Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:30

Hahaha geen probleem :')

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:00

Ooh wat een frustraties hier allemaal. Hier gaat t met zowel DHL als PostNL eigenlijk allemaal vlekkeloos. Vandaag besteld, morgen bezorgd wordt niet altijd gehaald, maar dat vind ik niet zo vreemd aangezien de winkels min of meer gesloten zijn. De meeste webshops zetten dat er ook gewoon bij dat langere bezorgtijden voorkomen. De druk is giga nu op dit soort bedrijven. Als pakketjes kwijtraken, is dat wel heel vervelend! Of als er beloftes worden gedaan die niet worden nagekomen.

Edit: Oh en hier wordt eigenlijk toch zeker dagelijks wel een pakketje bezorgd. Misschien hebben we daarom een goede verbinding :')

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:26

pumpina schreef:
Edit: Oh en hier wordt eigenlijk toch zeker dagelijks wel een pakketje bezorgd. Misschien hebben we daarom een goede verbinding :')


Onze bezorgster kent de slaaptijden van onze dochter uit haar hoofd. Ik zeg maar niks :=

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:02

Hier gisteren het pakketje niet binnen gekregen. Hopelijk dinsdag.

Ik heb echt wel begrip dat het vorig jaar maart ineens chaos was toen corona nét losbarstte. Maar ondertussen zijn we een jaar verder en is mijn mening dat het niet "nieuw" meer is.

Als in: er is tijd genoeg geweest om iets van opschaling te organiseren.

Méér personeel aannemen die de rondes lopen. Extra depot aanleggen (bij ons was dat gewoon een garagebox met stellingen, niet iets wat super moeilijk te regelen moet zijn)

wijken opdelen, zodat er méér post/ pakketjes in één dag weggelopen kunnen worden. Of juist de boel compleet opsplitsen, dus per wijk 2 bezorgers, 1 voor post 1 voor brievenbus pakjes. En dan bijvoorbeeld de post in de ochtend en de pakjes de middag.

Kost een hoop geld? Ja.... maar als consument betaal ik er genoeg voor. Iets verzenden is niet echt goedkoop te noemen en als je voor een pakket met track and trace betaald om vervolgens de track and trace "vast" te zien blijven staan is gewoon niet tof.

Genoeg bedrijven die zich wél (met hangen en wurgen) hebben aangepast aan de corona situatie. Denk aan het afhalen bij restaurant en de Action die een webshop heeft ondertussen....

Het is ook niet dat corona volgende maand ineens foetsie is (al zou dat wel érg fijn zijn)

En nu er éénmaal zo veel online besteld wordt, zal dat in meer of mindere mate wel zo blijven denk ik, óók na corona.

Nú investeren in uitbreiding van de capaciteit van post/ brievenbus pakjes en pakketten is zeer waarschijnlijk niet "voor even" maar voor structureel.

En als een groot bedrijf hier "geen zin in heeft" maar wél gewoon de hoofdprijs blijft vragen én de service een stuk slechter wordt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 23:55

mvdende schreef:
Hier gisteren het pakketje niet binnen gekregen. Hopelijk dinsdag.

Ik heb echt wel begrip dat het vorig jaar maart ineens chaos was toen corona nét losbarstte. Maar ondertussen zijn we een jaar verder en is mijn mening dat het niet "nieuw" meer is.

Als in: er is tijd genoeg geweest om iets van opschaling te organiseren.

Méér personeel aannemen die de rondes lopen. Extra depot aanleggen (bij ons was dat gewoon een garagebox met stellingen, niet iets wat super moeilijk te regelen moet zijn)

wijken opdelen, zodat er méér post/ pakketjes in één dag weggelopen kunnen worden. Of juist de boel compleet opsplitsen, dus per wijk 2 bezorgers, 1 voor post 1 voor brievenbus pakjes. En dan bijvoorbeeld de post in de ochtend en de pakjes de middag.

Kost een hoop geld? Ja.... maar als consument betaal ik er genoeg voor. Iets verzenden is niet echt goedkoop te noemen en als je voor een pakket met track and trace betaald om vervolgens de track and trace "vast" te zien blijven staan is gewoon niet tof.

Genoeg bedrijven die zich wél (met hangen en wurgen) hebben aangepast aan de corona situatie. Denk aan het afhalen bij restaurant en de Action die een webshop heeft ondertussen....

Het is ook niet dat corona volgende maand ineens foetsie is (al zou dat wel érg fijn zijn)

En nu er éénmaal zo veel online besteld wordt, zal dat in meer of mindere mate wel zo blijven denk ik, óók na corona.

