Van tv/internet/mobiel naar internet/mobiel: praktisch.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van tv/internet/mobiel naar internet/mobiel: praktisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:49

De provider waar ik nu tv/internet/mobiel bij heb heeft sinds kort ook de mogelijkheid tot enkel internet + mobiel. Dit heb ik eens zitten bekijken en als ik overschakel (en mijn mobiel abonnement een tandje terug zet, want ik heb veel te veel voor wat ik gebruik) ben ik € 25 per maand goedkoper uit. Dat is toch wel leuk.

Maar dan heb ik dus enkel internet, en ik weet niet goed hoe daarmee om te gaan. Ik ben opgegroeid met tv en programma's opnemen ed. Ik ga nu als ik tijd hebt eens de tv-gids af en neem op wat ik interessant vind (of series ed nemen automatisch op) en ik leef eigenlijk op mijn opname-lijst, kijk zelden live tv zeg maar. Als je enkel internet hebt kan je wel via de websites van de zenders kijken, maar moet je dan allemaal zelf onthouden wat je nog wil zien? Houdt dat bij wat je al gezien hebt zodat je weet aan welk deel je zit? Of hoe werkt dat? Ik ken er helemaal niks van :')

Heb ook eens rondgekeken op de sites van de grootste zenders die ik kijk, daar kan ik zo goed als alles op terugkijken wat ik nu volg dus dat is heel fijn. Echter heb ik al een serie ontdekt die niet beschikbaar is via de site, en ik vind ook niet meteen een andere plaats (google/youtube). Zijn er dan wel nog mogelijkheden? Of kan ik zo'n serie dan gewoon helemaal niet kijken? Zelfde met een film die op tv geweest is en nog opgenomen staat, die staat ook niet in de lijst op de site. Zou ik zo'n dingen dan missen?

Ik weet ook vaag dat er iets is zodat je via je laptop op je tv kan kijken? Zodat je dus niet standaard met je laptop op je schoot moet zitten maar deze gewoon op tafel kan zetten of dergelijke? Maar ook hier begrijp ik niet goed hoe dit werkt, al is dat nog niet voor nu want daarvoor heb ik waarschijnlijk een andere tv nodig :P Dus voorlopig zou het dan enkel via laptop/tablet kijken zijn ...

Iemand die mij even op weg kan helpen en meer duidelijkheid geven hoe zo'n dingen werken? Kan het natuurlijk even proberen en dan zien of het mij bevalt voor ik echt omga van abonnement, maar ik weet niet zo goed waar te starten, haha. Hoe pakken jullie dat aan als jullie iets willen kijken? Kan je ergens lijstjes maken? Etc. etc.

Kmbrly

Re: Van tv/internet/mobiel naar internet/mobiel: praktisch.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:07

Wat jij bedoeld is een chromecast.
Werkt met laptop en ook met de gsm.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:12

De app NLZIET. Alle Nederlandse zenders zijn daarop te vinden en je kunt nog gewoon eens zappen. Maar ook favorieten markeren, terugkijken, etc. Ik heb een smart tv dus kan de app erop zetten. Maar als je je laptop aan je tv kunt koppelen, kun je ook via je laptop kijken. De app is ook te downloaden op tablet/telefoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:20

Die app kost geld zie ik, dat is niet meteen de bedoeling dat ik een goedkoper abonnement neem en dan extra ga betalen voor allerlei apps of dingen als netflix enzo. Bedoeling is het dan gewoon te doen met het gratis aanbod wat er is ... Of is dat niet haalbaar? Ik zit overigens in België, dus mijn standaard-zenders zijn iets anders.

@ Kmbrly : dat is dan datgene wat ik bedoel voor op termijn? Maar met een smart-tv kan je gewoon rechtstreeks op internet kijken, zonder chromecast? Ik volg het niet meer tegenwoordig, haha.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:41

Ik ben ook net overgestapt. Chrome kast en Nlziet (€8 pm) kan je tv kijken. Ik mis soms het zappen wel, maar niet de reclames.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:16

Ik heb een Apple tv waarop ik alles van npo gratis kan bekijken, en voor de rest van de zenders idd de nlziet app, maar daar heb ik nog geen abb op.
Als iemand in je familie ziggo heeft kun je ook via diegene inloggen en met ziggo go tv kijken. Dat doe ik heel soms via het abb van mijn ouders.