Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ibbel schreef:Ik vermoed dat er wel een rekening van de bergingsdienst komt. Dat zijn particuliere bedrijven, die moeten gewoon hun brood verdienen. Politie en brandweer betaal je niet voor, dat doen we met z'n allen als belastingbetalers.
Nikass schreef:Nee je hoeft niet te betalen voor hulpdiensten, ook geen eigen risico.
Voor mij is eens 112 gebeld toen ik een ongeluk had met mijn paard in een doorwaardbare plek in het bos. Brandweer kwam met groot materieel en 6 man inclusief duiker.
Daar kwam echt geen rekening voor.
Mijn vriend is eens met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis: geen rekening, ook geen eigen risico.
Zou wat zijn als mensen 112 niet meer durven bellen uit angst voor de rekening
topsylover schreef:In april heb ik een ongelukje thuis gehad en ben afgevoerd naar het ziekenhuis. Volledig eigen risico + 4 euro per kilometer mocht ik even betalen.![]()
Die laatste zin is dus helaas maar waar!
Edit: Dit staat er op Menzis over vergoeding ziekenvervoer:
https://www.menzis.nl/vergoedingen/z/zi ... =Menzis&bv
Nikass schreef:Nee je hoeft niet te betalen voor hulpdiensten, ook geen eigen risico.
Voor mij is eens 112 gebeld toen ik een ongeluk had met mijn paard in een doorwaardbare plek in het bos. Brandweer kwam met groot materieel en 6 man inclusief duiker.
Daar kwam echt geen rekening voor.
Mijn vriend is eens met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis: geen rekening, ook geen eigen risico.
Zou wat zijn als mensen 112 niet meer durven bellen uit angst voor de rekening
secricible schreef:Eigen risico betaal je alleen als je ook daadwerkelijk wordt meegenomen, niet als ze alleen ter plaatse behandelen.
Volgens mij betaal je inderdaad alleen als je nalatig of verwijtbaar fout bent geweest de kosten, anders niet. Dus als je een ongeluk veroorzaakt door door rood te rijden of over de vluchtstrook oid.
beert schreef:Volgens mij is het voor je auto zo dat de afsleep vanaf het ongeluk naar locatie 1 gratis is (valt onder de verzekering). Als je daarna je auto liever bij een andere garage laat maken, betaal je wel die kosten voor verplaatsen. Daarom is het handig om meteen aan te geven waar je auto heen moet.
Janine1990 schreef:topsylover schreef:In april heb ik een ongelukje thuis gehad en ben afgevoerd naar het ziekenhuis. Volledig eigen risico + 4 euro per kilometer mocht ik even betalen.![]()
Die laatste zin is dus helaas maar waar!
Edit: Dit staat er op Menzis over vergoeding ziekenvervoer:
https://www.menzis.nl/vergoedingen/z/zi ... =Menzis&bv
Ik dacht dat een ritje ambu een vast tarief had? Rond de 800 euro ofzo?
Daar kreeg m'n zusje twee en half jaar een rekening voor, eigenaar van mijn paard ook vorig jaar.
Cinnepin schreef:Ik ben eens na een val van mijn paard afgevoerd met de ambu. Nooit een rekening gehad, ging allemaal via de verzekering.
Hutcherson schreef:Kosten voor hulpdiensten zijn er alleen als iemand echt een eigen schuld heeft geloof ik. Laatst was dat in het nieuws, dat meisje/vrouw die dagen weg was en ineens kwam ze weer in beeld. Die had gewoon per ongeluk niks laten horen en geen reactie gegeven op pogingen tot contact. Heel de politie was uitgerukt. Die moest de kosten wel zelf betalen.