als samenwonen niet vanzelfsprekend is

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

als samenwonen niet vanzelfsprekend is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 08:49

een topic om mijn gedachten en frustraties, oftewel mijn emoties, van me af te schrijven.

Een aantal jaren geleden ben ik de liefde van mijn leven tegen gekomen. We hadden beiden net een scheiding achter de rug. Nou ja hij wel, ik niet, want ik was niet getrouwd, maar jullie snappen het punt. Hij is vader van 2 mooie kids en ook ik heb een kleine rondlopen.

We besloten het rustig aan te doen. Eerst elkaar leren kennen en daarna pas onze kids erbij te betrekken.
Het klikte zo enorm goed dat we de kinderen er ook bij hebben betrokken. Ook dit ging en gaat van een leien dakje. Natuurlijk is het wennen, moet iedereen zijn eigen weg vinden in de nieuwe situatie. Maar ik durf met zekerheid te zeggen dat zijn kinderen dol zijn op mij en mijn dochtertje. En dit is ook geheel wederzijds.

Dus kwam langzaamaan het woordje samenwonen in ons op. En dat was moeilijk. We wonen namelijk zo'n 80 km uit elkaar. We hebben beide co-ouderschap en we willen dit beide behouden. Dat de een in zijn geheel verhuisd naar de woonplaats van de ander was dus geen optie. Dan is co-ouderschap niet te doen in onze beleving.
We hebben ervoor gekozen om dan in het midden een mooi huis te gaan zoeken. Een half uur uit mijn woonplaats en een halfuur uit het zijne. We hebben onze exen vertelt wat we van plan waren.
De huidige huizenmarkt is best pittig dus het duurde even, maar toch hebben we ons droomhuis weten te vinden. Een huis met voldoende ruimte voor ons allemaal, plek voor onze dieren en ruimte genoeg voor ons toekomst plannen.

Maar toen begon het gedonder. Ik kreeg een verhuisverbod aan mijn broek. Mijn dochtertje mocht niet mee verhuizen van mijn ex. Hij vond het te ver weg (lees het is 10 minuten verder rijden). Na heel veel moeite heb ik hem eindelijk zover gekregen dat hij met mij in mediation wilde (eindelijk na 2 jaar, want hij vond dit maar onzin). Gelukkig zijn we er uitgekomen. Ik ga zo'n 10 minuten verder weg wonen dan waar ik nu woon, maar dit is schijnbaar echt het einde van de wereld. Affijn, frustratie, maar oke. De discussie ging puur om de schoollocatie. Zolang mijn dochtertje straks in zijn woonplaats naar school gaat is er geen probleem en mag ik verhuizen. Uiteindelijk ben ik hiermee akkoord gegaan. De overige afspraken (omgangsregeling) blijven zover mogelijk dan hetzelfde. Ik krijg hierdoor zelfs wat meer tijd met haar. En tijd met haar is voor mij het allerbelangrijkste. So far so good..
Echter begon de ex van mijn vriend ook lastig te doen. Ze vind het tegen het belang van de kinderen om zover weg te gaan wonen. Zijn kinderen gaan in haar woonplaats naar school en moeten straks 3 keer per week 35 minuten in de auto zitten. De ene week 2 ochtend om naar school te gaan en 1x in de middag en de andere week precies andersom. De kinderen worden gehaald en gebracht, dus voor haar is er verder geen verandering. Maar toch mag het niet. Het zou slecht zijn voor de kinderen en daarom vind zij dat de kinderen maar 1x per 2 weken een weekend bij ons mag zijn (van vrijdag tot zondag).
Ze heeft het verzoek om de omgangsregeling zelfs al bij de rechter neer gelegd..

Ohh wat vind ik dit moeilijk. Ik kan me gewoon totaal niet in haar verplaatsen. Natuurlijk snap ik dat we met deze constructie moeilijkheden tegen gaan komen, te denken aan kinderfeestjes en sport en dergelijke. Maar we hebben hier juist zo goed over nagedacht.

