Post NL frustratie!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
luuntje

Berichten: 14011
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:16

Tinkerloos je link werkt niet op mijn ipad.

Ik had dus wel een chat gestart. Maar dat werkte niet.
Telefoonnummer kreeg ik niet.
Schoonmoeder zou nu hoofdkantoor bellen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:19

Marije_1997 schreef:
Ik kan helaas niet bepalen hoe het verpakt word als ik iets bestel :) vind het altijd maar belachelijk dat postsorteerders en bezorgers zo onvoorzichtig met andermans spul omgaan


Dit is wel de reden dat ik tegenwoordig grotere dozen gebruik. Dan kan er extra papier in. Als je soms ziet hoe klanten dozen ontvangen |( Daarmee draag je dan weer niet bij aan de milieuvriendelijkheid enzo. Maa je kan al bijna niet anders.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:25

Ik heb al zoveel gezeur met PostNL gehad en nooit, maar dan ook nooit, lossen ze het netjes op. Ze krijgen het geregeld voor elkaar pakketten uit het buitenland die niet bezorgd kunnen worden af te leveren bij een PostNL punt zonder enige vorm van communicatie hierover. Hierdoor zijn er al meerdere pakketten van mij geretourneerd na 14 dagen (zonder dat ik dit wist en soms ook zonder updates online in de T&T) en dat heeft mij flink wat geld gekost om het alsnog weer te laten verzenden en in ontvangst te nemen. Als je dit aankaart bij PostNL is het 'bedankt voor je feedback'. Nee, het is geen feedback, het is een klacht. Maar ze geven nooit thuis, be-amen nooit dat het hun fout is. Waardeloos.

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:29

Ik heb regelmatig dat het pakket op bezorgd staat bij de T&T , terwijl ik nog niks heb ontvangen.

Twee keer toe contact via facebook met PostNL gehad en ze kunnen eigenlijk helemaal niks, gelukkig kwam het pakket in beide gevallen toch later nog. Eentje in een hele andere straat bezorgd, dus kwam de bewoner het pakketje brengen en de ander kwam alsnog via de pakketbezorger.

Er zijn twee vaste dames van PostNL die hier bezorgen, een vrolijke vrouw en een minder vrolijke :') Maar allebei doen ze het heel goed en heb ik met hun nooit problemen gehad.

Sussie85

Berichten: 1529
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:30

DHL komt hier 's avonds gewoon niet. Als er staat dat ze 's avonds langs komen in de bezorginformatie dan weet je eigenlijk al dat je een bericht krijgt dat je niet thuis was. Terwijl wij dan gewoon thuis waren en wonen aan het eind van een doodlopende straat en dus een heel goed zicht hebben op wat er allemaal hier komt. DHL heeft dan gewoon zin om hier 's avonds langs te komen. Heb al eens gehad dat het pakketje retour gestuurd was omdat er 2 maal avondbezorging stond en de bezorger 2 maal geen zin had om hier te komen. Of het wordt naar een pakketpunt gebracht 2 dorpen verderop waar ik nooit kom. Ook zware pakketten worden door DHL standaard meteen naar een pakketpunt gebracht. Terwijl ik het juist online bestel zodat ik er niet mee hoef te slepen. PostNL pakket ook al eens kwijt geweest. Gewoon thuis en krijg in de app de melding pakket bezorgd. Geen bezorger te zien. PostNL gebeld en die zeggen alleen dat ik contact op moet nemen met de verzender. Ja die weten ook niet waar het pakket dan wel gebleven is. Uiteindelijk zelf alle buren in de straat afgegaan. Bleek het pakket aan het begin van de straat afgegeven te zijn. Toch lastig als je zelf moet gaan speuren waar het pakket gebleven is. Gisteren een pakket dat zo kapot was dat PostNL er maar een hele rol tape omheen had gedaan om het nog enigszins te kunnen vervoeren. Gelukkig was de inhoud niet beschadigd. Was overigens verbaasd dat de bezorger aan de deur stond want in de app stond dat het pakket vertraagd was en nog op het depot lag. En daar staat het nu nog steeds op terwijl het pakket toch echt hier is.

ryukapple

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:34

Marije_1997 schreef:
Meestal gaat alles bij ons goed. Alleen ik kreeg afgelopen zomer wel een halve hartverzakking van een postnl bezorger toen ze heel nonchalant m'n pakketje zo neer kwakte in de bus. Er zat een duur objectief in. Oeps.

