Dier doodgereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deoro

Dier doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-19 23:20

Hebben jullie weleens een dier aangereden? Ik zag vandaag ineens een eekhoorn oversteken van rechts naar links voor mijn auto. Dus ik remde af, zag dat hij in de berm verdween en trok op. En ineens kwam hij terug de weg over. Remmen tot stilstand was geen optie dus ik dacht hoe langzamer ik ga, hoe langer mijn wielen naast hem zijn en dus groter de kans dat ik hem raak. Dus ik heb snel gas gegeven met mijn adem in. En ik voelde niks, yes! Ik keek in mijn achteruitkijkspiegel en zag dat hij weg zwalkte. oliebol. Auto gestopt en gezocht. Hij lag stil maar ademend in de berm. En nu?

Iets verderop was een man de berm aan het maaien dus ik hoopte dat dat een gemeentewerker was en mij kon zeggen wat ik moest doen, want ik wilde hem niet laten liggen, durfde hem niet op te pakken en durfde hem ook niet te verlossen.

Die man bleek een buurtbewoner te zijn en de eekhoorn te kennen... Wat een toeval...

Wij samen erheen, dood. Hij pakte hem op. Helemaal gaaf en intact. Vingertjes, tandjes, oogjes. Heel mooi. Dus niet onder een wiel denk ik, koppie gestoten denk ofzo? Die man heeft hem meegenomen en begraven in de tuin.

Oh man wat voel ik me slecht dat ik die eekhoorn heb doodgereden en slecht tegenover die arme oude man hij zijn 'vriendje' kwijt is.

Qimm

Re: Dier doodgereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:22

Helaas onmogelijk te voorkomen... Ik heb ook wel eens een traantje gelaten om een haas die zowel mijn voor-, achter- en trailerbanden van dichtbij had meegemaakt.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:23

Superkut dat het je overkomt. Maar helaas niks aan te doen...

Denk dat je hart al wel bewezen hebt door uit te stappen en hem samen met de man te begraven :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:23

Ah wat naar is dat e! Ik kan me helemaal inbeelden hoe je je voelt. Soms kan je er echt niets aan doen maar het is zo klote!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:26

Laatst was er een soortgelijk topic. Een bokker had een kat onder de auto, welke het ook niet heeft overleefd. Je bent niet de enigste die het gebeurd, en die zich daar ontzettend zuur over voelt.

Je hebt je best gedaan om een aanrijding te voorkomen. Maar soms gaat het gewoon mis, en dat is puur pech :(:) Knuffel voor jou!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:27

Ja.. paar weken geleden een duif die ineens voor mijn auto op straat wilde landen.
Kwam dus ook redelijk vanuit het niets, bijna letterlijk "uit de lucht vallen". Kon duz niet meer remmen (mocht ik dat uit reflex toch gedaan hebben, er was gelukkig verder geen verkeer achter mij, dus veilig).
Zag achter mij de veren in de rondte vliegen.. echt alsof de duif ontploft was ;( ..

Damn, wat voelde in me slecht! Arme duif!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:29

Ja dat heb ik ook weleens gehad, en schrok zo erg! Voelde mij ook echt een tijdje rot erdoor. Maar soms kan je er niets aan doen!

Ik had het op de snelweg. Reed op de tweede baan van rechts en zag hoe een auto voor mij een meeuw aanreed. Meeuw rolde over het wegdek heen en bleef liggen. Ik kon geen kant op; aan beide kanten reden auto's dus ik kon niet uitwijken. Het laatste moment zag ik nog net hoe hij overeind kwam met zijn hoofd (of door de rijwind van andere auto's, of omdat hij toch nog leefde), waarna ik vol tegen hem aan reed.. Vreselijk! Het was in ieder geval meteen klaar.. Arm beestje. Voelde mij zo rot erover en zat ook echt met mijn hand voor mijn mond. Maar je kan moeilijk jezelf laten verongelukken..

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:34

Ja, een muis en rat en zelfs daar was ik naar van.
Het leeft , heeft gevoel dus welk dier het ook is ik vind het verschrikkelijk gevoel.

