Op kamers en paard in stalling. Iemand ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BoydS

Op kamers en paard in stalling. Iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-19 13:21

Een beetje een vage titel, maar ik wil dus graag op kamers in Groningen. Ik zit nu in het tweede jaar van mijn studie en zit nu te denken van wat is makkelijk.
Dagelijks reis ik van Drenthe naar Groningen voor mijn studie. Het zou dus voor mij zelf veel gemakkelijker zijn om in Groningen zelf te wonen.

Nu heb ik alleen mijn fantastische paardje aan huis staan, met een mooie rijbak en stalling. En die wil ik natuurlijk graag mee als ik wel op kamers ga. Ik weet alleen niet of dit wel handig is om dit überhaupt samen te doen.

Heeft er iemand ervaring met deze combinatie en of dat te doen is? Raden jullie het aan of af?

Ik twijfel zelf nogal want ik heb het natuurlijk nu vrij goed voor mekaar thuis.

Pepperrr

Re: Op kamers en paard in stalling. Iemand ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:24

Ligt eraan hoeveel tijd je hebt en hoeveel je met je paard doet. Als je 1x per week rijdt zou ik hem lekker thuis laten staan bijv. Kun je in het weekend altijd nog naar hem toe. Als je echt elke dag rijdt zou ik wel op zoek gaan naar een stal in de buurt..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:38

Ik zou het paard op zijn plek laten staan en inderdaad in het weekend naar hem toe gaan.Als je op kamers woont in combinatie met het studentenleven heb je toch ook niet elke dag tijd voor je paard.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 13:54

anjali schreef:
Ik zou het paard op zijn plek laten staan en inderdaad in het weekend naar hem toe gaan.Als je op kamers woont in combinatie met het studentenleven heb je toch ook niet elke dag tijd voor je paard.

Ik woonde op kamers in Groningen en fietste bijna dagelijks naar m'n pensionstal in Glimmen toen ik 27 jaar geleden begon met studeren.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:17

Ik woon dat wel niet in Groningen, maar zit wel op kamers. En ik heb mijn pony meegenomen.
Voor mij was de afweging wel eenvoudiger, volpension is ongeveer even duur bij mijn ouders als waar ik studeer. Qua kosten maakte dat dus niet uit.

Wat ik trouwens wel erg leuk vind is de contacten die ik via stal heb gemaakt in deze stad. Via paarden is toch andere contacten dan bij bijv een studenten vereniging.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:37

Het zal vast met goed plannen te doen zijn, maar de vraag is of je het moet willen.
Hoe lang ben je onderweg van je ouders naar school?
Je paard staat nu aan huis, dat is een grote luxe en je weet zeker dat ie precies volgens jouw ideeën verzorgd wordt.
Als je hem op stalling gaat zetten ben je A. Meer geld kwijt B. Minder keuze in hoe je het management voor je paard wilt en C. Heb je je ouders niet meer om in te springen als jij ziek bent.
Als ik jou was zou ik hem lekker bij je ouders laten en een aantal keren per week heen en weer pendelen :)

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 14:47

Ik had mijn paard meegenomen naar Leeuwarden. Ze stond wel in volpension en kwam iedere dag buiten, waardoor het makkelijker was als het een dag niet uitkwam om heen te gaan. Ik had het niet anders gewild, leuke mensen leren kennen!