Nu hebben we een huis, kunnen niet meer terug, en dan krijg je dit. We hebben allebei afgesproken dat we geen tijd met kinderen in gaan leveren. De kids zijn het belangrijkste. Maar als de rechter straks bepaalt dat zij gelijk heeft.. Dan kunnen wij dus niks, dan mogen we schijnbaar niet samenwonen. Ja, het kan wel, maar dan zal 1 van ons een weekend ouder worden (1x in de 2 weken een weekend). En dat is voor ons geen optie..

De kids krijgen er gelukkig weinig van mee. Natuurlijk altijd iets en zij zijn altijd de dupe. Maar we willen voor hen het beste. Maar mijn ik ga steeds meer geloven dat het beste voor de kids niet samen is.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: als samenwonen niet vanzelfsprekend is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:56

Wat een vervelende situatie! Ik snap heel goed dat jullie graag samen zouden zijn...maar eerlijk...kinderen 35 minuten van school laten wonen, zou ik ook niet mee akkoord gaan. Zeker als kinderen wat ouder worden willen ze graag afspreken met vriendjes, samen sportclubs enz....dus dan wordt het niet 3 x per week in de auto maar veel meer...

Ik weet niet hoe oude de kinderen zijn? Maar anders tot ze op de middelbare zitten en meer zelfstandig zijn ook woonruimte aanhouden in zijn woonplaats voor de dagen dat ze bij hun vader zijn?

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:56

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 02-10-19 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:56

Goh, ja dat is vervelend. Maar ik snap het wel. Van beide kanten dan. Dat is gewoon de pech met samengestelde gezinnen. Je ziet het steeds meer om je heen. Waarom hebben jullie het huis gekocht zonder eerst goed met de exen te overleggen? Want dit had je zien aankomen. Hoe oud zijn de kinderen?

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 08:59

Ik persoonlijk zou dat ook wel een belasting vinden, vaker de afstand rijden, betere afspraken maken.
En het ligt aan de rest van mijn leven, of ik dat wel of niet wil.
Als ik naar mijn leven nu kijk, zou ik die extra belasting er niet bij willen hebben.

Ook vind ik dat ze een punt heeft want vriendjes na school laten spelen gaat natuurlijk wat minder gemakkelijk en daar ben je/zij dan vaak weer extra tijd mee kwijt om ze op te halen.

Dus ook al gun ik mijn ex het beste, dit zou mij totaal niet uitkomen.

Maar goed, dit is vanuit mij, iemand met een druk leven, nog drukker hoeft voor mij niet.
Hoe de situatie met de exen van jullie zit weet ik niet.

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 09:05

Vleddertje1 schreef:
Wat een vervelende situatie! Ik snap heel goed dat jullie graag samen zouden zijn...maar eerlijk...kinderen 35 minuten van school laten wonen, zou ik ook niet mee akkoord gaan. Zeker als kinderen wat ouder worden willen ze graag afspreken met vriendjes, samen sportclubs enz....dus dan wordt het niet 3 x per week in de auto maar veel meer...

Ik weet niet hoe oude de kinderen zijn? Maar anders tot ze op de middelbare zitten en meer zelfstandig zijn ook woonruimte aanhouden in zijn woonplaats voor de dagen dat ze bij hun vader zijn?


Het gaat om 1 schooldag. Deze dag gaan ze nu naar de bso. Straks als ze wat ouder worden dan kunnen ze die dag ook ergens spelen mochten ze dit willen. Vriend werkt in hun woonplaats dus kan daarin erg veel regelen. Sport ja, het gaat dus om 1 doordeweekse dag. Ze zijn beide gek op paarden, iets wat wij ze straks kunnen bieden. Sport kan dus ook bij ons.