Ook aangereden zien worden , deze vakantie nog een club eendjes die net door een auto voor mij in tegengestelde richting waren aangereden en waarvan er één of twee nog verdwaasd levend rondliepen.
Ik ben er een paar dagen naar van geweest. ik kom niet stoppen want het was een drukke weg en donker , maar denk ook dat ik dat mentaal niet had aangekund. :o

En mijn eigen hondje, net aangereden en ook enkel een 'tik' gehad maar wel dood.
Wel zelf van de weg gehaald en weken ziek van geweest.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:34

Ja ook mee gemaakt.
Met 2 kleine vogeltjes, die als een paartje bij elkaar vlogen.
Ik zag ze aan komen vliegen en dook zelf nog naar beneden in de auto wat natuurlijk geen zin had, maar ze raakten allebei de auto en ik zag ze zelfs nog allebei een eindje verder naar beneden vallen.
Het was gewoon in de stad dus ik reed ook niet harder dan zo'n 20 of 30 km.
Het is al jaren geleden maar ik ben het nooit vergeten.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:41

Meerdere keren helaas. Jaren geleden een duif, die liep op de weg en richting berm. D’r zat een auto op m’n bumper geplakt zo ongeveer dus hard remmen kon niet, uitwijken ook niet. Ik dacht in eerste instantie nog dat ie naast de weg liep al, helaas voelde ik hem onder m’n wiel door gaan. Dood dus. Paar weken daarna op de snelweg, ik reed op een hoog gelegen viaduct ter hoogte van boomtoppen en in een bocht. Vloog er opeens een duif uit een boom, zo voor m’n auto. Zag hem aankomen, en wist ook meteen dat ik niets kon doen want dan zou ik zelf verongelukken. Was inderdaad ook een explosie van veren.

Vorig jaar een grote meeuw midden in de stad. Dacht dat ze allemaal weg waren gevlogen, bleek er een te zijn blijven zitten. Plat dus, voelde ik en zag ik later ook in de spiegel. Ik ben een vogelmoordenaar vrees ik. Heb er wel ooit nog een kunnen vermijden, op tweede kerstdag zat er ironisch genoeg een fazant midden op de weg. Wilde ook eerst niet weg, pas na een paar minuten ging hij aan de kant. Het was echt bijna alsof ie wilde zeggen: “doe het dan, op kerstdag, m’n hele familie is toch al dood”

Heb mijn portie wel gehad vind ik, hoop het nooit meer mee te maken ;(

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 23:42

:= ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.

Inmiddels zie ik het als natuurlijke selectie.

lshannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 02:00

Ik heb gehuild om een suïcide eend. Precies toen ik aan kwam rijden (80km weg) sprong hij vanuit de berm voor m’n auto. Ik had meerdere auto’s achter me en kon niet uitwijken. Verschrikkelijk vond ik het.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 02:08

Heb ooit is de kat van een vriend van ons doodgereden. Kat vloog de weg op en ik kon niks meer. Met knikkende knieën naar die vriend toe, hoort zijn moeder half het verhaal en al mopperend zegt ze godver weer een kat dood en zo'n idioot die niet stopt. Kwam er amper tussen maar uiteindelijk had ze door dat ik diegene was. Voelde mij zo schuldig ondanks dat ik wist dat ik er niks aan kon doen.

Heb ooit is op mn vriends werk een zwaan op het bed zien liggen van een vrachtwagen. Zwaan kwam via de bijrijderskant zo naar binnen gevlogen. Was heel bizar om dat te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 06:12

Een babykonijn. Gok 5/6 weken. Ik reed op de motor en zag het uit mijn ooghoeken nog de weg op springen. Tussen mijn 2 wielen in. Was op slag dood. Niet overreden maar de schedel was kapot door de slag tegen mijn motorblok. Ik heb het langs kant gelegd. Was op de boerenbuiten waar ook veel vossen loop. Niet veel later was het al weg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 06:27

Ach wat sneu :(:) had je niet kunnen voorkomen.

Ik heb een aantal jaar geleden rond deze tijd een egel voor m'n wielen gehad op een onverlichte, donkere weg. Zag hem te laat en schampte hem ;( meteen gestopt (er reed verder niets of niemand) en de egel in de berm gelegd toen ik zag dat hij niet meer leefde. Was er flink stuk van..

En een paar jaar geleden een Californische rivierkreeft die ik echt niet had gezien en op het laatste moment onder m'n auto zag verdwijnen :\

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 06:37

Hier een klein konijntje en een meerkoet ;( wat heb ik gehuild.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 06:43

Hier een duif, ik moest ook zo huilen. Vond het zo erg.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:34

Ik heb ooit in Frankrijk een esculaapslang overreden |( Ik zag iets liggen naast de berm, leek op een vod. Maar ik ben er vlakbij en het 'vod' strekt ineens van de berm tot aan de middenstreep, dus eerst 2 voorwielen en daarna 2 achterwielen er vol overheen.

En man, wat ik heb ik gruwelijke hekel aan die beesten, maar wat voelde ik me rot. Helemaal omdat het beest niet dood was en lag te kronkelen op de weg. Manlief zei dat we er nogmaals overheen moesten, maar dan over zijn hoofd. Dus al huilend omgedraaid, manlief achter het stuur. Kwam er een andere auto aan die er nog eens overheen ging. Slang was nog niet dood, wel erg gewond, maar vluchtte de berm en het bos in.