Ik hoop dat ze me dat vandaag niet fikken, want heb nu 2 objectieven die binnen moeten komen. Altijd even spannend hahaha.


Maar was het een brievenbus pakketje of echt een pakketje van de pakketdienst? Want uiteindelijk horen brievenbuspakketjes gewoon door de brievenbus gegooid te kunnen worden. Als het de pakketdienst is dan is het anders die moeten gewoon netjes aanbellen. (Natuurlijk moet ook de postbezorger onderweg netjes met de pakketjes omgaan) ik vind juist dat als iets niet door de brievenbus gegooid kan worden niet als brievenbuspakketje bezorgd moet kunnen worden. Helaas vinden veel verzenders van niet

Queelens

Berichten: 8029
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:37

Hier zelden ‘problemen’ met postnl..
Een keer wel een bijzondere situatie gehad, contact opgenomen via social media en snel een oplossing gevonden.
En het is nu tenslotte december. En waar wordt gewerkt worden wel eens fouten gemaakt ;)
Of wat vaker naar de winkel dan heb je geen pakketjes drama :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:38

ryukapple schreef:
Marije_1997 schreef:
Meestal gaat alles bij ons goed. Alleen ik kreeg afgelopen zomer wel een halve hartverzakking van een postnl bezorger toen ze heel nonchalant m'n pakketje zo neer kwakte in de bus. Er zat een duur objectief in. Oeps.

Ik hoop dat ze me dat vandaag niet fikken, want heb nu 2 objectieven die binnen moeten komen. Altijd even spannend hahaha.


Maar was het een brievenbus pakketje of echt een pakketje van de pakketdienst? Want uiteindelijk horen brievenbuspakketjes gewoon door de brievenbus gegooid te kunnen worden. Als het de pakketdienst is dan is het anders die moeten gewoon netjes aanbellen. (Natuurlijk moet ook de postbezorger onderweg netjes met de pakketjes omgaan) ik vind juist dat als iets niet door de brievenbus gegooid kan worden niet als brievenbuspakketje bezorgd moet kunnen worden. Helaas vinden veel verzenders van niet


Was pakketje, maar met bus bedoel ik de bestelbus Hahaha. Stond de bezorger op te wachten, aangezien sommigen te lui zijn bij ons aan te bellen (deur zit ongeveer 50 meter van de weg.)

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:08

Morrie schreef:
DHL: tijdvak tussen 9 en 18.00 uur, rond 12 uur: er is iets fout gegaan in het sorteerproces, zending is vertraagd. De webwinkel waar ik het gekocht had, vroeg al om een review, ik heb het artikel nog niet eens binnen. :roll:

Er ligt een pakje van Ali al een maand bij de douane, een telefoonhoesje van 3 euro :')

Onze PostNL man is geweldig! Hij is enorm dik, ik vraag me altijd af hoe ie met al die pakjes de lift in komt door dat smalle deurtje, altijd vrolijk en je weet dat je pakje bij de buren wordt wordt bezorgd als je er niet bent. Alleen op maandag werkt ie niet en dan komt er een gast die niet eens aanbelt maar meteen een briefje in de bus doet dat je het op een PostNL punt 3 dorpen verderop kan ophalen na 3 dagen. (Post NL punt hier zit 200 meter verderop)


Ik denk dat ik die bezorger ken. Hij werkt bij mij op het depot volgens mij :) Als het is wie ik denk dat is het inderdaad een hele fijne vent en een ontzettende doorzetter!

maj0

Berichten: 6630
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:19

Moet zeggen het gaat hier met PostNL eigenlijk altijd wel goed. Behalve dat de app niet helemaal lekker is. Heb oliebollen bestel (eet glutenvrij). Er was een ticket aangemaakt dat ze dinsdag kwamen maar niets dinsdag. Even voor de zekerheid gemeld omdat wel om eten ging. Nee was hier nog niet aangemeld. Oke helemaal goed bel ik de verkoper wel even. Waren ze nog niet gemaakt maar al wel ticket aangemaakt.

