Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Knuffel voor jou!
..

ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.
had je niet kunnen voorkomen.
meteen gestopt (er reed verder niets of niemand) en de egel in de berm gelegd toen ik zag dat hij niet meer leefde. Was er flink stuk van..
Ik zag iets liggen naast de berm, leek op een vod. Maar ik ben er vlakbij en het 'vod' strekt ineens van de berm tot aan de middenstreep, dus eerst 2 voorwielen en daarna 2 achterwielen er vol overheen.
Anne_GTI schreef:ik heb inmiddels een hele verzameling aan diersoorten geraakt. Kat, vos, wezel, kip, meeuw, duif, ooievaar, buizerd, konijn, haas, ree, zwaan, gans, eend, kraai, rat, merel, marter, enz... het blijft klote maarja, kan er weinig aan doen. Ik rijd gemiddeld 400 km per dag over voornamelijk provinciale wegen met een bus met passagiers. Die moeten veilig van A naar B dus rare uitwijk of remacties zijn geen optie.
Inmiddels zie ik het als natuurlijke selectie.
smit_ilse schreef:Heb ooit is de kat van een vriend van ons doodgereden. Kat vloog de weg op en ik kon niks meer. Met knikkende knieën naar die vriend toe, hoort zijn moeder half het verhaal en al mopperend zegt ze godver weer een kat dood en zo'n idioot die niet stopt. Kwam er amper tussen maar uiteindelijk had ze door dat ik diegene was. Voelde mij zo schuldig ondanks dat ik wist dat ik er niks aan kon doen.
Heb ooit is op mn vriends werk een zwaan op het bed zien liggen van een vrachtwagen. Zwaan kwam via de bijrijderskant zo naar binnen gevlogen. Was heel bizar om dat te zien.
smit_ilse schreef:Heb ooit is de kat van een vriend van ons doodgereden. Kat vloog de weg op en ik kon niks meer. Met knikkende knieën naar die vriend toe, hoort zijn moeder half het verhaal en al mopperend zegt ze godver weer een kat dood en zo'n idioot die niet stopt. Kwam er amper tussen maar uiteindelijk had ze door dat ik diegene was. Voelde mij zo schuldig ondanks dat ik wist dat ik er niks aan kon doen.
Heb ooit is op mn vriends werk een zwaan op het bed zien liggen van een vrachtwagen. Zwaan kwam via de bijrijderskant zo naar binnen gevlogen. Was heel bizar om dat te zien.
ista schreef:Ik heb ooit in Frankrijk een esculaapslang overredenIk zag iets liggen naast de berm, leek op een vod. Maar ik ben er vlakbij en het 'vod' strekt ineens van de berm tot aan de middenstreep, dus eerst 2 voorwielen en daarna 2 achterwielen er vol overheen.
En man, wat ik heb ik gruwelijke hekel aan die beesten, maar wat voelde ik me rot. Helemaal omdat het beest niet dood was en lag te kronkelen op de weg. Manlief zei dat we er nogmaals overheen moesten, maar dan over zijn hoofd. Dus al huilend omgedraaid, manlief achter het stuur. Kwam er een andere auto aan die er nog eens overheen ging. Slang was nog niet dood, wel erg gewond, maar vluchtte de berm en het bos in.
Jeetje, het is al 7 jaar geleden en nog voel ik me er nog steeds rot door als ik er aan denk....
Leo schreef:Ach wat sneuhad je niet kunnen voorkomen.
Ik heb een aantal jaar geleden rond deze tijd een egel voor m'n wielen gehad op een onverlichte, donkere weg. Zag hem te laat en schampte hemmeteen gestopt (er reed verder niets of niemand) en de egel in de berm gelegd toen ik zag dat hij niet meer leefde. Was er flink stuk van..
En een paar jaar geleden een Californische rivierkreeft die ik echt niet had gezien en op het laatste moment onder m'n auto zag verdwijnen