Nú investeren in uitbreiding van de capaciteit van post/ brievenbus pakjes en pakketten is zeer waarschijnlijk niet "voor even" maar voor structureel.

En als een groot bedrijf hier "geen zin in heeft" maar wél gewoon de hoofdprijs blijft vragen én de service een stuk slechter wordt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.


Ik snap werkelijk niet dat je überhaupt nog online besteld.

Altijd maar klagen en moeilijk doen.

Depots voor pakketten heb je niet in een paar maand gebouwd. Dit zijn miljoeneninvesteringen met de nodige planningen en personeel wat er ook allemaal maar even moet zijn.

Een garagebox voor post is leuk maar als je geen bezorgers kan vinden dan heb je ook niets aan die garagebox met stellingen.

Ik zou je willen aanraden om gewoon je spullen in de winkel te halen.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 00:21

Of een andere bezorgdienst gebruiken.

Waarom reageert iedereen hier nog op :+

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 00:27

Omdat het zo verdomde irritant is := volgens mij heeft niemand hier zoveel issues met PostNL als zij en ik begin te denken dat ze het er gewoon om doen. Can't blame them.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 00:32

MarcoBorsato schreef:
Omdat het zo verdomde irritant is := volgens mij heeft niemand hier zoveel issues met PostNL als zij en ik begin te denken dat ze het er gewoon om doen. Can't blame them.



Dit topic heet toch "PostNL frustratie" ?

Waarom is het dan zo raar als ik hier mijn frustratie uit?

Het gaat vaak genoeg wél goed, genoeg pakjes ontvangen de laatste tijd.

Maar precies dít pakje moest eigenlijk zaterdag binnen zijn en ja, dan vind ik het frustrerend dat PostNL 2 dagen de tijd heeft en alsnog niet levert.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 05:12

Maar je doet zo theatraal en overdreven. Overigens heb ik jou nog nooit begripvol zien reageren over de coronadrukte, dus je jokt ook nog.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 05:19

Er zijn meer mensen die hier klagen, maar die doen het op een andere manier. Jij hebt echt 0 begrip en lijkt alles beter te weten want hey je hebt vroeger een blauwe maandag post bezorgd. Dus bezorgers moeten zich niet aanstellen want jij had het ook zwaar. En dan besef je zelfs na uitleg niet dat het werk flink veranderd is.

Frustratie uiten mag best. Ik snap echt dat het vervelend is als je pakket laat komt. Ik kan daar zelf ook van balen. Maar het is echt de toon die de muziek maakt.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 07:01

robert45 schreef:
mvdende schreef:
Hier gisteren het pakketje niet binnen gekregen. Hopelijk dinsdag.

Ik heb echt wel begrip dat het vorig jaar maart ineens chaos was toen corona nét losbarstte. Maar ondertussen zijn we een jaar verder en is mijn mening dat het niet "nieuw" meer is.

Als in: er is tijd genoeg geweest om iets van opschaling te organiseren.

Méér personeel aannemen die de rondes lopen. Extra depot aanleggen (bij ons was dat gewoon een garagebox met stellingen, niet iets wat super moeilijk te regelen moet zijn)

wijken opdelen, zodat er méér post/ pakketjes in één dag weggelopen kunnen worden. Of juist de boel compleet opsplitsen, dus per wijk 2 bezorgers, 1 voor post 1 voor brievenbus pakjes. En dan bijvoorbeeld de post in de ochtend en de pakjes de middag.

Kost een hoop geld? Ja.... maar als consument betaal ik er genoeg voor. Iets verzenden is niet echt goedkoop te noemen en als je voor een pakket met track and trace betaald om vervolgens de track and trace "vast" te zien blijven staan is gewoon niet tof.

Genoeg bedrijven die zich wél (met hangen en wurgen) hebben aangepast aan de corona situatie. Denk aan het afhalen bij restaurant en de Action die een webshop heeft ondertussen....

Het is ook niet dat corona volgende maand ineens foetsie is (al zou dat wel érg fijn zijn)

En nu er éénmaal zo veel online besteld wordt, zal dat in meer of mindere mate wel zo blijven denk ik, óók na corona.

Nú investeren in uitbreiding van de capaciteit van post/ brievenbus pakjes en pakketten is zeer waarschijnlijk niet "voor even" maar voor structureel.

En als een groot bedrijf hier "geen zin in heeft" maar wél gewoon de hoofdprijs blijft vragen én de service een stuk slechter wordt, dan wordt ik daar niet vrolijk van.


Ik snap werkelijk niet dat je überhaupt nog online besteld.

Altijd maar klagen en moeilijk doen.