Jeetje, het is al 7 jaar geleden en nog voel ik me er nog steeds rot door als ik er aan denk.... ;(

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:35

Anne_GTI schreef:
:= ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.

Inmiddels zie ik het als natuurlijke selectie.

Ik gelukkig alleen nog maar duifen. Maar met zo'n groot voorruit, 2,55 meter breed zijn en tussen de 3,40 en 4 meter hoog zijn hebben wij ook een aardig raak vlak.
Als ik alleen rij, niet hard rij en het is veilig kijk ik waar ik naar toe kan uitwijken, anders niet.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 07:35

Oh, wat erg dat jullie ook zoiets hebben meegemaakt. Je voelt je zo slecht. Hoop dat het me niet nog eens gebeurt. Die rondvliegende veren lijken me trouwens ook erg naar om te zien.
Laatst bijgewerkt door Deoro op 08-10-19 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:36

smit_ilse schreef:
Heb ooit is de kat van een vriend van ons doodgereden. Kat vloog de weg op en ik kon niks meer. Met knikkende knieën naar die vriend toe, hoort zijn moeder half het verhaal en al mopperend zegt ze godver weer een kat dood en zo'n idioot die niet stopt. Kwam er amper tussen maar uiteindelijk had ze door dat ik diegene was. Voelde mij zo schuldig ondanks dat ik wist dat ik er niks aan kon doen.

Heb ooit is op mn vriends werk een zwaan op het bed zien liggen van een vrachtwagen. Zwaan kwam via de bijrijderskant zo naar binnen gevlogen. Was heel bizar om dat te zien.

Niet teveel schuldig voelen want katten die vrij buiten rondlopen lopen nu eenmaal dit risico. En dat kan moeders wel zeggen: zo'n idioot die niet stopt, maar toch echt haar eigen schuld.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 07:37

smit_ilse schreef:

Oh nee, moeders! Kan me zo voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben, maar inderdaad je kon er niets aan doen!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 07:39

ista schreef:
Ik heb ooit in Frankrijk een esculaapslang overreden |( Ik zag iets liggen naast de berm, leek op een vod. Maar ik ben er vlakbij en het 'vod' strekt ineens van de berm tot aan de middenstreep, dus eerst 2 voorwielen en daarna 2 achterwielen er vol overheen.

En man, wat ik heb ik gruwelijke hekel aan die beesten, maar wat voelde ik me rot. Helemaal omdat het beest niet dood was en lag te kronkelen op de weg. Manlief zei dat we er nogmaals overheen moesten, maar dan over zijn hoofd. Dus al huilend omgedraaid, manlief achter het stuur. Kwam er een andere auto aan die er nog eens overheen ging. Slang was nog niet dood, wel erg gewond, maar vluchtte de berm en het bos in.

Jeetje, het is al 7 jaar geleden en nog voel ik me er nog steeds rot door als ik er aan denk.... ;(

Oehh brr slangen. Maar inderdaad ik zou er ook naar van worden. En wat moedig dat je bent omgedraaid!

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 07:40

Leo schreef:
Ach wat sneu :(:) had je niet kunnen voorkomen.

Ik heb een aantal jaar geleden rond deze tijd een egel voor m'n wielen gehad op een onverlichte, donkere weg. Zag hem te laat en schampte hem ;( meteen gestopt (er reed verder niets of niemand) en de egel in de berm gelegd toen ik zag dat hij niet meer leefde. Was er flink stuk van..

En een paar jaar geleden een Californische rivierkreeft die ik echt niet had gezien en op het laatste moment onder m'n auto zag verdwijnen :

Een kreeft? Of woon je niet in Nederland? 'Fijn' dat ze gelijk dood waren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 07:40

Helaas kun je dat niet echt voorkomen... Ik heb inmiddels een haas, een buizerd (welke vogel komt er op de snelweg nou ineens ZO dicht overvliegen....), een duif en een paar weken terug een kat geraakt. Van de kat was ik wel ziek: ik kon hem niet meer vinden in het stikdonker in het struikgewas, en hij was niet direct dood, dus lag niet op de weg. Ik was vol in de ankers gegaan (rustige landweg), en heb hem dus met 25 km/u geraakt. Ik blijf hopen dat hij in elk geval nog veilig thuis gekomen is... Heb m niet meer gezien namelijk en rijd daar dagelijks 2x langs minstens.

Mijn vader heeft ooit een hert op de auto gehad. Geloof me als ik zeg dat ik héél blij was dat hij zijn SUV bij zich had. Met zijn sportautootje had de situatie er vermoedelijk voor hemzelf heel anders uitgezien. Nu was alleen de auto economisch total-loss. Hert is overigens ter plekke afgeschoten door de vogelaar/ jager van de vliegbasis waarnaast het gebeurde, want die was aardig gewond en in shock.