Als straks blijkt dat zij gelijk heeft, dan moeten we wel. Dan verkopen we ons huis weer en blijven we latten. Dan kijken we over 10 jaar wel eens weer hoe het ervoor staat

Regallie
Berichten: 888
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 09:06

Rakkie123 schreef:
Ik persoonlijk zou dat ook wel een belasting vinden, vaker de afstand rijden, betere afspraken maken.
En het ligt aan de rest van mijn leven, of ik dat wel of niet wil.
Als ik naar mijn leven nu kijk, zou ik die extra belasting er niet bij willen hebben.

Ook vind ik dat ze een punt heeft want vriendjes na school laten spelen gaat natuurlijk wat minder gemakkelijk en daar ben je/zij dan vaak weer extra tijd mee kwijt om ze op te halen.

Dus ook al gun ik mijn ex het beste, dit zou mij totaal niet uitkomen.

Maar goed, dit is vanuit mij, iemand met een druk leven, nog drukker hoeft voor mij niet.
Hoe de situatie met de exen van jullie zit weet ik niet.


Zijn ex heeft die belasting ook niet. Ze hoeft er niks extra's voor te doen. Dus haar leven verandert niet.
Kinderen worden gehaald en gebracht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:07

Ik snap de ex van je vriend wel. Een half uur met de auto is een behoorlijk eind, sowieso een afstand die niet te fietsen is en dus moeilijkheden met zich meebrengt voor het sociale leven van de kinderen.

Hebben jullie daar zelf wel bij stilgestaan voor jullie het huis kochten?


Regallie schreef:
Vleddertje1 schreef:
Wat een vervelende situatie! Ik snap heel goed dat jullie graag samen zouden zijn...maar eerlijk...kinderen 35 minuten van school laten wonen, zou ik ook niet mee akkoord gaan. Zeker als kinderen wat ouder worden willen ze graag afspreken met vriendjes, samen sportclubs enz....dus dan wordt het niet 3 x per week in de auto maar veel meer...

Ik weet niet hoe oude de kinderen zijn? Maar anders tot ze op de middelbare zitten en meer zelfstandig zijn ook woonruimte aanhouden in zijn woonplaats voor de dagen dat ze bij hun vader zijn?


Het gaat om 1 schooldag. Deze dag gaan ze nu naar de bso. Straks als ze wat ouder worden dan kunnen ze die dag ook ergens spelen mochten ze dit willen. Vriend werkt in hun woonplaats dus kan daarin erg veel regelen. Sport ja, het gaat dus om 1 doordeweekse dag. Ze zijn beide gek op paarden, iets wat wij ze straks kunnen bieden. Sport kan dus ook bij ons.

Als straks blijkt dat zij gelijk heeft, dan moeten we wel. Dan verkopen we ons huis weer en blijven we latten. Dan kijken we over 10 jaar wel eens weer hoe het ervoor staat

Oh, nu ik dit lees vind ik dan weer dat mama moeilijk doet :o . Of ja, het te hard speelt, meteen naar de rechter stappen...

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: als samenwonen niet vanzelfsprekend is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:13

Ben ik dan de enige die dit vanuit beide exen niet vind kunnen? De ex van TS heeft te maken met 10 minuten extra reistijd, waar hebben we het over en mevrouw de ex heeft dan wat meer afstand die ze zelf niet eens hoeft af te leggen? Het is nu niet dat ze direct naar de andere kant v.d. land verhuizen.

En als ik het goed lees, beide co-ouderschap en nu wil mevrouw de ex de kinderen enkel om het weekend laten gaan? Nah, hier zit meer achter dan enkel die afstand, kan niet anders.

Sterkte TS.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:15

Ailill schreef:
Ben ik dan de enige die dit vanuit beide exen niet vind kunnen? De ex van TS heeft te maken met 10 minuten extra reistijd, waar hebben we het over en mevrouw de ex heeft dan wat meer afstand die ze zelf niet eens hoeft af te leggen? Het is nu niet dat ze direct naar de andere kant v.d. land verhuizen.

En als ik het goed lees, beide co-ouderschap en nu wil mevrouw de ex de kinderen enkel om het weekend laten gaan? Nah, hier zit meer achter dan enkel die afstand, kan niet anders.

