Post NL frustratie!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10843
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:05

PostNL pakketdienst werkt hier gewoon van maandag tot en met zaterdag.
De postdienst dinsdag tot en met zaterdag.

Dacht dat dat overal in het land gelijk was maar zeker weten doe ik dat niet.

Niet alle bedrijven verwerken de bestellingen in het weekend dus het is wel een stuk rustiger dan bijvoorbeeld een dinsdag maar ze rijden zeker wel.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:41

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Berichten: 10843
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:00

Tja, weegschalen willen nog wel eens verschillen. Zeker als het maar om 200 gram gaat.

Vrees dus dat je gewoon moet gaan bij betalen.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:08

Toen ik nog bij bpost werkte vaak mensen die thuis op de gewone weegschaal of de keukenweegschaal wat anders wogen dan op onze schalen. Eindeloze discussies. Bij bpost Alta das, dus ik ga ervan uit bij PostNL ook, zijn alle weegschalen geëikt en geven dus het correcte gewicht aan.

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:20

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:54

Ik merk op mijn werk helaas dat vooral de brievenbuspakketjes bij PostNL er de laatste twee/drie weken geregeld meer dan vijf dagen over doen om bezorgd te worden :(

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:57

Klopt, zaterdag had de da wat medicatie op de bus gedaan. Het was er vandaag pas -O-

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:09

Klopt, ik merk dat ook bij de pakketten die wij versturen naar klanten. Gewone pakketten gaat super, maar die brievenbuspakjes...

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:02

Nu je het zegt.... Mijn brievenbus pakje is óók niet op komen dagen vandaag. Daar baal ik wel een beetje van.. . Heb het morgen nodig òf ik kan 2 weken wachten...(stof en mam moet ff helpen uitleggen hoe de naaimachine werkt)

Zó jammer als je iets stel op sprong nodig hebt, maar Postnl verzaakt optijd te leveren..

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:20

Tsja, het blijft topdruk. Het nadeel van brievenbuspakjes is natuurlijk dat het met de gewone postbezorgers mee moet. Die kunnen niet eindeloos blijven stapelen natuurlijk. Het systeem is er eigenlijk gewoon niet op bedacht, deze drukte.

Als je iets snel nodig hebt kun je het dus beter als pakket laten verzenden. Maarja, das als klant niet altijd te bepalen natuurlijk..

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 00:49

Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:29

ryukapple schreef:
Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen


In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.

Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.

Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.

Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.

Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag -:(-

capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:52

En wie zegt dat we dat niet regelmatig doen? Ik fiets geregeld 2x keer of vaker terug naar mijn depot en dan neem ik als het even kan al meer dan 2 tassen per keer mee. Het is niet uitzonderlijk dat ik 8 of 9 tassen voor een wijk heb. Maar het moet ook allemaal in het depot passen he. Daar liggen meer dan een wijk. Sinds corona komt het ook vaak genoeg voor dat het niet in de schappen past en dat zelfs de vloeren vol liggen met tassen post. Wij blijven mensen he, met een rug en een x aantal werkuren in een dag en dus ook een max wat we aankunnen. Daarbij valt het werk nu echt niet meer te vergelijken met een paar jaar terug. Toen waren er echt aanzienlijk minder pakketten.

En de winkels zijn inmiddels weer open. Als het zo'n haast heeft dan kun je ook een afspraak maken of het met click and collect ophalen. Dat scheelt je zo te lezen heel veel frustratie

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:47

capopjekop schreef:
En de winkels zijn inmiddels weer open. Als het zo'n haast heeft dan kun je ook een afspraak maken of het met click and collect ophalen. Dat scheelt je zo te lezen heel veel frustratie


Bijvoorbeeld bij Karwei kon ik de slijpschijven met click and collect ophalen, maar de slijpmachine zelf moest via de post aangeleverd worden bij het filiaal (die er 2 op voorraad had, dus shoot me). Kon je niet gewoon afhalen of met een winkelafspraak halen.

Heel leuk, maar het was een spoedklus die uiterlijk zaterdagochtend af moest, en m'n slijpmachine kwam pas op dinsdag ipv vrijdag bij de Karwei. Tegen die tijd had ik al iemand lief aangekeken en er eentje geleend.

Ben dus ook niks gaan ophalen meer bij de Karwei, want zo vaak hoef ik niet te slijpen.

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:15

mvdende schreef:
ryukapple schreef:
Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen


In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.

Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.

Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.

Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.

Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag -:(-


We rijden al meerdere keren heen en weer en doordat er minder depots zijn dan vroeger kost dat je als je wijk wat verder is gerust 30 min (dat was een kleine 11 jaar geleden erg zeldzaam zolang doe ik het alweer).
Daarnaast is de ophaal tijd een stuk later geworden. Dus er is maar een max x dat je heen en weer kan. Daarnaast duurt pakketjes bezorgen een stuk langer dan de zelfde hoeveelheid post. Aangezien je die er zelf tussen sorteren. En echt niet dat ze deze netjes op volgorde in je tas leggen. :+

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:45

Ik heb vorige week vrijdag een bestelling gedaan, door Pasen dinsdag verzonden, zou de volgende dag komen, volgende dag zou het weer die dag erna komen. Maar ik had het echt nodig voor zaterdag ivm operatie waar deze bestelling voor was, en ik belde donderdag dus met PostNL waar het pakket bleef en dat het voor een operatie is.

