zit. Misschien gewoon in de verkeerde doos gekomen, maar je weet maar nooit :n

Ik heb zojuist contact opgenomen. Ik moet ze terug sturen naar bol.com. Het was in ieder geval niet zo dat het van een externe verkoper is. De pakbon is echt van bol.com zelf, staan ook alleen hun gegevens op.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 11:00

O ja tuurlijk, dom van mij. Dacht even dat je deze rare bestelling betaald heb omdat de factuur ook op jouw naam staat waarschijnlijk. Maar niet dat hij van jouw rekening afgehaald is.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 16:22

Amado7 schreef:
O ja tuurlijk, dom van mij. Dacht even dat je deze rare bestelling betaald heb omdat de factuur ook op jouw naam staat waarschijnlijk. Maar niet dat hij van jouw rekening afgehaald is.

Je hoeft natuurlijk niet altijd te betalen voordat je de factuur krijgt. In dit geval was het trouwens de pakbon, niet de factuur. Mijn fout.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:26

Had ik laatst ook. Bol had het netjes opgelost en een tegoedbon kado gedaan. Even contact met hen opnemen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:49

Het kan van een vorige bewoner zijn die zijn adres nog niet heeft veranderd.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:04

Maar Hevonen, waarom zou haar naam er dan op staan? Dat vraag ik me dus af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:07

Remembrance schreef:
Maar Hevonen, waarom zou haar naam er dan op staan? Dat vraag ik me dus af.

Omdat daar ook maar gewoon mensen werken die een foutje kunnen maken.
TS heeft op die datum iets besteld. Er wordt een verkeerd product ingepakt en verstuurd et voila.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 23:03

Ja inderdaad, dat leek mij ook het meest logisch. Maar wat Hevonen zei over de oude eigenaar klopt dan denk ik niet, anders zou haar naam er niet op staan gok ik.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 23:41

Joy_Mennings schreef:
xJitskee schreef:

Ik heb zojuist contact opgenomen. Ik moet ze terug sturen naar bol.com. Het was in ieder geval niet zo dat het van een externe verkoper is. De pakbon is echt van bol.com zelf, staan ook alleen hun gegevens op.

Dat zegt niets; de partners van bol versturen de bestellingen ook met die pakbonnen (vaak alleen niet in een bol.com doos)