Sterkte TS.


Dit was ook wat ik dacht idd…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:15

Ailill schreef:
Ben ik dan de enige die dit vanuit beide exen niet vind kunnen? De ex van TS heeft te maken met 10 minuten extra reistijd, waar hebben we het over en mevrouw de ex heeft dan wat meer afstand die ze zelf niet eens hoeft af te leggen? Het is nu niet dat ze direct naar de andere kant v.d. land verhuizen.

En als ik het goed lees, beide co-ouderschap en nu wil mevrouw de ex de kinderen enkel om het weekend laten gaan? Nah, hier zit meer achter dan enkel die afstand, kan niet anders.

Sterkte TS.

Dat laatste denk ik ook. Een soort excuus om nu eindelijk dat co-ouderschap aan te vechten. Gelukkig zijn Nederlandse rechters heel redelijk, dus ik denk eerlijk gezegd dat de ex weinig kans van slagen heeft. Wel vind ik het ongelooflijk dat ze meteen naar de rechter stapt. Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:16

Ik wil TS en partner even een hart onder de riem steken.

Herkenbare situatie, ik hoop dat jullie eruit komen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:19

Heel eerlijk? Ik snap het wel. Voor kinderen is een half uur best veel, niet alleen extra reistijd, maar steeds verkassen en je vriendjes uit de straat voor een tijdje moeten missen en zelf ook niet daarheen kunnen gaan op die leeftijd. Vaak zie je als je gaan puberen dat ze bij hun vrienden willen blijven. Een half uur klinkt niet veel, maar hoe meer afstand tussen twee huizen hoe meer verschillende werelden kinderen hebben en persoonlijk vind ik dat nooit in het voordeel van kinderen.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:20

Maar het gaat niet alleen om de exen zelf he. Voor jonge kinderen kan een half uur in de auto best intensief zijn dagelijks. Ik vond het als jonge spruit al een eeuwigheid duren als ik 10 minuten in de auto zat en viel vaak in slaap. Niet fijn als je dan naar school moet. Op oudere leeftijd was het alweer anders want dan kon je een spelletje op de gameboy doen of een boek lezen. En deze kinderen moeten dat straks vaker. Met vriendjes spelen is lastiger. Vaak spreken ze dat op school af. Dus ze moeten dan altijd bij de ander spelen of het met kinderen in de andere woonplaats regelen. Ik zou er als ex ook niet blij van worden.

Maar ik snap de kant van de ts ook. Lastige situatie. En idd wel apart dat de ene ex meteen een rechtzaak ervan maakt. Of hebben ze al veel onenigheid gehad met opvoeding en andere zaken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41763
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:22

capopjekop schreef:
Maar het gaat niet alleen om de exen zelf he. Voor jonge kinderen kan een half uur in de auto best intensief zijn dagelijks. Ik vond het als jonge spruit al een eeuwigheid duren als ik 10 minuten in de auto zat en viel vaak in slaap. Niet fijn als je dan naar school moet. Op oudere leeftijd was het alweer anders want dan kon je een spelletje op de gameboy doen of een boek lezen. En deze kinderen moeten dat straks vaker. Met vriendjes spelen is lastiger. Vaak spreken ze dat op school af. Dus ze moeten dan altijd bij de ander spelen of het met kinderen in de andere woonplaats regelen. Ik zou er als ex ook niet blij van worden.

Maar ik snap de kant van de ts ook. Lastige situatie. En idd wel apart dat de ene ex meteen een rechtzaak ervan maakt. Of hebben ze al veel onenigheid gehad met opvoeding en andere zaken?

Zelfs als t maar één schooldag is? Ik vind dat best te doen, helemaal als dat betekent dat de kinderen er een liefdevol samengesteld gezin onder één dak voor terug krijgen.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: als samenwonen niet vanzelfsprekend is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:25

Dat weet ik niet. Ieder kind is anders natuurlijk. Maar goed, het ligt er ook aan of en waar ze gaan sporten. Nu willen ze mss paardrijden. Later wordt dat mss wel een teamsport omdat klasgenootjes dat ook doen.