Ze zei dat ze er dan een spoed van zou maken en het depot zou inlichten en dat ik het vrijdag zou krijgen. Dus ik denk mooi, dan is het toch nog op tijd....

nee hoor, tijdvak veranderde in de ochtend naar onbekend wanneer het bezorgd word. ik werd boos en belde PostNL, dat er een belofte gemaakt was en dat ik hierdoor problemen kreeg. Kreeg ik te horen dat zij niet dat soort beloftes kunnen maken en dat het heel vervelend is.

Als ik dit donderdag al had geweten had ik die dag er nog achteraan kunnen gaan via de webshop, maar het was veel te kort dag hierdoor. Uiteindelijk nog kunnen regelen dat de producten opgehaald konden worden op het kantoor en dat als ik ooit dat pakketje binnen krijg ik het weer retour stuur. Note; kantoor is op 1,5 uur afstand. PostNL heeft in deze situatie voor veel hectiek gezorgd en wantrouwen. Wat maak je beloftes die je niet kan maken?

Pakketje is nog steeds niet aangemeld in de app (staat er wel in maar niet die eerste oranje blokje). Echt schandalig.

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 16:58

mvdende schreef:
ryukapple schreef:
Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen


In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.

Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.

Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.

Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.

Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag -:(-

8 tassen post per wijk is tegenwoordig op piekdagen heel normaal.
Dan zitten er al tenminste 2 tassen pakjes bij ook.
"In jouw tijd" is niet te vergelijken met hoe het nu gaat bij de post.
Sowieso ging er toen een groot deel van de commerciële post via Sandd en/of andere kanalen, dat zit nu allemaal terug bij PostNL.
En die brievenbuspakjes met scancode waren er helemaal nog niet.

Valt dus echt niet te vergelijken met de huidige situatie.

En het is niet zo dat de bezorgers zelf dan maar bedenken dat ze pakketjes laten staan hoor, dat wordt op t sorteercentrum al voor hen achtergehouden.
Er blijft maar een bepaalde capaciteit aan 1 postbezorger zitten.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:07

mvdende schreef:
ryukapple schreef:
Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen


In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.

Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.

Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.

Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.

Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag -:(-

Ik lees hier nu al langere tijd mee, maar moet je echt altijd maar weer commentaar hebben op de huidige postbezorgers omdat jij het in ‘jouw tijd’ wel allemaal voor elkaar kreeg?

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:59

Nee, maar waar ik mvdende rond de feestdagen onterecht vond klagen ben ik nu ook wel klaar met het drukte-excuus. Het is inmiddels notabene april en andere koeriersdiensten zijn ook bij, danwel opgeschaald.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:10

mvdende schreef:
ryukapple schreef:
Hier is het idd heel druk met brievenbus pakketjes. Op dal dagen hebben postbezorgers soms bijna meer pakketjes dan post. En er zit natuurlijk een max aan hoeveel pakketjes een postbezorger bij zijn wijk mee kan nemen. Zoveel past er ook weer niet in de fietstassen


In mijn tijd als postbode bij Postnl, paste regelmatig niet alle post in de 2 fietstassen, dan moest je gewoon een paar keer heen en weer fietsen.

Dus "het past niet in de fietstassen" vind ik een kul argument.

Dan fietst de postbode maar een aantal keer heen en weer.

Het is verdorie ondertussen april en ze hebben de postbezorging nog niet op orde. In de december periode is het te begrijpen, maar het is nu toch een stuk rustiger dan afgelopen december. Óók mét lockdown.

Voorlopig gaat mijn pakketje niet meer komen vandaag -:(-


Iets met de beste stuurlui en wal.

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:58

Je vergeet ook wel dat de post met de sneeuw in februari iets vertraging had, ze door weer en wind lopen?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:03

Ik denk ook niet dat de kritiek gericht is op de bezorgers, maar op het management. Er moeten gewoon meer bezorgers aangenomen worden.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:17

Rennie89 schreef:
Pakketje is nog steeds niet aangemeld in de app (staat er wel in maar niet die eerste oranje blokje). Echt schandalig.

Is het pakketje dan uberhaupt wel bij PostNL ingeleverd?

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:44

nynke55 schreef:
Ik denk ook niet dat de kritiek gericht is op de bezorgers, maar op het management. Er moeten gewoon meer bezorgers aangenomen worden.


Ik vraag me af of dit voor de brievenbuspakketjes bezorging (waar het nu over gaat) echt zin heeft er zijn namelijk een vast aantal wijken. Dus er is maar een max aantal bezorgers die je kan gebruiken. Als ze meer postbezorgers willen gebruiken zullen ze routes moeten opbreken en aanpassen. En dus ook sortatie etc helemaal moeten omgooien. (De laatste x dat ze de routes veranderde was nou niet bepaald een succes kan ik je vertellen.) En als corona dan voorbij is moeten alles weer terugdraaien. Want eerlijk is eerlijk voor corona was de hoeveelheid werk nou niet bepaald denderend.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 22:48

Corona is er inmiddels meer dan een jaar, en is de eerstkomende maanden nog niet weg. Dan ben je als management toch ver achter de feiten aan aan het hobbelen?
De combinatie lockdown, Black Friday, feestdagen was echt even ruk, maar dat had inmiddels toch echt getackeld moeten zijn.