Ik ben op zoek naar lekkere gezonde dipsaus(-recepten) om te eten bij ofwel crackers, ofwel groentjes (worteltjes, kerstomaten,...).
De diëtiste vertelde me dat ik 's avonds gerust een crackertje of 3 (of groentjes) mag eten met hummus. Ze raadde me de kassieke hummus van AH aan. Ik ben echter niet zo'n giga fan van hummus.. dus ik vroeg me af of er andere opties zijn.
(Andere receptjes voor dipsausjes, zelf hummus maken met een lekker smaakje, dipsausjes uit de winkel..??)
Volgens de tips die ik gekregen heb mocht de hummus rond de 110kcal zitten per 100g, 4g vet, 6g eiwit,.. dit is natuurlijk moeilijk te meten als je dit zelf zou maken maar ik geef dit maar mee om aan te tonen dat het dus echt wel een gezond/mager receptje zou moeten zijn.
Ik lust geen champignons (gaat hier nu denk ik ook nergens bij zitten
) en van komkommer ben ik ook geen grote fan. Als ik komkommer eet proef ik dat nl. 4u later nog steeds.. dit ter zijde.. ik ben benieuwd of jullie leuke tips voor mij hebben.Ahja, ik ben van België.. misschien handig om te weten als je kant en klare dipsausjes zou willen doorgeven. Niet alles wat in Nederland verkrijgbaar is, is ook bij ons verkrijgbaar.
Alvast bedankt!
Die is er ook voor dit soort probleempjes