Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
mvdende schreef:Hier gisteren het pakketje niet binnen gekregen. Hopelijk dinsdag.
Ik heb echt wel begrip dat het vorig jaar maart ineens chaos was toen corona nét losbarstte. Maar ondertussen zijn we een jaar verder en is mijn mening dat het niet "nieuw" meer is.
Als in: er is tijd genoeg geweest om iets van opschaling te organiseren.
Méér personeel aannemen die de rondes lopen. Extra depot aanleggen (bij ons was dat gewoon een garagebox met stellingen, niet iets wat super moeilijk te regelen moet zijn)
wijken opdelen, zodat er méér post/ pakketjes in één dag weggelopen kunnen worden. Of juist de boel compleet opsplitsen, dus per wijk 2 bezorgers, 1 voor post 1 voor brievenbus pakjes. En dan bijvoorbeeld de post in de ochtend en de pakjes de middag.
Kost een hoop geld? Ja.... maar als consument betaal ik er genoeg voor. Iets verzenden is niet echt goedkoop te noemen en als je voor een pakket met track and trace betaald om vervolgens de track and trace "vast" te zien blijven staan is gewoon niet tof.
Genoeg bedrijven die zich wél (met hangen en wurgen) hebben aangepast aan de corona situatie. Denk aan het afhalen bij restaurant en de Action die een webshop heeft ondertussen....
Het is ook niet dat corona volgende maand ineens foetsie is (al zou dat wel érg fijn zijn)
En nu er éénmaal zo veel online besteld wordt, zal dat in meer of mindere mate wel zo blijven denk ik, óók na corona.
Nú investeren in uitbreiding van de capaciteit van post/ brievenbus pakjes en pakketten is zeer waarschijnlijk niet "voor even" maar voor structureel.
En als een groot bedrijf hier "geen zin in heeft" maar wél gewoon de hoofdprijs blijft vragen én de service een stuk slechter wordt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.
MarcoBorsato schreef:Omdat het zo verdomde irritant is volgens mij heeft niemand hier zoveel issues met PostNL als zij en ik begin te denken dat ze het er gewoon om doen. Can't blame them.
robert45 schreef:mvdende schreef:Hier gisteren het pakketje niet binnen gekregen. Hopelijk dinsdag.
Ik heb echt wel begrip dat het vorig jaar maart ineens chaos was toen corona nét losbarstte. Maar ondertussen zijn we een jaar verder en is mijn mening dat het niet "nieuw" meer is.
Als in: er is tijd genoeg geweest om iets van opschaling te organiseren.
Méér personeel aannemen die de rondes lopen. Extra depot aanleggen (bij ons was dat gewoon een garagebox met stellingen, niet iets wat super moeilijk te regelen moet zijn)
wijken opdelen, zodat er méér post/ pakketjes in één dag weggelopen kunnen worden. Of juist de boel compleet opsplitsen, dus per wijk 2 bezorgers, 1 voor post 1 voor brievenbus pakjes. En dan bijvoorbeeld de post in de ochtend en de pakjes de middag.
Kost een hoop geld? Ja.... maar als consument betaal ik er genoeg voor. Iets verzenden is niet echt goedkoop te noemen en als je voor een pakket met track and trace betaald om vervolgens de track and trace "vast" te zien blijven staan is gewoon niet tof.
Genoeg bedrijven die zich wél (met hangen en wurgen) hebben aangepast aan de corona situatie. Denk aan het afhalen bij restaurant en de Action die een webshop heeft ondertussen....
Het is ook niet dat corona volgende maand ineens foetsie is (al zou dat wel érg fijn zijn)
En nu er éénmaal zo veel online besteld wordt, zal dat in meer of mindere mate wel zo blijven denk ik, óók na corona.
Nú investeren in uitbreiding van de capaciteit van post/ brievenbus pakjes en pakketten is zeer waarschijnlijk niet "voor even" maar voor structureel.
En als een groot bedrijf hier "geen zin in heeft" maar wél gewoon de hoofdprijs blijft vragen én de service een stuk slechter wordt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.
Ik snap werkelijk niet dat je überhaupt nog online besteld.
Altijd maar klagen en moeilijk doen.
Depots voor pakketten heb je niet in een paar maand gebouwd. Dit zijn miljoeneninvesteringen met de nodige planningen en personeel wat er ook allemaal maar even moet zijn.
Een garagebox voor post is leuk maar als je geen bezorgers kan vinden dan heb je ook niets aan die garagebox met stellingen.
Ik zou je willen aanraden om gewoon je spullen in de winkel te halen.
MyWishMax schreef:Ligt eraan hoe retour normaal werkt bij die winkel. Kan zijn dat je eerst open moet maken en zelf label erop. Of dat de verzendkosten moet betalen enzovoorts.
Dan kan je het niet meteen weer bij het afhaalpunt retour sturen.
Rennie89 schreef:Ik ben sowieso niet thuis morgen. En wil niet thuis blijven voor een pakket wat sowieso retour moet. Ik loop er wel heen (naar het afhaalpunt) wanneer ik kan en zeg dat het dan retour mag, dat kan ook toch?