Nou kreeg ik idd gisteren dat hij bezorgd zou worden savonds. Dit kwam niet zo goed uit dus heb ik hem naar postNl locatie laten sturen. Daar kon ik hem 3 dec na 15:00 op halen (terwijl ze dus gisteren op de post zijn gegaan :=)

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:23

Post NL is hier fantastisch, super lieve vrouw (die onze hond altijd koekjes geeft, dus die is ook dol op haar :D ). Ik zorg dat ik altijd vast naar buiten ga als ik haar bus aan zie komen, dan kan zij ook weer snel door want het is echt niet normaal wat ze soms aan pakketten hebben :=

DPD is ook top, krijg een tijdsvak van een uur en ze zijn er ook altijd in dat tijdsvak. Super leuke, vrolijke en vriendelijke bezorger.

DHL is op zich ook goed, maar toch de minste. Ik kies nog wel eens voor avondbezorging omdat ik niet zeker weet of ik overdag thuis ben, maar dan komen die dames van de DHL dus gewoon overdag, want dat komt hun beter uit. Zó irritant, vooral als je er extra voor hebt betaald....

robert45
Berichten: 2884
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:10

PostNL is hier onze beste vervoerder, we versturen duizenden pakketten per jaar en werkelijk nooit problemen mee. De keren dat ik per jaar contact moet opnemen met een klant of dat er iets geks aan de hand is kan ik op een hand tellen.

Nu in december weleens vertragingen maar ook dat is minder geworden in vergelijking met vorig jaar.

Nooit geen schades of zoekgeraakte pakketten... ik denk dat een hoop schades komen door gewoon slecht verpakken.

beert
Berichten: 2451
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:28

Wie weet iets over internationaal verzenden? Ik heb 29 november een pakketje gestuurd naar Oostenrijk via Post NL. Via de track and trace ik zien dat het nog steeds bij Post NL ligt en als status "shipment sorted" en dat was het laatste wat er gebeurd is.

Ik wil niet al te ongeduldig doen nu met alle drukte, maar dit duurt toch wel erg lang dat het daar ligt toch? Of is dat gebruikelijk?

Merileth

Berichten: 1119
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 21:33

beert schreef:
Wie weet iets over internationaal verzenden? Ik heb 29 november een pakketje gestuurd naar Oostenrijk via Post NL. Via de track and trace ik zien dat het nog steeds bij Post NL ligt en als status "shipment sorted" en dat was het laatste wat er gebeurd is.

Ik wil niet al te ongeduldig doen nu met alle drukte, maar dit duurt toch wel erg lang dat het daar ligt toch? Of is dat gebruikelijk?


Ik heb een aardige tijd terug iets naar Zweden verstuurd. Volgens de code heeft hij nog steeds de status die jij ook aangeeft. Ik vond het allemaal erg lang duren, maar het bleek allang aangekomen te zijn. Dat betekent dan puur dat de vervoerder aan wie PostNL het overdraagt de status niet meer bij hen doorgeeft. Even checken bij de ontvanger, of als je weet welke vervoerder het overneemt, of je daar aan een nieuwe code kunt komen om te checken.

beert
Berichten: 2451
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:04

Dank je! Ik ga morgen dan eens bellen.

Sussie85

Berichten: 1529
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:39

Het is weer zover. DHL heeft weer eens geen zin om onze doodlopende straat in te rijden. De status is gewijzigd naar dat de bezorger me gemist had omdat ik niet thuis was. Maar ik was er gewoon en hij is hier niet geweest. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de 2 verzenders. Blijken beide pakketjes brievenbuspakketjes te zijn waarvoor je dus niet thuis hoeft te blijven. Ik wordt zo moe van DHL.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:11

Goh, ik lees ook veel over DHL hier. Hetzelfde hier, DHL belt niet eens aan, krijg gewoon een melding dat ik het maar op moet halen bij het afhaalpunt. Ik zag m een keer de straat in rijden toen ik net weg reed, maar mijn moeder was thuis. Die trof alleen een briefje aan dat er niemand thuis was, wat dus niet waar is.