Uiteindelijk zullen ze er wel aan wennen. Kinderen zijn flexibel. Maar ik snap beide kampen wel.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:30

Hebben jullie daar niets over opgenomen in jullie echtscheidingscouvernance/ouderschapsplan?
Mijn ex heeft een akkerbouwbedrijf en zal niet snel verhuizen, en ik wil het dorp niet uit. Het probleem van jullie hebben we dus niet.
Maar, we hebben wel afgesproken dat mocht 1 van ons willen verhuizen, de kinderen op de huidige school blijven en er niet verder verhuisd mag worden dan 40 km.

TinkerTreas

Berichten: 3720
Geregistreerd: 03-08-04

Re: als samenwonen niet vanzelfsprekend is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:46

Ik snap het ook wel van beide kanten.
Het is een lastige situatie. Hebben jullie hier niets over laten vastleggen in het ouderschapsplan?
Wij hebben laten vastleggen dat we binnen zoveel km van onze huidige woonplaats moeten blijven (weet even niet uit mijn hoofd hoeveel).
Ik ben binnen mijn woonplaats verhuist, maar mijn dochter is wel naar een andere school gegaan. Omdat ik geen auto heb en mijn zoontje zit op speciaal onderwijs, dus ben ik ook afhankelijk van de taxi tijden.
Maar na overleg met mijn ex, was dit prima (en gelukkig vindt mijn dochter haar nieuwe school leuker dan de oude).

Zelf zou ik zeggen dat 35 minuten met de auto best te doen is, zeker als zijn ex dat verder niet hoef te rijden.
Mijn zoontje zit iedere dag zo lang in de taxi, dat went snel genoeg. En ze maken snel genoeg nieuwe vriendjes in de nieuwe woonplaats. Zeker als ze daar ook sport gaan doen.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:48

Regallie schreef:
Vleddertje1 schreef:
Wat een vervelende situatie!

Het gaat om 1 schooldag. Deze dag gaan ze nu naar de bso. Straks als ze wat ouder worden dan kunnen ze die dag ook ergens spelen mochten ze dit willen. Vriend werkt in hun woonplaats dus kan daarin erg veel regelen. Sport ja, het gaat dus om 1 doordeweekse dag. Ze zijn beide gek op paarden, iets wat wij ze straks kunnen bieden. Sport kan dus ook bij ons.

Als straks blijkt dat zij gelijk heeft, dan moeten we wel. Dan verkopen we ons huis weer en blijven we latten. Dan kijken we over 10 jaar wel eens weer hoe het ervoor staat


Maar het co ouderschap bestaat uit 1 dag bij jullie per week dan? Zij heeft de overige 6 dagen?
Als dat zo is dan snap ik idd niet dat ze daar moeilijk over doet...Er blijven dan nog 4 volle dagen over voor andere activiteiten door de weeks..

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:49

Ben ik de enige die denkt: Het gaat helemaal niet om X kilometer of Y minuten, het lijkt veel meer op ex partners die een verandering zien gebeuren en op de rem trappen om hen moverende redenen (wat die redenen dan ook mogen zijn)? Volgens mij is dit geen discussie die je op de inhoud (minuten/kilometers) moet voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:50

En wat als de discussie niet op de werkelijke beweegredenen te voeren is?
Dat gebeurd m.i. met regelmaat, ex partners die het gaan gooien op de km´s of minuten terwijl dat helemaal het issue niet is. Alleen daar over praten gaat al helemaal niet.
Dan sta je als andere ex partner (of nieuwe partner) met je rug tegen de muur.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:52

Regallie schreef:
We hebben ervoor gekozen om dan in het midden een mooi huis te gaan zoeken. Een half uur uit mijn woonplaats en een halfuur uit het zijne.