Depots voor pakketten heb je niet in een paar maand gebouwd. Dit zijn miljoeneninvesteringen met de nodige planningen en personeel wat er ook allemaal maar even moet zijn.

Een garagebox voor post is leuk maar als je geen bezorgers kan vinden dan heb je ook niets aan die garagebox met stellingen.

Ik zou je willen aanraden om gewoon je spullen in de winkel te halen.


En DHL, DSV, DPD, noem ze maar op, hadden die problemen niet?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 08:36

En ondertussen komen de pakketjes gewoon op tijd maar is het zo prachtig hoe iedereen hapt constant :+

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd aangezien het tegen de Boktregels geformuleerd was.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 13-04-21 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: verwijderd ivm tegen de regels

Pantykous

Berichten: 10497
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 09:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd aangezien het tegen de Boktregels geformuleerd was.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 13-04-21 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderd ivm tegen de Boktregels

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:12

Hier doet PostNL het prima! We hebben een te gezellige postbode die aanmeld als er een tijdschrift komt, want hij is bang dat de tijdschriften kapot gaan als hij ze door de bus gooit :D . Super aardige man ook!

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:32

Het pakketje waar PostNL (of althans, die dame van de klantenservice) over had gelogen (die zogenaamd spoed zou worden en vrijdag binnen zou komen) komt morgen aan wss, maar ik mag het dus niet in ontvangst nemen en mag ook niet door buren worden ontvangen want het moet weer retour. Dus ik heb nu gekozen voor het afhaalpunt, moet ik dan wel bellen dat ze het retour mogen sturen?

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:39

Maar waarom mag je het niet in ontvangst nemen als het gewoon retour moet?

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:41

Omdat het anders weer lastig gaat ofzo? Makkelijker het pakket niet te accepteren, zo legde de receptionist van de winkel het in elk geval uit :)) misschien scheelt het weer verzendkosten.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:42

Gaat automatisch retour na 7 dagen van een Pick-Up Point als het niet afgehaald word :)

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:44

Ja, niet accepteren aan de deur. Maar als jij hem nu naar afhaalpunt laat brengen kunnen zij er ook niks mee. Pas als je daar niks ophaalt gaat het uiteindelijk terug. Ik geloof niet dat ze zomaar via een telefoontje iets terug mogen sturen, geen controle of het wel jouw pakket is.

Het makkelijkste is nog altijd gewoon in ontvangst nemen en terug sturen, veel sneller?

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:50

Ik ben sowieso niet thuis morgen. En wil niet thuis blijven voor een pakket wat sowieso retour moet. Ik loop er wel heen (naar het afhaalpunt) wanneer ik kan en zeg dat het dan retour mag, dat kan ook toch?

MyWishMax

Berichten: 25454
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 10:56

Ligt eraan hoe retour normaal werkt bij die winkel. Kan zijn dat je eerst open moet maken en zelf label erop. Of dat de verzendkosten moet betalen enzovoorts.
Dan kan je het niet meteen weer bij het afhaalpunt retour sturen.

Edit, niks tegen jou hoor trouwens, maar vind die opmerking van winkel wel lekker makkelijk :') of eigenlijk juist moeilijker dan nodig haha.

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:02

Is een Primera waar het bezorgd word :) heb al eerder een aangetekende brief niet geaccepteerd bij afhaalpunt, werd ook retour gestuurd.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:32

MyWishMax schreef:
Ligt eraan hoe retour normaal werkt bij die winkel. Kan zijn dat je eerst open moet maken en zelf label erop. Of dat de verzendkosten moet betalen enzovoorts.
Dan kan je het niet meteen weer bij het afhaalpunt retour sturen.

Valt wel mee. Wat Rennie kan doen is naar het afhaalpunt gaan, zeggen dat er een pakketje ligt op naam van haar afkomstig van leverancier x en dat ze die niet in ontvangst neemt en dat die retour afzender mag. Zelfde als aan de deur weigeren zeg maar. Ofwel kunnen ze dat dan direct doen, ofwel wachten ze de week of wat voor termijn er ook aanhangt af. Eventueel kan ze ook niet naar het afhaalpunt gaan en dan wordt 'ie na verloop van tijd ook teruggestuurd.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 11:38

Rennie89 schreef:
Ik ben sowieso niet thuis morgen. En wil niet thuis blijven voor een pakket wat sowieso retour moet. Ik loop er wel heen (naar het afhaalpunt) wanneer ik kan en zeg dat het dan retour mag, dat kan ook toch?


Een briefje ophangen op de deur dat de chauffeur van postnl het direct retour mag doen?