PostNL nooit problemen mee. Behalve dan dat ze op de bel drukken, 2 seconden wachten en dan al bij de buren gaan proberen. Even geduld is er niet bij en ik moet vanaf beneden naar de voordeur (woonkamer op -1). Maar goed, als dat alles is...

mvdende

Berichten: 5754
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 12:51

Mijn bloed kookt op dit moment door DHL

Pakket zou zaterdag geleverd worden. Zaterdag einde middag nog niets binnen maar wel een niet thuis melding. Hoe dan? Want mijn vader was met de trap in de hal bezig (met zn kont tegen de voordeur zeg maar) en mijn moeder in de keuken.

Maar goed, het had zo kunnen zijn dat mijn vader net laminaat aan het zagen was in de garage en dat mams op een of andere manier ook de bel gemist had.

Poging 2, gisteren maandag avond tussen 19:01 en 21:01, ik ben zeker om 19:15 thuis (en volgens mij zelfs al voor 19 uur thuis) en vervolgens eten koken in de keuken met deur open en eten op de bank. Het kastje van de bel hangt boven de tv, tegenover de bank. Die is echt niet te missen als je in de woonkamer of keuken bezig bent.

Om 20:28 krijg ik weer een mail binnen dat ik niet thuis zou zijn geweest..... {:)-:( ik was dus echt gewoon thuis en echt binnen bereik van de bel.

DHL klantenservice geeft net aan dat de bezorger om 20:22 het pakket heeft gescand als niet thuis.

Zowel zaterdag als gisteren geen briefje in de brievenbus gehad.

Echt die luie donders zouden ze van mij op staande voet moeten ontslaan!

Ik snap dat het druk is zo vlak voor kerst, maar gewoon niet eens een poging doen om aan te bellen en mijn adres gewoon maar overslaan gaat er bij mij echt niet in!

Ik heb nu maar een briefje op de deur geplakt met:

DHL Aanbellen aub, niet kloppen.

Ik heb net de bel gecontroleerd en deze doet het gewoon.

Ik kom de komende 2 uren niet meer van mijn stoel in de woonkamer af.

Dan krijg ik hopelijk het pakket vandaag alsnog binnen en kan het onder de kerstboom.

robert45
Berichten: 2884
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:17

Ze hebben het smoordruk bij de pakketdiensten, als ze dan niet door de route komen scannen ze als niet thuis.

Optie is om het de volgende keer bij een pakketshop te laten leveren. Dit gaat op dit moment gewoon sneller.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:41

Hier nu ook 1 pakketje kwijt, dus echt balen.

Ik bestelde vrijdag 5 dingen bij bol.com. 2x 2 dezelfde artikelen van verschillende merken/bedrijven en 1 andere. Daarnaast ook een bestelling bij pets place. Van Bol.com kreeg ik 2 t&t codes en van pets place nog niks.
Toch kwam post.nl zaterdag met 4 dozen, dus 2 van bol.com en 2 van pets place.
Maak ik het open, mist 1 apart artikel. Ik gemeld bij bol, is het alleen aangemeld.

Ze zeiden vanwege de drukte, maar dat vind ik zo raar als de rest er wel binnen een dag is.

DPD vind ik altijd langzaam en ook slecht met t&t.

DHL kwam vorige week en klaagde dat de dozen te zwaar waren. Was een iets oudere man, maar ja, feitelijk niet mijn probleem. Ik heb ze maar gewoon neer laten zetten en zelf meegenomen.

Waar laatst een jongen van DPD alles naar de schuur wilde tillen.

En een andere keer, lag er ene briefje. Was de bezorger helemaal het erf opgelopen en heeft een plekje gezocht. Onder de dakgoot, die even open lig vanwege verbouwen, leek hem de beste plek........Waar het ook onder de tafel ofzo had gekund, maar goed....