*knip*

Maar toen begon het gedonder. Ik kreeg een verhuisverbod aan mijn broek. Mijn dochtertje mocht niet mee verhuizen van mijn ex. Hij vond het te ver weg (lees het is 10 minuten verder rijden).


Is het een half uur of tien minuten?

Helaas is dit tegenwoordig iets veel voorkomends. Ik begrijp het van beide kanten en moet zeggen dat ik het ook best naief vindt van TS om een huis te kopen zonder eerst de toestemming geregeld te hebben. Dat hoort er nu eenmaal bij.

Bedenk ook wel vanuit de visie van de exen dat het niet alleen gaat om dat ene autoritje. Er wordt een sociaal leven opgebouwd in een andere woonplaats. Andere vriendjes, sportclubs, activiteiten...wellicht dat er angst bestaat dat de kinderen straks in de nieuwe woonplaats hun hele leven hebben en minder in de oude woonplaats te vinden zijn. Ook is er automatisch minder tijd om naar familie te gaan of wat te gaan doen, omdat de kids net 35 minuten in de auto hebben gezeten. De bezwaren snap ik dus wel, ook al worden de exen er zelf niet mee belast.

Ik snap ook dat jullie samen iets willen opbouwen en nu allemaal hobbels in de weg tegenkomen. Ik hoop dat er een oplossing te vinden is voor alle partijen.

Cowboy55
Berichten: 8517
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:54

Robijntjah schreef:
En wat als de discussie niet op de werkelijke beweegredenen te voeren is?
Dat gebeurd m.i. met regelmaat, ex partners die het gaan gooien op de km´s of minuten terwijl dat helemaal het issue niet is. Alleen daar over praten gaat al helemaal niet.


Ik heb geen flauw idee wat je dan moet doen.

Maar dan blijft toch overeind dat als het eigenlijk niet gaat over minuten en KM's dan heeft het geen zin om te gaan discussieren over minuten en KM's. Want dan springt de ex van daaruit naar verkeersdrukte. Of gevaar onderweg. Of wagenziekte van de kinderen. Of stikstofuitstoot. Of de sportclub in plek A vs plek B Ja, ik verzin het waar je bij staat. Maar dat doen zij dan ook. De enige die dan winnen zijn de advocaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:56

Cowboy55 schreef:
Robijntjah schreef:
En wat als de discussie niet op de werkelijke beweegredenen te voeren is?
Dat gebeurd m.i. met regelmaat, ex partners die het gaan gooien op de km´s of minuten terwijl dat helemaal het issue niet is. Alleen daar over praten gaat al helemaal niet.


Ik heb geen flauw idee wat je dan moet doen.

Maar dan blijft toch overeind dat als het eigenlijk niet gaat over minuten en KM's dan heeft het geen zin om te gaan discussieeren over minuten en KM's. Want dan springt de ex van daaruit naar verkeersdrukte. Of gevaar onderweg. Of wagenziekte van de kinderen. Of stikstofuitstoot. Of de sportclub in plek A vs plek B Ja, ik verzin het waar je bij staat. Maar dat doen zij dan ook. De enige die winnen zijn de advocaten.


Ik herken ook wat je zegt, vandaar mijn vraag.
In ons geval: wij hebben zeer veel water bij de wijn gedaan en zijn er gelukkig toch uitgekomen op dit gebied. Het probleem verplaatst zich alleen met grote regelmaat en dat is denk ik wel iets wat je je moet realiseren. Is het dit niet, dan is het wel wat anders. Totdat het eigenlijke issue bespreekbaar is / gesleten is, denk ik.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:59

Als ik het goed begrijp wisten de beide exen van het plan en waren ze akkoord tót het huis daadwerkelijk gekocht was. Als dat klopt vind ik het wel een rotstreek om dan pas te protesteren. TS, heb je enig idee waarom beide exen het eerst oké vonden en nu niet meer? Of denk je echt moeilijk doen om het moeilijk doen?