Momenteel werk ik 40u per week en dit heb ik altijd al gedaan, al werkte ik bij mijn vorige werkgever onregelmatig en waren dat zelden de normale 5 dagen achter elkaar. Bij mijn huidige werkgever is dit wel het geval.
Ik heb een verleden met een burn-out, nu ruim anderhalf jaar terug, en merk dat ik er toch nog erg stressgevoelig door ben.
Destijds is mij o.a. door maatschappelijk werk verteld dat ik, omdat ik toen zocht naar een nieuwe werkgever, het beste kon instappen/kon gaan werken op basis van 32 uur.
Dit heb ik niet gedaan onder het mom van “ik ben nog jong, nieuwe baan is regelmatige dagen en makkelijker werk”.
Nu heb ik op mijn huidige werk toch de onrust weer een beetje te pakken (niet de werkzaamheden zelf, die zijn prima, maar de hoeveelheid) en hoewel daar al over is gesproken en het nu beter verdeeld is en we inmiddels ook meer personeel hebben, ben ik daardoor gaan twijfelen of ik niet toch een extra rustdag tussendoor wil.
Maar, gaat dat helpen? Ik vraag me af of iemand met soortgelijk situatie hier ervaring mee heeft en hoor het graag!
En is dan 1 dag in de 2 weken ook al prima, of heeft 1 dag per week meer nut?
Uiteraard moet ik doen wat voor mij goed voelt, maar ik weet uiteraard nog niet hoe het daadwerkelijk is. Dus ik vind het best spannend om dat dan zomaar aan te gaan passen.
Wat betreft salaris heb ik alvast een afspraak staan om een indicatie op te maken, zodat ik ook kan zien wat dat verschilt.
Iig alvast bedankt!
Nu er ook weer meerdere collega’s zijn, had ik gehoopt dat mijn onrust wel een beetje weg zou zijn eerlijk gezegd.