Zo ben ik ook een paspoort van een paard kwijt. Iemand stuurt het me met brievenpost en voldoende gefrankeerd, maar het is nooit aangekomen. Ze hebben er geen afzender op gezet, dus het zal niet snel meer terecht komen. Paard is ingeslapen, dus heb het niet echt meer nodig, maar toch. Afzender op je post/pakketje is echt wel aan te raden.

Op ons vorige adres kwamen vaste bezorgers. Ik bestelde niet vaak iets, maar zag ze wel elke dag langskomen. Die zette het gewoon neer als je er niet was. Ik zelf vind dat prima.

Exitium

Berichten: 7178
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:55

Hier heb ik begin vorige week een cadeaubon besteld die dinsdag met briefpost verstuurd is, maar nog altijd niet aangekomen is. Beetje banketstaaf omdat het een kerstcadeautje was, en ik sinds vrijdag ook geen reactie van de winkel meer gehad heb. :')

alice0cullen

Berichten: 2435
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:02

robert45 schreef:
Ze hebben het smoordruk bij de pakketdiensten, als ze dan niet door de route komen scannen ze als niet thuis.

Optie is om het de volgende keer bij een pakketshop te laten leveren. Dit gaat op dit moment gewoon sneller.


Tja ik betaal wel voor thuisbezorgen, niet iedereen heeft de gelegenheid uberhaupt om het op te halen. Als ze het niet aankunnen moeten ze dit zelf oplossen, ik betaal voor een dienst, dan moeten ze die leveren binnen de termijn of contact opnemen en een oplossing of vergoeding aanbieden. :o

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 01:15

Exitium schreef:
Hier heb ik begin vorige week een cadeaubon besteld die dinsdag met briefpost verstuurd is, maar nog altijd niet aangekomen is. Beetje banketstaaf omdat het een kerstcadeautje was, en ik sinds vrijdag ook geen reactie van de winkel meer gehad heb. :')


Zaterdag zou er vanuit mijn werk via de post een cadeaukaart bezorgd moeten worden. In de PostNl app staat de brief aangemeld als zijnde dat die de 20ste zou moeten worden bezorgd met 3 andere brieven. Deze 3 andere brieven gekregen de 21ste maar vandaag nog steeds niet de brief met de cadeaukaart. Volgens mij stelen ze die gewoon.

verootjoo
Berichten: 35680
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 08:40

alice0cullen schreef:
robert45 schreef:
Ze hebben het smoordruk bij de pakketdiensten, als ze dan niet door de route komen scannen ze als niet thuis.

Optie is om het de volgende keer bij een pakketshop te laten leveren. Dit gaat op dit moment gewoon sneller.


Tja ik betaal wel voor thuisbezorgen, niet iedereen heeft de gelegenheid uberhaupt om het op te halen. Als ze het niet aankunnen moeten ze dit zelf oplossen, ik betaal voor een dienst, dan moeten ze die leveren binnen de termijn of contact opnemen en een oplossing of vergoeding aanbieden. :o


Serieus?
Als je per se je pakketje onder de kerstboom wilt leggen moet je gewoon heel erg op tijd bestellen m.i. :)
Je weet dat het in november/december onnoemelijk druk is

Ik had overigens met Sinterklaas ook een cadeautje met gedicht dat de inhoud er nog niet was, maar vast snel zou komen.
Who cares, het komt vanzelf wel.
Relax en vrede op aarde.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 08:51

Mhwa ik ben het wel met Alice0Cullen eens. Tuurlijk weet iedereen dat het drukker is in november en december, maar het blijft een service waar je voor betaald. Dat het dan druk is, is aan DHL/PostNL/whatever om intern op te lossen, of eventueel met de verkoper overleggen zodat zij vóór de bestelling geplaatst wordt al kunnen aangeven dat het later bezorgd wordt. Zeggen dat je het op dag A gaat bezorgen, maar uiteindelijk op dag D bezorgen én ook nog claimen dat dat aan de klant ligt (door te zeggen dat diegene niet thuis was) is imo echt niet netjes. Je gaat een overeenkomst aan waarin jij voor een x bedrag een bepaalde service verleend. Dan moet je je daar ook aan houden en het niet op de klant af proberen te schuiven.